Skocz do zawartości

[modernizacja]Kross level a4 2009


celAw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Posiadam rower Kross Level a4 2009:

Rama Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane

Widelec Rock Shox Dart 2

Biegi 27

Przerzutka przód Shimano Alivio

Przerzutka tył Shimano Deore SGS

Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm

Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm

Manetki Shimano Deore

Korba Truvativ X-FLOW

Suport Cartridge VP-BC73

Łańcuch Shimano CN-HG53

Kaseta Sram PG-950 9-speed

Piasty Joy Industrial

Opony Maxxis Crossmark kevlar + dętki Maxxis Flyweight

Obręcze Mach 1 EXE

Kierownica Aluminium

Wspornik kierownicy Truvativ XR

Wspornik siodła HL Corp aluminium

Stery Super Express H-142

Siodło Selle San Marco BLAZE

 

Zastanawiam się czy warto w niego inwestować? Planowałem dokupić widelec Epicon, koła Mavic Crossride, korbę Deore oraz przednią przerzutkę również Deore. Taki setup powinien mi wystarczyć na około dwa sezony jazdy w Beskidach. Czy taka modyfikacja jest opłacalna, wagowo powinno być przyzwoicie? Może lepiej sprzedać i składać coś na nowej ramie ( ta jakimś cudem techniki nie jest ale podoba mi się wygląd )?

Napisano

Ramy Krossa są przede wszystkim lekkie więc z wagi powinieneś być zadowolony. Darta bym zostawił i przerobił na solo air tak jak w tym wątku (co prawda dotyczy dart3 ale i 2 też się chyba da). Koła, korba i przednia przerzutka Deore- też popieram, ale w przypadku przerzutki rzeczy dowiedz się czy do twojej ramy można zamontować tą typu down-swing- wolniej łapie luzy.

Napisano

Zmiana amortyzatora i kół to dobry pomysł. Poleciłbym Ci RS Torę, choć jest dosyć ciężka to jednak wytrzymała. Może warto byłoby też zmienić hamulce na wyższej klasy (np. SLX). Jeśli chodzi i osprzęt to radziłbym Ci przejść na klasę SLX. Lepszy stosunek jakości i sprawności działania do ceny.

Napisano

Wyjątkowo muszę zgodzić się z wypowiedziami powyżej- znam aż 3 osoby mające rowery złożone na tych ramach z osprzętem SLX/XT, SIDem, Rebą i porządnymi kołami. Są katowane na maratonach i zniosły już 2 sezon bez żadnych problemów. Geometria to klasyk XC, więc w jakiejkolwiek cenie znaczącej różnicy w prowadzeniu nie zauważysz pomijam kwestię sztywności i wagi).

 

Moim zdaniem o ile nie cierpisz na "fobię Krossową" (cierpią na nią najczęściej osoby mające rowery >7000zł i dojeżdżające w drugiej połówce stawki, będące mijane na pierwszym podjeździe przez biednych posiadaczy Krossa) to inwestuj w ten rower. Na pewno warto dołożyć do SLX-a, a jeśli planujesz na rowerze się ścigać to także złóż trochę droższe i dużo lepsze kółka. Jeśli nie Crossride w zupełności wystarczą. Amor to kwestia indywidualna- jedni nie dotkną Suntoura (podobna sytuacja jak z Krossem) nie przejmując się, że za taką samą cenę jak Tora jest pół kilo lżejszy i raczej nie działa gorzej, dla drugich Epicon w zupełności wystarczy. Jeśli masz zaufanych znajomych to możesz też popytać o używane Reby/Sidy/R7, czy co tam jeszcze- sprawa z używkami z allegro jest niepewna, nigdy nie wiesz co jest w środku :icon_lol: .

 

Życzę powodzenia w składaniu

Napisano

W takim razie zostanę przy obecnej ramie.

Sprzęt nie będzie brał udziału w wyścigach ale jeżdżę szybko po trudnym terenie stąd pomysł o zmianach - większy komfort i bezpieczeństwo.

Dzięki za pomoc.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...