celAw Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Cześć Posiadam rower Kross Level a4 2009: Rama Aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane Widelec Rock Shox Dart 2 Biegi 27 Przerzutka przód Shimano Alivio Przerzutka tył Shimano Deore SGS Hamulec przód Tektro Auriga Comp, 160 mm Hamulec tył Tektro Auriga Comp, 160 mm Manetki Shimano Deore Korba Truvativ X-FLOW Suport Cartridge VP-BC73 Łańcuch Shimano CN-HG53 Kaseta Sram PG-950 9-speed Piasty Joy Industrial Opony Maxxis Crossmark kevlar + dętki Maxxis Flyweight Obręcze Mach 1 EXE Kierownica Aluminium Wspornik kierownicy Truvativ XR Wspornik siodła HL Corp aluminium Stery Super Express H-142 Siodło Selle San Marco BLAZE Zastanawiam się czy warto w niego inwestować? Planowałem dokupić widelec Epicon, koła Mavic Crossride, korbę Deore oraz przednią przerzutkę również Deore. Taki setup powinien mi wystarczyć na około dwa sezony jazdy w Beskidach. Czy taka modyfikacja jest opłacalna, wagowo powinno być przyzwoicie? Może lepiej sprzedać i składać coś na nowej ramie ( ta jakimś cudem techniki nie jest ale podoba mi się wygląd )?
bruce95 Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Ramy Krossa są przede wszystkim lekkie więc z wagi powinieneś być zadowolony. Darta bym zostawił i przerobił na solo air tak jak w tym wątku (co prawda dotyczy dart3 ale i 2 też się chyba da). Koła, korba i przednia przerzutka Deore- też popieram, ale w przypadku przerzutki rzeczy dowiedz się czy do twojej ramy można zamontować tą typu down-swing- wolniej łapie luzy.
Sagitt77 Napisano 7 Października 2011 Napisano 7 Października 2011 Zmiana amortyzatora i kół to dobry pomysł. Poleciłbym Ci RS Torę, choć jest dosyć ciężka to jednak wytrzymała. Może warto byłoby też zmienić hamulce na wyższej klasy (np. SLX). Jeśli chodzi i osprzęt to radziłbym Ci przejść na klasę SLX. Lepszy stosunek jakości i sprawności działania do ceny.
celAw Napisano 7 Października 2011 Autor Napisano 7 Października 2011 Koszt kompletnego SLX jest spory, chyba nie ma sensu inwestować aż tyle w tą ramę.
bruce95 Napisano 7 Października 2011 Napisano 7 Października 2011 Sens na pewno jest tylko jeszcze trzeba mieć fundusze... Jeśli posiadasz to inwestuj.
Megan23 Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Wyjątkowo muszę zgodzić się z wypowiedziami powyżej- znam aż 3 osoby mające rowery złożone na tych ramach z osprzętem SLX/XT, SIDem, Rebą i porządnymi kołami. Są katowane na maratonach i zniosły już 2 sezon bez żadnych problemów. Geometria to klasyk XC, więc w jakiejkolwiek cenie znaczącej różnicy w prowadzeniu nie zauważysz pomijam kwestię sztywności i wagi). Moim zdaniem o ile nie cierpisz na "fobię Krossową" (cierpią na nią najczęściej osoby mające rowery >7000zł i dojeżdżające w drugiej połówce stawki, będące mijane na pierwszym podjeździe przez biednych posiadaczy Krossa) to inwestuj w ten rower. Na pewno warto dołożyć do SLX-a, a jeśli planujesz na rowerze się ścigać to także złóż trochę droższe i dużo lepsze kółka. Jeśli nie Crossride w zupełności wystarczą. Amor to kwestia indywidualna- jedni nie dotkną Suntoura (podobna sytuacja jak z Krossem) nie przejmując się, że za taką samą cenę jak Tora jest pół kilo lżejszy i raczej nie działa gorzej, dla drugich Epicon w zupełności wystarczy. Jeśli masz zaufanych znajomych to możesz też popytać o używane Reby/Sidy/R7, czy co tam jeszcze- sprawa z używkami z allegro jest niepewna, nigdy nie wiesz co jest w środku . Życzę powodzenia w składaniu
celAw Napisano 8 Października 2011 Autor Napisano 8 Października 2011 W takim razie zostanę przy obecnej ramie. Sprzęt nie będzie brał udziału w wyścigach ale jeżdżę szybko po trudnym terenie stąd pomysł o zmianach - większy komfort i bezpieczeństwo. Dzięki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.