Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 witam mam taki problem. Amorek rozbierałem 2 tyg temu i dziś go chciałem skręcić. Problem jest taki że mam luz, nie wiem gdzie bo wydaje mi się że jest na dolnym łożysku tzn w tym miejscu. nie pomyliłem niczego, skręcam tak samo jak zawsze. Luz ma ok 1 cm, co utrudnia jazdę i raczej bezpieczne nie jest. pierwsze dokręcam ten grzybek na górze potem te dwie śrubki na kierownicy. jakieś pomysły? wiem że źle to wytłumaczyłem ale może ktoś miał w tym miejscu luzy możliwe że łożyska się tak wyrobił? od leżenia? hehe, czy ten grzybek co dociska sterówkę z kierownicą do wymiany? proszę o nie kasowanie tematu jeśli jest źle napisany jutro mam wyjazd w długą trasę i muszę ten luz zlikwidować, w okolicy nie ma nikogo kto by mi pomógł z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 6 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Pod mostek założyłeś wszystkie podkładki? Centymetr luzu to kosmos! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Tak, była ta gumowa, potem łożysko, potem rama, potem łożysko, pierścień i kierownica z mostkiem. na końcu grzybek. Więcej rzeczy tutaj nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Centek Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Siemka Z 1cm luzu to nawet nie próbuj 1m przejechać - nie wolno Dokręcając tą śrubę na grzybku (kapslu) powinieneś czuć jak śruba wszystko łapie do kupy. Jeśli dokręcasz ją do oporu a mimo to masz 1cm luzu to gdzieś zapodziałeś podkładkę dystansową o wysokości 1cm przeszukaj miejsce w którym majstrowałeś. Zobacz czy masz taką samą kolejność: Licząc od korony amora na rurze sterowej musi być dolna bieżnia potem łożysko (kulkowe lub maszynowe) no i dolna miska wbita w ramę. Jeśli masz jakieś uszczelniacze z tworzywa to prawdopodobnie zakładasz je przed umieszczeniem łożyska. Teraz góra: wbita górna miska w ramę a w niej łożysko a na nim górna bieżnia. Dalej bieżnię zabezpiecza klin a potem to już górna pokrywa sterów zasłaniająca od czynników atmosferycznych. Na koniec miedzy mostek a tą pokrywę montujesz podkładki dystansowe tak aby mostek wystawał jakieś 3-4mm ponad rurę sterową. Po dokręceniu grzybka sprawdzasz czy kierka obraca się lekko i nie ma luzów - potem ustawiasz kierkę na prosto i łapiesz mostek na 2 śruby. Powodzenia ;-) PS: jeśli to ten rower i te stery to podkładek masz tam sporo a nic o nich nie piszesz ;-) http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/5764-zdjecie0306/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Hehe, no tak powinno być, ja mam takie części. kliknij w miniaturkę to się powiększy 1. łożyska - które idzie na górę a które na dół? 2. całość 3. w ten sposób układam to, zaczynamy od lewej strony zdjęcia i tutaj znalazłem taką gumkę sam nie wiem od czego, bo mi wypadło z czegoś jak czyściłem łożyska sprężonym powietrzem, chyba z jakiejś podkładki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 i niby od nowosci jedno lozysko miales zamkniete i jedno otwarte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 No a ma być inaczej? Bo nie pamiętam żeby mi czegoś brakowało heh, jak wiesz to napisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 btw. jakdla mnie to nei masz bieżni, masz nabitą na amortyzator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 tak tam jest, na amorku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 dolna bieznia ma profil pod kulki czy jest prostym stozkiem scietym? bo cos mi to lozysko nei pasuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 jest pod kulki, łożysko inaczej nie wejdzie, tylko kulkami do tej bieżni, a od góry jest ścięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 a rure sterowa masz ok? podkladki wsadziles? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 tak, są 3 takie szersze, grzybek, i reszta to juz pod te łożyska, no kurcze nie mogę tego rozkminic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 hmm, daj fotki złożonego, nagraj filmik, znajdz w poblizu kogos kto ogarnia... cokolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Coś mi tu nie pasuje. W FSA ZS3 są dwa takie same łożyska, jak to po lewej na pierwszym zdjeciu. Ktoś chyba jednak rozgrzebał Ci jedno? A ta uszczelka na 99% ma się znajdować w środku pokrywki sterów (element z napisami FSA i ZS-3). Jest tam takie małe wycięcie, w które idealnie pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudek93 Napisano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2011 Dziś jadę na serwis bo nie rozkminiłem tego próbowałem na każdy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.