cube19 Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Witam wszystkich Kupuje pierwszego fulla.Bo plecy bolą...i w ogóle zmiany. Po kilku dniach czytania mam już mętlik w głowie i potrzebuje konkretnych odpowiedzi. Rower ma być z zacięciem sportowym, kilka maratonów jakieś wypady, żadne XC. Najważniejsza jest dla mnie efektywność, chcę uniknąć jakiegoś bujania przy wstawaniu czy strat energii na podjazdach.Nawet kosztem komfortu. Zależy mi przede wszystkim na ramie, zawieszeniu i amortyzacji, osprzęt to dodatek. No i tak, w czym wybieramy: CUBE AMS 110 PRO- ponoć to czterozawiasowiec z horst linkiem, słyszałem że buja na podjazdach, jeśli tak to odpada LAPIERRE X-Controll 310- jest to chyba wirtualny punkt obrotu, b. efektywny, skłaniam się ku niemu... SCOTT SPARK 40- marka znana, uznana, ale słyszałem negatywne opinie o tym modelu, no i o zawieszeniu nic nie wiem, no i najdroższy. A i dodam że swoje ważę co trzeba chyba brać po uwagę. Wszelka pomoc i porady mile widziane. Z góry dziękuję.
jasskulainen Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 nie ma fulla ktory nie buja, jesli ci to przeszkadza to full nie jest dla ciebie... po drugie bol plecow nie musi ustapic po kupnie fulla to nie takie proste moze warto pomyslec nad zmiana pozycji na rowerze ? na jakie dolegliwosci cierpisz ?
cube19 Napisano 6 Października 2011 Autor Napisano 6 Października 2011 nie ma fulla ktory nie buja, jesli ci to przeszkadza to full nie jest dla ciebie... po drugie bol plecow nie musi ustapic po kupnie fulla to nie takie proste moze warto pomyslec nad zmiana pozycji na rowerze ? na jakie dolegliwosci cierpisz ? Zdaje sobie sprawę że to nie HT, ale chcę po prostu wyeliminować efekt pompowania na podjazdach na tyle na ile się da, oczywiście przy ograniczonych środkach finansowych. A ból pleców to w okolicach krzyża.
razorjack Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 słyszałem że to zawieszenie xcontrol jest naprawdę dobre (w modelu ze skokiem 140-160mm). więc pewno i w mniejszym daje radę. Cube to też 'wirtualny' punkt obrotu (w końcu do horst). spark za to ma manetkę (z pełną blokadą, z utwardzeniem tyłu/zmniejszeniem skoku na podjazdy) jeśli jesteś niezdecydowany, to może przymierz je? a jeśli nie możesz, to może popatrz na geometrię, który Ci bardziej podejdzie, czy dłuższy ścigant, czy krótszy wycieczkowicz itp. co do bólu, też kiedyś miałem, po 20km maratonu w otwocku, same korzenie. pewno wystarczy wzmocnić mięśnie pleców (te dolne), ale przesiadłem sie na fulla i nie ma problemu ;D
sivydym Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Tak jak juz napisano - kazdy full buja, natomiast na podjazdy ( o korzeniach nie wspomnę ) najlepszy bedzie typowo wyścigowy jednozawias z blokadą lub brain. Skoro Spec ceni się ciut dużo więc Spark lub mój faworyt Ninety-Six byłby najlepszym i względnie najtańszym rozwiązaniem jeśli kupisz cały rower właśnie dla ramy.
Rulez Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Ten mógł by się sprawdzić, zaprojektowany do maratonów, podobno bardzo efektywne zawieszenie virtualne : http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-full-suspension/earth-1-0 Opis zawieszenia : http://www.kross.pl/pl/technologia/rvs
cube19 Napisano 7 Października 2011 Autor Napisano 7 Października 2011 Dzieki rulez za link tego Krosa, opis obiecujący ale...sam nie wiem. A z moich propozycji to widzę że faworytem jest jednak Scott, ze względu na ramę i zawieszenie. no cóż muszę jeszcze pomyśleć.
Sol Napisano 7 Października 2011 Napisano 7 Października 2011 X-control ma bardzo efektywny system anty-squat. Nie buja na siedząco, na stojąco marginalnie, ale nie jest to superczułe zawieszenie, więc w trudniejszym terenie nie będzie jakąś rewelacją. Cube to niby horst, ale z jakimś ichnim patentem, który również ogranicza bujanie. W tym przypadku łatwo to zweryfikować, bo sprzęty są dostępne w Skiteam i można bez problemu pojeździć. Nie wiem o którym roczniku Scotta mówisz - jeżeli tegorocznym lub wcześniejszym, to narzekania dotyczyły niezbyt efektywnego wybierania przez damper. Ale sprzęt jest generalnie chwalony. Jeżeli nie masz noża na gardle, możesz poczekać do przyszłego sezony. Będzie nowy Spark, a Lapierre wypuści X- Flow, na pełnym 120 mm z obu stron. Z innych wartych uwagi możesz pomyśleć o Blur XC lub Mach 4, ale nie wiem czy mieszczą się w budżecie. Aha, tutaj jest ciekawa przecena, tyle że resztę musiałbyś dokupić sam. http://www.leader.pl/index.php?produkt=853
Megan23 Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Jeśli nie jesteś zdecydowany na Krossa to polecam test w sierpniowym bikeboardzie. Stoisz przed rzeczywiście trudnym wyborem- każdy rower jest w czymś lepszy od drugiego, duże różnice w wyposażeniu Fox vs. Recon.
cube19 Napisano 8 Października 2011 Autor Napisano 8 Października 2011 Jeśli nie jesteś zdecydowany na Krossa to polecam test w sierpniowym bikeboardzie. Stoisz przed rzeczywiście trudnym wyborem- każdy rower jest w czymś lepszy od drugiego, duże różnice w wyposażeniu Fox vs. Recon. Czy różnice między Reconem a Foxem są naprawdę takie duże? Oczywiście jak dla kogoś kto kupuje pierwszego fulla. Ostatnie lata wytłukłem się na sztywniaku, z kiepskim amorem, więc prawdopodobnie i Recon mnie zachwyci, tak sobie myślę, ale czy słusznie...
razorjack Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 ten kross wygląda ciekawie, zawieszenie prawie wprost zerżnięte od santa cruza/intensa, więc jeśli czegoś nie schrzanili, to może i działa dobrze Sol, za tego Tomaca, jednozawiasowca, 3k7 to trochę dużo to może lepiej ramy cube (z damperem) od ~450e http://www.bike-discount.de/shop/k325/frames-mtb.html
Sol Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 To nie jest zwykły jednozawias misiu Przygarnąłbym tą ramkę nawet za cenę z katalogu, tylko mi się priorytety przestawiły.
razorjack Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 niezwykły jednozawias? Daj znać kiedy można wpaść po Mallety
Megan23 Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Różnica pomiędzy Reconem, a Foxem jest taka, że Recon to amortyzator bardzo dobry, a Fox jest genialny . Recon wystarczy do 99% zastosowań do których przeciętny amator może go użyć, poza tym jego serwis jest 3x tańszy. Oby dwa są powietrzne, mają sporą możliwość regulacji, więc można je dostosować do każdego użytkownika, w zależności od wagi i preferencji. Ja bym wziął Krossa: amortyzacja wystarczająca w zupełności, osprzęt nieodbiegający do tego świetne koła. A nóż utargujesz cenę (małe szanse ale zawsze).
Sol Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 niezwykły jednozawias? Daj znać kiedy można wpaść po Mallety Niezwykły w sensie, że siedzi tam ichni patent pt. IAS, który poprawia absorpcję drobnych nierówności i przeciwdziała bujaniu. Mallety przekażę podczas jakiegoś najtrajdu. We wtorek maybe? Kross fajnie wygląda i dobrze go ocenili, więc może być niezłą opcją. Nie podoba mi się tylko mocowanie dampera - trzeba się będzie nieźle nagimnastykować żeby przełączyć wajchę podczas jazdy.
razorjack Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 hm...no to ciekaw jestem jak ten patent działa - przecież to zwykły jednozawias, więc te gadki o czułości, przeciwbujaniu czy blokowaniu przy hamowaniu, to taki marketing każdy pisze o nowym rowerze, że lepszy, sztywniejszy, lepiej coś tam coś tam okazuje się że najnowsze rowery są o 500% sztywniejsze od modeli sprzed 5 lat w Krossie może dałoby się odwrotnie zamontować (ale czemu nikt nie montuje odwrotnie damperów? może chodzi o to żeby woda nie 'nacierała' na uszczelki, hmm...) na pewno spróbowałbym tam manetkę zainstalować
Sol Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Cośtam pokombinowali z ułożeniem pivotów i rockerem. Nie wiem jak działa, bo nie jeździłem, ale nad Snyperem wszyscy się rozpływają i cmokają. Był gdzieś szerszy test, w Bb albo MR. Automatic to w sumie to samo, tyle że 20 mm mniej. Poza tym Tomac to jedna z bardziej ceniących się marek, na co zwracają uwagę nawet burżuje z UK, więc cyfra bliższa normalności cieszy. Ale to już niech autor decyduje czy chce mainstream czy niszę.
cube19 Napisano 8 Października 2011 Autor Napisano 8 Października 2011 auutor wolałby ze względów oczywistych nisze, która jeszcze wygląda jak 6-stka w totka(oczywiscie trafiona). ale skoro to zwykły jednozawias to gadki o sztywnosci to chyba faktycznie marketing(to tak jak z proszkami, biel jest jeszcze bielsza) no chyba ze sa inne opinie i moze testy jakies, ktos jezdzil moze, bo kusi niezmiernie... A czy szanowne towarzystwo uwaza ze ramy scott spark sa o tyle lepsze od cuba ams 110 pro czy lapierre x-control 310 zeby placic wiecej za scota mimo gorszego osprzetu lub amortyzacji?
Sol Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Tak naprawdę nie ma czegoś takiego jak najlepsze zawieszenie. Decydują głównie preferencje ridera i zastosowanie roweru. Dobrze zaprojektowany jednozawias może dawać o wiele więcej frajdy niż TPO czy inny horst - vide Yeti 575. Spark to też z resztą jednozawias i jakoś nie słychać, że jest be. Co do niego właśnie - Scott to generalnie ceniąca się marka, ale w przypadku Sparka usprawiedliwieniem ceny jest też TwinLoc, który nie występuje nigdzie indziej i jest ciekawym/wygodnym rozwiązaniem. Scotta i Cube da się przymierzyć/objechać w Wwie, a Lapierre w Krakowie. Przy takim wydatku wyściubiłbym na pociąg i spróbował osobiście. Co do Tomaca - filmik dotyczy wprawdzie Snypera, ale ten też jest na IAS. Rider nieprzeciętny, aż mi się zachciało wstać i wbić gdzieś w teren Kojarzę też test Automatic w którymś z ostatnich MR. Tylko że jak to w MR, raz że po łebkach, a dwa że test sprowadził się do narzekania na niestandardową konfigurację i zużyty osprzęt.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.