TomoTonyHalik Napisano 5 Października 2011 Udostępnij Napisano 5 Października 2011 Zbliżam się do finiszu modernizacji swojej starej szosy, aktualnie skupiłem się na kołach: Zainwestowałem w nowe koła, do tego nowe opony - zamiana drutowanych za zwijane. Teraz zastanawiam się nad dętkami: chciałem zbić wagę kupując lekkie dętki, jednak pomacałem toto w sklepie i zaczynam mieć wątpliwości - guma wydawała się ekstra cienka, znacznie delikatniejsza od tej w zwykłych dętkach (porównanie zwyczajnego continentala z wychudzonym maxisem) Sporo jeżdżę rowerem po mieście, mam zamontowane troszkę szersze opony (przód 28c, tył 25c) i zastanawiam się, czy w takiej oponce przy jeździe w warunkach miejskich (krawężniki, koleiny, studzienki) taka dętka nie strzeli po jakimś tam czasie. Czy duża jest różnica w wadze między zwykłą dętką a taką wychudzoną? Waga jest podawana tylko w przypadku dętek lekkich, nie mam więc żadnego punktu odniesienia ile bym naprawdę zyskał... Tak ogólnie, to jakie dętki powinienem sobie sprawić do takich właśnie troszku szerszych opon, katowanych nierównościami, by nie ważyły zbyt dużo, ale przede wszystkim wytrzymały swoje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzalonySzaleniec Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Obecnie posiadam dętki maxisa i jestem z nich bardzo zadowolony, sporo już przejeździły i ani razu ich nie kleiłem, lecz ja praktycznie szosówką swoją jeżdżę po trasach. Jeżeli swojej używasz do jazdy po mieście to [tak uważam]lepiej by było abyś zamontował grubsze, jak sam pisałeś krawężniki studzienki itd. a co do wagi to do miasta moim zdaniem nie jest aż tak bardzo znacząca bo za bardzo się nie rozpędzisz, napotykasz na światła, ronda czy korki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Jeżeli swojej używasz do jazdy po mieście to [tak uważam]lepiej by było abyś zamontował grubsze, jak sam pisałeś krawężniki studzienki itd. a co do wagi to do miasta moim zdaniem nie jest aż tak bardzo znacząca bo za bardzo się nie rozpędzisz, napotykasz na światła, ronda czy korki. Mała korekta: ten rower nie jest budowany z myślą o jeździe wyłącznie po mieście. Ma to być pogromca kilometrów na trasie, tyle tylko, że ja jestem uzależniony już od jednośladu i dlatego często jeżdżę nim po mieście - na zakupy, do pracy, znajomych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 7 Października 2011 Udostępnij Napisano 7 Października 2011 to weź continentala wytrzymałość waga=>niezły wynik albo cst ekstra trwałe ale waga ciężka continental to dobry kompromis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomoTonyHalik Napisano 7 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2011 to weź continentala wytrzymałość waga=>niezły wynik albo cst ekstra trwałe ale waga ciężka continental to dobry kompromis Chodzi Ci o jakieś specjalne conti, czy najzwyklejsze dętki które chodzą po 10-15 zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aurox Napisano 8 Października 2011 Udostępnij Napisano 8 Października 2011 te najzywklejsze, ja kupuje po 13zł pasują do opon 19-25mm, wentyl presta 60mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.