Skocz do zawartości

[Do 3500 zł] Wysokojakościowy MTB XC


Onyxer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , poszukuję roweru do jazdy głównie po lesie oraz do startów w wytrzymałościowych maratonach. Poszukuję nowego, na dobrym osprzęcie (najlepiej hample hydrauliczne oraz amortyzator powietrzny) Dodatkowe aspekty to dobra rama (nadająca się do rozbudowy). A więc co mi polecicie ?

Napisano

Ten Moongoose fajny ale nie potrafię znaleźć geometrii, a wygląda mi na nastawioną bardziej na zjazd, niż podjazd, co raczej na maratonie wskazane nie jest. Kątomierza w oczach nie mam ale nie daję mu więcej niż 69stopni :icon_mrgreen: . Ale osprzęt fajny za tą cenę.

 

Radon- Reba w nowym rowerze za 3,5 tysiąca brzmi niecodziennie, tym bardziej, że kupując ją osobno trzeba wyłożyć ponad tysiąc. Geometria w porządku, jedyne co wywaliłbym to tą kierownicę.Wywalić podkładki, włożyć prostą 560mm, dołożyć rogi i można jechać. No i Hayesy cudowne nie są- wiem bo mam te same...

W sumie coraz więcej Radonów widać w sektorach, może to coś znaczy :icon_lol:

 

Unibike-nie komentuję Tory w tej cenie, napęd porządny, do hampli też nic nie mam ale osobiście w życiu bym go nie wziął :confused:

 

Ten Rockrider- najlepszy pod każdym względem. Amor, napęd, hamulce- wyższa liga. Zdecydowanie najlepszy z wymienionych. W tym rowerze nie ma potrzeby rozbudowy, no chyba, że wymiana zużytych części. No może kiedyś, kiedyś koła- o tych nic nie wiemy, choć przy szprychach 2mm powinny być sztywne, waga pozostaje niewiadomą

 

Wybór chyba nie jest trudny :icon_lol:

Napisano

Faktycznie, wybór z tego przedziału cenowego jest ogromny, znalazłem jeszcze coś takiego http://bikeland.pl/rowery/mtb_gorskie_26/rower_kellys_quartz_dsc_race_26_-_2011/2027.html, według mnie bije na głowę tego rockridera (trochę później zmienił bym korbę na Np.: Slx oraz wymienił hample. Pozostaje także Kross level f7 z rocznika 2011, choć jego geometria jest potworna (jak damper poleci to już koniec). Rockrider, nie powiem także wiele nie ustępuje temu Kellysowi (chyba). Czekam na więcej propozycji oraz na opinie na temat tego Quartza.

Napisano

Broń Boże nie kupuj;). Co w nim takiego super? OEM-owy Fox? Hample niewiadomej (najpewniej słabej) jakości? Manetki, przednia przerzutka, piasty Alivio? Nie wiem skąd tak wyśrubowana cena...

Napisano

No dobra, pomyliłem się rzeczywiście, mam pytanie: Czy rowery b'twin dostępne są tylko na stronie decathlonu oraz na aukcjach allegro ? Nie sprzedają tego sklepy np; rowerzysta.pl ?

Napisano

Ja miałem chęć na tego, ale niestety fundusze mi obecnie nie pozwalają

 

http://allegro.pl/nowy-pawie-rocky-mountain-element-xtr-fox-rst-i1860314524.html

Ten rower jest bardzo historyczny, parę lat to bardzo optymistycznie napisane.

Poza tym kolega chce tarczówki hydrauliczne, więc sugerowałbym lepiej czytać temat zanim się coś napisze.

 

Onyxer, sugerowałbym, żebyś podał swój wzrost. Wtedy zamiast pisać ogólnie o jakimś modelu można zaproponować coś szczególnie, np z allegrowych okazji. No chyba że używane sprzęta nie wchodzą w rachubę.

Napisano

Mam 163 cm , myślę, że rama 17" byłaby odpowiednia.

No chyba że używane sprzęta nie wchodzą w rachubę
No tak trochę nie bardzo, bo używka za 3500 pln ? Za tą kasę preferuję nówki.
Napisano

Interesujące; 1600 zł za tego scoota, może się skuszę, ale naprawdę drażni mnie to, że za taką cenę nie można dostać nic dobrego a nówki.

Napisano

Scotta za 1600 nie wyrwiesz- może uda się za 3,5 :icon_mrgreen: . To nie jest tak, że nie można wybrać nic dobrego i nowego. Po prostu słowo "dobre" znaczy dla każdego coś innego. Ktoś kupując pierwszy "niemarketowy" rower za 1000zł myśli, że ma dobry rower (bo w gruncie rzeczy jest dobry), a inny wybrzydza, że pełny XTR, a kaseta XT- no jak to na takim złomie można jeździć? Rower za 3500 usatysfakcjonuje 90%bikerów, choć każdy z nich przyzna, że na lepszym/lżejszym/sztywniejszym będzie się jeździło lepiej. Ale wszystko zależy od nogi- dla przykładu jeden z braci Banachów wygrał pierwszą w tym roku Skandię na zimówce bez amortyzatora. Rower gorszy niż ten Rockrider ale wystarczy :thumbsup: .

 

Pytanie brzmi: czy potrzebny ci karbon, lżeksze o 100 gram koła, amortyzator? Wykorzystasz to, odczujesz różnicę?

 

Ops pomyliło mi się: pierwszy MTB Marathon

Napisano

Skoro już do maratonów czegoś szukasz to prawdopodobnie ta przygoda sie zaczyna i na dobre Cie wkręci :) Warto tym samym zacząć od jakiejs sprawdzonej podstawy. Na dobry "karbon" za mało no chyba że totalny golas FLX ale rama jest sztywna, lekka i dobra po prostu. Szukałbym zatem podstawowych top modeli alu wsród Gianta ( XTC ), Scotta ( Scale ) , czy też Treka ( 8500 )i inne w cenie ok. 1500 pln za samą ramę, a biorąc pod uwagę Twój wzrost ze znaleziemniem odpowiedniego i "taniego" roweru nie będzie najmniejszego problemu. Mi akurat XTC nie podpasował ale skoro cena czyni cuda proponuje taki rower:

http://www.bikeman.pl/rower-gorski-giant-xtc-3-p-1369.html akurat S

"mangusty" tez bym nie skreslał za geoemetrie - jest tam faktycznie mniej niz 71 ale przynajmniej na zjazdach nie bedziesz sprowadzać roweru jak duża częśc "maratończyków" a podjazd jak bedzie ostry to czy bedziesz mieć 69 czy 71 to jesli bedziesz miec mocną łydkę podjedziesz, słabą - podejdziesz...

Napisano

Raczej nie potrzebny mi karbon i naprawdę nie zależy mi bardzo na wadze - myślę, że około 12-14 kg to rozsądna waga jak dla mnie.

 

edit: tak samo nie rozumiem jak producenci rowerów mogą do sprzętu za 3500 zł wstawiać przerzutkę deore albo deore xt, tego xt-ka to ma każdy w rowerze za 1500zł.

Napisano

W miarę jedzenia apetyt rośnie - ja do alu już np. nie wrócę a co do wagi to tez jest duuuza róznica pomiedzy rowerem 12 kg czy 14 kg - generalnie im mniej tym lepiej :) A co do przerzutek - deore to koszt 50, xt 150 - praca na sucho praktycznie identyczna, błoto weryfikuje jakość grupy :), ważniejsze są manetki jak już. Producent tak robi bo inaczej rower musiałby kosztować minimum dwa razy tyle jesli chciałbyś pełne XT, koła 1600 gramów i wagę bliżej 10 kg niż 13

Napisano

To na chwilę obecną najczęściej rozpowszechniony chwyt marketingowy- osprzęt badziewny, a tylna przerzutka "zawodnicza, doskonała, perfekcyjnie wykonana" Deore XT. W połączeniu z manetkami Alivio. Klasa przerzutki jest najmniej wpływającym na wrażenia z jazdy elementem, chyba, że taplasz się w mega błocie, na podjazdach 20%.

 

Ja zrobiłem właśnie tak jak radzi sivydym- kupiłem Scotta Scale aluminiowego i inwestuję :icon_wink: . Mogę dobrać komponenty jakie chce, co chcę i co się zużyje. Z Giantem XTC, Trekiem (i jeszcze dodałbym Cube Reaction) będzie tak samo.

Napisano

Mozna tez inaczej wiedzac że jednak "kiedyś" zacznie się inwestować w lepszy osprzet czyli kupujemy rower mniej znanej firmy ( nie znaczy to gorszej od razu ) np taki

http://www.bike-arena.pl/index.php?p2574,viper-x-team-xt-slx-fox-rlc-32-fit-100-shimano-3x10-hit-2011-okazja-16

i zamiast np za poł roku wymieniać Tore/Recona na takiego Foxa wymieniamy ramę. Od czasu do czasu ramy typu własnie Scale, XTC pojawiaja się w smiesznych cenach, szczególnie jeśli potrzebujemy S lub XL

Napisano

Na tą chwilę pierwszy polecany przez Was rower tzn.: Rockrider 8.2 odpada, wydaje mi się, że jak na tą cenę na rowerze dość mocno oszczędzono:

 

Gdzie oszczędzono? Głównie na ramie, z pewnością nie można jej porównywać do XTC/HFS ale już do LTD Comp jak najbardziej. Dodatkowo sztyca, kierownica i mostek spod znaku Rockrider to komponenty typowo budżetowe.

Minus to sztyca 29.8mm, pierwszy raz spotykam taki rozmiar...jedyne wyjście to redukcja do 27.2 . Coraz bardziej rozważam możliwość złożenia roweru samemu (choć musiałby mi ktoś podsunąć temat jak się to robi, od czego zaczyna itp, nigdy tego nie robiłem i na pewno będę miał problemy)

Napisano

Nie sadze zeby oplacalo Ci sie skladac. Policz sobie na sucho ile wyszedlby Cie rower skladany na takim osprzecie zakladajac ze kupujesz nowe czesci. Rocrider wypada bardzo dobrze cenowo i dobrze ze zaoszczedzono na takich elementach jak jakies rurki (ktore swoja droga zazwyczaj w rowerach w tej cenie sa sygnowana przez firme ktora produke rower: patrz merida kellys) niz mieliby to zrobic na amortyzatorze albo napedzie. W tej kategorii cenowej wypada bardzo dobrze.

 

Głównie na ramie, z pewnością nie można jej porównywać do XTC/HFS ale już do LTD Comp jak najbardziej.

 

A to ocenione na jakiej podstawie?

Napisano

Tak BTW, to do wzrostu 163cm raczej pasowałaby rama 15 cali. Ja przy 175cm używam siedemnastki, więc wątpię czy ktoś 12cm niższy też będzie jej używał komfortowo. Jeździć się da, wiadomo, sam jakiś czas startowałem na maratonach na dużej dziewiętnastce, ale to zupełnie nie ta jakość jazdy jak dopasowana rama.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...