romeq Napisano 3 Października 2011 Napisano 3 Października 2011 Witam! Szukam porządnej lampki rowerowej na przód. Po przeanalizowaniu sporej ilości postów zdecyduję się na któryś z poniższych modeli, jeżeli miał ktoś styczność z niżej wymienionymi modelami prosiłbym o opinię: Moje wymagania: - najważniejsza jest moc i szerokość słupa światła - w dalszej kolejności fajnie byłoby gdyby: była łatwy demontaż i zasilanie aa Roxim RS3 vs Roxim RX5 plusy: + baterie aa (mam sporo aku) + łatwy montaż (można zdjąć podczas krótkiej wizyty w sklepie) Czy miał ktoś możliwość porównania obu modeli ? Warto dołożyć 60 zł do mocniejszej wersji ? Przyznam szczerze, że filmiki na youtube robią wrażenie co do szerokości pola oświetlenia Pozostałe modele które biorę pod uwagę: - SolarForce L2P - Latarka CREE XM-L T6 XML 820lm + AKU + 2 ŁAD (na plus, że wszystko jet w komplecie) - ewentualnie taki wynalazek MJ-858 - chociaż przeraża mnie trochę ściąganie i zakładanie gumek w razie jakbym wyskoczył na chwilę do sklepu.... Z góry dziękuję za opinie. Pozdrawiam
mklos1 Napisano 4 Października 2011 Napisano 4 Października 2011 Mam Roxim RX5. RS3 w tej cenie się kompletnie nie opłaca. RX5 świeci mocniej od RS3 o 80% (przynajmniej z danych katalogowych). Na drugi rower z latarek mam coś takiego: SkyRay CREE XM-L XML 1000lm czyli coś podobnie co bierzesz pod uwagę. Z tą różnicą, że mam dwie sztuki. Gdyby miał wybierać pomiędzy 1 sztuką a RX5 - wybrał bym RX5. Latarka ma prosty odbłyśnik typu "spot", co powoduje, że sporo pary idzie w gwizdek (czyli poprostu w niebo). Roxim ma specjalnie zaprojektowany odbłyśnik, dzięki czemu wiązka zaczyna się praktycznie spod koła. Zalety Roxima to z pewnością kształt wiązki i chyba to jedyna lampa na rynku, która jest w stanie oświetlić bliskie pole przy rowerze. Z pewnością plusem jest także zasilanie z AA, bo na rynku masz pełen przegląd jakościowy zarówno ładowarek jak i akumulatorów i jest z czego wybierać. Za wadą mogą być tutaj rozmiary - jeżeli ktoś ma poupychane na kierownicy różne rzeczy oraz moim zdaniem zbyt delikatne mocowanie jak na ten rozmiar i masę lampy - aczkolwiek trzyma się. SkyRay jest nieźle wykonany, solidny - mimo że to chińszczyzna... Chyba uszczelniony, więc delikatny deszcz pewnie temu nie zaszkodzi, małe rozmiary. Wady to z pewnością kształt wiązki, ale cóż to nie jest latarka drogowa, tylko latarka ogólnego przeznaczenia. Nie jest łatwo znaleźć kompromis pomiędzy oświetlanym polem, zasięgiem a oślepianiem innych uczestników ruchu. Nawet jeżeli ustawi się wbrew pozorom rozsądny zasięg "na ziemi" na jednak widać, że latarka wali ludziom po oczach. Nie wiem jak mocno, bo na sobie nie testowałem. Nikt mi uwagi jeszcze nie zwracał, więc może jest jakiś kompromis... Zasilanie z 18650. Dobre akumulatory renomowanej marki (np Panasonic) mogą kosztować nawet po kilkadziesiąt PLN/szt. Nie ma na rynku dobrej ładowarki w rozsądnej cenie. Większość to chińszczyzna z taniego plastiku. Żeby mieć dobrą i zaufaną ładowarkę, trzeba by kupić ładowarkę modelarską za minimum 150 PLN (absolutne) i uchwyt do ładowania skonstruować we własnym zakresie (można kupić koszyk na 18650, ale żeby ładować kilka naraz trzeba wyprowadzić dodatkowe przewody do balansowania). Na chwilę obecną na Aku 2400mAh ThrusFire latarki przejechały około 80-90 minut i jeszcze się trzymają. Nie wiem ile zostało ładunku w baterii, bo napięcie na nieobciążonej baterii nie jest dobrym wyznacznikiem (3.7V na nieobciążonym ogniwie - można wnioskować, że ma się ku końcowi). Na temat pozostałych się nie wypowiem, bo nie widziałem w akcji.
dziobolek Napisano 4 Października 2011 Napisano 4 Października 2011 Zerknij tutaj - http://www.forumrowerowe.org/topic/99093-lampa-przod/page__view__findpost__p__937787 Może pomoże Pozdrówka!
romeq Napisano 4 Października 2011 Autor Napisano 4 Października 2011 Dzięki za odpowiedzi Dodam, że lampka będzie zamontowana w rowerze Kross Level A6 (2009)- wspornik kierownicy Truvativ XR, jest dosyć mało miejsca do tego miejsce w którym byłaby montowana ma kształt stożka... Odrzucam Roxim rs3, mniejsza moc w stosunku do rx5, do tego jest na 2xAA więc za długo nie poświeci.... Następna leci mj-858 - mocowanie na oringi, licznik sigmy mam w ten sposób zamontowany i nie jest to solidne rozwiązanie... dodatkowy aku i mała "przenośność" zestawu to też minus. Lampka oparta jest na diodzie xp-g, a za niższą cenę można dostać coś na diodzie xm-l Porównanie diod (bodajże na przykładzie latarki SolarForce): mklos1: co do roxim rx5 - czy da radę zamontować uchwyt lampy na stałe przy kierownicy ? domyślam się, że ta gumka średnio trzyma, wolałbym to przykręcić śrubą: Kuszą mnie też modowane lampki greg'a np. SolarForce L2 lub L2P, ale jakby dodać trzymanie, aku i ładowarkę to wyjdzie ponad 300 zł ps mógłby ktoś porównać obie lampki ? SolarForce L2P 750lm Cree XM-L nowa custom vs SkyRay CREE XM-L XML 1000lm +AKU - na pierwszy rzut oka są takie same (diody xm-l) ale w drugim linku jest w komplecie trzymanie i aku
mklos1 Napisano 4 Października 2011 Napisano 4 Października 2011 mklos1: co do roxim rx5 - czy da radę zamontować uchwyt lampy na stałe przy kierownicy ? domyślam się, że ta gumka średnio trzyma, wolałbym to przykręcić śrubą: Możesz plastikową opaskę zamienić na coś takiego: Ale w RX5 problemem nie jest trzymanie się kierownicy, tylko sama głowica. Ma ona możliwość ruchu w płaszczyźnie. Niepotrzebna opcja, przez co mocowanie wydaje się być mniej solidne. Moja lampa przejechała już trochę. Póki co problemu nie mam z mocowaniem, aczkolwiek wożę na trekingowym, więc nie jest poddawana jakimś szczególnym narażeniom. Na Levelu A4 mam latarki. Jeżdżę nim mało (od połowy sierpnia 200 km), z latarkami dopiero 3 razy jechałem. Jeżeli chodzi o trzymanie - wydaje mi się być ok.
suanis56 Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Chciałbym podnieść temat bo też rozważam RX5 . Budżet to tak do 300 zł . Aktualnie mam Mactronic Scream , z którego jestem w miarę zadowolony ma jednak dwie wady . Świeci bardzo krótko 1h - 1.5 przy czym im bliżej końca tym słabiej . Posiada bardzo skupiony strumień światła . Mykam głównie po lesie i polnych ścieżkach ( okolice Krakowa ) wymagam co najmniej świecenia około 4 godzin . Jakie teraz są warunki świetlne popołudniami sami wiecie - po 16 jest już ciemno . Tematy o oświetleniu śledzę od jakiegoś czasu . Bardzo napaliłem się na Cateye HL-EL540RC ale tej lampki po prostu kupić nie można . Wydłubałem sobie w takim wypadku : ROXIM RX5 ~ 250 zł Sigma Power led Black ~300 zł Sigma Karma ( 350 zeta ) ale zewnętrzny akumulator to dla mnie wada poza tym 350 zeta to już sporo . Mocowanie jest dla mnie ważne . Aku 4x AA to atut wszędzie je można kupić jak coś . Czy coś jeszcze w tej cenie jest przyzwoitego ? Czy RX 5 po 4 godzinach świeci dużo słabiej niż na początku ? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi .
mklos1 Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Mocowanie jest dla mnie ważne . Aku 4x AA to atut wszędzie je można kupić jak coś . Czy coś jeszcze w tej cenie jest przyzwoitego ? Czy RX 5 po 4 godzinach świeci dużo słabiej niż na początku ? Na pełnej mocy świeci około 4-4,5h godzin, potem masz mniej więcej 30-60 minut, na mniej więcej połowie. Świeci wyraźnie słabiej, ale w warunkach gdy jest jedynym oświetleniem powinien wystarczyć. Do tej pory Roxima używałem w warunkach miejskich (oraz przedmieść), więc nie mam dobrego punktu odniesienia. Przydatny link: test różnych lamp.
suanis56 Napisano 31 Października 2011 Napisano 31 Października 2011 Na pełnej mocy świeci około 4-4,5h godzin, potem masz mniej więcej 30-60 minut, na mniej więcej połowie. Świeci wyraźnie słabiej, ale w warunkach gdy jest jedynym oświetleniem powinien wystarczyć. Do tej pory Roxima używałem w warunkach miejskich (oraz przedmieść), więc nie mam dobrego punktu odniesienia. Przydatny link: test różnych lamp. Wielkie dzięki ! . Ten test wiele rozjaśnia , wygląda na to że Sigma Powerled świeci naprawdę mocno ale za to bardziej skupionym strumieniem względem karmy . Szkoda jedynie że nie ma w tym teście Roxima ale i data testu raczej nie dała takiej możliwości . Powerled naprawdę zastanawia . Mam pewne obawy też względem mocowania na oring , jak by się to trzymało na wertepach . Może ktoś przy okazji wrzuci też zdjęcia jak świeci Roxim RX5 w lesie . Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki !
DominikM Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Jak zastanawiasz się na PowerLED Black to zdecydowanie polecam zastanowienie się nad MJ-858 - poza nie najlepszym mocowaniem battery packa nie ma się tutaj do czego przyczepić.
suanis56 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Wygląda super , pytanie tylko ile ona w tym trybie maksymalnym świeci . Z tego co powiedział mi wujek google jest to tak około 2.5 godziny . Czy to prawda ?
zakol13 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 @romeq trochę mogę pomóc, jeżeli chodzi o te dwie SolarForce L2P 750lm Cree XM-L nowa custom vs SkyRay CREE XM-L XML 1000lm +AKU to zdecydowanie pierwsza z nich. Sprzęt jest pewny, parametry nie są zawyżane. Co do tej drugiej - słaba jakość, prawie na pewno będą z nią kłopoty a te 1000 lm z opisu to kłamstwo. Nie ma takiej możliwości żeby dioda XM-L świeciła godzinę i 15 minut na jednym ogniwie 18650 i dawała 1000lm. Dodatkowo ten akumulator gratis to najtańszy z możliwych i nie będzie spełniał oczekiwań nie mówiąc o tym, że może być niebezpieczny. Następna sprawa - "reflektor w wersji SMO z gładkim reflektorem" - nie nadaje się na rower. Albo inaczej, opcja z teksturowanym reflektorem (OP - orange peel) jest dużo lepszym rozwiązaniem na rowerek. wiązka światła jest szersza i doświetla lepiej boki. Ja bym się trzymał z dala od tej 1000lm, szkoda 185 złotych. Lepiej dozbierać i brać Gregową Solarforce. Ja mam i polecam każdemu bo to po prostu doskonały jak na moje potrzeby sprzęt. Przed chwilą pisałem w innym temacie o latarce i też polecałem L2 (L2 to tańsza wersja L2P różniąca się tylko trochę obudową). Ja dałem za latarke + 2 dobre akumulatory + ładowarkę + uchwyt do roweru 265 zł więc nie ma tragedii. A sprzęt naprawdę pierwszej klasy. Ewentualnie coś innego ale nie polecam tej za 185zł.
suanis56 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Dzięki za info ! Przekopałem trochę neta i znalazłem porównanie Roxima RX5 z Philips LBL oraz Trelock LS950 . Wynika z niego że RX5 daje świetny strumień światła ale świeci dość słabo . Najlepiej według mnie wypadł w teście philips LBL ale świeci bardzo krótko . Tutaj link do testu , może się komuś jeszcze przyda Light illumination Vol.02 - ĺçĺąćăľă¤ăăăăŠăčľă . Pozdrawiam . Nie mogłem już edytować swojego posta . Na youtube to samo co na zdjęciach .
mklos1 Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 trochę mogę pomóc, jeżeli chodzi o te dwie SolarForce L2P 750lm Cree XM-L nowa custom vs SkyRay CREE XM-L XML 1000lm +AKU to zdecydowanie pierwsza z nich. Sprzęt jest pewny, parametry nie są zawyżane. Co do tej drugiej - słaba jakość, prawie na pewno będą z nią kłopoty a te 1000 lm z opisu to kłamstwo. Nie ma takiej możliwości żeby dioda XM-L świeciła godzinę i 15 minut na jednym ogniwie 18650 i dawała 1000lm. Na allegro można spotkać tuningowaną chińszczyznę. O ile parametry są zapewnione, tak nie do końca jestem pewny, czy dioda utrzymywana jest w bezpiecznym zakresie temperatury pracy. Przy prądzie bliskim 3A dla diody XM-L producent zaleca utrzymanie rezystancji termicznej (złącze do otoczenia) na poziomie 4C/W, nie jest to takie proste w zwartych konstrukcjach biorąc pod uwagę, że sama dioda ma 2,5C/W. Ogniwa Li-ion są zaprojektowane do pracy z prądem rozładowania 1C (niektóre nawet do 5C), więc ogniwo 18650 jest w stanie dać tyle prądu, aby XM-L świeciła 1000 lm. Wszystko rozchodzi się o to, jak będzie zrobiony sterownik. Buck, boost czy liniowy. Mam dwie latarki SkyRay. Efektywny strumień to ok 400 lm, a przez diodę przepychany jest 1.1A przy maksymalnej mocy. Wykonane są solidnie, więc nie ma tu mowy o kłopotach w użytkowaniu. Z pewnością dioda nie jest przegrzewana, po podczas jazdy obudowa (alu) utrzymywana jest w temperaturze otoczenia, a latarki nagrzewają się gdy nie ma przepływu powietrza w temperaturze pokojowej. Poprostu są ciepłe, nie gorące, że nie można ich do ręki wziąć. Jedyną jej wadą to zaniżone parametry - dość znacznie, bo o popłowę.
DominikM Napisano 1 Listopada 2011 Napisano 1 Listopada 2011 Wygląda super , pytanie tylko ile ona w tym trybie maksymalnym świeci . Z tego co powiedział mi wujek google jest to tak około 2.5 godziny . Czy to prawda ? 100% - 3,5h 70% - 5,5 h Pakiet 2,2Ah 7,4V pobór mocy realny 4 i 2,8W -> liczy się bardzo prosto
suanis56 Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 100% - 3,5h 70% - 5,5 h Pakiet 2,2Ah 7,4V pobór mocy realny 4 i 2,8W -> liczy się bardzo prosto Dzięki ! A czy można kupić 858 z większym akumulatorkiem ? A i jeszcze może jak się mają czasy 868 Pozdrawiam .
mklos1 Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 A czy można kupić 858 z większym akumulatorkiem ? Zaletą zewnętrznego aku jest to, że możesz dorobić sobie na własną rękę w ramach potrzeb. Kupujesz dwa pakiety litowo-polimerowe po 5000 mAh, łączysz równolegle i masz aku 10Ah. Waży co prawda 500g, ale... prawie 5 razy dłużej. Trzeba tylko uważać, bo prąd zwarciowy takiego aku może sięgnąć kilkuset amper. Modelarze z pakietów rozruszniki samochodowe odpalają...
suanis56 Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 Pytanie które mi się jeszcze nasunęło , czy do tego battery pack wsadzamy akumulatorki czy też jest "to" jest nierozbieralne .
DominikM Napisano 2 Listopada 2011 Napisano 2 Listopada 2011 > A czy można kupić 858 z większym akumulatorkiem ? Obecnie nie - ale planuje wprowadzić taką opcję po dostawie. > A i jeszcze może jak się mają czasy 868 868 ze standardowym pakietem 5,6Ah świeci w maksie ponad 4h i 10h w low.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.