dayus Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Dostałem koło 28" z piasta Nexus 7. Ale z pokrzywiona obręczą. Kupilem obręcz stalowa,bo takie koła ma mieć docelowy rower. Obręcz stalowa jest albo takiego samego wymiary albo o 2mm szersza na średnicy. Nie potrafię zmierzyć starej Alu,bo jest pokrzywiona. Zaplatałem na nowo to kolo na 3 krzyże(jest to mój pierwszy zaplot) Jakby mógł ktoś zerknąć na zdjęcie,czy jest to ok? Po złożeniu i skręceniu szprych na maksa,są one dalej luźne. Może trzeba to jakoś inaczej zaplatać? Pomóżcie;) Szprychy pozostały ze starego koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Października 2011 No mogłeś chociaż do zdjęcia ustawić otworem na wentyl na dole Bo ja sie zawsze nim kieruje i od niego zaczynam zaplot . Polecił bym ci zaplot na 4 krzyrze to zabierze jakieś 2-3mm na szprychach wiec sensowne rozwiązanie jezeli nie chcesz wymieniać szprych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 zmierz nową obręcz i piastę a potem wprowadź wyniki tu http://www.prowheelbuilder.com/spokelengthcalculator/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2011 po przeliczeniu szprychy sie zgadzaja... ale na 4 krzyze musze juz miec 299mm,a moje maja 285mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Zdjęcie trochę nieczytelne, trudno jednoznacznie stwierdzić. Nie podoba mi się ten zaplot. Wydaje mi się, że jest zły układ. Otwory lewe i prawe w obręczy moim zdaniem się nie zgadzają. Jak możesz to pokaż zdjęcie, gdzie wyraźnie będzie widać układ szprych (na tym aktualnym obie strony się zlewają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Juz rozebralem to kolo. Znalazlem jeszcze szprychy 295mm,ale nie wiem czy sie nadaja. Kilka poradnikow sie naczytalem,ale nie bardzo wiem jak sie przeniesc na wieksza ilosc krzyzy, ludzie pisza,ze co którąś dziurę trzeba wkładac,ale nie wiem od czego do czego sie liczy. W jednym toturialu spotkalem sie,że przy wentylu trzeba zostawić jedną dziurę,a w innym,ze najblizsze dziury przy wentylu mają byc od razu "zatkane" i nie wiem teraz jak. A szprychy wydają się byc dobre z tego co liczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 4 krzyze robisz tak samo praktycznie jak 3 tylko przkładasz nad 3 szprychami i pod jedna, albo odwrotnie nie pamiętam. Co do wentyla, to wiem że jeżeli zastosujesz rady dotyczące zaplotu na 3 krzyze to będziesz miał krzyż akurat nad wentylem czyli niby źle.. Chyba trzeba przesunąć o 2 oczka, czyli zamiast zaczynać od dziurki przed lub za... zaczynasz od 3 przy wentylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M333 Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Zapoznaj się ze stroną Zbooya, bardzo klarownie jest to opisane. Ew. strona Sheldona , wraz z ciekawym schematem, może być pomocna. Odnośnie umiejscowienia otworu między szprychami równoległymi. W jednym typie obręczy (statystycznie 50%) strona Zbooya wystarcza (otwór między szprychami wewnętrznymi). W drugim typie (50%) jest to trochę bardziej skomplikowane. Do drugiego typu mam wzorcowe koło (otwór wychodzi między jedną szprychą zewnętrzną i jedną wewnętrzną). Jeden typ obręczy to: lewa otwór, wentyl, prawy otwór; drugi typ prawy otwór, wentyl, lewy otwór. Składam kilka kół rocznie. Przy tej ilości ten drugi wzór ciężko mi przyswoić, dlatego stosuje wzorcowe koło. Sugeruję spróbować zapleść ponownie na 3 krzyże, tym bardziej, że z kalkulatora tak wynika. Wydaje mi się, że poprzednim razem popełniłeś jakiś błąd na początku i dlatego szprych wydawały się być zbyt długie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 4 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2011 Dlugosc szprychy liczyc pod łebkiem (tak,że łebek nie jest mierzony i wystaje poza miarę) do końca gwintu? Czy całą szprychy z łebkiem? Akurat mam lewy otwór, wentyl i prawy otwór,wiec powinno byc łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2011 No szpryche sie mierzy bez łebka do konca gwintu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dayus Napisano 4 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2011 Sheldon poleca,aby wszystkie szprychy byly skrecone w jedna strone,w innym poradniku wyczytalem,ze z jednej strony w jedna stronę mają sie "krecic" a z drugiej strony koła w przeciwna stronę ustawic szprychy. Teraz zlozylem tak,zeby dziury lewe i prawe byly od strony piasty lewej i prawej,ale musialem uzyc dluzszych szprych,zeby to zrobic,ale kolo dalej jest luzne,a nie ma czym dokrecac... jednej strony na 4 krzyze,a z drugiej strony na 3 krzyze i udalo sie je ponaciagac. Tylko tam gdzie 4 krzyze szprychy dalem o o większej długosci. A tam gdzie robilem 3 krzyze,te standardowe krotsze. Teraz trzeba to wycentrowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 pamiętaj żeby ustawić obręcz na środku piasty, co przy takich różnicach w długości i zaplocie może być trudne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.