viper512 Napisano 3 Października 2011 Napisano 3 Października 2011 Witam. Na początku powiem, że nie wiedziałem gdzie założyć temat(czy w Amortyzatorach, czy tutaj), ale z racji że pytam o smar, zdecydowałem się na ten dział. Zbliża się zima, więc postanowilem że rozbiorę wtedy swojego XCR LO, żeby wyczyścić i nasmarować, itp Tylko jakiego najlepiej użyć niedrogiego smaru? On ma dolne lagi magnezowe, a wyczytałem kiedyś na jakiejś stronie, że nie można używać do niego smarów litowych, ponieważ lit wchodzi w jakieś reakcje z magnezem .. Czy to prawda? Jeśli tak, to jaki smar mi polecicie? Z góry dziękuję Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2011 Mod Team Napisano 3 Października 2011 Jak chce ci sie wydawak kase na specjalistyczny smar kub judy butter czy coś takiego a jak nie to zwykły łt 43 i po sprawie
viper512 Napisano 4 Października 2011 Autor Napisano 4 Października 2011 Ok, a jeśli go nasmaruję zwyklym łt, to nic mu się nie stanie? Nie mam kasy na nowy amortyzator, a tego byłoby szkoda póki luzów nie ma .. Nie moge edytować postu.. :< Poszukam jeszcze wazeliny technicznej, i może jej użyję. Tylko w jakich sklepach stacjonarnych mogę coś takiego dostać? Nie mam pojęcia gdzie to może być..
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2011 Mod Team Napisano 4 Października 2011 Nie łt nie zaszkodzi XCRowi mozesz spokojnie go uzywać.
viper512 Napisano 4 Października 2011 Autor Napisano 4 Października 2011 A jakiś inny smar niż łt, którego akurat na nieszczęście nie mam w domu? Ale muszę w najbliższej przyszłości zakupić.. Tata przyniósł mi z pracy troche jakiegoś smaru(nie wiem jaki to, ale mówil, że jest drogi..), używają go tam do łożysk wysokoobrotowych w różnych maszynach stolarskich i nie wiem do czego jeszcze.. Ma barwę taką brązową(chyba..), jest dość gęsty Mogę go użyć?
Onyxer Napisano 4 Października 2011 Napisano 4 Października 2011 Raczej możesz tego użyć, być może to właśnie nasz Łt-43.
viper512 Napisano 6 Października 2011 Autor Napisano 6 Października 2011 To nie jest na pewno ŁT, bo jest od niego gęściejszy, i ma inną barwę, poza tym cena tego czegoś jest dużo większa niż łt . No to dzięki z góry za wszystko Albo użyję tego co mam, albo kupię wazelinę techniczną .
dawid1991 Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Użyj smaru nie zawierającego litu ŁT nie stosuj ponieważ on go zawiera. Jesli masz wolne pare zł to od siebie polecam RS Judy butter.
viper512 Napisano 6 Października 2011 Autor Napisano 6 Października 2011 No właśnie też tak myślałem, ale za bardzo nie mam pieniędzy więc pytam o coś taniego .. No to w takim razie albo wazelina techniczna, albo poszukam czegoś jeszcze bezlitowego .. Według mnie Judy Butter troche za drogi, żeby ładować go do XCR'a ..
gello1 Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Ja stosowałem FINISH LINE TEFLON GREASE on nie zawiera litu. A teraz chyba zastosuję wazelinę techniczną jest mniej gęsta.
Mod Team Puklus Napisano 6 Października 2011 Mod Team Napisano 6 Października 2011 Barwą smaru sie nie kierujcie. Smar do łozysk wysokoobrotowych czyt. odporny na temp jest dobry i nie dobry, testowąłem. nie dobry bo jest gęsty i otępi amora, dobry bo zmiana temp go nie rusza, ja swoj wyaliłem na 25* mrozu i jaki miekki byłt taki pozostał.
MikeSkywalker Napisano 8 Października 2011 Napisano 8 Października 2011 Parę razy rozbierałem mojego kilku letniego XCR'a i zawsze smarowałem ŁT-43, dopiero dziś słyszę o tym że może wejść w jakieś reakcje z magnezem Dobry patent to takie "błotko" z jakiegoś oleju silnikowego cy przekładniowego zmieszanego właśnie ze smarem, zdaje się że na forum albo jakiejś innej stronce takie coś znalazłem i czasem stosowałem ale i sam ŁT-43 daje radę. Minus mojego amorka to taki że po deszczu twardnieje i muszę go rozbierać i czyścić bo górne golenie łapie rdza. Ale byle do wiosny, wtedy Epicon i problemów powinno nie być z jazdą w deszczu.
viper512 Napisano 10 Października 2011 Autor Napisano 10 Października 2011 A wie ktoś może w jakiego typu sklepie mogę dostać wazelinę techniczną?
gello1 Napisano 10 Października 2011 Napisano 10 Października 2011 w każdym motoryzacyjnych powinna być. Docelowo stosuje się ją do smarowania klem przy akumulatorze.
slawex17 Napisano 11 Października 2011 Napisano 11 Października 2011 korzystając z okazji, wie może ktoś ile waży SR XCR z blokadą w goleniu, czy jakoś tak (dobra, nie znam się ana amorach ) chciałbym wiedzieć ile mniej więcej zrzucę gramów jak wymienię na Epicona
gello1 Napisano 11 Października 2011 Napisano 11 Października 2011 waży 2191g tu zerknij: http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=2&mar=5&art=367
slawex17 Napisano 11 Października 2011 Napisano 11 Października 2011 dzięki, nie wiedziałem o istnieniu tej stronki, dobra rzecz ;] także zejde z wagi bike'a prawie pół kilo ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.