saladdin Napisano 3 Października 2011 Napisano 3 Października 2011 Witam Szanownych Forumowiczów, Coraz bardziej zacvzyna mnie interesować tematyka rowerowa, chcę powoli wejść w ten swiat, trochę poznać sprzętu, ale też - wreszcie - kupić sobie rowerek do komfortowej jazdy. Dojeżdżam głównie do pracy, ok 10 km w jedną stronę po ulicach (zwykle dość nierównych, bocznych) i wydeptanych ściezkach. Wiem na pewno, że koniecznie chcę mieć przedni amortyzator, czuję to, bo nie mam takowego w starym gracie, który obecnie posiadam. Do tego - jestem dość duży i ciężki, 190 cm, ok. 100 kg wagi. Patrzyłem w sklepie na rowery firmy Kross. Są w przedziale cenowym, który mi odpowiada, mają co trzeba (oświetlenie, bagażnik, amortyzator)... no ale jest ich kilka do wyboru. Na przykład: Kross 2011 Trans Continental - ok. 1100 zł Kross 2011 Trans Pacific - ok. 1300 zł Kross 2011 Trans Alp - ok. 1500 zł - różnią się ceną. Mają trochę inny osprzęt, wagę podobną. Tylko, że jak tak czytam specyfikację, to nie wiem, nie mam rozeznania, czym się one tak naprawdę róznią i czy warto brać najdroższy? I czy firma Kross jest "dobra" - w sensie - czy nie przepłacę, czy jakość akceptowalna wykonania? Jeden mój "duży" kolega mówi, żebym zainwesotwał w lepsze niż standardowe rafki. Pewnie amortyzator też powinien być jakiś optymalizowany pod moją wagę? I na koniec - czy w tej cenie da się znaleźć rower trekkingowy trochę lzejszy niż te wymienione (czyli poniżej 16 kg) ? Mam w bloku windę, mieszkam na 3 piętrze, mogę miec koło na szybkozłączce i odpinać żeby do windy weszło, ale...trochę mi się nie chce
dziobolek Napisano 3 Października 2011 Napisano 3 Października 2011 Jeden mój "duży" kolega mówi, żebym zainwesotwał w lepsze niż standardowe rafki. Pewnie amortyzator też powinien być jakiś optymalizowany pod moją wagę? Niekoniecznie. Syn jeździ takim rowerkiem - http://www.velo.com.pl/rowery/?id=556 i przy jego gabarytach - 198cm/100kg - wyposażenie seryjne w zupełności wystarcza i daje radę. Obręcze w tym modelu już są z serii mocniejszych z "podwójną ścianką". Ja tam jestem zwolennikiem zakupu "gołego" crossa i wyposażenia go według własnego widzi-mi-się typu błotniki, bagażnik (tu są z reguły największe "cięcia"), oświetlenie. No właśnie... Większość "gotowych" rowerów ma oświetlenie na dynamo, a dynamo tradycyjne - zewnętrzne. Z reguły jest to najtańszy "badziew", byle było że jest "sztuka" na wyposażeniu. To jest pierwsza rzecz, która jak dla mnie, nadaje się do kosza. Jeśli już musi być dynamo, to tylko wbudowane w piastę przednią. Pozdrówka!
saladdin Napisano 4 Października 2011 Autor Napisano 4 Października 2011 Dzięki, Akurat te modele, o których pisałem, mają dynamo montowane w przedniej piaście, także nie ma problemu - myślałem o tym wcześniej:) Dodatkowy osprzęt i tak chcę mieć, błotniki na pewno, bagażnik też, żeby zapiąć sakwę przy dalszej wyprawie. Co do obręczy - te wymienione nie mają zaznaczone, że są podwójnie wzmocnione, nazywają się "Kross R" - czy ktoś wie, czy to są porządne obręcze? No i w ogóle - czy rowery Krossa są dobre, czy nie przepłacę (bo np w tej cenie znajdę rower z lepszym osprzętem) ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.