ioooio88 Napisano 2 Października 2011 Napisano 2 Października 2011 Witam mam takie zapytanie.Dokręcam prawa korbę maksymalnie i nadal mam luzy.Jest pewnie do wymiany suport albo korba.Spojrzałem na ceny to około 250zl(TRUVATIV).Wymiana na nowe pewnie z założeniem to bedzie 300zl.Jest to rower mongoose fireball 06.Nie macie może jakiegoś patentu żeby to jeszcze dokrecic.Buja sie na lewo prawo korba a nie przód tył..POMOCY! DAŁEM FOTE TEJ KORBY
Grand231 Napisano 2 Października 2011 Napisano 2 Października 2011 Luz zapewne jest na łożyskach suportu-przy zintegrowanych kompletach nie da się tego naprawić jedynym sposobem jest wymiana suportu na nowy.
ioooio88 Napisano 2 Października 2011 Autor Napisano 2 Października 2011 Luz jest na tych ząbkach na suporcie albo wyrobiły się na korbie prowadnice jakby takie.A jak rozpoznać co jest do wymiany?
Grand231 Napisano 2 Października 2011 Napisano 2 Października 2011 Luz na 99% jest na łożyskach suportu, jeżeli piszesz że wszystko poodciągałeś nie ma szans żeby luz była na korbie.
ioooio88 Napisano 2 Października 2011 Autor Napisano 2 Października 2011 ale po odkręceniu korbe suport ani drgnie wiec chyba łożyska sa git tak to by latał cały ten ######nik co sie wsuwa korbe na niego.
Qamal Napisano 2 Października 2011 Napisano 2 Października 2011 gwint masz wyrobiony na 100%, albo pozycz od kogos suport i sprawdz albo zobacz gdzie sa ubytki ale sadze ze to raczej na supporcie
Koen Napisano 2 Października 2011 Napisano 2 Października 2011 Wielowypust na osi jest stalowy a w korbie aluminiowy więc jak któryś miał się wyrobić to pewnie ten w korbie. Załóż korby odwrotnie (prawą na lewą strone a lewą na prawą) i zobacz czy luz nadal jest w tej samej korbie.
Mod Team Puklus Napisano 2 Października 2011 Mod Team Napisano 2 Października 2011 Tak sie najczesciej kończy brak znajomości niektorych ważnych zasad. Teraz prawdopodobnie korba bedzie do wyrzucenia, bo o ile suport jest stalowy i mu za wiele nie zaszkodziło to korba ma gniazdo alu i pewnie sie juz wyrobiło. Obym sie mylił ale taka groźba nad toba ciąży, zazwyczaj poprzedza to ciąg zdarzeń ktory zaczyna sie od niewinnego poskrzypywania przy większym obciążeniu itd. Korby tego typu, kwadrac, isis, octalinc etc. należy sowicie dokręcić bo siue robią właśnie takie problemy z luzem na korbie. Jedyne czego mozesz sprobować teraz do dokręcić ile sie tylko, i ważąć by nie urwać śrube.
ioooio88 Napisano 2 Października 2011 Autor Napisano 2 Października 2011 No to sie wyjasniło.Tylko teraz powiedzcie mi na co mam patrzyć przy wymianie takiej korby.Bo z tego co słyszałem to TRUVATIV nadaje sie na przecier.
Sagitt77 Napisano 2 Października 2011 Napisano 2 Października 2011 To co złowrogo przepowiedział Puklus rzadko się zdarza. Większe jest prawdopodobieństwo, że sam wkład suportu jest do wymiany. Ta część najszybciej się zużywa. Nowy nie kosztuje wiele. Jak masz wątpliwości to idź do serwisu.
ioooio88 Napisano 2 Października 2011 Autor Napisano 2 Października 2011 Korba do wymiany 100%. Jak sprawdzić dane korby które przydadzą mi się przy wymianie i jaka korbę proponujecie.Dzieki.
Mod Team Puklus Napisano 2 Października 2011 Mod Team Napisano 2 Października 2011 To co złowrogo przepowiedział Puklus rzadko się zdarza. Jak sie dokręci tak jak należy to faktycznie rzadko ale jezeli jeździe sie z luźną korba to cierpią oba, z czego korba bardziej bo jest miększa. Jak chcesz nową i nie truvativ to coś z shimano na octalink albo już coś pokroju HT2
ioooio88 Napisano 2 Października 2011 Autor Napisano 2 Października 2011 Zawsze jak dokręcam korbę po jakimś czasie samo czynię sie odkręca śruba i teraz nie wiem czy jak wymienię korbę na nową to znowu mi przez takie odkręcanie zniszczy nowa korbe.Nie wiem czy to wina śrub czy mozę na suporcie juz gwint sie zjechał.Może jakis klej i dopiero dokręcić istnieje coś takiego nie wiecie? Zawsze jak dokręcam korbę po jakimś czasie samo czynię sie odkręca śruba i teraz nie wiem czy jak wymienię korbę na nową to znowu mi przez takie odkręcanie zniszczy nowa korbe.Nie wiem czy to wina śrub czy mozę na suporcie juz gwint sie zjechał.Może jakis klej i dopiero dokręcić istnieje coś takiego nie wiecie? PS:Znajomy mi mówił zeby dobrze dokręcić korbe trzeba z obu stron złapać imbusem i dokrecac jednoczesnie to prawda?
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2011 Mod Team Napisano 3 Października 2011 Słuchaj a kręcisz samym kluczem ? JA używam do dokręcania korby rurki o długości ok 50cm samym kluczem do nie jest dokręcenie i nie ma sie co dziwić ze sie odkreca czy łapie luz.
ioooio88 Napisano 3 Października 2011 Autor Napisano 3 Października 2011 Własnie byłem głupi i na sam klucz kreciłem ale człowiek na błedach sie uczy teraz już bede wiedział aby używać przedłużki.:/
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2011 Mod Team Napisano 3 Października 2011 No niestety, tam na korbowodzie działają baaardzo duże siły i jak nie jest skręcona jak należy od razu z miejsca sie zaczynają robić luzy aż końcem konców samo weźmie i odpadnie podczas jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.