Skocz do zawartości

[Pasek] Co sądzicie o takim rozwiązaniu?


scyzor00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ostrych i wiecznie złych ;p

Ostatnio zaciekawił mnie temat pasków napędowych(klinowych) zamiast łańcucha.

 

Tutaj kilka linków do materiału:

 

http://www.team29er.pl/start/rowery/305-black-sheep-cycles-w-odmiennoci-sia

http://www.team29er.pl/start/rowery/301-nahbs-north-american-handmade-bicycle-show-2011-cz-trzecia

http://www.team29er.pl/start/rowery/279-chyba-ci-ram-pogioellsworth-enlightenment-29

http://www.team29er.pl/start/rowery/254-raleigh-xxix-w-biuterii-sygnowanej-przez-cds

 

Zalety takich pasków:

1. Czystość, nie potrzeba smaru

2. Bezgłośna praca

3. Niższa waga w porównaniu z łańcuchem

4. 2 razy wytrzymalsze niż łańcuchy

 

Dlaczego my ostrokołowcy nie używamy takiego rozwiązania?ułatwiło by nam życie 1000 krotnie.

Jak na razie nie miałem kontaktu z takim rozwiązaniem, a z wielką chęcią wydałbym pieniążki na tak szczytny cel :D

Byłem w kilku sklepach rowerowych(mieszkam w Kielcach) ale każdy sprzedawca robi dziwną minę gdy pytam o paski ;/

Sprawdzałem alledrogo i tez nic nie znalazłem.

Jeżeli ktoś ma jakieś informację na temat proszę o obfitą wypowiedź.

Dlaczego nie wzbudziło to takiego zainteresowania jak rowery na 29 calowych kołach?

Piszcie co o tym wszystkim sądzicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację że rama musi być specjalnie skonstruowana pod pasek klinowy, lecz według mnie i tak jest to rozwiązanie tańsze i praktyczniejsze niż używanie łańcucha. Nie trzeba smarować, nie brudzi, dłużej można jeździć. Główny koszt to zakupienie specjalnie skonstruowanej ramy... Nie wydaje mi się żeby cena produkcji pasków była większa niż łańcuchów. Łańcuch jest skomplikowaną konstrukcją dlatego też koszty są wyższe.

Bonton czy masz może pomysł gdzie można zakupić taką ramę i podzespoły?

Wiem że cena będzie wysoka...gdyby tylko wprowadzili te cudeńka do produkcji masowej, większość rowerzystów przerzuciło by się na paski :)

pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo Kielce BIKE-EXPO powinno być dużo sprzętu i mam nadzieję że znajdę też jakieś rowerki z takim napędem.

Dowiem się jaka jest cena i wypytam o wszystkie szczegóły :)

Jeżeli wytrzymałość takich pasków jest tak wielka to warto było by zrobić trochę szumu, może koncerny rowerowe przekonałyby się do tego rozwiązania i uraczyłyby nas gotowymi produktami dla mas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pr5Rider,Równie dobrze w aucie łańcuch rozrządu wytrzyma setki tysięcy km, a pasek? Poza tym nie porównujmy paska w rowerze do skutera/auta - działają całkiem inne siły, tam nie ma takich zrywów jak w rowerze. Na innym forum już był męczony ostatnio ten temat i osoba "siedząca w tym" powiedziała, że paski szybko się rozwarstwiają a następnie pękają. Przy jeździe w błocie podobno też się szybko wycierają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaję, że te ramy są przerabiane, chyba nie ma firmy która robi takie ramy. Ew. manufaktury które składaja takie rowery mogą coś wyspawac.

 

Sam kiedyś o tym myślałem, i wszystko jest pięknie właśnie do chwili kiedy nie trzeba tego zakłądać. Rozwiązaniem była by rama taka jak w niektórych rowerach DH, gdzie łancuch nie przechodzi przez trójkąt a w całości pod nim. Tylko nie wiem czy są takie ramy, które dało by się adoptować pod jazdę miejską czy też OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pr5Rider Poza tym nie porównujmy paska w rowerze do skutera/auta - działają całkiem inne siły, tam nie ma takich zrywów jak w rowerze.

 

'Crazyk' sugerujesz że siły użyte do napędzania roweru są większe niż te w samochodzie?

Nie wydaje mi się żeby było to prawdą, proszę o jakiś naukowy dowód (porównanie tych dwóch rozwiązań)

 

Tutaj opis paska i łańcucha rozrządu: http://www.motofakty.pl/artykul/lancuch_czy_pasek.html

Według mnie pasek ma duże możliwości w roweruch, szczególnie do zastosowań typowo miejskich i szosowych. Gdyż w takich warunkach pasek nie będzie miał aż tak dużego kontaktu z błotem i piaskiem.

 

Można również nieco zabezpieczyć pasek poprzez zabezpieczenie go takimi osłonami:

http://www.sklep-milou.pl/oslony_na_lancuch-k11-0--default.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trek też robi na paski (seria district)

ze strony producenta:

Gates recommends that hand brakes are used as the primary braking system. Gates does not recommend the use of brake systems that incorporate the use of the belt drive as the only brake system, such as coaster brakers and fixed gears. If belt drive brake systems are installed, Gates recommends a hand brake as an additional braking system.

czyli pasek w ostrym? ok, ale miej też hamulca przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi ten rowerek jak nie powiem co....

Fajnie to wygląda, tylko teraz w jaki sposób zmienić pasek? z tych zdjęć ciężko wywnioskować jak się rozłącza ramę

 

Te ramy z linków allegro mają zdejmowany hak tylnego koła. Na samym końcu są dwie małe śrubki na śrubokręt krzyżakowy a strona bliżej środka roweru jest wysuwana i pasuje z ramą jak puzzle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ramy z linków allegro mają zdejmowany hak tylnego koła. Na samym końcu są dwie małe śrubki na śrubokręt krzyżakowy a strona bliżej środka roweru jest wysuwana i pasuje z ramą jak puzzle.

 

Ciekawe czy takie rozwiązanie jest w miarę bezpieczną metodą. Mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o ramy łączone...ale sądzę też że żyjemy w czasach gdzie technologia i jej wytrzymałość nie stwarza większych zagrożeń dla życia ;p

 

http://www.carbondrivesystems.com/training/login_v.php?lang=us

Ten filmik pokazuje w jaki sprytny sposób taka rama jest skonstruowana :)

Sporo informacji jest na tej stronie i kilka filmików

Mója polski lepszy niż angielski :P udało się wyłapać że taki pasek jest około trzy krotnie wytrzymalszy niż napęd tradycyjny(łańcuch)

 

A tutaj jeszcze jeden filmik http://www.ostrekola.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=18

 

Jak widać stany i kraje zachodnie bardziej są przychylne dla takiego sposobu napędzania naszych super szybkich rureczek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lista producentów ram jest tutaj: http://www.carbondrivesystems.com/contact.php?lang=us

 

myślę, że jakbyś zamawiał ramę u któregoś z naszych lokalnych mistrzów, to mógłby zrobić taką ramę. albo założyć pasek przed zespawaniem ramy, tylko wtedy jesteś skazany na określoną długość paska... ogólnie rozwiązanie raczej do składaków, żeby się nie ubrudzić przy składaniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to może być nawet dobra rzecz. A najlepsze co do mnie przemawia to idealnie cichy napęd przez długi czas i nie trzeba myć, wystarczy przepłukać wodą i po robocie.

 

Ale pasek będzie tylko do singli, w mtb gdzie jest kaseta i przełożenia łańcuch jest jak na razie niezastąpiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@scyzor00, czy siły w rowerze są większe niż w samochodzie nie mam pojęcia - być może tak a być może nie. Ale jestem pewny, że są bardziej destrukcyjne ze względu na ich charakter. Nie jest to równe obciążenie tylko skokowe - a to ma znaczenie. A jeżeli już porównywać łańcuch i pasek w aucie to nie widzę argumentów przemawiających za paskiem (poza zyskami producenta - bo trzeba go wymieniać). Nie słyszałeś nigdy żeby znajomy zerwał pasek w aucie pomimo tego, że był w prawidłowym czasie wymieniony? Bo ja słyszałem. A łańcuch się tak nie zerwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to może być nawet dobra rzecz. A najlepsze co do mnie przemawia to idealnie cichy napęd przez długi czas i nie trzeba myć, wystarczy przepłukać wodą i po robocie.

 

Ale pasek będzie tylko do singli, w mtb gdzie jest kaseta i przełożenia łańcuch jest jak na razie niezastąpiony.

 

Piszesz że jest kaseta, ale również można ją zastąpić piastą rohloff-a, shimano tez wyprodukowało takie piasty. Według mnie takie rozwiązanie było by idealne i z takim cudeńkiem mógłbyś zrobić naprawde wiele kilometrów. Tylko cena jest ogromna piasta rohloffa kosztuje ponad 3tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@scyzor00, czy siły w rowerze są większe niż w samochodzie nie mam pojęcia - być może tak a być może nie. Ale jestem pewny, że są bardziej destrukcyjne ze względu na ich charakter. Nie jest to równe obciążenie tylko skokowe - a to ma znaczenie. A jeżeli już porównywać łańcuch i pasek w aucie to nie widzę argumentów przemawiających za paskiem (poza zyskami producenta - bo trzeba go wymieniać). Nie słyszałeś nigdy żeby znajomy zerwał pasek w aucie pomimo tego, że był w prawidłowym czasie wymieniony? Bo ja słyszałem. A łańcuch się tak nie zerwie.

 

Crazyk a tobie nigdy sie łańcuch w rowerze nie zerwał? Bo mi tak, ojjj wielkie bylo moje zdziwienie gdyz wjezdzalem pod górkę i gdy się odwróciłem łańcuch toczył się w dół niczym wąż :)

Czasami jedna mała wada techniczna może spowodować pęknięcie. Tak jest ze wszystkim, nawet maszyny nie są zdolne do zwyprodukowania wszystkich egzemplarzy identycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...