scyzor00 Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Witam wszystkich ostrych i wiecznie złych ;p Ostatnio zaciekawił mnie temat pasków napędowych(klinowych) zamiast łańcucha. Tutaj kilka linków do materiału: http://www.team29er.pl/start/rowery/305-black-sheep-cycles-w-odmiennoci-sia http://www.team29er.pl/start/rowery/301-nahbs-north-american-handmade-bicycle-show-2011-cz-trzecia http://www.team29er.pl/start/rowery/279-chyba-ci-ram-pogioellsworth-enlightenment-29 http://www.team29er.pl/start/rowery/254-raleigh-xxix-w-biuterii-sygnowanej-przez-cds Zalety takich pasków: 1. Czystość, nie potrzeba smaru 2. Bezgłośna praca 3. Niższa waga w porównaniu z łańcuchem 4. 2 razy wytrzymalsze niż łańcuchy Dlaczego my ostrokołowcy nie używamy takiego rozwiązania?ułatwiło by nam życie 1000 krotnie. Jak na razie nie miałem kontaktu z takim rozwiązaniem, a z wielką chęcią wydałbym pieniążki na tak szczytny cel Byłem w kilku sklepach rowerowych(mieszkam w Kielcach) ale każdy sprzedawca robi dziwną minę gdy pytam o paski ;/ Sprawdzałem alledrogo i tez nic nie znalazłem. Jeżeli ktoś ma jakieś informację na temat proszę o obfitą wypowiedź. Dlaczego nie wzbudziło to takiego zainteresowania jak rowery na 29 calowych kołach? Piszcie co o tym wszystkim sądzicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 bo potrzebna jest do tego odpowiednia rama, jak np. ta: albo trzeba go założyć przed zespawaniem ramy, bo paski napędowe nie mają łączenia. gdyby montaż był prostszy, a cena niższa, na pewno już dawno byłyby w powszechnym użyciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Masz rację że rama musi być specjalnie skonstruowana pod pasek klinowy, lecz według mnie i tak jest to rozwiązanie tańsze i praktyczniejsze niż używanie łańcucha. Nie trzeba smarować, nie brudzi, dłużej można jeździć. Główny koszt to zakupienie specjalnie skonstruowanej ramy... Nie wydaje mi się żeby cena produkcji pasków była większa niż łańcuchów. Łańcuch jest skomplikowaną konstrukcją dlatego też koszty są wyższe. Bonton czy masz może pomysł gdzie można zakupić taką ramę i podzespoły? Wiem że cena będzie wysoka...gdyby tylko wprowadzili te cudeńka do produkcji masowej, większość rowerzystów przerzuciło by się na paski pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Jak to może być wytrzymalsze od łańcucha? Bez przesady, nie wymyślaj tu takich teorii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 jeżeli byłby robiony w takiej technice jak np do skuterów, to oczywiście że będzię bardziej żywotny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Jak to może być wytrzymalsze od łańcucha? Bez przesady, nie wymyślaj tu takich teorii. No widzisz jakoś jest wytrzymalszy niż łańcuch Niektórzy nie uwierzą dopóki nie dotkną i wypróbują, ach ludzie maluckiej wiary..Po górolsku hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pr5Rider Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Paski kevlarowe w skuterach na poziomie sport wytrzumują ok 8tys km więc nie w rowerze gdzie są mniejsze przeciążenia będzie chodziło i chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Niedługo Kielce BIKE-EXPO powinno być dużo sprzętu i mam nadzieję że znajdę też jakieś rowerki z takim napędem. Dowiem się jaka jest cena i wypytam o wszystkie szczegóły Jeżeli wytrzymałość takich pasków jest tak wielka to warto było by zrobić trochę szumu, może koncerny rowerowe przekonałyby się do tego rozwiązania i uraczyłyby nas gotowymi produktami dla mas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 @Pr5Rider,Równie dobrze w aucie łańcuch rozrządu wytrzyma setki tysięcy km, a pasek? Poza tym nie porównujmy paska w rowerze do skutera/auta - działają całkiem inne siły, tam nie ma takich zrywów jak w rowerze. Na innym forum już był męczony ostatnio ten temat i osoba "siedząca w tym" powiedziała, że paski szybko się rozwarstwiają a następnie pękają. Przy jeździe w błocie podobno też się szybko wycierają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Mi się wydaję, że te ramy są przerabiane, chyba nie ma firmy która robi takie ramy. Ew. manufaktury które składaja takie rowery mogą coś wyspawac. Sam kiedyś o tym myślałem, i wszystko jest pięknie właśnie do chwili kiedy nie trzeba tego zakłądać. Rozwiązaniem była by rama taka jak w niektórych rowerach DH, gdzie łancuch nie przechodzi przez trójkąt a w całości pod nim. Tylko nie wiem czy są takie ramy, które dało by się adoptować pod jazdę miejską czy też OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 @Pr5Rider Poza tym nie porównujmy paska w rowerze do skutera/auta - działają całkiem inne siły, tam nie ma takich zrywów jak w rowerze. 'Crazyk' sugerujesz że siły użyte do napędzania roweru są większe niż te w samochodzie? Nie wydaje mi się żeby było to prawdą, proszę o jakiś naukowy dowód (porównanie tych dwóch rozwiązań) Tutaj opis paska i łańcucha rozrządu: http://www.motofakty.pl/artykul/lancuch_czy_pasek.html Według mnie pasek ma duże możliwości w roweruch, szczególnie do zastosowań typowo miejskich i szosowych. Gdyż w takich warunkach pasek nie będzie miał aż tak dużego kontaktu z błotem i piaskiem. Można również nieco zabezpieczyć pasek poprzez zabezpieczenie go takimi osłonami: http://www.sklep-milou.pl/oslony_na_lancuch-k11-0--default.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fpierowski Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Jakiś czas temu były na allegro ostre z paskami: http://allegro.pl/schindelhauer-viktor-profesjonalne-ostre-kolo-i1782245790.html http://allegro.pl/schindelhauer-siegfried-profesjonalne-ostre-kolo-i1782245991.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Drogi ten rowerek jak nie powiem co.... Fajnie to wygląda, tylko teraz w jaki sposób zmienić pasek? z tych zdjęć ciężko wywnioskować jak się rozłącza ramę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elberet Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 trek też robi na paski (seria district) ze strony producenta: Gates recommends that hand brakes are used as the primary braking system. Gates does not recommend the use of brake systems that incorporate the use of the belt drive as the only brake system, such as coaster brakers and fixed gears. If belt drive brake systems are installed, Gates recommends a hand brake as an additional braking system. czyli pasek w ostrym? ok, ale miej też hamulca przy okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Drogi ten rowerek jak nie powiem co.... Fajnie to wygląda, tylko teraz w jaki sposób zmienić pasek? z tych zdjęć ciężko wywnioskować jak się rozłącza ramę Te ramy z linków allegro mają zdejmowany hak tylnego koła. Na samym końcu są dwie małe śrubki na śrubokręt krzyżakowy a strona bliżej środka roweru jest wysuwana i pasuje z ramą jak puzzle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Te ramy z linków allegro mają zdejmowany hak tylnego koła. Na samym końcu są dwie małe śrubki na śrubokręt krzyżakowy a strona bliżej środka roweru jest wysuwana i pasuje z ramą jak puzzle. Ciekawe czy takie rozwiązanie jest w miarę bezpieczną metodą. Mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o ramy łączone...ale sądzę też że żyjemy w czasach gdzie technologia i jej wytrzymałość nie stwarza większych zagrożeń dla życia ;p http://www.carbondrivesystems.com/training/login_v.php?lang=us Ten filmik pokazuje w jaki sprytny sposób taka rama jest skonstruowana Sporo informacji jest na tej stronie i kilka filmików Mója polski lepszy niż angielski udało się wyłapać że taki pasek jest około trzy krotnie wytrzymalszy niż napęd tradycyjny(łańcuch) A tutaj jeszcze jeden filmik http://www.ostrekola.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=18 Jak widać stany i kraje zachodnie bardziej są przychylne dla takiego sposobu napędzania naszych super szybkich rureczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 pasków napędowych(klinowych) To nie jest pasek klinowy tylko zębaty. Widzę, że nawet w tych artykułach są takie błędy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Dokładnie zębaty. Więcej to ma wspólnego z rozrządem w samochodzie niż z paskami klinowymi napędzającymi klimę czy pompę wspomagania. Są rowery i motory na wał kardana, są na pasek zębaty i są na łańcuch, każde rozwiązanie ma jakieś plusy i minusy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 lista producentów ram jest tutaj: http://www.carbondrivesystems.com/contact.php?lang=us myślę, że jakbyś zamawiał ramę u któregoś z naszych lokalnych mistrzów, to mógłby zrobić taką ramę. albo założyć pasek przed zespawaniem ramy, tylko wtedy jesteś skazany na określoną długość paska... ogólnie rozwiązanie raczej do składaków, żeby się nie ubrudzić przy składaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Jak dla mnie to może być nawet dobra rzecz. A najlepsze co do mnie przemawia to idealnie cichy napęd przez długi czas i nie trzeba myć, wystarczy przepłukać wodą i po robocie. Ale pasek będzie tylko do singli, w mtb gdzie jest kaseta i przełożenia łańcuch jest jak na razie niezastąpiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 @scyzor00, czy siły w rowerze są większe niż w samochodzie nie mam pojęcia - być może tak a być może nie. Ale jestem pewny, że są bardziej destrukcyjne ze względu na ich charakter. Nie jest to równe obciążenie tylko skokowe - a to ma znaczenie. A jeżeli już porównywać łańcuch i pasek w aucie to nie widzę argumentów przemawiających za paskiem (poza zyskami producenta - bo trzeba go wymieniać). Nie słyszałeś nigdy żeby znajomy zerwał pasek w aucie pomimo tego, że był w prawidłowym czasie wymieniony? Bo ja słyszałem. A łańcuch się tak nie zerwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Jak dla mnie to może być nawet dobra rzecz. A najlepsze co do mnie przemawia to idealnie cichy napęd przez długi czas i nie trzeba myć, wystarczy przepłukać wodą i po robocie. Ale pasek będzie tylko do singli, w mtb gdzie jest kaseta i przełożenia łańcuch jest jak na razie niezastąpiony. Piszesz że jest kaseta, ale również można ją zastąpić piastą rohloff-a, shimano tez wyprodukowało takie piasty. Według mnie takie rozwiązanie było by idealne i z takim cudeńkiem mógłbyś zrobić naprawde wiele kilometrów. Tylko cena jest ogromna piasta rohloffa kosztuje ponad 3tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Minor Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 shimano to może zły przykład bo to bardziej piasty do rekreacji, ale wymieniona planetarka rohloffa... to bardzo ciekawe rozwiązanie mogące kiedyś zastąpić kasete i zewnętrzne przełożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzor00 Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 @scyzor00, czy siły w rowerze są większe niż w samochodzie nie mam pojęcia - być może tak a być może nie. Ale jestem pewny, że są bardziej destrukcyjne ze względu na ich charakter. Nie jest to równe obciążenie tylko skokowe - a to ma znaczenie. A jeżeli już porównywać łańcuch i pasek w aucie to nie widzę argumentów przemawiających za paskiem (poza zyskami producenta - bo trzeba go wymieniać). Nie słyszałeś nigdy żeby znajomy zerwał pasek w aucie pomimo tego, że był w prawidłowym czasie wymieniony? Bo ja słyszałem. A łańcuch się tak nie zerwie. Crazyk a tobie nigdy sie łańcuch w rowerze nie zerwał? Bo mi tak, ojjj wielkie bylo moje zdziwienie gdyz wjezdzalem pod górkę i gdy się odwróciłem łańcuch toczył się w dół niczym wąż Czasami jedna mała wada techniczna może spowodować pęknięcie. Tak jest ze wszystkim, nawet maszyny nie są zdolne do zwyprodukowania wszystkich egzemplarzy identycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 przecież przekładnia planetarna to rozwiązanie prawie tak stare jak wolnobieg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.