Skocz do zawartości

[1500zł]Rower dla kobiety do miasta


t1500

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

proszę o pomoc w wyborze roweru dla dziewczyny. Będzie służył głownie do jazdy w mieście. Podobają jej się rowery w stylu holenderskim więc najlepiej coś z tego rodzaju. Zdaje sobie sprawę, że za tą cenę cudów nie będzie, ale miło by było znaleźć coś w miarę dobrym stosunku cena/jakość :) Jakieś promocje, wyprzedaże? Czekam na propozycje i z góry dziękuję :)

 

Pozdrawiam, t1500.

Napisano

Ja proponuję coś takiego:

 

http://www.limber.pl/bike_cls26.php

 

albo:

 

http://medanobikes.com/Urbico-10-33.php

 

Chociaż ten drugi to raczej dla odważnych :)

 

Ciekawe rowerki i całkiem ładne, oryginalne, tylko... mają jeden "feler" jak dla mnie ;) - tylko trzy biegi.

Jeśli biegi w piaście, to prznajmniej 5, można 7 a luxus jeśli kogoś stać na 8.

Ale to raczej nie w tej cenie. Trzeba by podnieść limit do ok.2000zł.

 

A dorwać "damkę" z taką konfiguracją gdzie na korbie są jeszcze 2 lub 3 biegi - BAJKA!

Tak jak np. tutaj - http://allegro.pl/hit-kross-street-scraper-wyprzedaz-37-i1844193193.html

 

Dodam jeszcze dwa linki:

 

http://www.kross.pl/pl/rowery/miejskie

 

http://www.velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=367

 

P.S.

 

No proszę, można dobrze i niedrogo - 7 biegów za 1300zł

 

http://allegro.pl/piekny-kross-manfield-park-28-shimano-7speed-alu-i1839387376.html

 

a tutaj 8 biegów w licytacji

 

http://allegro.pl/damka-rixe-rta-shimano-nexus-8-model-2011-rok-i1838547212.html

 

To może dorzucę jeszcze taki link

 

http://allegro.pl/listing.php/search?string=nexus&category=16420&description=1&buy=0&distance=1&listing=0&listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&state=0&order=pd&price_from=&price_to=&view=gtext

 

 

Pozdrówka!

Napisano

Mnie ciekawi co właściwie znaczy (w Polsce) holenderski styl.

Klasyczna holenderska damka wygląda tak:

http://www.rowerystylowe.pl/batavus-dutch-p-5508.html

 

Hitem tego sezonu jeśli chodzi o styl jest Batavus Bub:

http://www.rowerystylowe.pl/batavus-basiq-kolory-p-5700.html

 

Ten rower ma przypominać spinacz do papieru. Ma to nawiązywać do "czarnych garniturów" pomykających na holenderskich damkach do pracy w dużych holenderskich miastach.

Żaden z zaproponowanych rowerów nawet do tego stylu nie nawiązuje.

 

Wg mnie, zewnętrzne przerzutki w rowerze miejskim to porażka (niektóre z zaproponowanych wcale nie są miejskie), szczególnie dla kobiety.

Napisano

Albo rybki albo akwarium. Albo 3 biegi albo zewnętrzne przerzutki :P

Poza tym wiesz czym to się różni? Wg. mnie niczym. Wyglądem tylko.

Napisano

Mnie ciekawi co właściwie znaczy (w Polsce) holenderski styl.

 

http://www.google.com/search?q=rower+holenderski&hl=pl&client=opera&hs=etP&rls=pl&channel=suggest&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=bySGTsidFbKW0QXzrfDlDw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBgQ_AUoAQ&biw=1276&bih=695

 

Klasyczna holenderska damka wygląda tak:

http://www.rowerystylowe.pl/batavus-dutch-p-5508.html

 

Żaden z zaproponowanych rowerów nawet do tego stylu nie nawiązuje.

 

Jak nie, jak tak - IMHO jak najbardziej nawiązują. Nawiązywać nie oznacza dokładnie kopiować ;)

 

Pozdrówka!

Napisano

Albo rybki albo akwarium. Albo 3 biegi albo zewnętrzne przerzutki :P

Poza tym wiesz czym to się różni? Wg. mnie niczym. Wyglądem tylko.

Mylisz się kolego, i to dwa razy. Piast wielobiegowych jest znacznie więcej. Są 3, 5-cio, 7-mio, 8-mio i 11-tobiegowe.

Wiem czym to się różni, bo od 5ciu lat tego używam. Pozwolę sobie wyjaśnić:

 

1. Podstawową zaletą biegów w piaście jest to, że są zamknięte w obudowie przez co znacznie ograniczony jest wpływ warunków atmosferycznych na nie. Krótko mówiąc nie wymagają konserwacji i są znacznie trwalsze.

2. Dzięki temu, że nie ma zewnętrznych elementów przerzutki, można cały napęd zamknąć w obudowie. Oprócz oczywistej ochrony garderoby, znacznie zwiększa to żywotność napędu, przy ograniczonej częstości konserwacji.

3. Dzięki temu, że mamy tylko jeden tryb z przodu i z tyłu można zastosować bardziej wytrzymały łańcuch.

W praktyce trwałość takiego napędu jest tak duża, że bez problemu można znaleźć w Holandii w pełni sprawny, nigdy nienaprawiany ponad dwudziestoletni rower.

 

4. Biegi w piaście można zmieniać w czasie postoju, co znacznie poprawia komfort ich użytkowania szczególnie w mieście, w ruchu ulicznym. Zmiana biegów jest również łatwiejsza i bardziej intuicyjna. Wystarczy przekręcić manetką (o dowolną ilość biegów w jednym momencie) Doceniają szczególnie kobiety.

 

5. Jest również i wada. Wykazano praktycznie, że dobrze utrzymane i nasmarowane, wysokiej klasy biegi zewnętrzne stawiają mniejszy opór niż biegi wewnętrzne. Różnica jest niewyczuwalna w codziennej jeździe, ale wystarczająco dużo by brać ją pod uwagę w sporcie.

 

Do dziobolek:

Wygląda na to, że zajmujesz się polityką. Politycy specjalizują się w przekonywaniu że "czarne jest białe" (niektórzy nawet niedowierzają że "czarne jest czarne") - żart oczywiście ;-).

Holenderski styl to przede wszystkim geometria 66, zapewniająca wyprostowaną sylwetkę na rowerze. Poza tym bardzo solidna rama. Holendrzy od dawna uważają, że użyteczność roweru (możliwość przewiezienia znacznych ciężarów) jest ważniejsza od jego wagi. Poza tym wyposażenie zabezpieczające rower przed wpływem jakże częstego w Holandii deszczu (zamknięty napęd, hamulce rolkowe lub bębnowe, bardzo dobrze zabezpieczona przed korozją rama). W rowerze damskim musi być też osłona tylnego koła chroniąca damską garderobę przed wkręceniem w szprychy i charakterystycznie wygięta górna rurka ramy (patrz Batavus powyżej).

 

Przepraszam autora wątku za wywód nieco odbiegający od tematu, ale wkradło się tu parę nieścisłości, które chciałem wyjaśnić.

 

Pozdrawiam z Holandii.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...