Mod Team Puklus Napisano 27 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Września 2011 Witam jako ze nabyłem ostatnio nowy damper troszke przy nim kreciłem. Załozyć tak zeby to w ogole miało rece i nogi da sie do gory nowami w moim przypadku, czyli tłokiem w gore. W takim połozeniu blokada skoku jest tak nisko ze korzystanie z niej to poprostu smiech na sali, wiec sie zawziąłem i postanowiłem dorobić sterowanie. Jako ze sama manetka dodadkowa to spory porblem w nabyciu i w dodadku nie za tani nie wspominając o mechanizmie blokującym postanowiłem improwizowac Oceniłem sytuacje, miałem juz zarys mechanizmu blokującego ale skąd wziąć manetkę, i wpadłem na pomysł sprzeżenia z manetką pop lock od RS. Ale jak jedną manetką sterować dwiema blokadami, i na to znalażło sie w miare sensowne i proste rozwiązanie. plan ogolnie wyfląda tak ze na rure podsiodłową zakładam obejme, przykręciwszy do niej kółeczko prowadzące linke, mocowanie pancerza i spreżyne cofającą wajche. Prototyp wygląda tak http://imageshack.us/photo/my-images/836/2011092707100.jpg/ wybaczcie za jakosć ale moj telefon ... no nie ważne, grunt ze sprawdziło sie w działaniu. Sprzęzenie z manetką jest proste, bedzie sterowane jedną linką. Biegnie linka poprzez pancerz to pokrętła na tłumiku kompresji i tam jest przykręcane, jezeli linke przedłożyć, wstawić jeszce jedno mocowanie pancerza, będziemy jedną manetką blokować oba amortyzatory. Plus tego rozwiązania poza oczywistą szybkością dziąłania jest taki ze spręzyna przy epiconie na pewno cofnie linke. BO niestety moj Reve cierpi na dosć częstą dolegliwość ze pokrętło sie nie cofa po prostu. Reasumując do przeprowadzenia operacji potrzeba: - wiertarki i kilku pilników - linka przerzutki - pancerz odpowiedniej dłuości - 2 obejmy średnicy rury podsiodłowej (może być jedna) - śruba baryłkowa z przerzutki - kółeczko przerzutki odpowiedno przystosowane do prowadzenia linki - troce śrubek i nakrętek, kilka podkładek Zasadniczo tyle, dam znać jak skoncze swój projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Dzisiaj projekt zdalnej blokady zostału konczony z wynikiem bardzo zadowalającym. Koszt przedsięwzięcia to: - kupno obejmy 14zł + 6zł (można taniej jak sie znajdzie) - kupno pancerza 9zł - kupno śruby do mocowania obejmy 40gr. - kupno linki przerzutki 2zł lub wykorzystanie starej - kupno kołeczka przerzutki 2zł i obrobienie do potrzeb. podliczając to ok 35-37zł nie mając praktycznie w domu nic. Ja wiele elementów wykorzystałem z zaplecza jakie posiadam. Wygląda to tak ---> http://imageshack.us/g/821/1009683k.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Niech żyje prowizorka! Bardzo mi sie podoba to rozwiązanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 W załączniku coś podobnego w FOX-ie RP2 (dla porównania technologii ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 3 Października 2011 Wygląda o wiele prościej, ja jednak napotkałem wiele problemów konstrukcyjnych bo tak sobie zaprojektowali tego epicona ze miałem problem z wkręcaniem pompki ale koncem końców sie udało Jewst to wersja poki co SOLO czyli manetka od Revelationa jest wpieta w epicona, bo poki co z przodu nie blokuje za czesto ale ja pisałem w pierwszym poście ostatecznie bedzie to sprzężone z przednią blokadą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2011 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2011 Po pełnym zestrojeniu Jazda z taką blokadą tylnego zawieszenie jest bardzo wygodna, zuwazyłem ze na asfalnie zablokowanie oszczedza tyle energii ze spokojnie mozna zejść 1-2 zebatki z tyłu niżej, czyli defakto jechać szybciej. Jestem zadowolony z rezultatów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.