zarazek Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Jest sobie sztyca Kalloy Uno Lite. Rower posiadam od 3 tygodni, przejechane coś koło 250 km i pękła śruba skręcająca jarzmo sztycy z siodłem. Czy jest realne, że wynajdę jakąś podobną śrubę w sklepach żelaznych (wawa)? Czy może lepiej od razu (dla bezpieczeństwa) przejść na sztyce dwuśrubowe?
Niedzwiedz1 Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Dziwne, że pękła, ta śruba nie przenosi jakiś gigantycznych obciążeń. W sklepie żelaznym pewnie coś dobiorą, ale jeśli ważysz sporo to może rzeczywiście warto się rozglądać za pancerną sztycą.
zarazek Napisano 26 Września 2011 Autor Napisano 26 Września 2011 Ważę 83 kg, więc dramatu nie ma. Fakt, że siodło cofnięte maksymalnie w tył. Rower: Mbike Renegade 0.6
Ezi Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Jeśli jesteś w stanie ją wykręcić to wykręć, idź do żelaźniaka i kup śrubę o wyższej klasie wytrzymałości - najlepiej powyżej 8 (Pan w sklepie powinien wiedizeć o co chodzi. Jeśli nie, to jeżeli będą dwie śruby jedna o jasnej powłoce (stalowej) druga o czarnej - bierz czarną). Myślę że w 2 zł się zamkniesz spokojnie. A jeżeli ona ci padnie to nie będzie ci żal 2 zł i za kolejne 250 km kupisz sztycę. Pozdrawiam
wikrap1 Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Polemizowałbym z tą teorią o kolorze śrub. Kupiłem kiedyś jarzemko do siodła(stare mocowanie) i śruba też czarna. Z podobnego stopu są tanie imbusy. Chyba jeszcze słabsze od stali gwoździowej.
M333 Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Kup 2 śruby, o większej wytrzymałości (8.8, 10.9 czy nawet 12.9 jak znajdziesz). Jedną wkręć w sztycę, drugą wóź w zapasie przy rowerze, w komplecie ze stosownym kluczem imbusowym (pewnie 6mm). W razie kolejnej awarii, nawet na dłuższej wycieczce, wrócisz do domu na siedząco.
kadargo Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 12.9 odradzam. Wprawdzie są twardsze ale bardziej kruche. Idealnym kompromisem jest 10.9
Mod Team Puklus Napisano 26 Września 2011 Mod Team Napisano 26 Września 2011 Każdą jedną jaką tam da będzie ok, no chyba ze 5.8 mosiężna to nie zabardzo choć tez myśle by spokojnie wytrzymała a ta oryginalna no coż widocznie była wadliwa. Tak ze spokojnie 8.8 w żelaznym kupujesz za 10gr zakąłdas i jedziesz.
zarazek Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 8.8 faktycznie udało się kupić, ale nie za 10 gr, lecz za 1,50! Niestety jest to zwykła 6-kątna główka, więc imbusem na trasie przy tym nie podziała...
Mod Team Puklus Napisano 27 Września 2011 Mod Team Napisano 27 Września 2011 Kurde to co mam ci wysłać Worek imbusów ?? W każdym żelaźniaku sa i takie i takie
zarazek Napisano 28 Września 2011 Autor Napisano 28 Września 2011 No patrz, widocznie nie w każdym. W W-wie na Bartyckiej w dużym "żelaźniaku" śrub z "gęstym" gwintem i główką pod imbusa nie posiadali. Powątpiewali też, czy takie śruby da się kupić w jakimkolwiek innym "żelaźniaku" ze wzgl. na ich nietypowość. P.S. Na drutach siodełka jest naniesiona podziałka. Rozumiem, że to zakres, w którym można max/min przesuwać w poziomie siodełko w jarzmie?
tobo Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Jeśli śruba została urwana to być może faktycznie powodem jest ekstremalne ustawienie siodła. Jeśli znajdziesz śrubę to ją kup i użyj, i tak taniej niż nowa sztyca, ale jeśli urwiesz kolejny raz to trzeba zmienić sztycę.
Mod Team Puklus Napisano 28 Września 2011 Mod Team Napisano 28 Września 2011 No patrz, widocznie nie w każdym. W W-wie na Bartyckiej w dużym "żelaźniaku" śrub z "gęstym" gwintem i główką pod imbusa nie posiadali. No wiesz ja w swoich mam gwint metryczny wiec tak tez i tu załozyłem widocznie sie przeliczyłem, no cóż bywa jezeli chodzi o podziałke słuzy ona bardziej do obliczenia połozenia siodełka niz maxymalnego obszaru roboczego.
kadargo Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Gwoli ścisłości. Gwint drobnozwojny, czyli jak to nazwaliście "gęsty" również jest gwintem metrycznym. Może być kilka rodzai np. M8x1 M8x0.75 Standardowo było by to M8x1.25. Na szybko można to sprawdzić mierząc średnicę otworu bo dla każdego skoku jest inna. Przykład M8x1.25 - 6.80mm M8x0.75 - 7.25mm M8x1 - 7mm
wojtarr Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Witam sam ostatnio szukałem śruby która pękła - Φ7mm do mostka, nigdzie nie mogłem jej dostać. Wszędzie odpowiedź była identyczna "to jakaś specjalistyczna, nie mamy takich" proponowali właśnie z sześciokątną główką o średnicy 6.8 Najprostsze rozwiązanie okazało się najlepsze, podjechałem do rowerowego i dostałem identyczną za free pozdrawiam
M333 Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Jeżeli jesteś w stanie podać jaka ma być _dokładnie_ ta śruba to podaj. - długość śruby oraz długość gwintu - skok gwintu - średnicę Np. 30mm, M6x1.25. Łeb imbusowy oraz wytrzymałość co najm. 8.8- to już wiemy Jest szansa, że ktoś będzie w stanie pomóc.
PoleK Napisano 29 Września 2011 Napisano 29 Września 2011 Ja jeszcze nie znalazlem śruby w rowerze której bym nie mógł dostać w "śrubkowym" w Kaliszu, wiec nie wiem co na tej "Wsi" zwanej Warszawa macie za sklepy...
Mod Team Puklus Napisano 1 Października 2011 Mod Team Napisano 1 Października 2011 Gwoli ścisłości. Gwint drobnozwojny, czyli jak to nazwaliście "gęsty" również jest gwintem metrycznym. Tak wiem wiem ale z rozpędu tak napisałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.