FELIX90 Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Witam! Jestem totalnie zielony w temacie rowerowym. Mam już dość swojego starego, ciężkiego roweru, który jest potwornie toporny i męczy bardziej niż bieg maratoński. Postanowiłem przeznaczyć na rzecz nowego sprzętu, kwotę zawartą powyżej tj. 1500-2000 zł. Nie chcę na siłę wydać przysłowiowej góry pieniędzy, ponieważ niestety nie stać mnie na to. Mam 175 wzrostu i w porywach 65 kg wagi. Potrzebuję roweru lekkiego i wytrzymałego, z możliwie precyzyjnym osprzętem. Zależy mi na hydraulicznych hamulcach. Rowerem chciałbym się poruszać po polnych drogach, lasach, ścieżkach rowerowych i nie zawsze pięknej i równej nawierzchni przy słonecznej pogodzie. Nie potrzebuję roweru do fikania po hopkach a jedynie takiego, który nie rozpadnie się na wertepach czy przy zeskoku z krawężnika (wspomnienia związane z poprzednim rowerem ). Moje typy to: Kross Hexagon V8 i Giant Revel 1. W grę wchodzi również sprzęt używany, wyższej klasy, w podobnej cenie. Pozdrawiam i liczę na rzeczowe odpowiedzi.
piotrek431 Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 http://allegro.pl/rower-hexagon-v8-kross-2011-disc-wysylka-gratis-i1831728587.html tu masz v8 za 1350zł
dziobolek Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Tutaj masz wyprzedaż - http://www.velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=432 - może coś Ci wpadnie w oko. Sporo pochlebnych opinii zbiera Author Dexter. Pozdrówka!
FELIX90 Napisano 26 Września 2011 Autor Napisano 26 Września 2011 Tutaj masz wyprzedaż - http://www.velo.com.pl/rowery/wyprzedaz/?id=432 - może coś Ci wpadnie w oko. Sporo pochlebnych opinii zbiera Author Dexter. Pozdrówka! Dzięki za odpowiedź, Wpadł mi w oko Kross Level A6. Możesz coś więcej napisać o moich typach? Najpierw wybiorę to co najbardziej mi pasuje a potem będę szukał jak najniższej ceny
RybekZKlanu Napisano 26 Września 2011 Napisano 26 Września 2011 Myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno http://unibike.pl/evolution.html . Resztę pieniędzy przeznaczysz na licznik, pampersa, koszyk na bidon ;P
FELIX90 Napisano 26 Września 2011 Autor Napisano 26 Września 2011 Wielkiej różnicy w cenie nie ma, a jednak brakuje tarczówek. Co zatem przemawia za tym modelem?
FELIX90 Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 Wybór prawdopodobnie padnie na Krossa Level a4
RybekZKlanu Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Nie potrzebne Ci są słabe tarcze. Lepsze będa takie v-ki. A co przemawia? Np. 9 rzędowy napęd.
FELIX90 Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 Nie potrzebne Ci są słabe tarcze. Lepsze będa takie v-ki. A co przemawia? Np. 9 rzędowy napęd. Levela a4 również to dotyczy?
dziobolek Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Wielkiej różnicy w cenie nie ma, a jednak brakuje tarczówek. Co zatem przemawia za tym modelem? Niech zgadnę... to, że kolega RybekZKlanu posiada właśnie taki rowerek Nie potrzebne Ci są słabe tarcze. Lepsze będa takie v-ki. A co przemawia? Np. 9 rzędowy napęd. Wybacz, ale - że tak zapytam - po co 9-cio rzędowy napęd w MTB??? Bo taka moda??? Bo wypada mieć??? Dla nalepki na ramie 27 lub 30 SPEED??? Nie rozumiem tego swoistego "owczego pędu" do 9 czy 10 rzędów Może inaczej - rozumiem zastosowanie w szosówkach itp., gdzie na korbie występuje jeden lub dwa blaty. Miałem 7, mam 8 rzędów - i mi to w zupełności wystarcza. Pomijam już wyższe koszty utrzymania, bo jak na razie części 9-ek i 10-ek droższe od 8-mio rzędówek, a łańcuh, kasetę i korbę się wymienia od czasu do czasu. Może korbę rzadziej, ale jednak też... W kwesti hamulców jestem innego zdania. Słabe tarcze to są tarcze mechaniczne, natomiast każde hydrauliczne będą lepsze od stosowanych seryjnie V-brake. No cóż, ja moje V-ki chętnie bym zamienił na tarcze hydrauliczne. Na mokrych V-kach już nie raz, nie dwa "się przejechałem", pomimo że wiem i uważam. Natomiast czasami jeżdżę rowerkiem syna z tarczami hydraulicznymi i te nie zawiodły mnie nigdy. Jeśli kiedykolwiek przyjdzie mi kupić nowy rower, to na pewno zainwestuję w tarczowe hamulce hydrauliczne. Więcej pożytku IMHO z porządnych hamulców, niż 9-cio rzędowej kasety. @FELIX90, zarzuć linkami do konkretnych modeli które Cię interesują, to można coś powiedzieć. Bo jak na razie, napisałeś Potrzebuję roweru lekkiego i wytrzymałego, z możliwie precyzyjnym osprzętem. Zależy mi na hydraulicznych hamulcach. po czym podajesz przykład - Giant Revel 1 - który to jest rowerkiem bez tarczówek http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.1/7730/45593/ Model z tarczami, to Giant Revel 1 DISC http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.1.disc/7730/45293/ Więc... jak to jest Pozdrówka!
FELIX90 Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 Dziękuję ci za utworzenie pierwszej merytorycznej wypowiedzi w tym temacie. Modele, które aktualnie rozważam: http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-xc/level-a4 Hexagon v8 - mam świadomość, że słabszy, ale cena też niższa. Pytanie czy warto inwestować w dużo droższy rower: http://www.kross.pl/pl/2011/mtb/hexagon-v8 Nie mam pojęcia jak oferta innych firm. Te fizycznie miałem przed sobą, więc o nich mogę powiedzieć, że wpadły mi w oko na levelu a4 jeździłem - rewelacja.
dziobolek Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Dziękuję ci za utworzenie pierwszej merytorycznej wypowiedzi w tym temacie. Nie ma za co Hexagon v8 - mam świadomość, że słabszy, ale cena też niższa. Pytanie czy warto inwestować w dużo droższy rower Obawiam się, że na to pytanie musisz sobie niestety sam odpowiedzieć. Jak dla mnie, to nie widzę sensu dopłady do droższego - oczywiście widzę różnicę w osprzęcie, ale IMHO tak samo wdzięcznie będzie Ci służyć Alivio jak i Deore. U mnie w rowerku kilka tygodni temu "posypała" się 15-to letnia przednia Alivio, więc okazyjnie (no i również dlatego, że ładna ) kupiłem XT. A jak załapiesz "bakcyla", to i tak wymienisz na XT/XTR lub SRAM. Pozdrówka!
FELIX90 Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 Nie ma za co Obawiam się, że na to pytanie musisz sobie niestety sam odpowiedzieć. Jak dla mnie, to nie widzę sensu dopłady do droższego - oczywiście widzę różnicę w osprzęcie, ale IMHO tak samo wdzięcznie będzie Ci służyć Alivio jak i Deore. U mnie w rowerku kilka tygodni temu "posypała" się 15-to letnia przednia Alivio, więc okazyjnie (no i również dlatego, że ładna ) kupiłem XT. A jak załapiesz "bakcyla", to i tak wymienisz na XT/XTR lub SRAM. Pozdrówka! Nie potrzebuję roweru profesjonalnego/wyczynowego a jedynie przyjemny rower dla zwykłego śmiertelnika. Co z hamulcami w Hexagonie?
dziobolek Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Nie potrzebuję roweru profesjonalnego/wyczynowego a jedynie przyjemny rower dla zwykłego śmiertelnika. Co z hamulcami w Hexagonie? To bierz tańszego Co do hamulców... Nic złego o nich nie słyszałem/czytałem. Ogólnie są bardziej/częściej polecane niż Tektro z analogicznej półki cenowej. Dadzą radę. Na pewno będziesz z nich miał większy pożytek i frajdę, niż z seryjnych V-ek Pozdrówka!
FELIX90 Napisano 28 Września 2011 Autor Napisano 28 Września 2011 A coś takiego? http://www.mudserwis.com/kross-crime-2009-p-1371.html
Rulez Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Jeśli się nie mylę to ten rower był zaprojektowany pod amortyzator o skoku 120 mm a ma założony 100, więc nie radzę go kupować, ale napisz do sklepu, jeśli amortyzator ma 120 mm skoku, to jako zwykły rower może być.
AXE95 Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Fulle w tej cenie odpadają. Na twoim miejscu kupiłbym coś z lepszym osprzętem i amortyzatorem bez hamulców hydraulicznych. Hamulce hydrauliczne są bardzo dobre w teren jak jest dużo bagna natomiast na polne drogi asfalt lepiej kupić V-ki. Bardzo dobre to avid single digit 7. A chciałbym podkreślić że nawet ci co jeżdżą po górach mają rower z dobrymi V-kami.
dziobolek Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Jeśli się nie mylę to ten rower był zaprojektowany pod amortyzator o skoku 120 mm a ma założony 100, więc nie radzę go kupować, ale napisz do sklepu, jeśli amortyzator ma 120 mm skoku, to jako zwykły rower może być. A czy to nie jest amor o regulowanym skoku...??? http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.detail&tnid=1637 ...Hamulce hydrauliczne są bardzo dobre w teren jak jest dużo bagna natomiast na polne drogi asfalt lepiej kupić V-ki... Bosz... Kolejny który... Że tak zapytam - co masz przeciwko tarczom...??? Pomijam fakt, że dobre V-ki też nie są tanie. A dla mnie dobre, to te z prowadzeniem równoległym Pozdrówka!
Rulez Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 A czy to nie jest amor o regulowanym skoku...??? http://www.srsuntour...etail&tnid=1637 Chyba coś Ci się pokiełbasiło, jest wykonywany w 3 wersjach skoku a to nie to samo ...
dziobolek Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Chyba coś Ci się pokiełbasiło, jest wykonywany w 3 wersjach skoku a to nie to samo ... Spoko - dlatego zapytałem. Dzięki Ale w ogóle są o regulowanym skoku...??? Bo coś mi "dzwoni"... Czy tylko tłumienie/sztywność się reguluje. Pozdrówka!
Rulez Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Są o regulowanym - manetką lub pokrętłem na goleni , są tez takie w których skok można zmienić po rozebraniu, ale nie wszystkie.
Siurak Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Ja polecam unibika evo, który już w tym miejscu się przewinął. Na plus zasługuje amortyzator. Różnica między XCM z levela a XCR jest znaczna i wolałbym to niż tarcze. Za różnicę w cenie można kupić spokojnie eleganckie Vki, i jeszcze zostanie kasy.
dziobolek Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Są o regulowanym - manetką lub pokrętłem na goleni , są tez takie w których skok można zmienić po rozebraniu, ale nie wszystkie. Dzięki Rulez Czyli dobrze mi "dzwoniło"... tylko źle interpretowałem "opisy". Oki, a jak się takowe oznacza, tzn. skąd wiadomo, że posiada regulowny skok??? Może jakiś przykład z Suntoura, żebym miał punkt odniesienia. Pozdrówka!
Rulez Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Z Suntoura to będzie np. Epicon - oznaczenie TAD ( lub w nazwie : Remote travel adjust ) - zmiana skoku w zakresie 100-140 mm , lub 110-150 mm zależnie od wersji : http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/3059/EPICON/SF11-EPICON+XC+TAD+15QLC+26%27.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.