Skocz do zawartości

[1500-2500]Rower dojazdowy


zervis

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, przymierzam się do zakupu roweru (budżet powiedzmy 1500-2500zł), ma służyć jako środek transportu na uczelnię.

Mieszkam poza granicami miasta, w jedną stronę jest to ok 8km, trasa to praktycznie sam asfalt, jednak często muszę omijać studzienki, czy też wyskoczyć na niezbyt równy chodnik.

Czy Kross Street Scraper będzie do tego odpowiedni? Poradzi sobie na miejskim "dreptaku"/kostce?

Obawiam się, że koła mogą się scentrować np po kilku studzienkach, to, że wszystkie wyboje będę czuł na sobie to przeżyję:)

 

Obecnie mam już zasłużony (ok 14 lat) rower górski bez żadnych amortyzatorów, rama stalowa chyba 21" shimano, wydaje mi się stosunkowo lekki i jeździ mi się na nim bardzo dobrze (zdecydowanie lżej i szybciej niż na kilku innych teoretycznie lepszych rowerach znajomych, ale chyba o mniejszej ramie).

Rower ma 18 biegów (3 przód, 6 tył), przy czym używam głównie 2 przód i 3 tył, chyba że podjazd pod jakąś górę.

Mam 186cm wzrostu, ważę <80kg, gdybym zdecydował się na Scrapera to lepsza będzie rama 19", czy 21"?

Może jakiś inny rower? Unibike Evolution?

Napisano

Proszę o poradę.

Zdecydowałem się na crossa, wyłoniłem kilku kandydatów (ceny z wyprzedaży):

 

kross scraper 16 ~1800zł

TREK 7.3 FX ~2070zł

kross evado 1.3 ~2200zł

author mission ~2400zł

author airline ~2400zł

Kellys Cliff 2011 ~2550zł

 

Kross scraper wydaje mi się ciekawą opcją, zdecydowanie jest wart swojej ceny, tylko martwi mnie jego "sztywność" i odczuwanie każdej nierówności na drodze.

Nie wiem czy to przesada, mój obecny rower nie posiada amortyzatora i nie uważam tego za wadę, ale opony w scraperze są wąskie i tu może być to bardziej odczuwalne.

Mam również wątpliwości co do komfortu jazdy na tym rowerze, nie wiem czy słusznie, ale nie mam możliwości się nim przejechać.

 

Trek 7.3 FX - szybki, ale nie wiem czy nie zbyt szosowy jak dla mnie. Wizualnie wydaje mi się komfortowym rowerem.

 

Kross evado 1.3 - podoba mi się, małe wątpliwości co do kół (szprychy).

 

Author Mission i Airline - wydaję się być dobre, Airline trochę lżejszy, Mission ma chyba fajniejsze (większe) opony.

 

Kellys Cliff 2011 - opłaca się dopłacać? Z wyglądu bardzo interesujący:)

Napisano

Jeżeli miałeś już rower ze sztywnym widelcem to może weź tego treka. Na pewno poradzi sobie z krawężnikami, na asfalt idealny i chyba najlżejszy z całej propozycji rowerów które dałeś.

Napisano

Z tańszych propozycji rozważam jeszcze Rometa RX 500, lub Meridę Crossway 400 (http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-crossway-tfs-400-v-2010.html).

Ta Merida była tu na forum porównywana do tego Rometa i podobno Merida lepsza, wygląda komfortowo i podoba mi się.

Interesująca wydaje mi się też Univega Terreno 400 (http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-krosowy-univega-terreno-400-2010.html), ktoś tutaj na forum polecał, ale chyba trochę za ciężki.

 

Wyboru prawdopodobnie dokonam jednak w sklepie po przymiarce, jednak skłaniam się w stronę Meridy (bardziej uniwersalna od Treka).

Jest sens jeszcze czekać na jakieś obniżki?

Napisano

Generalnie to ciężko porównać różne typy rowerów, cruiser-a, krosa czy "mieszczucha". Wyznacznikiem dla ciebie powinna być jazda testowa.

 

Osobiście jakbym miał szukać roweru tylko do dojazdów na uczelnie/ do pracy to bym kupił coś takiego:

 

 

http://7anna.com.pl/...ppio-wenge.html z przodu można położyć plecak, torbę z laptopem, etc. ... no i ten współczynnik lansu :rolleyes:

 

 

lub jeśli bagażnik z przodu ci nie odpowiada

 

 

http://7anna.com.pl/...pio-bronze.html z ładowarką do iPhone-a, ciekaw jestem jak to działa :D

 

 

Jeśli brać to w wersji 7-biegowej, cena katalogowa 2890 zł, ale w dobrym sklepie powinieneś dostać bez względu na porę roku 10-15% rabatu, tylko trzeba się upomnieć :icon_cool:

Napisano

@ciastek81: Podane przez Ciebie rowery odpadają. Wizualnie mi się nie podobają (taki lans nie dla mnie), cena też dość wysoka, do tego potrzebuję prostą kierownicę.

 

Do uczelni mam jakieś 8km, przy czym 90% z tego to droga asfaltowa, 10% to powiedzmy "kocie łby".

Na rowerze pokonuję tą trasę w ok 25-30min, jednak na obecnym rowerze jest to trochę męczące, szczególnie podjazd pod taką górę na trasie.

 

Mój główny typ to jednak Trek 7.3.

Może warto dołożyć te 325zł do wersji z hamulcami tarczowymi?

Możecie powiedzieć mi coś więcej o tej ramie?

Ten Trek sprawdzi się też w nieco trudniejszym terenie (drogi polne, ścieżki leśne)?

 

Jest jeszcze Trek 7.2 FX za 1670zł.

 

Trek 7.3 FX jest lepszy o:

"Upgrades from 7.2 FX

IsoZone handlebar and grips

Bontrager Race All-Weather Hard-Case tires

Alloy FX fork

Shimano Deore rear derailleur

Oversized 31.8mm handlebar & stem"

 

Opłaca się dopłacać za to ~400zł?

Mam do dyspozycji 2500zł, ale też nie widzę sensu niepotrzebnie dopłacać za coś czego nie wykorzystam, chociaż hamulce hydrauliczne wydają się być dobre np w przypadku scentrowanego koła.

A gdybym chciał zamontować hamulce hydrauliczne tylko w tylnym kole?

 

No i Kross Scraper ciągle kusi.. Alfine, hamulce, waga, no i cena..

Napisano

Można ale jak już, to lepiej władować tarcze na przód. Poza tym nie przesadzaj z tymi centrami. Jeżdżę po mieście na Schwalbe Tyrago 4.5atm i Rodi vr19 i centry jeszcze ani jednej nie miałem po 2000km. Fakt faktem że te obręcze są dość solidne jak na swoją cenę, ale jak ktos nie umie jeździć to najdroższy sprzęt zajeździ. Odpowiednia technika jazdy i po problemie. Brałbym tego Treka, IMO Kross jest zbyt radykalny. Rower oparty o kasetę daje Ci łatwiejsze możliwości rozbudowy.

 

Hamulców tarczowych nie wykorzystasz.

Napisano

Dlaczego na przód? Z hamulców w przednim kole raczej nie będę korzystać (mam pewne utrudnienie fizyczne).

Tarcze ponoć lepsze na deszcz, ale z drugiej strony V-ki mi chyba wystarczą, wyjdzie lżej i taniej. Dzięki za rady.

 

Jestem zdecydowany na Treka, tylko 7.2 FX 2011 za 1673zł, czy 7.3 FX 2011 za 2069zł?

Czy za:

- IsoZone handlebar and grips

- Bontrager Race All-Weather Hard-Case tires

- Alloy FX fork

- Shimano Deore rear derailleur

- Oversized 31.8mm handlebar & stem

 

Warto dopłacać ~400zł do 7.3 FX?

 

Czy przy moim wzroście (186cm, waga 78kg) brać 20", czy 22,5"?

W moim mieście raczej nie znajdę tego roweru, więc jestem zdany na zakup przez internet.

 

/edit/

 

7.3 FX chyba jednak jest wart tej różnicy w cenie, z opinii na buzillions 22,5" powinien być odpowiedni.

 

Dzięki za rady, temat do zamknięcia:)

Napisano

Dlatego na przód, że przy zwalnianiu Twoja masa przenosi się na przód, przez co przednie koło ma większość przyczepność i możesz mocniej wcisnąć klamkę, hamując efektywniej niż w przypadku tylnego koła, które jest podczas hamowania "unoszone". Dlatego w starszych samochodach z tyłu są bębny, a z przodu tarcze.

 

Daj spokój z tarczami, IMO vki wystarczą.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

No tak po co kupić dobrze wyposazonego passata jak mozna kupic najbiedniejsza wersje audi a4?

 

Wszystko zalezy co cenisz, dla mnie w tym przedziale ramy to praktycznie to samo, a osprzet zdecydowanie sie rozni, komfort, praca tez ma swoje znaczenie. Naklejka i wyglad ramy nie jezdzi.

 

E: Chyba, ze autor mysli o rozbudowie, wtedy bym bral jak najlepsza rame w sensie wizualnym i technicznym a osprzet stopniowo wymienial, wszystko zalezy od podejscia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...