Skocz do zawartości

[szosa] Kupno nowej

PiotrekMJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po ostatnim Tour de France i obejrzanych wyścigach napaliłem się (jak cholera) na kupno szosówki. Do tego czasu jeździłem głównie na MTB. I teraz proszę drogich kolegów o radę - jestem laikiem kompletnym. Co do ramy to proszę o wytłumaczenie różnic między carbonem i alu, oprócz wagi. Marki jakie bym preferował to Scott, Trek, Focus albo ew. Merida. I tu są moje propozycje: Scott S50 lub S30 (ale troche za drogi), lub Trek 3.1( ale ten też drogi). Proszę o poradę, jak pisałem jestem amatorem. Najważniejsze - cena, wolałbym żeby był tańszy ok. 2000-2500, ale jeśli ma być duża różnica to tego Scotta za 3600,- przebole ale ni grosza więcej.Interesują mnie klamkomanetki. Mój wzrost 175 cm, waga ok. 55 kg.

Z góry dzięki.

Różnica pomiędzy karbonem i alu w szosie jest taka sama jak w MTB, poza różnicą wagi jest zasadnicza różnica w tłumieniu drgań, co przy w pełni sztywnym rowerze ma naprawdę znaczenie (mniejsze zmęczenie = większa efektywność). Jednak w tym przedziale cenowym jakim dysponujesz, karbonowa rama jest poza Twoim zasięgiem. Marki rowerowe które wymieniasz są z ogródka MTB, choć np. TREK i SCOTT robią dobre szosówki, przed zakupem sugerowałbym zainteresowanie markami które główny nurt mają w szosie, np. RIDLEY, WILIER, LOOK, CERVELO, ORBEA itd. Skoro jesteś ograniczony finansami do 2.500zł, jako pierwszą szosówkę polecałbym poszukać używkę, teraz na koniec sezonu można znaleźć naprawdę ciekawe oferty. Komponenty szosowe zużywają się wolniej niż MTB, więc jest szansa na znalezienie roweru z mało zużytym napędem, a za tą cenę można już poszukać roweru z komponentami 105 Shimano lub Veloce Campagnolo. Ostatnia rada, przed zakupem dokładnie się pomierz, bo w szosie dobór właściwego rozmiaru ramy ma ogromne znaczenie, tu masz dobry kalkulator: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO