Skocz do zawartości

[do 4000] XC w posezonowej cenie promocyjnej do 4000 zł + kiedy wyprzedaże?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Jako osoba zupełnie niezorientowana w temacie sprzętu zwracam się do Was z prośbą o pomoc :)

 

Chcę kupić rower XC, przeznaczając na niego 3-4 tysiące złotych.

Do niedawna za granicę górną zakupu uznawałem kwotę 3 tys. zł, ale doszedłem do wniosku, że jeśli będzie to miało istotne znaczenie (a więc jeśli wyższa kwota przeznaczona na rower da mi wyraźnie lepszy sprzęt), jestem w stanie dołożyć dodatkowy tysiąc złotych. Rzecz jasna miło zaoszczędzić co nieco - być może dodatkowy wydatek nie jest konieczny i 3000 zł na zakup fajnego sprzętu wystarczy?

Nie znam się na składaniu rowerów, nie znam się na podzespołach, wybrać więc muszę gotowy zestaw „na lata” (nie sądzę, abym skupił się później na dokupywaniu i wymianie kolejnych elementów składowych roweru – nie będę miał na to ani czasu, ani wymaganych umiejętności i narzędzi).

 

Na zakup roweru czekam już długi czas (od roku) – nastawiłem się bardzo mocno na kupno w okresie wyprzedażowym.

Prosiłbym Was o opinie – w jakim okresie ceny są niskie, ale dostępność rowerów wciąż akceptowalna?

Rozumiem, że sezon już się kończy i w najbliższych miesiącach powinny pojawić się oferty sprzedaży rowerów z tegorocznej i ubiegłorocznej kolekcji w dużo niższych cenach – pytanie tylko kiedy czas wyprzedaży _tej kategorii sprzętów_ zaczyna się i kończy?

 

Kellys Clipper dla mojego Taty kupiłem w kwietniu tego roku i cena była obniżona o równo 1000 zł w stosunku do katalogowej (wydaje mi się więc, że nie była najgorsza), ale z dostępnością tego modelu bywało różnie – nie chciałbym przegapić momentu odpowiedniego na zakup roweru XC dla mnie.

Przykładowo, szukałem od maja wyprzedaży nart z dość wysokiej półki i przez kilka miesięcy nie trafiłem na ani jedną parę interesujących mnie modeli w odpowiednim rozmiarze :/ - obawiam się, że podobnie dzieje się w pewnej chwili z rowerami - te tańsze i popularniejsze sprzedawane są wszędzie w niskich cenach, ale rzadziej kupowane i droższe znikają przez niewielki popyt i podaż stosunkowo szybko.

Rzucać się już na jakieś oferty we wrześniu czy poczekać do października-listopada, a może nawet dłużej?

Rzecz jasna wolałbym przymierzyć rower przed zakupem – przymierzyć mogę jednak coś w tradycyjnym sklepie (mieszkam we Wrocławiu), a kupić potem taki model przez Internet … (Clipper-a dla Taty kupowałem w sklepie internetowym).

 

No ale … wracając do roweru.

 

Do czego będę go używał i jaki typ roweru powinienem wybrać?

Nie przepadam za jazdą wśród samochodów i tirów, nie lubię smrodu spalin, przyjemna jazda na rowerze kojarzy mi się raczej z lasami, polnymi wertepami, górami.

W przyszłości chciałbym kupić bagażnik rowerowy na dach samochodu i od czasu do czasu wybierać się z rowerem do lasu oraz w mniejsze góry (a może kiedyś i w te większe).

Teoria może być różna od praktyki i może być tak, że będę na nim śmigać i po mieście - nie jest to jednak mój cel, do takich zastosowań być może kupię sobie używany tani rower lepiej nadający się do jazdy po asfalcie.

W rowerowych maratonach nie będę uczestniczył - lubię dać sobie wycisk, ale na tym koniec – żadne współzawodnictwo nie wchodzi w grę. Najczęściej podróżować będę po wertepach (mam nadzieję namówić na to moją dziewczynę), czasem śmigać wśród drzew na małych górkach, może zajmę się kiedyś też zimowymi zjazdami.

Wiem, że sposób jazdy wpływa na wybór odpowiedniego modelu (geometria ramy) i tutaj mam pewne wątpliwości jak rzecz opisać.

Z jednej strony jazda po lasach i polnych drogach nie wymaga sportowej ramy, nastawienie turystyczne byłoby zdecydowanie lepsze.

Z drugiej strony – na nartach i snowboardzie uwielbiam jazdę z dużą prędkością – może być i tak, że podczas jazdy po górach będę lubił zjechać szybciej (a tu bardziej sportowa geometria ramy mogłaby się przydać).

Nie wiem co jest w tym przypadku dobrym rozwiązaniem (jeśli o wybór ramy chodzi), ale jednego jestem prawie pewien – hamulce tarczowe przy jeździe górskiej i złej pogodzie (może nawet zimą) mogą by istotnym punktem. Bardzo mile widziana jest też możliwość blokowania przedniego amortyzatora (tylnego w rowerze w tej cenie nie chcę, w grę wchodzi tylko hardtail) – korzystałem w Clipperze z blokowania skoku i wydawało mi się to mocno przydatne. Być może w tej klasie cenowej blokować można amortyzator z kierownicy – całkiem by mnie to ucieszyło.

 

Do tej pory jeździłem na dwóch bardzo starych 19-calowych rowerach górskich (firmy Grand, z niższej półki) i na nowym rowerze trekkingowym Kellys Clipper 2010 (z ramą 21-calową).

Ujeżdżany przez ostatnie lata rower górski 19-ka wydawał mi się dość „ciasny”, nie czułem się na nim nadmiernie komfortowo – ale był to też rower sprzed dobrych kilkunastu lat, raczej ze średnio-niskiej półki, geometria ramy mogła więc różnić się mocno od aktualnie sprzedawany sprzętów. Ciasnotę – jeśli dobrze pamiętam – odczuwałem głównie przy jeździe po asfalcie.

Trekkingowy Clipper na ramie 21 cali jest dla mnie z kolei świetny na asfaltowe, dłuższe wypady i na pewno byłby wygodniejszy niż Clipper 19 cali – nie sądzę jednak, aby taka rama (21) była dla mnie odpowiednia podczas jazdy na nowym rowerze w górach (gdzie zwrotność ma znaczenie).

 

Mam 183 centymetry wzrostu, ważę w tej chwili 76 kg (w porywach do 82-85 kg).

Wg podawanego w wielu źródłach sposobu pomiaru (odległość od podłoża do krocza * 0,57 dla roweru XC / 2,54) powinienem wybrać ramę w okolicach 89*0,57/2,54=19,97 cali.

Bardziej szczegółowe wyniki kalkulacji dla roweru typu XC wyrzucone przez stronę http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO&INTRO_LINK=NOREDIR :

Standover Height Range: 33.2 - 33.9 inches

Virtual Top Tube Length: 27.5 - 27.9 inches

Stem Length: 12.2 - 13.8 cm

BB-Saddle Position: 82.4 - 83.9 cm

Saddle-Handlebar: 65.4 - 67.0 cm

 

wymiaryrower.png

 

Opis kolejnych parametrów:

 

Explanation of Fit Calculator Output Values

Standover Height Range

When it comes to road bikes we often focus on seat tube length when sizing a frame. Things get a bit more complicated, though, when talking about mountain bikes. The vagaries of hardtail frame geometry and the varying styles and travel length of rear suspension mean that your ideal seat tube length can vary wildly between different frame models. This being the case, the best benchmark we have for evaluating the height of a frame is by assessing its standover clearance. This is the distance from the top of the top tube (measured at its midpoint between the seat tube and head tube) to the ground. If a frame's standover height is too short for you, its head tube will almost certainly be too short. This results in too low of a handlebar position placing an inordinate amount of stress on your neck and back. If a frame's standover height is too tall, the bike will be considerably more difficult to maneuver fluidly through technical singletrack and more cumbersome (and possibly more painful) to dismount in a pinch. A bike with the proper standover height will feel balanced, nimble, and agreeable to the body english you exert on it to make it go where you need it to go. Because a full suspension frame typically has a higher bottom bracket and its shock tuning is largely dependent on sag settings, the recommended standover height for a full suspension frame will most often be larger that that of a hardtail. Thus, we provide two Standover Height Ranges: one for hardtails, the other for full suspensions.

Virtual Top Tube Range

This is not a measurement of the actual top tube itself. Rather, this corresponds to the mountain bike industry standard of measuring an imaginary line drawn parallel to the ground along the length of the top tube from the midpoint at the seat tube to the midpoint at the head tube. This is also known as an "effective top tube." No single piece of frame geometry has a greater impact on comfort than your top tube. If you plan on paying attention to one measurement and one measurement only, make it this one.

Stem Length

This measurement indicates your ideal stem length. It takes into account that your stem will be flipped to its flatter angle (e.g. 80°, aka -6°, for Easton).

BB-Saddle Position

This measurement is along the seat tube, from the center of the bottom bracket spindle to the top of the saddle. It is an ideal starting point for saddle height. Given the varying differences of cleat and pedal heights, and given the varying differences in the thickness of saddles, the BB-Saddle position has a broad range of 2cm.

Saddle-Handlebar

This measurement ties together your choice of stem length with the fore/aft position of your saddle. It is measured from the nose of the saddle to the near edge of your handlebar. Keeping within this range will assure that you don't accidentally push the weight balance of your body either too far forward or backward.

 

Moja prośba do Was o wskazanie modeli rowerów, które mogą spełniać podane wyżej założenia i warte są uwagi, a które w najbliższych tygodniach/miesiącach dzięki wyprzedażom mogą kosztować maksymalnie 3-4 tys. zł.

W oko wpadły mi do tej pory takie modele (nie nastawiałem się jeszcze na zakup żadnego konkretnego):

Cube LTD Comp

Cube LTD Pro

Cube LTD Race

Cube LTD Team

Kellys Magnus

Kellys Mistery

Kross A8

KTM Ultra Sport

Mbike Renegade 6

Merida Carbon FLX-Race-D

Merida Matts Lite 1000-D

Merida Matts TFS 800-D

Merida Matts TFS 900-D

Poison Zyankali Team

Radon ZR Team 7

Radon ZR Race 8

Scott Scale 50

Trek 6500 Disc

Unibike Expert

To tylko wstępne strzały, lista może zostać poszerzona – nie nastawiam się jeszcze na zakup żadnego z nich - przeglądając katalogi, ofertę sklepów i Allegro natknąłem się po prostu na takie modele.

 

Jeśli napiszecie co sądzicie o danych sprzętach i co warto wybrać, z listy potencjalnych kandydatów wyselekcjonuję w polecanym przez Was czasie konkretne modele, wyszukam atrakcyjne cenowo oferty sprzedaży i podam w wątku w czytelnej formie ich specyfikacje.

Na przykładzie Clippera wiem, że model starszy może być lepszy niż nowszy i nie zawsze można sugerować się ceną czy datą produkcji (rocznik 2011 wypadał gorzej w każdym elemencie w porównaniu z rocznikiem 2010).

 

Będę wdzięczny za Waszą pomoc!

 

Pozdrawiam!

Napisano

Dziękuję za zainteresowanie i Twoją odpowiedź, niestety przez natłok zajęć w pracy mogę odpisać dopiero dzisiaj ...

 

Próbowałem rozpracować temat i analizować zestawienie rowerów samodzielnie - wydaje mi się jednak, że dla kompletnego świeżaka to naprawdę trudne zadanie.

Można wiedzieć (dzięki artykułom o sprzęcie i wątkom na forach), że dana klasa osprzętu jest lepsza od innej, ale przy różnych układach elementów w różnych rowerach ciężko ocenić bez doświadczenia i wprawnego oka który zestaw oferuje lepszy sprzęt za lepsze pieniądze.

Jedne elementy są bardziej istotne, inne mniej - ja niestety nie potrafię stwierdzić na czym najbardziej warto się skupić ... dlatego powstał mój wątek z prośbą o pomoc.

Rozważania typu „rower A z lepszym mostkiem, korbą i sterami czy rower B z lepszymi obręczami, siodłem i manetkami”, które w pewnym momencie każdego spotykają, wymagają po prostu doświadczenia dla dokonania odpowiedniego wyboru.

 

Wiem już, że pewnie każdy z wymienionych rowerów spełni moje oczekiwania - zakładam mimo wszystko, że jedne rowery mają lepszy stosunek jakości do ceny, inny gorszy ... zdecydowanie najlepiej wybrać te pierwsze.

To jak z samochodami - można kupić nowy samochód danej klasy za powiedzmy 90 tys. zł i nowy samochód tej samej klasy za 180 tys. zł - w tym drugim przypadku płaci się głównie za popularne logo na masce samochodu i nie dostaje się absolutnie o tyle lepszej jakości, ile więcej za dane auto się płaci (czasem jakość jest podobna, a różnica cenowa gigantyczna). Nie chciałbym w ten sposób wydać pieniędzy na rower - nie zarabiam 10 tys. zł miesięcznie, aby móc sobie na to pozwolić :)

Przykładem jest chyba KTM - kupiłbym rower, który ładnie wygląda i ma znane w świecie motocykli logo, ale ... za pieniądze wydane na ten sprzęt kupiłbym na pewno coś lepszego i korzystniej skonfigurowanego.

 

Na wstępie podam, mam nadzieję, że tym razem poprawne, pomiary wymagane przez stronę http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO&INTRO_LINK=NOREDIR - za pierwszym razem wykonałem je błędnie w jednym punkcie.

 

rowerwymiarynowe2.png

 

Odnośnie wymienionego wyżej na mojej liście Krossa A8 - może to głupie, ale nie podchodzi mi ten model za bardzo - może dlatego, że dość budżetowe rowery Grand ujeżdżane przeze mnie pochodziły z krośnieńskich fabryk właśnie. Lata minęły i Kross wyrósł na godnego dla wielu znanych firm rowerowych przeciwnika – jednak z jakiegoś powodu, muszę przyznać, najmniej ze wszystkich tych rowerów mnie interesuje.

 

Co do polecanej przez Ciebie Meridy - jest u mnie w gronie szczytowych faworytów - gdyby tylko to malowanie było atrakcyjniejsze (w wersji białej wygląda znacznie lepiej).

 

Teoretycznie powinienem wybrać rower o najlepszym osprzęcie i cenie, znając życie dodam do tego jednak również bardzo subiektywną ocenę wyglądu - miło jeździć przez lata na czymś, co się podoba. Zauważyłem, że podobają mi rowery w jasnym malowaniu (chociaż nie jestem fanem białych samochodów) - nie wiem czy to praktyczne rozwiązanie.

 

Do listy rowerów doszło kilka nowych, kuszą mnie m.in.:

 

Poniżej utworzyłem tabelę z rowerami, które wydają mi się być (może niesłusznie) najciekawsze - będzie widać czarno na białym jakie jest ich wyposażenie i jakie są ceny. Jakie są Wasze typy - na co warto się zdecydować? :)

 

Strona 1: http://img10.imageshack.us/img10/7281/rowery1.png

Strona 2: http://img714.imageshack.us/img714/4319/rowery2.png

 

rowery1.png

 

rowery2.png

 

Nie włączyłem do listy Radona ZR 6 Race, bo jego dostępność w Polsce jest kiepska – a nie chciałbym w tej chwili kupować niczego poza krajem ze względu na fatalny kurs euro i dolara – gwarancja na miejscu też by się przydała …

Trek 6500 również jest słabo dostępny, znalazłem jednak ofertę za 4 000 zł z ciut inną konfiguracją niż podana w tabeli - w razie czego mogę ją podać.

Scott Scale 60 i 50 – nie wiem czy warto w nie wchodzić, ale z ofertami też o dziwo kiepsko (nie znalazłem zbyt wielu w sensownych cenach i w odpowiednim rozmiarze, są tylko M-ki, a ja powinienem chyba jeździć na L).

Cannondale Trail SL1 - fajnie wygląda, zdaje się, że ma niezłą ramę, ale osprzęt odstaje od konkurentów?

 

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!

Napisano

Wszelkie pomiary to tylko teoria, którą trzeba zweryfikować w praktyce. Skoro jesteś z Wrocławia, to nie powinieneś mieć problemu żeby przynajmniej przymierzyć się do kilku rowerów, zwracając uwagę przede wszystkim na długość ramy.

Pod względem osprzętu najlepiej chyba wypada Merida z allegro, dzięki temu, że jest znacznie doposażona w stosunku do modelu katalogowego. Równie ciekawie wygląda też Viper.

 

P.S. Problemy z dostępnością treka 6500? Przecież we Wrocławiu jest SSC. Nie wierzę, że nie mają lub nie mogą szybko ściągnąć tego roweru. Przymiarkę możesz zrobić też do dowolnego innego modelu z serii 6 lub 8. Geometria jest taka sama.

Napisano

Tabelka super - umysł ścisły :) Jednak tak się nie da... Z rozmiarem poszło najłatwiej szukaj 19-20 i w 90% ram nie pomylisz sie z wyborem. 4k to i dużo i mało bo jednak na jakieś kompromisy trzeba iść w tej cenie. Musisz sobie zadać sprawę czego potrzebujesz - dobrej ramy do pózniejszej rozbudowy ( ok 1500 ) może dobrego amora np Fox ( 1500 ) lub budzet Reba ( 1000 ), hamulce ( słabe/średnie od 400 do 1500 top ), koła ( "lekkie" od 800 do 3000-4000 "lżejsze" ) no i osprzet w miare już "jakoś" wykonany czyli od SLX/X7 w góre, a są jeszcze rurki, opony itd. Czyli majac 4k nie da rady miec najlepszych rzeczy i jeden wybierze lepszą rame i nędzny osprzet i sredni amor ( czyli kupno bajka dla ramy ) - trek 8500, xtc, scale, carbonowy flx. Sa tez rowery z mało "kultową" ramą czyli osprzet już ok, czasem nawet fox z przodu, 2 kg podstawowe koła np mavica czyli np taki viper

http://www.bike-arena.pl/index.php?p2575,viper-x-team-xt-slx-fox-rlc-32-fit-100-dyna-sys-3x10-hit-2011-okazja-18

w tej grupie jest tez 900-d - taki "średniak" ramowy ale z bardziej znanym napisem na ramie i lekko inna geo ale w tej limitowanej wersji naprawde wart uwagi ze wzgledu na wlasnie foxa i naprawde ladnie wykonaną ramę. Tu masz tez mało znaną w kraju "manguste" na starym niezniszczlnym lx, rama o wadze lekko powyzej 1500 ( co do wag to ten recon wazy 1680 dokladnie, a cały rower 11 kg z groszem )

http://allegro.pl/jak-a8-mongoose-meteore-elite-oszczedzasz-1400pln-i1819118035.html

W tej cenie jest tez mnóstwo bajków skladanych w jakimś pijackim widzie, z pomiesznymi grupami, czasem lekka rama i ciezkie 2,5 kg koła, ramy z dziwnymi geo itd a w opisie że taka rama to king xc...

Gdybym ja mial wybierac to własnie te 3 brałbym pod uwagę: Viper, Merida lub Mongoose

Napisano

Może mało się znam ale weź pod uwagę że to nie XTRy napędzają rowery :), moim zdaniem sprzęt do koło 2500 zł by spokojnie wystarczył, a jak wyrobisz sobie kondycję i naprawdę Cie to wciągnie to droga do rozbudowy otwarta :)

Napisano

Nie nazwałbym tego kompromisem. Kombinacja drogiego amora z Alivio to zwycięstwo marketingu nad zdrowym rozsądkiem. Poświecić klientowi po oczach Foxem i tylną przerzutką i zaoszczędzić na wszystkim co się da. Merida i Viper są dużo rozsądniej złożone.

Napisano

Mowisz o Alivio, a tam jest tylko przednia i manetki. Sa te elementy ktore mozna tanim kosztem wymienic w przyszlosci. Poza tym jestem gotow sie zalozyc ze 1/10 osob z tego forum potrafiłaby rozroznic czy ta przerzutka i manetki sa alivio czy xt gdyby posadzone je na takim rowerze. Podalem ten rower jako alternatywne bo i tak uwazam ze jest sensownie zlozony i wolalbym wziac kellysa niz vipera gdzie gwaranancja jest mocno niepewna

Napisano

Wszelkie pomiary to tylko teoria, którą trzeba zweryfikować w praktyce. Skoro jesteś z Wrocławia, to nie powinieneś mieć problemu żeby przynajmniej przymierzyć się do kilku rowerów, zwracając uwagę przede wszystkim na długość ramy. Pod względem osprzętu najlepiej chyba wypada Merida z allegro, dzięki temu, że jest znacznie doposażona w stosunku do modelu katalogowego. Równie ciekawie wygląda też Viper.

P.S. Problemy z dostępnością treka 6500? Przecież we Wrocławiu jest SSC. Nie wierzę, że nie mają lub nie mogą szybko ściągnąć tego roweru. Przymiarkę możesz zrobić też do dowolnego innego modelu z serii 6 lub 8. Geometria jest taka sama.

Pewnie masz rację jeśli chodzi o dostępność rowerów - do tej pory sprawdzałem znane mi (i nowo-poznane) sklepy internetowe, czas przejść się też do sklepu tradycyjnego - przydałoby się chociaż przymierzyć do kilku rozpatrywanych modeli.

Merida z Allegro wydaje mi się fajnym strzałem - wysłałem do sprzedawcy pytanie o inne malowanie, jeśli będzie w np. białym - kupię ją po prostu bez dodatkowego zastanowienia ... chyba warto.

Znając życie sprzedawana jest tylko w malowaniu średnio mi pasującym, będę wtedy musiał przemyśleć temat ... :P

 

...

W tej cenie jest tez mnóstwo bajków skladanych w jakimś pijackim widzie, z pomiesznymi grupami, czasem lekka rama i ciezkie 2,5 kg koła, ramy z dziwnymi geo itd a w opisie że taka rama to king xc...

Gdybym ja mial wybierac to własnie te 3 brałbym pod uwagę: Viper, Merida lub Mongoose

Podałeś sporo ciekawych informacji, cytuję jednak tylko fragment, żeby nie rozszerzać niepotrzebnie wątku.

Rozumiem już z tego, że złożenie roweru samodzielnie w porównaniu z gotowym zestawem w cenie promocyjnej skończyłoby się znacznie wyższą ceną i jeszcze większymi dylematami :)

Zastanawiałem się właśnie jak jest z tymi ramami - Cannondale czy Scott Scale 40/50 chwalone są za nie bardzo - myślałem czy ramy Cube, Meridy, Treka, Vipera są naprawdę o tyle gorsze, że producenci muszą nadrabiać różnice jakościowe oferując znacznie lepszy osprzęt w sumarycznie podobnej cenie? Dylematy laika :)

Zobaczymy jak będzie z Meridą ...

Test Viper-a XT/STX http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/6604/Viper+X-Team/

 

Może mało się znam ale weź pod uwagę że to nie XTRy napędzają rowery :), moim zdaniem sprzęt do koło 2500 zł by spokojnie wystarczył, a jak wyrobisz sobie kondycję i naprawdę Cie to wciągnie to droga do rozbudowy otwarta :)

Oj, to prawda :)

Znam narciarzy czy motocyklistów, którzy kupują sobie fajny sprzęt, a potem wykorzystują go rzadko lub wcale.

U mnie jest trochę inaczej - nie mam problemów z motywacją i na codzień jestem mocno aktywny, codziennie basen, kilka razy w tygodniu wspinaczka, zimą narty i snowboard, w łikendy jeśli jest możliwość łażenie po górach, itp. ... - podejrzewam, że na rowerze też spędzę sporo czasu (zależy co powie na to moja dziewczyna :P).

Przekonałem się jednak przez ostatnie lata, że "biedny płaci dwa razy" i jeśli kupię coś nieco gorszego teraz - za jakiś czas i tak będę musiał zmienić sprzęt na lepszy ... sumarycznie wydając więcej.

Biorąc pod uwagę fakt, że czasu i umiejętności na planowanie rozbudowy może mi braknąć, wolałbym od razu kupić coś fajniejszego, cieszącego bez zastrzeżeń, a mieszczącego się w założonym budżecie maksymalnym.

 

Nie nazwałbym tego kompromisem. Kombinacja drogiego amora z Alivio to zwycięstwo marketingu nad zdrowym rozsądkiem. Poświecić klientowi po oczach Foxem i tylną przerzutką i zaoszczędzić na wszystkim co się da. Merida i Viper są dużo rozsądniej złożone.

I to jest właśnie rola doświadczenia ... a także spory problem dla mnie.

Patrzę na taki rower - ok, jest Fox, jest Deore XT na tyle, jest olbrzymia przecena (prawie 1600 zł) - więc sprzęt pewnie "jak marzenie" ;)

Potem dochodzi pytanie - czy lepiej mieć część osprzętu na Alivio i mocne pozostałe elementy, czy tak naprawdę lepiej szukać czegoś innego - jako osoba bez doświadczenia nie wiem które elementy w takich sytuacjach są ważniejsze i czy ogólna ocena roweru może być wysoka.

 

Zobaczymu jak będzie z Meridą, póki co doszły do listy lekkie zmiany:

Cube LTD Pro jest w niższej niż w tabeli cenie (3 400 zł), pojawił się Cube LTD Race z 2011 roku ( http://tinyurl.com/6xr8xbj ) oraz Kellys Madman Race ( http://tinyurl.com/6avxpeh ).

W Cube LTD Race w stosunku do Cube LTD Pro zmienione są:

Widelec: Manitou Minute LTD 100mm, blokada skoku w manetce zmiana na: Fox 32 F100 RL ALPS OB, 100mm, blokada skoku

Hamulce: Shimano BR-M4451, hydraulicze, tarcza 180mm/ 160mm zmiana na: Formula RX, hydrauliczne, tarcze 180mm/ 160mm

Piasty: Shimano Disc FH-M435 zmiana na: Sunringlé Ryde XMB

Obręcze: RFR ZX24 zmiana na: Sunringlé Ryde XMB

Waga: 12,6 kg zmiana na: 11,9 kg

 

Dziękuję Wam za pomoc :)

Napisano

Potem dochodzi pytanie - czy lepiej mieć część osprzętu na Alivio i mocne pozostałe elementy, czy tak naprawdę lepiej szukać czegoś innego - jako osoba bez doświadczenia nie wiem które elementy w takich sytuacjach są ważniejsze i czy ogólna ocena roweru może być wysoka.

 

Priorytety w mojej ocenie:

1. Geometria roweru - jak bedzie mial niewygodna pozycje to zadne xtry ani foxy niczym nie nadrobia ;)

2. Amor - roznice miedzy slabym a dobrym amorem odczuje nawet laik po kilki km w terenie. Do 4tys w sezonie ciezko dostac cos na foxie, dlatego te rowery o ktorych mowisz to niezla okazja. Do 4k mozna czasem dostac porzadny rower na rebie, ale zazwyczaj na reconie (ktory tez jest amorkiem juz raczej z wyzszej polki)

3. Naped

4. cala reszta

Napisano

Mowisz o Alivio, a tam jest tylko przednia i manetki. Sa te elementy ktore mozna tanim kosztem wymienic w przyszlosci. Poza tym jestem gotow sie zalozyc ze 1/10 osob z tego forum potrafiłaby rozroznic czy ta przerzutka i manetki sa alivio czy xt gdyby posadzone je na takim rowerze. Podalem ten rower jako alternatywne bo i tak uwazam ze jest sensownie zlozony i wolalbym wziac kellysa niz vipera gdzie gwaranancja jest mocno niepewna

Ten rower nie jest sensownie złożony. Przerzutka przednia - alivio, manetki - alivio, piasty - alivio, kaseta - alivio, obręcze - jakiś wynalazek Kellysa, podobnie jak hamulce i wszystkie rurki. Pokaż mi drugi taki rower na alivio i foxie. Ciecie kosztów na maksa, żeby skusić klienta foxem. Lepiej było tam wsadzić rebę lub recona i dać lepszy napęd, koła i hamulce.

Napisano

Przerabiałem składanie rowerów od podstaw już kilka razy... nie opłaca się i koniec jesli kupujesz wszystkie częsci oddzielnie. Natomiast kupując rower dla samej ramy - warto ale... goła rama oferowana przez producenta musi być droga, np rama FLX to koszt ok. 3k natomiast cały rower juz w miarę dobrej konfiguracji ( dobrej do sprzedaży oczywiście ) kupujesz za 4-5 i po sprzedazy gratów rama wyszła jakies 1,5k. Ten kellys to tylko amor i tylna XT ( w sumie 1500 pln ) rama 500 czyli reszta jest teoretycznie warta 1800 pln ( teoretycznie bo za tyle to za żadne skarby ich nie sprzedałbyś ) - czyli zakup ekonomicznie w plecy. W ten sam sposób policz sobie vipera lub meride i zobaczysz ze nawet liczac po cenach allegro to gratis jest minimum rama. Viper jest lżejszy i ma SLX, który moim zdaniem jest niżej niż X7 ( róznice w osprzecie widać wyraźnie w błocie, gdzie niestety wiekszość rowerzystów nie wjeżdza ze swoimi wyplakowanymi rowerami ). Np takie błoto mam na myśli :)

Czyli na tiptop od razu manetki i hamulce do wymiany ( póki nowe ) sztyca bo cięzka i siodło bo tyłek urwie jak nic. I rower posłuży wtedy naprawde długo, a jesli kiedys w przyszłosci zechcesz miec "fajniejszy" napis to kupisz sobi nową rame za 1200 typu scale, xtc, 8500 a viperową puścisz za 500 pln

To samo merida - elixiry 3 po wymianie klocków hamuja calkiem ok wiec do wymiany kokpit, sztyca i siodło plus lekkie opony ale masz 200 pln przewagi nad viperem czyl akurat lekki set np boplighta.

Na viperze nie jezdzilem ale Merida jest kowadłem przenoszacym bezstratnie moc ale komfort ...hmm ucierpi no chyba ze zainwestujesz kiedyś w dobrą karbonowa sztycę :)

A z tymi Cubami ostrożnie Fox alps to nie "ten" FOX nie dość że wazy wiecej niz Recon ( 1850 gramów ) to praca widocznie słabsza niż "tego" Foxa, jedynie hamulce RX sa całkiem ok i koła Ryde ( waga 2300 ale są naprawde sztywne - no ale ta waga...)

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...