Pichu Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Witam wszystkich ponownie. Dziś zakupiłem swój nowy rowerek, pierwszy w UK. oczywiście czekają go zmiany jak zapewne się co niektórzy domyślają Póki co jest seryjny i oczekuje na sztyce 400mm (poprzednia była za krótka). Specyfikacja: color: Black + White frame: ALUXX-Grade Butted Aluminum, 4" Suspension fork RockShox Dart 2 w/Lockout, 100mm travel shock: Giant Air handlebar: Giant Connect, high rise 31.8mm stem: Giant Connect seatpost: System Ex Alloy 400x30.9mm saddle: Giant Performance MTB pedals: Alloy Platform shifters: SRAM X4, trigger front derailleur: SRAM X7, trigger rear derailleur: SRAM X4 brakes: Hayes MX-4 Disc brake levers: Tektro Alloy, 2-Finger cassette: SRAM PG830 11-28, 8-speed chain: KMC Z72 cranks: TruVative ISO Flow 3.0, 22/32/42 bb: Cartridge rims: Giant XC Alloy, Double Wall hubs: Formula 32H spokes: Stainless Steel tires: Kenda Nevegal 26 x 2.1 Zdjęcia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brt0555 Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Ja bym zamontował siodło, bo tak to można się jednak szybko zmęczyć, ale jak tam chcesz Rower fajowy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 25 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Na razie nie jeżdżę Planowane zmiany: Hamulce hydrauliki: Avid Elixir lub Formule Przerzutki: przód Deore XT Downswing, tył SRAM X9 Manetki: SRAM X9 Amortyzator przód: FOX Float lub fox F100 ewentualnie bomber Z1 Amortyzator tył: FOX RP2 lub RP23 ewentualnie jakiś manitou Opony: Continental Race king bo obecne kendy to się bardziej do DH nadają niż do XC, ciężkie jak diabli. Kaseta: Deore XT dziewiątka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Nie wiem czy jest sens ładować w tą ramę taki osprzęt, ale rób jak chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 25 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Jest sens bo ten osprzęt pójdzie później do innej ramy Ta jest tymczasowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Rower już po pierwszej jeździe. Muszę przyznać, że zawieszenie mimo, że to jedno-zawias tak samo jak w toxicu spisuje się od niego dużo lepiej. Co do hamulców to są to mechaniki ale pracują lepiej niż hydrauliki Juicy 3 które miałem wcześniej. Żylety wręcz. Co do Giantowskiego dampera to też pracuje bardzo dobrze, praktycznie tak samo jak mój poprzedni manitou. No i ostatnia rzecz: Dart 2. w życiu nie spodziewałbym się, że może działać Chyba trafiłem jakiś dobry egzemplarz (w dodatku ma rebounda i lockout). Wiadomo, że będzie wymieniony ale póki co jestem mile zaskoczony Pedały będe musiał szybko wymienić bo czuje że te zajadę expressowo, już coś w prawym przeskakuje. Nowe fotki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Nie za mała trochę ta rama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Nie, w sam raz. Taką samą długość górnej rury mialem w Toxicu. Jeździ się idealnie. Jest po prostu niższa niż inne ramki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 Tylko czekać jak pęknie podsiodłówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 troche bezsensu kupowac nowy rower , zeby zaraz wszystko wymieniac na inne ale twój wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Dziś rower dostał nowe opony, klocowate Kendy Nevegal idą na sprzedaż. Na przedzie założyłem Continentala Moutain Kinga 2.2 na tył Poszedł Conti X-King. Opony może nie lekkie ale i tak ponad 200g lżejsze (każda) niż kendy a bieżnik jest bardziej asphalt friendly. Zostały już przetestowane na asfalcie i jest o niebo lepiej jak z kendami. Są znacznie szybsze, lepiej przyśpieszają. Praktycznie ich nie słychać, dopiero przy naprawdę dużej prędkości przedni MK zaczyna trochę buczeć. Wiadomo, to jednak nie jest opona na asfalt. Myślę, że taki set da rade w każdym terenie jaki tu napotkam. Dodatkowo ujawnił się inny problem. Okazało się, że cymbał który składał ten rower założył zbyt długi suport i linia łańcucha jest taka, że przy przełożeniu najmniejsza zębatka z przodu i największa z tyłu i szybkim zrzuceniu na ten bieg zrzuca mi łańcuch pomiędzy korbę a suport i łańcuch klinuje się tam, żadne regulacje przerzutki śrubkami nie pomagają i widać że łańcuch idzie krzywo nawet gołym okiem, druga sprawa to to, że przy pedałowaniu pod obciążeniem czuję, że coś strzela w okolicach korby i również podejrzewam, że to suport. Pedały i tak będę wymieniał na spd więc po wymianie tych dwóch elementów na pewno pozbędę się obu problemów. Kupiłem też tylną lampkę - smart superflash. Fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Tak samo jak z Toxic'iem takze z tym rowerem podchodzisz do tego niego zwyczanie zle. Zawieszenie tego roweru jest aktywne jak nietoperz w samo poludnie(mialem nieprzyjemnosc jezdzic), przeginasz jesli chodzi o dzialanie hamulcow wzgledem juicy 3. Niedlugo pokazesz nam zdjecie roweru z foxem, x9 itd ale za to obwieszony blotnikami, lampkami, torebkami i innym badziewiem. Wymieniles jedne z najlepiej trzymajacych w terenie opon na x-kingi bo nevegale zle ci po asfalcie szly... Full na asfalt, fajnie... Zal, zal, zal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 No cóż, dajcie się koledze wyszaleć, w końcu to jego rower i jego pomysły, jakkolwiek się wydają nam nietrafione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Tak samo jak z Toxic'iem takze z tym rowerem podchodzisz do tego niego zwyczanie zle. Zawieszenie tego roweru jest aktywne jak nietoperz w samo poludnie(mialem nieprzyjemnosc jezdzic), przeginasz jesli chodzi o dzialanie chamulcow wzgledem juicy 3. Niedlugo pokazesz nam zdjecie roweru z foxem, x9 itd ale za to obwieszony blotnikami, lampkami, torebkami i innym badziewiem. Wymieniles jedne z najlepiej trzymajacych w terenie opon na x-kingi bo nevegale zle ci po asfalcie szly... Full na asfalt, fajnie... Zal, zal, zal... Przykro mi czytać takie wypowiedzi. To nie jest full na asfalt ale muszę uzywać go do dojazdów do pracy i asfalt jest jednym z warunków z którymi muszę się pogodzić a oporów tych kend nie zdzierżę ani minuty dłużej. Co do błotników to jakoś na toxicu nigdy ich nie założyłem a lampka była kwintesencją jazd nocnych więc proszę jeżeli nie wiesz jakie jest tego przeznaczenie to się nie wypowiadaj. Po za tym jakbyś nie zauważył to z przodu jest MK a nie XK. A co do ramy to jest przejściowa, docelowo będzie trance do którego przełożę cały osprzęt. Pewni ludzie nie rozumieją, że chce mieć rower bazę na którym chce i musze jeździć, do czasu złożenia wymarzonego. Nie mogę czekać iluś tam miesięcy żeby kupić taki rower bo jest mi potrzebny teraz. A tak modyfikuje to co mam, potem tylko kupuje ramę, przekładam i mam rower. Teraz kapisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Teraz to idzie zima, a w UK z rozu na rok coraz bardziej przypomina polskie zimy... Nie mam zamiaru upierac sie przy swoim, ale ja na twoim miejscu kupilbym samochod w celu dojazdow do pracy. Mieszkamy w tych samych warunkach klimatycznych, dlatego wiem ze dojazd do pracy na rowerze jest ok powiedzmy przez 1/2 dni w roku, no chyba ze masz w pracy zawsze komplet ciuchow na zmiane... Wracajac do roweru, chcesz kupic foxa i przelozyc go pozniej do ramy Trance. Do obecnej ramy wsadzisz widelec z prosta sterowka 1,1/8 cala, do Trance musisz miec widelec tapered 1,5-1,1/4 cala, wiec zadne specialne stery, przejsciowki itp nie pomoga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 1 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Teraz to idzie zima, a w UK z rozu na rok coraz bardziej przypomina polskie zimy... Nie mam zamiaru upierac sie przy swoim, ale ja na twoim miejscu kupilbym samochod w celu dojazdow do pracy. Mieszkamy w tych samych warunkach klimatycznych, dlatego wiem ze dojazd do pracy na Do obecnej ramy wsadzisz widelec z prosta sterowka 1,1/8 cala, do Trance musisz miec widelec tapered 1,5-1,1/4 cala, wiec zadne specialne stery, przejsciowki itp nie pomoga... Mysle o samochodzie ale poki co musze sie zadowolic rowerem bo prawa jazdy jeszcze nie posiadam niestety... Co do widła to masz racje, dampera i widła nie bede na razie wymienial. One miały być i tak wymienione ostatnie. Na pierwszy ogien pojdzie naped, hamulce i manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c4r0 Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Do obecnej ramy wsadzisz widelec z prosta sterowka 1,1/8 cala, do Trance musisz miec widelec tapered 1,5-1,1/4 cala, wiec zadne specialne stery, przejsciowki itp nie pomoga... Jeśli kupi starą ramę, to chyba nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Teraz to idzie zima, a w UK z rozu na rok coraz bardziej przypomina polskie zimy... Nie mam zamiaru upierac sie przy swoim, ale ja na twoim miejscu kupilbym samochod w celu dojazdow do pracy. Mieszkamy w tych samych warunkach klimatycznych, dlatego wiem ze dojazd do pracy na rowerze jest ok powiedzmy przez 1/2 dni w roku, no chyba ze masz w pracy zawsze komplet ciuchow na zmiane... Wracajac do roweru, chcesz kupic foxa i przelozyc go pozniej do ramy Trance. Do obecnej ramy wsadzisz widelec z prosta sterowka 1,1/8 cala, do Trance musisz miec widelec tapered 1,5-1,1/4 cala, wiec zadne specialne stery, przejsciowki itp nie pomoga... Dojeżdżam 100% moich dni roboczych do pracy rowerem, 6 razy w tygodniu, czego w miesiącu bywa nieraz 100% dni deszczowych. McWolf ja cię tak szczerze mówiąc nie rozumiem. Przecież temat nie jest O POWODACH zakupu roweru tylko o rowerze. Gdybym miał możliwość pojeździć w terenie i musiał też jeździć rowerem do pracy to tym rowerem byłby full obwieszony błotnikami lampkami i dzwonkami. Podaj jeden powód w czym przeszkadzają te rzeczy w eksploatacji roweru w terenie. Nie widzę powodu by nawet nóżka w takiej eksploatacji miała przeszkadzać. Nie paszą ci conti w tym rowerze - czy to oznacza że nie nadają się do jazdy w terenie? Czy to że ja np nie potrafię jeździć w terenie na maxxlite znaczy że te opony nie nadają się do jazdy w terenie? Rower jest dla WŁAŚCICIELA, nie właściciel dla ROWERU. To jak dyskusja o rogach na kierownicy, albo inne tematy "ideologiczne". Ja też nabyłem taniego fulla, najtańszego jaki był dostępny sensowny, gianta warpa, bo wolałem jeździć na jakimś fullu niż na żadnym. Po trochę więcej niż roku nie przypominał roweru który kupiłem, potem rower został dawcą części dla kolejnej ramy. W czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lenar Napisano 5 Października 2011 Udostępnij Napisano 5 Października 2011 Nie za mała trochę ta rama? Niestety kupił znowu za małą ramę. Tak samo jak ramę Uriana i Toxica. Ale najważniejsza jest przecież waga... Zawsze mniej te 200-250 gram. A potem na takim rowerku się śmiesznie wygląda. Jak pożyczony od młodszego brata... No i przez kierę można fiknąć, bo kierownica blisko a rozstaw osi przeraźliwie krótki... Nawet rura podsiodłowa tego czasem nie wytrzymuje, bo sztyca za długa i działa na zasadzie mocnej dźwigni... Tak samo jak z Toxic'iem takze z tym rowerem podchodzisz do tego niego zwyczanie zle. Zawieszenie tego roweru jest aktywne jak nietoperz w samo poludnie(mialem nieprzyjemnosc jezdzic), przeginasz jesli chodzi o dzialanie hamulcow wzgledem juicy 3. Niedlugo pokazesz nam zdjecie roweru z foxem, x9 itd ale za to obwieszony blotnikami, lampkami, torebkami i innym badziewiem. Wymieniles jedne z najlepiej trzymajacych w terenie opon na x-kingi bo nevegale zle ci po asfalcie szly... Full na asfalt, fajnie... Zal, zal, zal... Najlepsze było ustawienie amora na 130 mm. w małej ramce Toxica (17,5) Bajk wyglądał wtedy jak Harley Davidson z gangu Hells Angels... A tak w ogóle, jeśli lubisz torebki, sakiewki, mocne światło i jazdę po asfalcie to nie lepiej kupić jakiś motorek enduro? Dobry na asfalt i poza. Można wszystko na niego przyczepić - tak jak lubisz. I nad oponami nie trzeba mantykować, bo na standardowych wjedziesz prawie wszędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Października 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Października 2011 Lenar, zanim napiszesz kolejnego, równie mądrego posta, przypomnij sobie poniższe stwierdzenie Rower jest dla WŁAŚCICIELA, nie właściciel dla ROWERU Każdy , a przynajmniej prawie każdy rower prezentowany na Forum jest składany dla Właściciela,a nie dla innych forumowiczów. Jeśli czujesz się na siłach ,aby krytykować sensowność zakupu czy też podejścia do roweru ,miej przygotowane konkretne argumenty. Twoje stwierdzenia A potem na takim rowerku się śmiesznie wygląda. Jak pożyczony od młodszego brata... No i przez kierę można fiknąć, bo kierownica blisko a rozstaw osi przeraźliwie krótki... są naprawdę niskich lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlatty Napisano 5 Października 2011 Udostępnij Napisano 5 Października 2011 Niedlugo pokazesz nam zdjecie roweru z foxem, x9 itd ale za to obwieszony blotnikami, lampkami, torebkami i innym badziewiem. Na rowerze ma się dobrze jeździć, ma być praktyczny, a nie ma dobrze wyglądać (oczywiście może ). Obwieszony torebkami... A co jeśli coś się stanie w środku trasy (czego nikomu nie życzę). Można w plecaku ale tak jest wygodniej A potem na takim rowerku się śmiesznie wygląda Co z tego, że się wygląda? Jak już pisałem ma się dobrze jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 W końcu ktoś kto pisze do rzeczy, i właśnie o to chodzi, ma się dobrze jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Co z tego, że się wygląda? Jak już pisałem ma się dobrze jeździć. Do chwili kiedy pęknie podsiodłówka ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pichu Napisano 6 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Przestancie do cholery dramatyzować z tą podsiodłówką, sztyce mam 13cm w rurze więc jakim cudem ma peknąć? Sztyca kończy się za spawem a nie przed. Żeby nie być gołosłownym poniżej zdjęcia. Podczas robienia zdjęcia przesuneła mi sie ciut w dół (jakis 1,5cm) ale mimo to, nadal jest po za spawem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Października 2011 Udostępnij Napisano 6 Października 2011 Siodełko jest bardzo wysoko ponad połączeniem rury górnej z podsiodłową a więc ramię siły działającej na podsiodłówkę jest większe niż powinno ... to gdzie kończy się sztyca nie jest najważniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.