Skocz do zawartości

[Rower] Dla początkującego DH/FR


Grzegoslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Poszukuję jakiegoś dobrego roweru do 2000 zł.

Chcę się nauczyć skakać na hopkach, i wg. Jaki polecacie tak dla początkującego. Mogą być wszystkie firmy, allegro itp.

 

Dziękuje. :icon_wink:

Napisano

Witam,

Poszukuję jakiegoś dobrego roweru do 2000 zł.

Chcę się nauczyć skakać na hopkach, i wg. Jaki polecacie tak dla początkującego. Mogą być wszystkie firmy, allegro itp.

 

Dziękuje. :icon_wink:

 

Sorki ale moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak dobry rower do fr/dh w obrębie cenowym jaki podałeś. Możesz za tę kwotę tylko kupić jakiegoś przyzwoitego sztywniaka ale o dh an tym zapomnij. Dropiki i hopki już bardziej.

Napisano

Przyłączam się do tematu.

Także poszukuję roweru za ok. 2000zł którym mógłbym trochę pojeździć po lesie jak i poskakać.

Myślałem coś w typie "enduro" jak KTM Knoxville lub Author A-Gang 7mm. Co o tych dwóch rowerach sądzicie?

Mam 180cm wzrostu i ważę 67kg.

Napisano

Ten KTM bardzo ok jest moim zdaniem. No i porządna firma. Kiedyś a-gangi mi się podobały choć też trochę mi się przejadły :). Ja stawiałbym na KTMa i polecić go też można autorowi wątku tak w ogóle.

Napisano

A co do tego amora suntour xct 100mm to da rade na hopkach? Czy lepszy jest ten launch 130mm? Brał bym KTMa ale martwi mnie właśnie kwestia amora.

Napisano

A co do tego amora suntour xct 100mm to da rade na hopkach? Czy lepszy jest ten launch 130mm? Brał bym KTMa ale martwi mnie właśnie kwestia amora.

 

Samemu na suntourach nigdy nie jeździłem ale pamiętam jak pękały im korony :) . Ale było to kilka lat temu i od tego czasu nie miałem z nimi do czynienia. Byćmoże ich jakość się poprawiła dlatego nie chcę o nich pisać złego słowa. Ale na początek sądzę, że wystarczy. Jeśli będziesz unikał twardych lądowań na płaskim to tym dłużej amor pożyje :) . Niedoloty również nie są wskazane :) .

Napisano

Czyli uważasz że lepsza opcja od launcha?

A i jeszcze jedno jaką ramę do mojego wzrostu? 17" będzie dobra?

 

Hmmm, RST kiedyś było lepszą firmą a jak jest obecnie to nie wiem. Możesz poszczególne amory sprawdzić co piszą na: http://www.mtbr.com/, ja przynajmniej tak bym zrobił :) .

 

Co do rozmiaru to im mniejsza rama tym lepsza kontrola zwłaszcza przy skakaniu. Ale za to bardziej dokuczają plecy przy dłuższych wyprawach a przy dużych prędkościach rower jest trochę mniej "pewny" lub inaczej bardziej "nerwowy" ale za to bardziej zwrotny. Jeśli dirt i fr na sztywniaku to ja polecam jednak jak najmniejszą ramę. Ale to też zalezy od osobistych preferencji i od tego jak wciągnie Cie ta zabawa. Może tak byc, że jak kupisz 16tkę to za jakiś czas stwierdzisz, że to jednak za duża rama. Tak było ze mną mimo, że mam 185cm :) .

 

Przyjrzałem się obu rowerkom jescze raz i oba nieźle się prezentują. Choć KTM jest bardziej dirtowy a A-Gang taki bardziej w kierunku fr. Skok amora tym bardziej to podkreśla.

 

Ciężki wybór :) .

Napisano

No tak po opiniach użytkowników z tej strony wychodzi na to że ten suntour jest przyzwoity a RST bardzo mizerny, ale nie ma bezpośredniego porównania tych dwóch amorów. Ramę raczej brał bym 17" bo rower będzie stosowany wszechstronnie. Jestem bardziej za KTMem bo amor po kilku latach mógłbym wymienić a ponoć rama w KTMach jest nie do zarżnięcia :D

Napisano

No tak po opiniach użytkowników z tej strony wychodzi na to że ten suntour jest przyzwoity a RST bardzo mizerny, ale nie ma bezpośredniego porównania tych dwóch amorów. Ramę raczej brał bym 17" bo rower będzie stosowany wszechstronnie. Jestem bardziej za KTMem bo amor po kilku latach mógłbym wymienić a ponoć rama w KTMach jest nie do zarżnięcia :D

 

Ewentualnie szukaj używki. Zwłaszcza zza granicy. Pinkbike lub ebay.

Napisano

Nie raczej nowy kupie odliczę vat i wyjdzie dobra cena poczekam może na wyprzedaż rocznika :)

 

Z tym czekaniem obyś się nie przeliczył gdy pozostaną same nietypowe rozmiary ram :) . Poza tym jesienią super się jeździ po liściastych leśnych ścieżkach :) .

Napisano

Romet Mosquito 2 - http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/1885/Romet.Mosquito.2/

Dobrą opcją byłoby również znalezienie modelu Kross Sign DS2 (niestety jest już trudno dostępny, ale jest zdecydowanie lepszy od KTM Knoxville) http://allegro.pl/kross-sign-ds-2-hydraulika-17-okazja-i1834765661.html

W mojej opinii Romet jest w tym momencie ciekawą "nową" opcją. Na KTM`a w tej cenie bym nie postawił - osprzęt jest słabiutki.

Napisano

Myślałem też właśnie o tych krossach sign DS (kolega ma 17" całkiem fajnie się jeździ) lub DS2 ale właśnie słabo z dostępnością. A co słabego w osprzęcie KTMa jest?

Napisano

-Amortyzator

-przednia przerzutka (koszt wymiany stosunkowo niewielki)

-hamulce

-ogólnie Tora z Mosquito 2 będzie zdecydowanie lepsza, powinna być bardziej "pancerna"

 

Jeżeli gdzieś znalazłbyś Kross Sing DS2 to wybrałbym jego bez wahania, jednak amortyzator w nim robi swoje, reszta osprzętu też na dobrym poziomie.

Napisano

Tylko jest problem bo rower chcę nowy. Co z tego że znajdę tego krossa jak okaże się że amor jest tak zjechany że się do niczego nie nadaje? Nie chcę się pakować w używki. Przednia przerzutka jest przeze mnie w rowerze prawie nie używana. Amortyzator jak padnie to padnie kupie lepszy, trwalszy. A co z hamulcami jest nie tak? Gorsze są jak w romecie?

Napisano

Tylko jest problem bo rower chcę nowy. Co z tego że znajdę tego krossa jak okaże się że amor jest tak zjechany że się do niczego nie nadaje? Nie chcę się pakować w używki. Przednia przerzutka jest przeze mnie w rowerze prawie nie używana. Amortyzator jak padnie to padnie kupie lepszy, trwalszy. A co z hamulcami jest nie tak? Gorsze są jak w romecie?

 

Avid robi świetne hample choć w obu KTM jak i Romecie są mechaniki i jeśli dobrze dotrzesz jedne jak i drugie to różnicy szczególnej między nimi nie będzie. Różnica w przedniej przerzutce to sorki ale mało ważny element jeśli nie przedkłada się na wagę. Amor z czasem i tak wymienisz.

 

Choć właśnie jest tu jeszcze jeden element a mianowicie wsparcie rodzimej produkcji. Gdybym miał porównywać same ramy to na minus w Romecie poczytuję główkę ramy i sposób w jaki przyspawano rury. Może to złudne ale jakoś wygląda mało solidnie. Te tury za mało nachodzą na główkę. Ale to tylko takie moje odczucie.

Napisano

... Amortyzator jak padnie to padnie kupie lepszy, trwalszy...

Z takim nastawieniem możesz kupić rower jaki chcesz, skoro liczysz się z tym, że i tak będziesz wymieniał częsci i wpadał w dodatkowe koszty.

... A co z hamulcami jest nie tak? Gorsze są jak w romecie?

Avid`y BB5/BB7 są uważane za jedne z lepszych hamulców mechanicznych, dodatkowo z przodu tarcza 185mm, więc na pewno bedą mocniejsze od M416

Tylko jest problem bo rower chcę nowy...

Co do Kross to chodziło mi o to, że jak znajdziesz nową sztukę.

 

P.S. Jazda w Enduro bez używania przedniej przerzutki? Czy my piszemy o Enduro? Będziesz go wprowadzał na kazdą górkę, czy jeździł tylko po płaskim terenie, albo zawsze w dół... Nawet nie wiecie jakie ma znaczenie przednia przerzutka, szczególnie wtedy jak zapcha się błotem, a sprężyna będzie zbyt słaba aby zbić bieg na niższy... A w enduro ze względu na cięzkie opony, ogólnie większą przeważnie masę kół niż w rowerach do XC, oraz nieco inny charakter terenu, mała i średnia koronka są często wykorzystywane, dlatego stosuje się korby w takich rowerach 22T-36T (w tych proponowanych są inne, 3biegowe ponieważ budżet tylko na takie pozwala).

Napisano

A co nie podjadę pod górkę z przerzutką z przodu na 2 bieg wrzuconą a z tyłu 1 bieg? Bo ja myślę że spokojnie. Zresztą wiadomo że czasami wrzucę tą "jedynkę" z przodu ale nie robię tego za często. Ale nowych DS2 chyba już nie ma więc on odpada :) więc kwestia amora raczej zamknięta i marka Romet wydaje mi się taka "chińsko-polska" z czego znaczek w niej jest tylko polski :) Rama w Romecie raczej nie ma co startować do KTMa tak sądzę.

Napisano

P.S. Jazda w Enduro bez używania przedniej przerzutki? Czy my piszemy o Enduro? Będziesz go wprowadzał na kazdą górkę, czy jeździł tylko po płaskim terenie, albo zawsze w dół... Nawet nie wiecie jakie ma znaczenie przednia przerzutka, szczególnie wtedy jak zapcha się błotem, a sprężyna będzie zbyt słaba aby zbić bieg na niższy... A w enduro ze względu na cięzkie opony, ogólnie większą przeważnie masę kół niż w rowerach do XC, oraz nieco inny charakter terenu, mała i średnia koronka są często wykorzystywane, dlatego stosuje się korby w takich rowerach 22T-36T (w tych proponowanych są inne, 3biegowe ponieważ budżet tylko na takie pozwala).

 

No sorki ale enduro obejmuje więcej zjazdu niż podjazdu. Z przodu 2 bieg i z tyłu 3ci i większość górek jest do zdobycia. Ja właśnie śmigam powiedzmy w tej kategorii włączając w to dropiki, schody i ogólnie takie bardziej grzeczne dh i cholernie rzadko używam najmniejszej koronki z przodu. A pomykam na canonie prophecie.

Napisano

Ja swojego zdania nie zmienie, mam rower do XC i z młynka (1 bieg z przodu) korzystam dość często, i wiem że 32T z przodu to zdecydowanie za mało na długie podjazdy. Owszem w Enduro się zjeżdza, ale skoro się zjeżdza to trzeba też wyjechać aby zjechać. Akurat wyjeżdzanie po asfalcie to brak frajdy jak dla mnie, i nie raz próbowałem podjazdów gdzie nawet 26T(przód) - 32T(tył) było mało... Czas to zweryfikuje.

Napisano

Akurat nie chciałem wywlekać przedniej przerzutki jako bardzo znaczący czynnik - widzę, że mnie nie rozumiecie.

Ehh, po zdjęciach jesteście w stanie ocenić która rama jest lepsza, oraz że znaczek KTM = super jakośc :thumbsup: .

To tak na obudzenie, na świecie są trzy fabryki produkujące ramy dla rowerów, pomijając chińskie mało znane manufaktury...

Są to:

1 Giant

2 Merida

3 Kinesis

 

I poszczególne marki (Kross, Unibike itp.) są ich klientami :). Więcej się nie udzielam, ponieważ nie lubię przekonania że ta rama jest fajna bo "egzotyczny" producent, a ta nie bo firma jakaś "tania". Są jakies normy które rama musi spełniać, nikt bubla nie wypuści, żaden producent sobie na to nie pozwoli. Jak ktoś chce płacić za firmę, niech to robi, ja mu nie bronie. Były pytania o rózne opcje, taką udzieliłem, wybór należy do Ciebie.

Ja tam znaczących róznic w ramach poszczególnych producentów w rowerach w kwocie do 2500zł nie widzę.

 

Pozdrawiam

Napisano

 

To tak na obudzenie, na świecie są trzy fabryki produkujące ramy dla rowerów, pomijając chińskie mało znane manufaktury...

Są to:

1 Giant

2 Merida

3 Kinesis

 

 

Taaaaaaak? Może Ci to jeszcze powiedział sprzedawca w rowerowym? I co? taki na przykład Cannondale w której z tych trzech fabryk jest robiony? a Titus? a Intense? wiele innych marek produkowanych poza dalekim wschodem? No już nie wspomnę o ogromnej różnorodności firm, które tam mają SWOJE fabryki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...