Marc3l Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Takie pytanko mam, wie ktoś może z jaką siłą w nM należy dokręcać korbę? Jest jakiś standard czy każda inaczej? Pytam bo mam problem z odkręcającą się śrubą przy korbie. Dzisiaj jechałem do roboty na rowerze ( mam około 5km do pracy) i musiałem 2 razy dokręcać śrubę po drodze bo już do połowy się wykręciła Dlatego pytam o siłę z jaką ją trzeba dokręcić bo może robię to za słabo. Chociaż nie wydaje mi się bo dokręcałem do oporu, nawet popychałem imbus "z buta". Nie wiem już o co biega Niby dokręcone maksymalnie a po 2km mogę śrubę palcami wyjąć. Do tego dzisiaj doszło jakieś trzeszczenie przy nacisku na lewy pedał a rower jest nówka, dopiero co złożony. Korbę i suport mam Dartmoor'a na ISIS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtrbike Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 To nie jest tylko kwestia samej siły dokręcenia - ale i spasowania elementów.Możesz mieć za długą śrubę, możesz mieć luz na kwadracie i/lub siedzeniu korby (korba jest z reguły z bardziej miękkiego materiału). Może jeździłeś siłowo na luźnej korbie i zdeformowałeś siedzenie korby? Sprawdź sobie długość śruby (i długość czworokąta) czy ma karbowanie, ewentualnie daj karbowaną podkładkę kontrującą, jeżeli długości siedzenia i czworokąta są prawidłowe - kupisz też tego typu (od razu z karbowaniem) śruby do mocowania korby w sklepie rowerowym. Dokręć mocno, sprawdź czy korba po dokręceniu nie ma luzów bocznych (ns stożku czworokąta) - jeżeli ma to jest to problem spasowania elementów (źle wykonane lub już uszkodzone). Można to oszukać podkładkami (żyletka, sreberko)ale to działania typowo chałupnicze i raczej tymczasowe. Jeżeli długość czworokąta - czego nie można wykluczyć - jest za duża w stosunku do siedzenia korby, to śruba oprze się o czworokąt zanim dociągnie z właściwą siłą korbę p- czyli mówiac prosto: czworokąt po założeniu i dokręceniu śruby powinien być odrobinę schowany w siedzeniu (nie wystawać). Sprawdzisz to wkręcając normalnie korbę -następnie odkręcając samą śrubę - i zerknij wtedy, jak to faktycznie u ciebie wygląda. Czasem pomaga potraktowanie śruby "udarem", a nie samym silnym dociągnięciem, nawet "butem" czy rurką - z tym, że sam musisz ocenić co jest bardziej właściwe. No i jest jeszcze możliwość diagnozy w jakimś serwisie rowerowym, często sprawdzą to za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 22 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2011 To nie jest tylko kwestia samej siły dokręcenia - ale i spasowania elementów.Możesz mieć za długą śrubę, możesz mieć luz na kwadracie... Korbę i suport mam Dartmoor'a na ISIS Jeśli dokręcisz wszystko mocno i nie ma żadnych luzów to jeszcze jest wszystko ok. Proponuje zainwestować w Loctite'a i będzie trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelpb Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Proponuje zainwestować w Loctite'a i będzie trzymać. Loctite to marka z bardzo szeroką gamą produktów do wielu różnych zastosowań, miałeś coś konkretnego na myśli ? W dokumentach technicznych Shimano znalazłem informację, że śrubę mocującą mechanizm korbowy należy dokręcić z siłą 45 - 55 Nm Źródło: Techdoc XTR FC M970 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 22 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2011 No chyba łatwo się domyślić że chodzi o klej do gwintów. Taki dla ścisłości: http://allegro.pl/loctite-243-klej-do-polaczen-gwintowanych-i1811711244.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejski Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Tylko, że w zależności od mocy klejenia one różnią się kolorami. I są takie, że jak zakleisz to już ręcznie nie odkrecisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 22 Września 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Taki to jest czerwony z tego co pamiętam, trzeba go podgrzać żeby odkręcić część na gwint której został zaaplikowany. Żeby korba się nie odkręcała dobry będzie niebieski, ten którego zlinkowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xtrbike Napisano 22 Września 2011 Udostępnij Napisano 22 Września 2011 Jeśli dokręcisz wszystko mocno i nie ma żadnych luzów to jeszcze jest wszystko ok. Proponuje zainwestować w Loctite'a i będzie trzymać. Faktycznie, nazbyt pobieżnie przeczytałem pytanie, przepraszam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BitchFR Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Jak korba schodzi bez ściągaczki to nieraz śruba sama się odkręca. Miałem tak i załatwiłem obydwa ramiona. Miałem luzy góra-dół i na boki. Robiłem już dużo patentów ale nie wystarczały na długo. Dlatego już nie kupie isisów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.