Skocz do zawartości

[hamulce] shimano XTR 2011 czy XT 2012 - co wybrać


Greg00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio przymierzam się do wymiany starych tarczówek na nowe i rozpatruje shimano XTR 2011 jak i XT 2012.

Nie biorę i nie porównuje do innych hamulców, bo nie chce nic poza shimano,

Dlatego nie chcial bym aby ktos w tym watku dopisywal dlaczego nie avid'y czy formula R1, Z góry dzięki

 

Obecnie różnice cenowe pomiędzy XT a XTR są stosunkowo nieduże bo ok 200 zł.

Zebrałem trochę wiadomości i może komuś się przyda jak będzie rozpatrywał ten temat.

 

Waga z portalu www.rowerowawaga.pl

XTR BR-M985/BL-M988 (2011) Lewy Przód 247 gr

XTR BR-M985/BL-M988 (2011) Prawy Tył 263 gr

komplet 510gr (klocki metaliczne z radiatorkiem)

 

XT BR/BL-M785 (2012) przód 285 gr

XT BR/BL-M785 (2012) tył 301 gr

komplet 586gr (klocki metaliczne z radiatorkiem)

 

XTR BR-M985/BL-M985 (2011) Lewy/Przód 214 gr

XTR BR-M985/BL-M985 (2011) Prawy/Tył 230 gr 453 gr

komplet 453 gr (klocki żywiczne)

 

klamki

BL-M985 10% wieksza sila hamowania niż poprzedni XTR

BL-M988 25% wieksza sila hamowania niż poprzedni XTR

BL-M785 Mechanizm Shimano Servo Wave zapewnia 20 % więcej mocy, niż w przypadku standardowej dźwigni hamulca bez funkcji Servo Wave

 

BL-M985 Odległość klamki na imbusie

BL-M988 Odległość klamki na zewnętrznym "pokrętle"

BL-M785 Odległość klamki na zewnętrznym "pokrętle"

 

BL-M985 brak

BL-M988 regulacja skoku

BL-M785 regulacja skoku

 

inne wyciągnięte z opisów klamek

BL-M985 Szybsze załączenie i 25% wyższe wyjście dźwigni oraz krótszy skok swobody do agresywnej jazdy

BL-M988 Nowy mechanizm Servo Wave z krótszym suwem dla większej o 25% sily hamowania

BL-M785 Mechanizm Servo Wave z krótkim skokiem dźwigni, szybka reakcja i wzrost siły hamowania

 

Zaciski

Zaciski przy XTR 2011 dla wersi Trail i XC są takie same

W wersji trial standardowo są zakładane klocki metaliczne a XC żywiczne.

Można jednak w chwili kupna zdecydować co chcemy wtedy od ceny odejmujemy lub dodajemy 50 zł. Metaliczne sa drozsze.

 

Zaciski XT są składane z dwóch elementów, XTR są jednolite

 

przewody

Przewody hamulcowe montowane są takie same dla XTR i XT - shimano SM-BH90-SB

 

tarcze

XTR SM-RT98 (2011) 180mm - 132 gr

XTR SM-RT98 (2011) 160mm - 123 gr

 

Kolorystyka

XTR w kolorze srebrnym

XT w kolorze srebrnym lub czarnym

 

Ja cały czas stoję przed wyborem

Na sieci odnosnie XT 2012 jest niewiele, znalazłem wpis na forum gdzie ktoś miał porównaie XTR i XT i pisał że XT nie ustepują XTR, ale to była jedna opinia

 

Czy zatem jeżeli nie zależy komuś na wadze warto dokładać pieniądze do XTR ?

Kupując hamulce wypadało by też kupić manetki XTR itd, i tu zaczynaja sie wydatki

 

cytat z forum z watku "Avid Elixir CR AD.2011 vs Shimano XTR BR-M988"

http://www.emtb.pl/forumo/thread-6029-page-2.html

 

"Od początku sezonu jeżdzę na XTR Bl-M988 (klamka trial) z zaciskami BR-M988 z klockami ice-tech.

Powiem tak: lekkie jak piórko, łatwa obsługa i odpowietrzanie, żadnego ocierania, modulacja na piątkę. Siła hamowania przy max docisku klamki potworna. Dodam tylko, że przy 90kg mojej wagi, po założeniu tych hamulców szybko zmieniłem tarczę z przodu ze 180 na 160. tak ponieważ przy niewielkim docisku byłem bliski lotu w kosmos. Dobra robota Shimano.

Doadam, że już jeździłem na nowych XT BR-M785 i w zasadzie nie ustępują XTRom jeśli chodzi o działanie ale są cięższe.

System ice-tech działa. naprawdę trudno je zgrzać."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są już może szczęśliwi użytkownicy shimano xt 2012??

Podzielicie się opiniami ?? Sam przymierzam się do tego hamulca.

Aktualnie mam z przodu Octane One 203mm, z tyłu accent freezer 180mm, obydwie tarcze shimano xt. Hamulec będzie używany enduro / FR z wyżej wymienionymi tarczami.

 

Co to za miejsce na klucz (duże czarne, w centralnej części) w zacisku XTR ?? W instrukcji Shimano nie było wyjaśnione. To tylko ozdoba?? W XT w tym miejscu jest napis Shimano.

 

A jeżeli chodzi o kolor srebrny w XTR i XT to jest on identyczny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o kolor srebrny w XTR i XT to jest on identyczny??

 

XTR jest srebrny błyszczący (Pokryty warstwą anody)

XT jest srebrny matowy, nie licząc pokrywy od góry z napisem deore XT (wyglada na malowany - na żywo nie widziałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy xt tylko na tyle z tarcza 140 mm ktora daje rade przy moich 75 kilo. Mocniejsze od elixirow 5 ktore tez mam i uwazam za bardzo dobre hamulce. W weekend wjechalem na leskowiec i przy zjazdach zacisk sie grzeje takze na nic ceramiczne tloczki :icon_wink: ,ale nie wplywa to na sile hamowania. Przy wiekszej tarczy i przy klockach z radiatorem na pewno jest lepiej z temperaturami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od paru tygodni jeżdżę z XT BR-M785 z tarczą 180 i klockami F03C, w skrócie te hamulce są rewelacyjne. Jednym palcem jestem w stanie postawić rower na przednim kole, dość łatwo jest wyczuć moment od hamowania do blokowania tarczy. Czasem się jeszcze zapomnę (przyzwyczajenie ze starych deore) i przy dużej prędkości wcisnę klamkę i czuję jak mnie odrywa od siodełka. Zobaczymy jak się będą sprawować w zimie, choć sądząc, że ich budowa zaczerpnięta jest z XTR to może będą się lepiej zachowywały niż poprzedni wypust Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziś założyłem XT 2012 z tarczą XT 203mm (bez ice tech) na przednie koło. Ważę 65 kg + rower 17 + plecak 5kg.

Otwieram pudełko i "o rany jak ta klamka jest mała!!".

Pierwsza jazda póki co odbyła się na podwórku, które do małych nie należy, jest gdzie się rozpędzić, przyhamować, skoczyć z 1,5m i zjechać 2m ściankę ;).

Przy 3 wciśnięciu klamki (1 mocne) postawiłem rower na kole. Póki co to jestem zachwycony, wygląda na to, że mają dobrą modulację, dobrą siłę, ale o tym przekonam się dopiero przy zjazdach z dużych górek ;). Dosyć łatwo jest wyczuć moment blokowania koła.

Regulacja free stroker działa i zakres jest całkiem przyzwoity (na moje oko ;) ).

Radiatorki mimo wszystko po jeździe na podwórki robiły się ciepłe, ale szybko stygną.

Klocki są zintegrowane z radiatorami, więc ciekawy jestem ile będzie kosztować nowy komplet hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem mozliwosc porownania na sucho xt 2012 z xtr 985 xc (zalane uklady, nie zamontowane na rowerze)

I tu powiem ze klamka XTR 985 wypada zdecydowanie lepiej, bardzo ladnie chodzi natomiast w xt od razu jest maly opor ktory trzeba przelamac aby ugiac klamke.

Ciezkie do opisania

XTR lekko sie poddaje od samego poczatku i idzie plynnie, w xt trzeba na poczatku użyc troche siły a potem idzie

Tak wiec klamka jak na moje subiektywne podejscie wypada lepiej XTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten opór na początku skoku to "zasługa" Free Stroke adjustment, których XTR w wersji XC nie posiada. Zakładam że klamki w wersji 988 Trail(naciskałem) chodzą tak samo jak w XT, czyli z lekkim oporem na początku. Osobiście wybrałem 985, zmieniłem klocki na spiekane Ashima oraz tarcze hamulcowe ashima airotor 160mm. Poprzednio posiadałem Formulę ORO K24 i mogę napisać że różnica w sile hamowania jest ogromna, oczywiście na korzyść shimano XTR. Polecam każdemu te hamulce, najlepsze hamulce na jakich jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...