Skocz do zawartości

[hamulce] shimano XTR 2011 czy XT 2012 - co wybrać


Greg00

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Ostatnio przymierzam się do wymiany starych tarczówek na nowe i rozpatruje shimano XTR 2011 jak i XT 2012.

Nie biorę i nie porównuje do innych hamulców, bo nie chce nic poza shimano,

Dlatego nie chcial bym aby ktos w tym watku dopisywal dlaczego nie avid'y czy formula R1, Z góry dzięki

 

Obecnie różnice cenowe pomiędzy XT a XTR są stosunkowo nieduże bo ok 200 zł.

Zebrałem trochę wiadomości i może komuś się przyda jak będzie rozpatrywał ten temat.

 

Waga z portalu www.rowerowawaga.pl

XTR BR-M985/BL-M988 (2011) Lewy Przód 247 gr

XTR BR-M985/BL-M988 (2011) Prawy Tył 263 gr

komplet 510gr (klocki metaliczne z radiatorkiem)

 

XT BR/BL-M785 (2012) przód 285 gr

XT BR/BL-M785 (2012) tył 301 gr

komplet 586gr (klocki metaliczne z radiatorkiem)

 

XTR BR-M985/BL-M985 (2011) Lewy/Przód 214 gr

XTR BR-M985/BL-M985 (2011) Prawy/Tył 230 gr 453 gr

komplet 453 gr (klocki żywiczne)

 

klamki

BL-M985 10% wieksza sila hamowania niż poprzedni XTR

BL-M988 25% wieksza sila hamowania niż poprzedni XTR

BL-M785 Mechanizm Shimano Servo Wave zapewnia 20 % więcej mocy, niż w przypadku standardowej dźwigni hamulca bez funkcji Servo Wave

 

BL-M985 Odległość klamki na imbusie

BL-M988 Odległość klamki na zewnętrznym "pokrętle"

BL-M785 Odległość klamki na zewnętrznym "pokrętle"

 

BL-M985 brak

BL-M988 regulacja skoku

BL-M785 regulacja skoku

 

inne wyciągnięte z opisów klamek

BL-M985 Szybsze załączenie i 25% wyższe wyjście dźwigni oraz krótszy skok swobody do agresywnej jazdy

BL-M988 Nowy mechanizm Servo Wave z krótszym suwem dla większej o 25% sily hamowania

BL-M785 Mechanizm Servo Wave z krótkim skokiem dźwigni, szybka reakcja i wzrost siły hamowania

 

Zaciski

Zaciski przy XTR 2011 dla wersi Trail i XC są takie same

W wersji trial standardowo są zakładane klocki metaliczne a XC żywiczne.

Można jednak w chwili kupna zdecydować co chcemy wtedy od ceny odejmujemy lub dodajemy 50 zł. Metaliczne sa drozsze.

 

Zaciski XT są składane z dwóch elementów, XTR są jednolite

 

przewody

Przewody hamulcowe montowane są takie same dla XTR i XT - shimano SM-BH90-SB

 

tarcze

XTR SM-RT98 (2011) 180mm - 132 gr

XTR SM-RT98 (2011) 160mm - 123 gr

 

Kolorystyka

XTR w kolorze srebrnym

XT w kolorze srebrnym lub czarnym

 

Ja cały czas stoję przed wyborem

Na sieci odnosnie XT 2012 jest niewiele, znalazłem wpis na forum gdzie ktoś miał porównaie XTR i XT i pisał że XT nie ustepują XTR, ale to była jedna opinia

 

Czy zatem jeżeli nie zależy komuś na wadze warto dokładać pieniądze do XTR ?

Kupując hamulce wypadało by też kupić manetki XTR itd, i tu zaczynaja sie wydatki

 

cytat z forum z watku "Avid Elixir CR AD.2011 vs Shimano XTR BR-M988"

http://www.emtb.pl/forumo/thread-6029-page-2.html

 

"Od początku sezonu jeżdzę na XTR Bl-M988 (klamka trial) z zaciskami BR-M988 z klockami ice-tech.

Powiem tak: lekkie jak piórko, łatwa obsługa i odpowietrzanie, żadnego ocierania, modulacja na piątkę. Siła hamowania przy max docisku klamki potworna. Dodam tylko, że przy 90kg mojej wagi, po założeniu tych hamulców szybko zmieniłem tarczę z przodu ze 180 na 160. tak ponieważ przy niewielkim docisku byłem bliski lotu w kosmos. Dobra robota Shimano.

Doadam, że już jeździłem na nowych XT BR-M785 i w zasadzie nie ustępują XTRom jeśli chodzi o działanie ale są cięższe.

System ice-tech działa. naprawdę trudno je zgrzać."

Napisano

proponuje rozwazyc jeszcze nowy model slx, dobre hamulce za rozsadna kase, a zaoszczedzone pieniadze mozesz przeznaczyc na zmiane np manetek na xt, nie kupuj manetek slx bo sie nie oplaca

xt sa o wiele lepsze

Napisano

Są już może szczęśliwi użytkownicy shimano xt 2012??

Podzielicie się opiniami ?? Sam przymierzam się do tego hamulca.

Aktualnie mam z przodu Octane One 203mm, z tyłu accent freezer 180mm, obydwie tarcze shimano xt. Hamulec będzie używany enduro / FR z wyżej wymienionymi tarczami.

 

Co to za miejsce na klucz (duże czarne, w centralnej części) w zacisku XTR ?? W instrukcji Shimano nie było wyjaśnione. To tylko ozdoba?? W XT w tym miejscu jest napis Shimano.

 

A jeżeli chodzi o kolor srebrny w XTR i XT to jest on identyczny??

Napisano

jechałem przez chwilę na nowych XT'12 (w rowerku enduro - spec pitch, tarcza prawdopodobnie 180mm) i powiem że siła hamowania jest ogromna, znacznie większa niż w moim xtr'07 (tarcza hope 180mm i klocki koolstopy - które i tak zwiększyły siłę hamowania)

Napisano

A jeżeli chodzi o kolor srebrny w XTR i XT to jest on identyczny??

 

XTR jest srebrny błyszczący (Pokryty warstwą anody)

XT jest srebrny matowy, nie licząc pokrywy od góry z napisem deore XT (wyglada na malowany - na żywo nie widziałem)

Napisano

Ja mam nowy xt tylko na tyle z tarcza 140 mm ktora daje rade przy moich 75 kilo. Mocniejsze od elixirow 5 ktore tez mam i uwazam za bardzo dobre hamulce. W weekend wjechalem na leskowiec i przy zjazdach zacisk sie grzeje takze na nic ceramiczne tloczki :icon_wink: ,ale nie wplywa to na sile hamowania. Przy wiekszej tarczy i przy klockach z radiatorem na pewno jest lepiej z temperaturami

Napisano

Od paru tygodni jeżdżę z XT BR-M785 z tarczą 180 i klockami F03C, w skrócie te hamulce są rewelacyjne. Jednym palcem jestem w stanie postawić rower na przednim kole, dość łatwo jest wyczuć moment od hamowania do blokowania tarczy. Czasem się jeszcze zapomnę (przyzwyczajenie ze starych deore) i przy dużej prędkości wcisnę klamkę i czuję jak mnie odrywa od siodełka. Zobaczymy jak się będą sprawować w zimie, choć sądząc, że ich budowa zaczerpnięta jest z XTR to może będą się lepiej zachowywały niż poprzedni wypust Shimano.

Napisano

Ok, dziś założyłem XT 2012 z tarczą XT 203mm (bez ice tech) na przednie koło. Ważę 65 kg + rower 17 + plecak 5kg.

Otwieram pudełko i "o rany jak ta klamka jest mała!!".

Pierwsza jazda póki co odbyła się na podwórku, które do małych nie należy, jest gdzie się rozpędzić, przyhamować, skoczyć z 1,5m i zjechać 2m ściankę ;).

Przy 3 wciśnięciu klamki (1 mocne) postawiłem rower na kole. Póki co to jestem zachwycony, wygląda na to, że mają dobrą modulację, dobrą siłę, ale o tym przekonam się dopiero przy zjazdach z dużych górek ;). Dosyć łatwo jest wyczuć moment blokowania koła.

Regulacja free stroker działa i zakres jest całkiem przyzwoity (na moje oko ;) ).

Radiatorki mimo wszystko po jeździe na podwórki robiły się ciepłe, ale szybko stygną.

Klocki są zintegrowane z radiatorami, więc ciekawy jestem ile będzie kosztować nowy komplet hehe.

Napisano

Klocki są zintegrowane z radiatorami, więc ciekawy jestem ile będzie kosztować nowy komplet hehe.

89-110zł w zależności w jakim sklepie :)

Napisano

Mialem mozliwosc porownania na sucho xt 2012 z xtr 985 xc (zalane uklady, nie zamontowane na rowerze)

I tu powiem ze klamka XTR 985 wypada zdecydowanie lepiej, bardzo ladnie chodzi natomiast w xt od razu jest maly opor ktory trzeba przelamac aby ugiac klamke.

Ciezkie do opisania

XTR lekko sie poddaje od samego poczatku i idzie plynnie, w xt trzeba na poczatku użyc troche siły a potem idzie

Tak wiec klamka jak na moje subiektywne podejscie wypada lepiej XTR

Napisano

Ten opór na początku skoku to "zasługa" Free Stroke adjustment, których XTR w wersji XC nie posiada. Zakładam że klamki w wersji 988 Trail(naciskałem) chodzą tak samo jak w XT, czyli z lekkim oporem na początku. Osobiście wybrałem 985, zmieniłem klocki na spiekane Ashima oraz tarcze hamulcowe ashima airotor 160mm. Poprzednio posiadałem Formulę ORO K24 i mogę napisać że różnica w sile hamowania jest ogromna, oczywiście na korzyść shimano XTR. Polecam każdemu te hamulce, najlepsze hamulce na jakich jeździłem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...