Skocz do zawartości

[długie dystanse] Maratony Giga - jaki trening w zimie?

cycek38

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :P

Od tego roku zacząłem trochę jeździć i startować w maratonach mtb. Przejechałem ponad 3 tys.km więc nie tak mało, chociaż chwalić też nie ma się czym :P

Mój problem polega na tym ze nie wiem jak się przygotowywać zima , bo to najważniejszy okres, a ja jestem zielony.

Chodzi mi o trening pod maratony około 100 km. Co myślicie żeby od października zacząć biegać 2,3x tygodniowo oraz 3x siłownia? Jak dużo biegac(ile czasu lub km)

I co dalej ? kiedy trenażer? a co myslicie o bieganiu na bieżni zamiast na dworze?

Dzięki z góry za wszystkie porady:P

Zima najważniejsze jest przygotowanie bazy tlenowej- dlatego ja bym zastąpił 1 raz w tygodniu siłownię basenem. Pamiętaj, żeby na siłowni rozwijać tez inne partie mięśni niż w nogach (ręce, brzuch, plecy) gdyż w sezonie raczej sie tego nie robi. Trenażer/szosa-zależy kiedy chcesz przygotować szczyt formy. Najlepiej jest chyba zacząć jeździć gdzieś z końcem grudnia- na poczatku 1x w tygodniu, potem stopniowo robić częściej treningi na rowerze (skupiaj sie na początku na wytrzymałości)

Calego sezonu nie da sie utrzymac dobrej formy :( . Najlepiej jest wedlug mnie zrobic 1-szy szczyt w okolicy czerwca , pozniej 2 tygodnie troche luzniejsze a 2 szczyt formy wypadnie gdzies we wrzesniu. W czolowce bedzie ci bardzo ciezko, najlepsi jezdza juz po kilka lat i baze tlenowa maja bardzo dobrze wyrobiona.

wydaje mi sie, ze jakbys mial walczyc z czolowka giga, to po 1 nie zadawalbys takich pytan...3tys km to tyle, co kot naplakal...no chyba, ze zrobiles to w 2 miesiace, to jest to do przyjecia, choc jak na czub giga i tak malo

jesli jednak, to licz sie z tym, ze podczas budowania bazy tlenowej i sily wypadaloby trzymac 25h tygodniowo powoli zwiekszajac udzial roweru az do wyeliminowania pozostalych aktywnosci i od marca rozbudowa

silownie proponowalbym ciagnac do konca bazy, chocby 1x w tyg