Skocz do zawartości

[koła] Dziwne zachowanie?


Blood

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rzadko grzebię przy rowerze, chyba, że jest taka potrzeba, więc nie wiem czy 'zachowanie' koła, które poniżej opiszę jest normalne czy jednak warto się tym zainteresować.

 

Dziś potrzebowałem postawić rower do góry nogami. Gdy go odwróciłem, zauważyłem, że przednie koło zaczęło się obracać. Zrobiło kawałek obrotu w jedną stronę, potem w drugą i po jakimś czasie przestało się tak kiwać. Tak jakby w jednym miejscu koło było najcięższe i chce, aby ten punkt znalazł się najbliżej ziemi (z praw fizyki). Czy to jest coś normalnego? Czy może oznacza złe wyważenie koła?

Napisano

Aha. Wcześniej takiego zachowania nie zauważyłem, a ostatnio miałem małą wywrotkę na rowerze, dlatego wolałem dla pewności zapytać :)

Napisano

to sprawdź czy koło CI się nie "zjajowało"-jak rower stoi do góry noami to zakręć kołem dośćszybkim ruchem i patrz z boku czy koło nie faluje na osi góra-dól, ale to raczej byś czułże koło CI "kopie"

Napisano

To nie musi być opona. Sprawdź jak się będzie zachowywało koło po zdjęciu ogumienia. Prawdopodobnie zachowa się podobnie, obracając się ku górze otworem na wentyl. Dzieje się tak, ponieważ w miejscu łączenia obręczy wsadzone są dodatkowe sztyfty wzmacniające to - jakby nie patrzeć - najsłabsze miejsce, co skutkuje niewielkim wzrostam wagi w tym punkcie, który częściowo równoważony jest przez wyntyl po przeciwnej stronie.

Napisano

Wczoraj od razu sprawdzałem z ogumieniem, to koło zatrzymywało się jakby pomiędzy wentylem, a magnesem od licznika przyczepionym do szprychy. Zastanawiałem się właśnie czy to może to powodować, ale wydawało mi się, że tych kilka gramów raczej nie powinno tak wpływać na koło, które waży znacznie więcej.

Napisano

Wczoraj od razu sprawdzałem z ogumieniem, to koło zatrzymywało się jakby pomiędzy wentylem, a magnesem od licznika przyczepionym do szprychy. Zastanawiałem się właśnie czy to może to powodować, ale wydawało mi się, że tych kilka gramów raczej nie powinno tak wpływać na koło, które waży znacznie więcej.

Jeżeli piasty są odpowiednio nasmarowane i zadbane - to wszystko ma znaczenie, bo opory na łożyskach są minimalne.

Słowem - jeśli nie masz zdecentrowanych kół, to jest OK.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...