Kala44 Napisano 20 Września 2011 Napisano 20 Września 2011 Hej, szukam mojego pierwszego prawdziwego MTB do jazdy rekreacyjno - sportowej teren raczej górzysty - cena do 1300 PLN Czy te dwa modele do siebie można w ogóle porównywać? Co jest lepsze? A może jaki inny lepiej kupić?
Sagitt77 Napisano 21 Września 2011 Napisano 21 Września 2011 Osprzęt mają podobny ale Kross ma jedną przewagę - lepszy amortyzator. Unikaj raczej prostszych amorków RST. Bierzesz pod uwagę zakup przez net? Jaki rozmiar ramy potrzebujesz? Jak podasz więcej danych to można poszukać czegoś innego.
rafas1984 Napisano 21 Września 2011 Napisano 21 Września 2011 Witam, Tez jestm zainteresowany tymi dwoma modelami, nie jestm wielkim znawca rowerów, ale osprzet chyba lepszy w A2. Jezeli jakis spec moze pomoc w wyborze, ewentualnie doradzic cos lepszego w cenie max 1500 to bede wdzieczny. Swoja droga malowanie A2 jest ladniejsze od Meridy, to takie moje zdanie
Kala44 Napisano 21 Września 2011 Autor Napisano 21 Września 2011 Osprzęt mają podobny ale Kross ma jedną przewagę - lepszy amortyzator. Unikaj raczej prostszych amorków RST. Bierzesz pod uwagę zakup przez net? Jaki rozmiar ramy potrzebujesz? Jak podasz więcej danych to można poszukać czegoś innego. Tak myślałem, że przez neta bo wydaje się taniej. Tylko do tego dojdą koszty przeglądu (dla podtrzymania gwarancji). Nie wiem zupełnie jaką formę wybrać. Najchętniej kupił bym rower do 1200PLN. Może jednak Hexagon V6.... Mój wzrost to 176 cm. Wysokość mojej nogi od podłoża to 83 cm.
Kala44 Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 Ograniczyłem swój wybór generalnie do dwóch modeli ale mam pewne wątpliwości: 1. Hexagon V6 z mechanicznymi tarczowymi 1100 PLN - plus za to, że ma tarcze lub 2. Level A2 za 1250 PLN z V-brake + lepszy jak wiadomo osprzęt, bardziej sportowy ale hamulce V-brake ostatecznie Level A2 - 1600 PLN z hydrauliką. Wiem, że najlepszy z tych trzech to Level A2 Disc - ale aż 1600 PLN. Ponadto ja potrzebuje bike do jazdy raczej rekreacyjnej po górkach, czasami asfalt - czy w takim wypadku Level nie będzie mnie męczył - czy nie będzie zbyt sportowy? No i Hexagon V6 ma tarczowe hamulce - wiem, że mechaniczne ale jednak. Czekam na Wasze oponie i doradztwo. Co byście wybrali biorąc pod uwagę moje potrzeby i chęć zamknięcia się w 1200-1300 PLN?
KenjiX1G Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Powiem tak po ludzku, jak masz 1600 zł i wybierasz w tych rowerach, to weź A2 disc, wykorzystasz tarcze lub nie, ale zawsze to lepsze hamulce, aktualnie użytkuje te same hydrauliki w trekingu i nie powiem o nich złego słowa, do moich zastosowań9nic ekstremalnego) się sprawdzają. Więc, proponuje poczekać, dozbierać, nie ma co roweru pędem kupować(chyba że mus w dojazdach do pracy). Różnica 400zł, ale wyobraź sobie, że chcąc zamontować tarcze, w rowerze z v-brake, musisz zmienić piaste, amortyzator(jeśli nie ma mocowania) oraz kupić hamulce, więc wyjdzie to ponad te 400 zł. Jeśli pośpiech to bierz z V-kami, z tego co rozumiem nie jeździsz ekstremalnie, więc V-ki też będą spełniać Twoje oczekiwania, a jeśli nie, zawsze można zamienić je na mocniejsze, w kwocie mniejszej niż 400zł(hipotetycznie).
Kala44 Napisano 27 Września 2011 Autor Napisano 27 Września 2011 Powiem tak po ludzku, jak masz 1600 zł i wybierasz w tych rowerach, to weź A2 disc, wykorzystasz tarcze lub nie, ale zawsze to lepsze hamulce, aktualnie użytkuje te same hydrauliki w trekingu i nie powiem o nich złego słowa, do moich zastosowań9nic ekstremalnego) się sprawdzają. Więc, proponuje poczekać, dozbierać, nie ma co roweru pędem kupować(chyba że mus w dojazdach do pracy). Różnica 400zł, ale wyobraź sobie, że chcąc zamontować tarcze, w rowerze z v-brake, musisz zmienić piaste, amortyzator(jeśli nie ma mocowania) oraz kupić hamulce, więc wyjdzie to ponad te 400 zł. Jeśli pośpiech to bierz z V-kami, z tego co rozumiem nie jeździsz ekstremalnie, więc V-ki też będą spełniać Twoje oczekiwania, a jeśli nie, zawsze można zamienić je na mocniejsze, w kwocie mniejszej niż 400zł(hipotetycznie). Pośpiechu nie ma, kasa to też nie problem - w sensie jej posiadania. Mógłbym kupić rower i za 3-4 tys PLN tylko pytanie po co? Wiesz chodzi mi generalnie o koszt vs potrzeby. Potrzebuje rower do wypadów rekreacyjnych - w tym górki gdy w rodzinne tereny zrobię sobie wypad weekendowy. Nie wiem więc czy Haxegon V6 nie wystarczy. Zaplanowałem że nie wydam dużej kwoty na rower max 1200-1300 PLN. Jeśli różnica pomiędzy: Hexagon V6 - Level A2 V-brake - Level A2 Disc to przepaść to chciałbym o tym wiedzieć A może pytanie takie czy lepiej Haxegon v6 z tarczą mechaniczną czy Level A2 z v-brake?
nemo2009 Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Rower z z hamulcami tarczowymi,nawet machanicznymi bedzie lepszym wyborem,niż rower z hamulcami V Brake.Hamulce V brake są dobre,ale nie te za 50 zł,które sa montowane w rowerach budżetowych typu Kross Level A2.Osprzęt w rowerze,to nie wszystko,rama jest najważniejsza,potem układ kierowniczy,hamulce,napęd i inne pie....y.
rowerowyfreaq Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 No nie powiedziałbym, że jakieś podstawowe hamulce mechaniczne będą lepsze od tych v-ek... Pomijając już taką samą skuteczność w normalnych warunkach (a kolega pisał, że ekstremalnie nie zamierza jeździć) to v-ki są lżejsze i znaaaaacznie łatwiejsze w regulacji, co przy rekreacyjnej jeździe jest bardzo ważne. Generalnie to polecałbym wersję na v-kach do zastosowania jakie opisałeś...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.