Skocz do zawartości

[Amortyzator]Jak sprawdzić amortyzator czy nie jest krzywy?


adder

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jakiś czas temu miałem dość ostrego dzwona. z obręczy zrobiła się ósemka. po dokładnym oglądnięciu poza kilkoma rysami rower nie odniósł większych uszkodzeń, technicznie tylko koło dostało wycisk, no i ja ale szybko się pozrastało. zdarzenie zbiegło się akurat w czasie gdy zamówiłem nowe koła i hamulce+tarcze, więc tak wielkiej szkody nie było. Jednak po zmontowaniu całości mam delikatne wrażenie że lekko rower znosi, ale tylko w momencie gdy puszczam kierownice i jadę sobie bez trzymanki. Nowe koło z przodu kręci się idealnie prosto, nowa tarcza ładnie siedzi w zacisku i nie było najmniejszego problemu z ustawieniem zacisku. tak że wszystko wygląda okej. na przód mam wrzuconą tą samą oponę co przed wypadkiem, była prawie nówka. Czy możliwe że takie bicie daje opona? bo amor na tyle ile mogłem to sprawdziłem i wygląda w porządku. ale to delikatne ściąganie na prawo nie daje mi spokoju. sprawdził bym na innej oponie ale szkoda mi ściągać bo niedawno zalewałem mleczkiem.

  • Mod Team
Napisano

Amora samego w sobie ciezko wygiąć ale sie da, wtedy przestanie działać płynnie bedzie sie zacinał i ogolnie bedzie twardy, wykrzywić sie mogła natomiast rura sterowa delikatnie, zwłaszcza jak jest stalowa. Najlepiej wyciągnąć i dokładnie obejrzeć. Zdecydowana większość Amorow ma golenie z magnezu ktory podobnie jak alu sie nie krzywi tylko pęka i łamie od razu wiec jedyne co mogło sie skrzywić to slizgi - golenie górne.

Napisano

... skrzywiony amor moze nie dawac zadnych oznak ;) wiec troche zly przyklad.

 

 

ja bym wyjac amora z ramki, i polozyl plasko na stole czy czymspodobnym ;)

 

 

Aluminium i Magnez sie moze takze skrzywic...

  • Mod Team
Napisano

Pewnie ze może sie skrzywić ale struktury jakie są w amortyzatorach wolą sie łamać lub pękać niż sie krzywić, poza tym jak sie coś krzywi, to zazwyczaj ślizgi bo zazwyczaj są stalowe.

Napisano

mam delikatne wrażenie że lekko rower znosi, ale tylko w momencie gdy puszczam kierownice i jadę sobie bez trzymanki.

Może skręciłeś za mocno stery lub łożyska w nich się już wyrobiły? U mnie właśnie za mocne skręcenie objawiało się znoszeniem po puszczeniu kierownicy - miała za duży opór żeby samemu dążyć do równowagi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...