Skocz do zawartości

[opony] Zwijane 28C?


TomoTonyHalik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chcę w swojej szosie wstawić opony o możliwie jak najwyższym profilu. Sęk w tym, że moja nowa rama przyjmie maksymalnie oponkę 25C. Zakupiłem więc takową, teraz zaś myślę nad tym, co by móc wrzucić na przód.

Przedni widelec jest najwyraźniej od przełajówki, gdyż spokojnie obsłuży nawet wyższe profile opon. Jednak nie chcę oczywiście, by rower dziwnie wyglądał, zdecydowałem się kupić na przód tylko troszeczkę wyższy profil, czyli 28C - bo chyba dobrze myślę, że taka oponka nie będzie wizualnie jakoś bardzo się różnić od 25-tki zamontowanej z tyłu?

Problem w tym, że w okolicznych rowerowych mają takie opony tylko drutowane. Czy któryś z forumowiczów spotkał się z tak wysokim profilem opon w wersji zwijanej?

Może ktoś mógłby zarzucić jakimś pomocnym linkiem do takiej zabawki?

 

Przy okazji, jakie dętki do wspomnianych opon (25C, 28C) polecacie? Chodzi mi o konkretny model, moje stare Continentale chyba zbyt łatwo tracą ciśnienie, zastanawiam się więc, czy nie znalazłoby się coś lepszego, może także lżejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest profil czyli wysokosć tylko jej szerokosc , 23c to np ze opona ma 2,3cm szerokości , a profil to chyba kazda opona szosowa ma 700mm przekroju całego koła , w tym sensie ze koło wraz z oponom ma średnice 700mm ;] nie wiem czy istnieją wyższe opony szosowe jeżeli o wysokość a nie o szerokość ci chodzio.

 

dętki zwykłe continentala za 15 zeta ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest profil czyli wysokosć tylko jej szerokosc , 23c to np ze opona ma 2,3cm szerokości , a profil to chyba kazda opona szosowa ma 700mm przekroju całego koła , w tym sensie ze koło wraz z oponom ma średnice 700mm ;] nie wiem czy istnieją wyższe opony szosowe jeżeli o wysokość a nie o szerokość ci chodzio.

 

dętki zwykłe continentala za 15 zeta ;]

Do tej pory sądziłem, że jak opona jest szersza, to i tym samym wyższa. Wyższy profil nie jest więc określeniem tak dosłownym jak w oponach samochodowych, ale raczej wynikło ze skrótu myślowego - szerszy kapeć, jest wyższy zarazem. Chodzi o wysokość opony wystającej poza obręcz.

 

No właśnie mam takie continentale i systematycznie tracą ciśnienie. Wiem, że tak będzie w szosie jest to nie do uniknięcia, ale może na lepszych dętkach będzie to mniej odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerszy kapeć, jest wyższy zarazem

 

to prawda, ale ten parametr nie jest nigdzie opisany przez producentów

 

na przykład między oponą 25 a 28 jest różnica 3 mm, To znaczy że jedna jest szersza od drugiej. Z doświadczenia jednak wiem że przy okazji jest około 2mm wyższa, wiem bo kiedyś mi nie weszła opona 28 w widełki z tyłu, musiałem dać na przód a na tył kupić 25

 

Każdy producent produkuje inne opony. Na wysokość ma też wpływ szerokość obręczy, im szersza tym opona po założeniu jest niższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...