Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

BratDaltonie - powiem ci że nie wyobrażam sobie jak ty sie mieścisz na ramie 17" ja bym nie dał rady  

 

 

No jakoś daję radę. Sztyca wyciągnięta jest na max. ale siodło jest w tej samej odległości od osi suportu jak w szosie. Widać to na tym porównaniu, odcinki żółty i niebieski na obu zdjęciach mają dokładnie ten sam wymiar. Siodło w MTB jest minimalnie niżej żebym mógł balansować ciałem. Szosa ma 55cm c-c. MTB to Peak 29 rozmiar M (2014).

 

OF8zc4T.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No i wszystko jasne w temacie nowych Carbonowych Peaków:

http://accent-bikes.com/aktualnosci/odkrywamy-szczegoly-ramy-peak-carbon

 

• Waga: 1100 g (rozmiar M)

• Wykonanie w technologii monocoque

• Środek suportu BSA

• Wewnętrzne prowadzenie linek

• Tylna oś 12 x 142 mm

• Sztyca: 31,6 mm

• Przerzutka przednia: 34,9 mm

• Stery: zintegrowane IS42/IS52mm

• Mocowanie hamulca: Post Mount (maksymalny rozmiar tarczy 160 mm)

• Szerokość mufy suportu: 68 mm

 

No i chyba najważniejsze:

Sugerowana cena detaliczna: 2999 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie lipa. I nawet nie chodzi o cenę.

 

Taper, BSA i sztywna oś - fajnie że są. Jednak geometria mogłaby być nowocześniejsza. Nie więcej niż 70stopni na główce i krótszy ogon byłyby na miejscu.

Do tego przy długości 64 potrzebowałbym 50-51cm podsiodłówki. Rozmiar M za to za niski i za krótki. Jest też plus: dzięki temu niedopasowaniu do moich oczekiwań nie muszę się zastanawiać czy cena jest OK czy przynajmniej o kilka Władysławów Jagiełło za duża ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Ramę będzie można również zobaczyć podczas targów Kielce Bike Expo od 29 września do 1 października. Zapraszamy na stoisko F-18!"

 

Ktoś z Was będzie obecny na tych targach? Mógłby pocykać kilka fotek i wrzucić na forum?

Jestem w 90% co do kupna chińskiego karbonu. Informacja o karbonowym Peak'u trochę wprowadziła zamętu.

Choć jak tak dłużej się zastanowić, to za 3000zł przy odrobinie szczęścia można znaleźć coś sprawdzonego.

Edytowane przez montell81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie ujeżdżam Peaka 29 z 2015r. Jeśli chciałbym przesiąść się na carbon accenta, to nie starczy mi 6000PLN. Kompatybilność wsteczna? :D

 

Nowe tylne koło, nowy napęd(brak możliwości założenia przedniej przerzutki -> kaszana), obejmy, zaciski itd. 

 

Z powodu zysku 500g? Nie, dziękuję.

 

Wolę dołożyć i kupić cały nowy rower.

 

 

Nie wiem skąd pomysł, że ktoś normalny będzie chciał rower do XC bez przerzutki z przodu. Nie licząc kilku koksów nikt normalny nie podjedzie z blatem 38 z przodu niczego. A to najmniejszy akceptowalny rozmiar do ścigania. Paru koksów z pudła ogarnie 1x11. Reszta normalnych ludzi potrzebuje młynek.

Edytowane przez Mateusz30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie zabroni, tylko obejma na węglu to pomysł słaby. Po to wymyślono DM żeby zaoszczędzić te dodatkowe dwadzieścia-kilka gr na obejmie. Jak już wydaję niemało $$$ na lekkość to oczekuję rozwiązań dostępnych współcześnie optymalizujących masę. Dodatkowo jest kwestia ew. uszkodzenia ramy poprzez obejmę ale to skrajne przypadki będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie ujeżdżam Peaka 29 z 2015r. Jeśli chciałbym przesiąść się na carbon accenta, to nie starczy mi 6000PLN. Kompatybilność wsteczna? :D

 

Nowe tylne koło, nowy napęd(brak możliwości założenia przedniej przerzutki -> kaszana), obejmy, zaciski itd. 

 

Z powodu zysku 500g? Nie, dziękuję.

 

Wolę dołożyć i kupić cały nowy rower.

 

 

Nie wiem skąd pomysł, że ktoś normalny będzie chciał rower do XC bez przerzutki z przodu. Nie licząc kilku koksów nikt normalny nie podjedzie z blatem 38 z przodu niczego. A to najmniejszy akceptowalny rozmiar do ścigania. Paru koksów z pudła ogarnie 1x11. Reszta normalnych ludzi potrzebuje młynek.

 

Przecież nie będzie żadnego problemu by założyć przerzutkę przednią na obejmę w nowym Peaku. Poza tym nie każdy będzie musiał zmieniać tylne koło. Są piasty z możliwością konwersji z "niesztywnej" na sztywną oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co komu sztywna oś w najtańszej ramie do ścigania? Kapci w plusie nikt tam nie założy, boost nie jest potrzebny, hamulca po zdjęciu koła regulować nie trzeba. Przepraszam, ale co niby ma być nie tak osią 9mm? Jeździmy na niej od 100lat.

 

Nikt nie poczuje różnicy sztywności kół. A kompatybilność wsteczna jest w tym momencie ważniejsza przy taniej ramie.

 

Obstwawiam, że jak Accent za rok przestawi produkcję w Chinach, to zanim dojadą ramy 2018 alu ze sztywną osią, to... będzie to już zapomniany standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiąca szukam atrakcyjnych kół 29 pod klasyczne qr w rozsądnej cenie. Wszystkie koła "premium", które można nabyć z drugiej ręki są praktycznie pod 142x12. Po doliczeniu adaptera (np. 120 zł w przypadku DT) cena nie jest już wyjątkowo promocyjna. Powiedzmy, że tej samej cenie mogę mieć funkcjonalnie porównywalne koła ważące 2200g pod QR i 1800g pod 142x12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak lekko nie ten dział.

Od miesiąca szukam atrakcyjnych kół 29 pod klasyczne qr w rozsądnej cenie. Wszystkie koła "premium", które można nabyć z drugiej ręki są praktycznie pod 142x12. Po doliczeniu adaptera (np. 120 zł w przypadku DT) cena nie jest już wyjątkowo promocyjna. Powiedzmy, że tej samej cenie mogę mieć funkcjonalnie porównywalne koła ważące 2200g pod QR i 1800g pod 142x12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak lekko nie ten dział

 

oczywiście że ten dział :P brak sztywnej osi z tyłu to minus i każdy kto choć raz przejechał się na rowerze z tymże systemem nie chce nic innego :P brak problemów z dudnieniem tarcz, uczuciem że koło pływa przy mocnym zrywie, brak potrzeby ustawiania tarczy względem zacisku :P nie wiem co chłopakom szkodziło zmienić lekko geometrie żeby te mityczne 142mm weszło bo byłby pewnie hit a tak jest lekki niesmak :P

Edytowane przez WonszRzeczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegro od kół - 2200 pod qr ? Wtf ? Ja aktualnie składam na piastach novateca,obręczach accenta ,szprychach i nyplach sapim. Komplet wyjdzie koło 1500g :D

 

I to moim zdaniem nie prawda ,że nie da się dostać kompletu pod qr. Są,gorzej raczej z przodem gdzie większosć droższych ma 15mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sobie mogę poskładać takie, tylko za całe koła chce dać najwyżej tyle co Ty za same piasty ;) bo to nie dla mnie.

I nie chodzi mi o to, że nie mogę dostać kompletu pod qr tylko o to, że mam większy wybór i lepsze ceny w kołach pod sztywne osie... Ot np. taki spec roval mi się pewnego dnia trafił za 400zl nówka komplet... I poszedł do roweru brata (szczęśliwie nie było prob z piastą 142+ w jego ramie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...