Arni220 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Zależy do jakiej korby ją wkręciłeś. Jak do 3rz, to jest idealnie, jak do 2rz, to jest dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Przerabiałem korbę 2rz. SLX. Czy jest tam jakaś możliwość manewru podkładkami żeby zminimalizować trochę przekosy a co za tym idzie lekko przyciszyć napęd w skrajnych położeniach ? Ew. ustawić wg własnych preferencji i terenu, że np. ktoś jeździ więcej "na twardo" a inny po górach czyli z użyciem dużych koronek kasety ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Zależy od mufy, 68mm da pewne możliwości, 73mm już nie. Problem jednak polega na tym, że przesunięcie podkładek = niesymetryczne rozstawienie korb względem osi ramy, bo nie przesuwasz samych zębatek lecz całą korbę. Jedna podkładką to 2,5mm więc różnica odległości ramion od osi ramy wyniesie aż 5mm. Twoja wola, ja bym tak sobie roweru nie spieprzał i olał bym przekosy, bo obecnie masz na korbie linię łańcucha ok. 50mm co nie stanowi wielkiego problemu wg producenta, który przecież tak samo pozycjonuje zębatki w korbach 1rz. Taka bezproblemowa korekta była by możliwa gdyby pod samą zębatkę dać jakieś podkładki 1 czy 2mm. No ale wymagało by to obowiązkowo dłuższych śrub, by te trzymały na całej długości gwintu. Ja tak jeździłem tworząc LŁ 48,5mm i było superowo, lepiej niż 50mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Pomyślę nad tym. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Tak naprawdę, to przesunięcie ramion i brak osiowości z ramą, przy 2,5 mm przesunięciu nie są odczuwalne dla bikera, za to są odczuwalne dla napędu dzięki optymalizacji linii łańcucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Mieliśmy już wątek o przesunięciu korby podkładkami na suporcie. Dałem wtedy kilka linków do przykładowych rowerów (spec, Giant, cannon...) gdzie fabrycznie korby miewały nawet 5mm przesunięcia od osi symetrii ramy. Zapewne jakieś 30% naszych rowerów ma mniejsze lub większe odchyłki w tym obszarze i nikt się tym specjalnie nie przejmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Rulez, ale to nie będzie 2,5mm, a 5mm. Prawe ramie z pozycji 70mm przesuwa się na 67,5, a lewe z 70 na 72,5mm. Różnica odległości ramion od osi ramy wynosi zatem 5mm. By było 2,5mm podkładki by musiały mieć 1,25mm, a takowych nie ma. Czy 5mm nie będzie odczuwalne? Śmiem wątpić, a zabawa w jakieś przesuwanie bloków, podkładek pod gwint pedału, po co? Po co psuć jeśli jest dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Jesli wyjsciowo masz 0 to przesunięcie będzie 2,5. Dlugosc osi jest stala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 (edytowane) Przesuniecie tak, będzie 2,5mm, ale różnica odległości ramion od osi ramy wyniesie 5mm, a dokładniej to lewe ramie będzie wysunięte na zewnątrz bardziej o 5mm niż prawe. Nie da się inaczej, sorry, ilość podkładek musi być nadal ta sama. 0 100 ------ | ------ 100 ustawienie wyjściowe 102,5 --------- | ---- 97,5 ustawienie końcowe Edytowane 24 Grudnia 2016 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Tak, ale istotne jest, że każda noga ma inaczej o 2,5 a nie 5mm. W każdym razie jak pisałem widziałem osobiście kilka koszmarnie drogich rowerów które miały większe odchyłki (w tym dwa press fit 93 czyli bez żadnycb podkładek) a i kiedyś likowałem zagraniczne fora z których wynikało, że to norma. Z drugiej strony sam jestem estetą i bym się źle czuł gdyby coś takiego było w moim rowerze. Drażniłoby mnie to bardziej niż głośny napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Nie, błędnie interpretujesz to co powstanie. Lewa noga będzie wysunięta na zewnątrz o 5mm bardziej od prawej i to jest najistotniejsze, a nie to o ile obie się przesuną od pozycji początkowej. Pamiętam ten link na forum szosowe, znalazło się kilka osób co miało takie przesunięcia i wynosiło one ok 1-3mm, nikt nie miał 5mm, a stwierdzenia były takie, iż nie jest fajnie. Generalnie to chciał bym zobaczyć tę normę, jakoś mało kto zwraca na to uwagę, pytanie też jak dokonano pomiaru, czy na pewno do rury dolnej czy może do widełek tylnych? Tu jednak rozmawiamy o pewnym Peaku, w Peaku nie ma żadnych przesunięć, wszystko jest idealnie równo, po co psuć coś co jest dobrze, ja tego nie rozumiem i nie rozumiem takich podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Nastar. Miałem tą korbe w ramie peak 29 2015 , w mbike fs 29 i teraz w peak 29 2016. Korba to deore m615 38x24 i zamiast 38z mam 36z od dartmoora. Kasety były i xt,sram 1030, i teraz mam deorke. wszystko 11-36. Zębatka dartmoora zajezdzila z 3-4 łańcuchy. I nadal ząbki wyglądają bardzo dobrze. Już zębatka 38z szybciej padła mimo jazdy na 2 tarczach z przodu niż na samej jednej 36. Tak samo kaseta deorka ma z 2x więcej km niż xt która padła bardzo,bardzo szybko. Sram 1030 mimo ze tylko ostatnie dwie największe zebatki miał razem,reszta osobno,bębenka nie uszkodziła, i co najdziwniejsze,wytrwała 3 łańcuchy, i 4 nowy działał na większosci zebatek,po małym podpiłowaniu na całej kasecie Gdzie xt z jednym łańcuchem z 2k km padł... Tak myślę,że coś co powinno szybciej się zepsuć działa najdłużej. Kaseta srama miała przewage właśnie w trwałości,wyglądzie,wadze. łatow się myło,powłoka się błyszczała.... Co do lini łańcucha. W 68mm miałem 1 podkładke po lewej, dwie po prawej w 73 mam jedna po prawej. korba skręcona,zębatka bez offsetu zamiast 38z i na kasecie 11-36 moge jeździć na każdym biegu bez ocierania,szurania,czy spadania łańcucha. Przerzutka xt m781 bez SPRZĘGŁA Jeżeli chodzi o żywotność-bajka. W ciągu prawie 3 lat tylko w te wakacje dołożyłem cieniutką podkłądke(prawie jak z puszki) miedzy wózek a korpus zeby zniwelować minimalny luzik. Sprężyna mocna,działa dobrze. NIGDY nie spadł mi łańcuch przez tą przerzutke. Tak samo z przedniej zębatki prędzej mi na asfalcie spadl( z 2 razy w ciagu 3 lat-pewnie noga dotknalem przy przyspieszaniu i zadzialalo jak przerzutka) niż w lesie na korzeniach,kamieniach etc.(2 razy na asfalcie jak jechalem po miescie sobie a na maratonach,czy wyprawach nigdy) Największy problem tej przerzutki to regulacja. Z manetką xt ispec Mimo ustawiania zakresu to przerzutka raz wrzuca dobrze raz zrzuca dobrze. Różnie to bywa. Ustawić ją to trzeba troszke się namęczyć ,żeby było perfekto z 1x10 ale jak już się zrobi to podczas jazdy(ja biegi zmieniam pod obciążeniem)nie słychać zmian nawet. Najbardziej mnie martwiła zmiana z 13t na 11t. Czasami pod obciążeniem z 13t zjezdzala przerzutka po za 11t(mimo ustawionej blokady ) bardziej w strone ramy i potem wracała na 11t. Nie było to wiele 1-2mm. Przez to czasami łańcuch zjezdzal za mocno i wpadal za 11t {w poprzedniej ramie) Dziwne to było bo była blokada sruba ustawiona na 11t. Nie wiem dlaczego. Ważne ,że teraz wszystko działa. Jak ktoś przeczytał całe to dzięki Wnioski dla mnie-kaseta deore za polowe ceny przejechala drugie tyle na razie co xt. przerzutka xt dziala juz 3 lata prawie i w sumie jak nowa jest Zębatka dartmoora(obecnie za 170 chyba-kupilem za 100zl) przez prawie 3 lata zrzuciła z mojej winy 2 razy łańcuch na asfalcie niedaleko domu tylko. Przyjeła 4 łańcuchy ? I pojeździ jeszcze wiele,,wiele,,,wiele kilometrów. Ps. polecam suport Aerozine(99zl) Jeżdże już na nim prawie 2 lata i działa jak nowy (oczwyiście czesto podjezdzam na myjke na karcher,bo mieszkam w bloku, a rozbierac rower zeby go umyc po kazdej blotnistej jeździe to troche za duzo pracy i niszczenia sprzetu. Tak samo kołom na piastach deore m529 jakos karcher nigdy nie przeszkodził przez 3 lata. Nie wiem dlaczego ludzie tak narzekają. Trzeba myć z głową. Pozdrawiam. Ps. nie polecam sterów accenta(kupilem za 80-na velo 120zł) Opis-Uszczelnione łożyska maszynowe- a w pudełku stery z plastikowymi i metalowymi wiankami z kulkami. jak w steach za 30zl. Masakra. Mają szczęście ,że mi sie nie chce tego wybijać z ramy,z widelców 2 bieżni zdejmować i wysyłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Bardzo dobry post szczególnie dla tych co myślą, że znaczki na osprzęcie to najlepsze podejście do tematu. PS. Do swojej korby powinieneś jednak dać zębatkę z offsetem lub zastosować ze 2/3mm podkładki. Jednak linia łańcucha ok. 52mm to nie 50 czy 49. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Fajny, obszerny i konkretny post ! Największy problem tej przerzutki to regulacja. Z manetką xt ispec Mimo ustawiania zakresu to przerzutka raz wrzuca dobrze raz zrzuca dobrze. Różnie to bywa. Ustawić ją to trzeba troszke się namęczyć ,żeby było perfekto z 1x10 ale jak już się zrobi to podczas jazdy(ja biegi zmieniam pod obciążeniem)nie słychać zmian nawet. Teraz mam przerzutkę XT M8000 i manetkę XTR. Wstępnie jest już wyregulowane ale będę chciał "dopieścić" całość podczas jazdy próbnej po Nowym Roku. Czy jakieś specjalne "myki" trzeba zastosować żeby wszystko ładnie hulało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudizc Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Wie ktoś jak wygląda sprawa z gwarancją po wymianie ramy na nową? Pisałem do celów, ale nic nie odpisali... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Dokąd pisałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Wie ktoś jak wygląda sprawa z gwarancją po wymianie ramy na nową? Tak samo jak z każdą inną rzeczą - gwarancja leci od nowa. Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Teraz mam przerzutkę XT M8000 i manetkę XTR. Wstępnie jest już wyregulowane ale będę chciał "dopieścić" całość podczas jazdy próbnej po Nowym Roku. Czy jakieś specjalne "myki" trzeba zastosować żeby wszystko ładnie hulało ? W sumie to jak nie masz regulacji w przerzutce, to trzeba zostawić sobie sporo,jak nie dużo przy manetce. odkrecasz polowe nawet tego co można odkręcić. A potem to już jak kto woli. Jedni robią na 11t jedni wrzucaja na srodek kasety,potem trzymaja przerzutke i dokrecaja linke etc. To już musisz kombinować. Jedyna porada to zostawić dużo miejsca na wkręcenie śruby w manetke.... Ja chyba poszukam śrubki regulacyjnej do swojej przerzutki na przyszłość. Polecam jak zdejmujesz przerzutke to razem z linka i manetka, bo potem jak chcesz od nowa linke dokrecic to regulacja od nowa Gdybym nie mieszkał na mazowszu gdzie przeważnie jest sucho i płasko to bym jeździł na mniejszych koronkach z przodu. A tak przeważnie to sucho i płasko. Takie błotko ,że na 36t przejechałem wiekszość trasy zdrzają się kilka razy w roku. W góry daleko, a 36 jest optymalne z przodu na teren pobliski i troche dalszy. W góry nie jeżdżę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kenzie Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Ps. nie polecam sterów accenta(kupilem za 80-na velo 120zł) Opis-Uszczelnione łożyska maszynowe- a w pudełku stery z plastikowymi i metalowymi wiankami z kulkami. jak w steach za 30zl. Masakra. Mają szczęście ,że mi sie nie chce tego wybijać z ramy,z widelców 2 bieżni zdejmować i wysyłać. Jakie obecnie używasz i polecasz, bo ja też posiadam te z Accenta i na Nowy Rok na pewno wjedzie coś nowego, bo z tymi szału nie ma, a i tak cud, ze wytrwały 2 sezony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2016 Jakie obecnie używasz i polecasz, Już kiedyś pisałem w innym temacie, kup Shimano za 50zł i zamontuj w nich odwrotnie łożyska. Więcej nie da się wymyślić bez tokarki lub szlifierki magnesowej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Jakie obecnie używasz i polecasz, bo ja też posiadam te z Accenta i na Nowy Rok na pewno wjedzie coś nowego, bo z tymi szału nie ma, a i tak cud, ze wytrwały 2 sezony ? Najtańsze z dobrych jakie pasuję do Peak'a (44/56) to Octane One Warp (ok.140zł) i Dartmoor Astro (ok.170zł) - w obu dobre jakościowo z dobrym uszczelnieniem łożyska , potem to już Cane Creek 40 (ale cena 250zł). Do tej pory dobre były FSA , ale z jakością ostatnio ponoć trochę polecieli w dół , poza tym ciężko do nich o łożyska na wymianę (są z mniej popularnymi kątami 36/45). Już kiedyś pisałem w innym temacie, kup Shimano za 50zł i zamontuj w nich odwrotnie łożyska. Przeczytaj jeszcze raz - stery a nie suport - wszak też na S , też się kręci , ale to zupełnie co innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 30 grudnia, a już mi coś dolewali do szklanki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 A ja mam w peaku neco H159E za 19zł i za nic nie zamienię na maszyny. 129g czystej stali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcys998 Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 a ja tam polecę Neco zs h383 - jeśli oczywiście mają być to niedrogie stery. Mam w swoim peaku stery accenta ale pozostawiają wiele wiele do życzenia. Dlaczego Neco? Składałem sobie całkiem niedawno przełaja i zastosowałem właśnie stery neco na maszynach (bo miały być tanie) są bardzo dobrej jakości i świetnie działają. Polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Ps. nie polecam sterów accenta(kupilem za 80-na velo 120zł) Opis-Uszczelnione łożyska maszynowe- a w pudełku stery z plastikowymi i metalowymi wiankami z kulkami. jak w steach za 30zl. Masakra. Mają szczęście ,że mi sie nie chce tego wybijać z ramy,z widelców 2 bieżni zdejmować i wysyłać. A jaki to dokładnie model? Ja kupowałem jakieś 2 lata temu Accent Airplane ( 1 i 1/8 a nie taper) i są to normalnie łożyska maszynowe, więc zobacz czy przypadkiem ktoś Cie nie nabił w butelkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.