Alsew Napisano 2 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 (edytowane) 6 godzin temu, fw66 napisał: Co ciekawe Author z powrotem wstawia dodatkowe wzmocnienie w tylnym trójkącie przy mocowaniu hamulca. Mój rocznik to ma, później były bez, a teraz widzę że wróciło. Widocznie przy tych lekkich cieniowanych profilach coś tam zawsze daje. Mój Author Vision z 2014 też ma taki kawał izola wspawany przy mocowaniu hamulca. Jak dla mnie solidna czeska robota! Lakier to samo... A spawy to ma ładniejsze od nowych Treków... Brat kupił X-Calibra 8 z 2018 i spawy wyglądają kiepsko jak dla mnie. Edytowane 2 Lipca 2018 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dinsdale Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 No to w 2015 coś się Authorowi popsuło, bo miałem 3 Instincty z 2015 i każda z regularnie pękającą ramą przy spawie podsiodłówki po jakichś 2000-2500 km. Zresztą w ubiegłym roku sporo tych ram z tego rocznika pojawiło się w różnych sklepach w mocno obniżonych cenach - pewnie producent odkrywając wadę w roczniku 2015 przygotował solidny bufor na wymiany gwarancyjne - po dwóch latach można było zacząć go wyprzedawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Pytanie do osób które mają luźną rurę podsiodłową w Peak'u, czyli chyba do wszystkich oprócz jednego użytkownika Przy montażu sztycy używacie pasty do karbonu żeby sztycy nie zjeżdżała, czy "na sucho" też się trzyma i nie ma problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudizc Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 ja używam dobrze spasowanej blaszki wyciętej z puszki po piwie, 7k km i nie widać jeszcze pęknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Jak głęboko wsadzasz tą blaszkę? Jakie ma mniej więcej wymiary? Wsadzasz sztycę i dopiero wtedy blaszkę, czy wsuwasz razem? Zastanawiam się czy nie wsadzić cieniutkiego arkuszu plastiku, takiego jak używa się w modelarstwie. Ma grubość chyba 0,1mm lub 0,2mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 Ja nie miałem w Peaku, tylko 27,5 - żadnego problemu. Sztyca Pro Koryak 31,6, obejma accent execute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syntetycznypiotr Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 u mnie sztyca trzyma się dobrze, nie wpada, jedno co jest to fakt że strzela - coś nie halo w rurze podsiodłowej - i muszę smarować. Smar shimano do łożysk :D. Mimo to nie zjeżdża. Sztyca i obejma accent exe. Rama rocznik 2016. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudizc Napisano 22 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2018 11 godzin temu, skom25 napisał: Jak głęboko wsadzasz tą blaszkę? Jakie ma mniej więcej wymiary? Wsadzasz sztycę i dopiero wtedy blaszkę, czy wsuwasz razem? Zastanawiam się czy nie wsadzić cieniutkiego arkuszu plastiku, takiego jak używa się w modelarstwie. Ma grubość chyba 0,1mm lub 0,2mm. Blaszka idealnie docięta na długość sztycy schowanej w ramie, od góry wsadzona pod zacisk w ten sposób, że nie jest w stanie zsunąć się niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Sztyca jest cała owinięta czy tylko kawałek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Accent Peak 2015 ze sztycą Smicy 31.6mm siedzi pewnie. Żadnych trzasków, po odkręceniu zacisku sztyca sama nie opada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 (edytowane) Ja np naklejam pasek izolacji wzdłuż sztycy od zacisku, po stronie rury górnej. Do tego smar wewnątrz podsiodłowej pomijając miejsce ściskania przez zacisk. Edytowane 23 Lipca 2018 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2018 Pasek izolacji być może zapobiegnie strzelaniu ale na pewno nie urwaniu komina przez "ruchawą" sztycę. Tak samo wszystkie metody ze smarami (również tymi zwiększającymi tarcie). Jak sztyca będzie minimalnie pracować w podsiodłówce (poniżej zacisku) to przyspieszy to pękanie w najbardziej narażonym miejscu a więc w okolicach spawu komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M4RUD3R Napisano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2018 Ma Ktoś już może Accent Peak 29 TA-12 2018 ? :) Jak ramka jest wykonana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeuszwlodarczyk Napisano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2018 Nie mam uwag co do jakości wykonania. Spawy całkiem ok przy główce ramy, wszystko dało się precyzyjnie obsadzić. Sztyca nie jest luźna. Nie macałem poprzedniej wersji, ale IMHO otwory na koszyk bidonu są obsadzone za wysoko, przez co tylko sidepulle mogą być używane. Lakier słaby i podatny na matowienie/zarysowanie, ale położony estetycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanPiotr Napisano 13 Września 2018 Udostępnij Napisano 13 Września 2018 "nowy" Peak NX , na sezon 2019. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 13 Września 2018 Udostępnij Napisano 13 Września 2018 (edytowane) Zawodowo puszczony pancerz przerzutki i kabel hampla tylnego. Osobnik pozbawiony mózgu to musiał składać a jego genetyczny bliźniak puścił coś takiego na ekspozycję. W tym niebieskim hamulcowy idzie prawie dobrze ale przerzutkowy idzie po goleni dolnej prawej amortyzatora . Nie ma to jak powtarzalność produkcji. Edytowane 13 Września 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Września 2018 Udostępnij Napisano 14 Września 2018 Ta, pancerze pierwsza klasa. Ogólnie nie rozumiem dlaczego w ostatnich latach stalo się modne puszczanie pancerzy po stronie manetek, zamiast dookoła główki. Z innej beczki, może to kwestia perspektywy ale Peak zawsze mi się podobał ( sam mam wrsję 26') ale ten na zdjęciu wygląda jak jakiś marketowa taniocha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 14 Września 2018 Udostępnij Napisano 14 Września 2018 Chyba po prostu producenci "wiedzą lepiej". Co ciekawe primal 27 2016 mial wewnętrzne prowadzenie linki pt wymuszone właśnie gniazdem w ramie po stronie napędowej. Natomiast na rok 2017 rama ta różniła się tylko tym gniazdem które przeniesiono na stronę przeciwnapędową (czyli zrobili jak należy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 14 Września 2018 Udostępnij Napisano 14 Września 2018 Już pomijając jak puścili pancerze, to kolorystyka do mnie przemawia :-) Ale nie na tyle bym chciał kupować, ja czekam na wersję full w wykonaniu Peak'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 Takie porównanie u mnie - Peak po 1500km był w wielu miejscach poocierany, poobijany. Żelek haribo jak mi spadł na ramę to od razu dziura prawie na wylot. Teraz mam ramę Authora, przejechała już dwa razy więcej niż peak i nie mam nawet jednego śladu, kamienie czasem walą po dolnej rurze - też żadnego odprysku nie znalazłem. Moim zdaniem Accenty są malowane akwarelami. A prowadzenie pancerzy po prostu mistrzowskie. Serwisant płakał jak składał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanPiotr Napisano 16 Września 2018 Udostępnij Napisano 16 Września 2018 w moim ex gravelu - Accent Furious lakier wyblakł z neonowego pomarańczy do " brzoskwini" od słońca , reklamowałem i dostałem ramę w innym kolorze po czym sprzedałem od razu to dziadostwo , miałem też peak'a i był trochę porysowany - w zasadzie chyba od samego patrzenia się rysował bo dbam o takie rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erbanceks1 Napisano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2019 Witam. Chcę zbudować rower na ramie Accent Peak 29 TA12 2018. Jaki rozmiar ramy pod wzrost 183cm/przekrok 89cm? Rozumiem, że w rozmiarówce Peak-a M to 19" czy M to 17,5" https://allegro.pl/oferta/rama-mtb-peak-29-ta-os-12mm-czarno-czerwona-m-7393060942? Planuję założyć widelec sztywny Mosso M5 przy tym mostek "chyba" 90mm i kierownica 700mm. Rower nie będzie do ścigania itd. Będzie służył do jazdy w badziewnej pogodzie jesień-zima-wiosna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Kwietnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2019 M to 19" i taka rama jest najbardziej sensowna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2019 Jak nie będzie służył do ścigania to może warto pomyśleć nad trochę krótszym mostkiem? Nie jestem żadnym specjalistą ani bikefitterem, ale to chyba dość długa rama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 Kwietnia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2019 Najkrótsza może nie jest, ale pod takie warunki, to nie jest jakaś kosmiczna długość - jak się da długi mostek i sztycę z offset'em, to rzeczywiście będzie można się wyciągnąć, ale przy kierownicy o szerokości 700 mm wcale nie będzie to pozycja leżąca Jeżeli sztyca będzie zwykła, to nawet z długim mostkiem powinno być OK - dla porównania : przy wzroście 1,8 m mam ponad 70 cm całkowitej długości horyzontalnej w ramie 44 pod średnie koło i nie czuję jakiejś "sportowej" pozycji ( co prawda pod mostkiem są dwie podkładki, a i sztyca nie jest wywalona w kosmos ), a tu wychodzi porównywalnie bez offset'u, jednak kolega jest wyższy, więc niewykluczone, że i z offset'em by było dobrze. Odpowiednia pozycja, czy akceptowalna długość, wynikają po części z preferencji/przyzwyczajeń ( czy są one dobre, czy złe, to już inna kwestia ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.