llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) Peak katalogowo 900, ale sądze, ze max cena sklepów to będzie z 800zł, te stery pierwsze lepsze i zacisk za kolejną stówkę spokojnie. Ogólnie coraz mniej ram, używanych,nowych na allegro. Amortyzatorów tak samo. Coraz drożej. Jeżeli komuś zależy tylko na cenie, i żeby rama była tapered,dobra, ew pod sztywna oś to peak bedzie ok. Ale jeżeli ktoś szuka ramy ładniejszej, nowocześniejszej etc, to jednak trzeba troszkę dołożyć. Co do ram cube . Doliczyć trzeba 250zł na stery, i 100 na ośkę ale i tak najlepsza cena na carbon, nowy,markowy. 1200zł z wysyłką za nową ramę,1550 łącznie zacały zestaw do jazdy. Do kwoty 360 euro najmniejszy rozmiar 21" to właśnie ta rama za 267 euro, niebiesko zielona. https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-gtc-pro-29-side-swing-frame-blue-n-kiwi-581183 Sam bym pewnie ją kupił, ale jeszcze pare miesięcy... Edytowane 20 Lutego 2018 przez llancer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Do tego cuba pasują jednak stery standardowe - nie trzeba wydawać majątku na cube edition. No i do niedawna były dostępne również 19" bo sam kupiłem 2 szt. (niestety nie dla siebie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Ja żałuje, że pozbyłem się fulla. Są też dobre oferty tam, bo niestety allegro świeci pustkami. Jak mówisz, że standardowe pasują, to sama rama z wysyłką 1200zł, a reszte można na miejscu dokupić. W sumie, bardzo dobra cena. Jeżdżę na 19" Peaku, ze sztycą 350 na max wysuniętą i jest super. Miałem kiedyś 21" ale bolałby mnie plecy przy dłuższej jeździe(różne mostki i marki ram) Na 20" było ok, jak miałem full'a. 21" to raptem 5cm więcej podsiodłówki, więc to nie problem, cube z tego co kojarze jest krótszy, więc też problemu być nie powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Do fulli/fullów? na B-D też czasami można wyhaczyć rodzynka w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Można można, jak się jest małym,albo wielkim. Rozmiary jak 16,22,23 są tanie, reszta jest ok. Zeby nie robić offtopu. W cenie nowego peaka (już z wysyłką)mamy np. takiego cube https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-hpa-sl-29-side-swing-frame-black-n-blue-692540 Nie każdemu musi odpowiadać, ale jest to jedna z opcji w tej cenie. Btw. 250zł więcej i mamy carbon(tylko 21" póki co, więc alu bym nie brał :D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanPiotr Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 37 minut temu, Dokumosa napisał: Do tego cuba pasują jednak stery standardowe - nie trzeba wydawać majątku na cube edition. No i do niedawna były dostępne również 19" bo sam kupiłem 2 szt. (niestety nie dla siebie). które "standardowe" ? bo ja nic nie mogę znalezć do tej ramy, oprócz tych cube edition Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 9 minut temu, PanPiotr napisał: które "standardowe" ? bo ja nic nie mogę znalezć do tej ramy, oprócz tych cube edition W sumie teraz szukam, i też nic nie moge znaleźć pod 40/52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Bo w rzeczywistości tam wchodzą 41/52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Czytałem różne tematy i się tam przewijałeś. Mówiąc zwykłe stery, masz na myśli te 50zł tańsze cane creek ? Podlinkuj najlepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Pisałem o standardowych pod względem wymiarów górnego łożyska. Znajomy co mu jedną z tych ram sprowadzałem wsadził tam to co miał pod ręką - zrobił mix dół ze sterów neco h373 a górę z h50. Tyle, że to nie ma dodatkowego uszczelnienia dołu jak np. cane creek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 To ja bym chyba wolał dołożyć tą stówkę czy 150 i mieć pewność, że jak je wsadze to będą pasowały bezproblemowo. Wydać minimum 100zł na jakieś stery,kombinować bez pewności ,że uda się je włożyć, czy będą dobrze pasowały etc. Nawet ze sterami cube edition jest to i tak dobra cena, wiec nie wiem czy warto 100-150zł oszczedzac na kombinowaniu ze sterami. Kiedyś kupiłem ramę, i okazało się że ma 55 a nie 56 główkę, więc nie mogłem swoich sterów przełożyć maszynowych. Z racji ze 55 były drogie, oszczedziłem i kupiłem zwykłe. Potem żałowałem ,że nie dopłaciłem. Tu by było pewnie to samo... Chytry traci dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 No akurat miał to wszystko pod ręką bo się trochę bawi w te sprawy. Gdyby miał kupować to pewnie coś z wyższej półki. Z drugiej jednak strony ja w swoim canyonie mam uszczelniane dodatkowo CC ale i tak co sezon pełno błota z dolnego łożyska wyciągam, prawie tyle co z primala w którym mam właśnie najtańsze maszyny neco. Tyle, że neco kosztowały mnie jakieś 38zł i w cenie CC mogę je zmienić 5x. Wątpię, żeby CC z serii 40 przeżyły chociażby 2 komplety neco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 (edytowane) Nie rozumiem narzekań na kąt przedniego widelca. To jest rower pod maratony. Agresywna geometria umożliwia gwałtowne i błyskawiczne manewry. Może uratować dupsko, jest różnicą pomiędzy przypitoleniem w drzewo, a ominięciem przeszkody/upadającego zawodnika przy dużych prędkościach, na zjazdach. Bardziej wyluzowane geometrie może mają sens na przygotowanych torach XC na mistrzostwach świata. Na maratonach w PL już nie koniecznie. Jeździłem na obu i szlakowa geo często w trudniejszych momentach może podnieść nieprzyjemnie ciśnienie, kiedy rower reaguje za wolno/nadsterownie. Śmigam accentem po singlach pod Smrkiem, na Rychlebach. Nie wyobrażam sobie roweru, na którym można mieć więcej frajdy. Wylajtowane geo sprawi, że rower będzie nudny, full spłaszcza wszystko i każdy szlak z siodła. Oczywiście to samo można przeżyć na każdym hardtailu z fajną geo. Accent jest tani i brzydki jak noc. To jego jedyna wada. A co to jest nerwowa geo? Proszę sobie wskoczyć na ścigancką szosę z lat 90tych. Tam wystarczyło delikatnie ruszyć kierownicą, żeby rower skoczył 4metry w bok. Strach puścić kierownicę jedną ręką. Jeśli ktoś szuka roweru do spokojnej jazdy, to proponuję coś w stylu cube. Krótsza rama, mniej nerwowa w sam raz na spokojniejsze śmiganie po bułki w schronisku. Edytowane 21 Lutego 2018 przez Mateusz30 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 16 minut temu, Mateusz30 napisał: Śmigam accentem po singlach pod Smrkiem, na Rychlebach. Nie wyobrażam sobie roweru, na którym można mieć więcej frajdy. Dowolny full da więcej frajdy. Słabo u Ciebie z wyobraźnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 (edytowane) 27 minut temu, Mateusz30 napisał: Jeśli ktoś szuka roweru do spokojnej jazdy, to proponuję coś w stylu cube. Krótsza rama, mniej nerwowa w sam raz na spokojniejsze śmiganie po bułki w schronisku. Jakim cudem rama krótsza może być mniej nerwowa? Czym łatwiej skręcić, Cinqecento czy przegubowym Ikarusem? Edytowane 21 Lutego 2018 przez Sabarolus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 (edytowane) Godzinę temu, Mateusz30 napisał: Nie rozumiem narzekań na kąt przedniego widelca. To jest rower pod maratony. Agresywna geometria umożliwia gwałtowne i błyskawiczne manewry. Może uratować dupsko, jest różnicą pomiędzy przypitoleniem w drzewo, a ominięciem przeszkody/upadającego zawodnika przy dużych prędkościach, na zjazdach. Bardziej wyluzowane geometrie może mają sens na przygotowanych torach XC na mistrzostwach świata. Na maratonach w PL już nie koniecznie. Czyli jednym słowem jak chcesz się ścigać w PL, to w zasadzie po za Peakiem, nie kupisz już dzisiaj roweru do tego celu stworzonego Ale w sumie znalazłem dla Ciebie ramę o bardziej 'agresywnej' geo od Peaka, kąt główki 73,5 st będzie w sam raz... http://www.wojczal-bike.pl/index.php?route=product/product&product_id=87 Edytowane 21 Lutego 2018 przez Alsew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Poza tym agresywna geo to kąt główki 65-68* a powyżej 70* to konserwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 4 godziny temu, marcinusz napisał: Dowolny full da więcej frajdy. Słabo u Ciebie z wyobraźnią. Tak, miałem fulla, i teraz za każdym razem żałuje sprzedaży. Zawsze można było zablokować damper. A komfort, latanie przez korzenie na totalnej wyce, nawet jak miałem xcm'a z przodu, epicona damper, rower płynął po korzeniach,schodach :D. Po mieście jeździłem trzymając kierownice jedną ręką(schody,kostka burkowa,krawężniki etc) a w drugiej telefon. W lesie korzenie,dziury kamienie, rower płynął. Nierówny asfalt ? Bez trzymania jechałem. Jak się jeździ na 1x ma się większą kadencje, to odblokowany full nie skacze, nawet przy pedałowaniu na stojąco było ok. A kiedy chciałem blokada, i jak bym jechał na sztywniaku(wtedy rower wazył z12kg. Obecny ht 10,5kg, tylko z amorkiem z przodu. Jeżeli miałbym wybór, brałbym fulla, lecz aktualnie ciężko z tym. Co do główek, ja jestem przyzwyczajony do 72 z peaka. Na mniejszych nie jeździłem. Ale te 72 daje się odczuć, że za dużo czasami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Lutego 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Sabarolus Chodzi o to, że niektóre modele Cube (np. Analog ) mają krótkie górne rury i pozycja na nich jest bardziej komfortowa/wyprostowana ( jak w rowerze typu cross ) niż sportowa/pochylona ( jak w "rasowym" MTB XC ). Poza tym chyba większość użytkowników takich rowerów raczej nie katuje ich w jakimś bardzo wymagającym terenie, więc mogą nawet nigdy nie odczuć tej nerwowości związanej z mniejszą bazą kół i bardziej stromym kątem główki ramy.Dokumosa Od kiedy agresywna geo to kąty 65 - 68 stopni Mam wrażenie, że cały czas mieszamy rowery XC z Enduro. W sumie to typowe dla postępu - nagle kąty na których kiedyś chyba wszyscy jeździli i jakoś żyli, stały się niemodne i wytykane przez wielu. Czasem jest to słuszne, a czasem nie do końca, bo np. dla kogoś jeżdżącego głównie po mieście, czy spokojnie w lekkim terenie lub jego namiastce ( nie każdy mieszka w górach ), to czy będzie miał kąt 66, czy nawet te 72 stopnie, nie będzie miało dużego znaczenia, a nawet zaryzykuję stwierdzenie, że zerowe, bo bardziej będzie się liczyła dla niego w miarę wygodna pozycja niż to, czy rower jest nerwowy bardziej lub mniej i jak bardzo jest przewidywalny na zjazdach - bo tego przy swoim stylu jazdy nawet nie zauważy. Ja na razie mam "konserwę" ( średnie koło i mała rama z kątami 71/73 stopnie z krótką bazą kół ) i dobrze mi z tym, tyle że uprawiam rodzaj śmiesznego "nizinnego MTB" ( ale przynajmniej nie jeżdżę po DDR -ach ) i wydaje mi się, że te bardzo łagodne kąty mogłyby mi nawet czasem zepsuć zabawę i zniwelować ten lekki dreszczyk emocji, kiedy przy dość agresywnej jeździe rower od czasu do czasu próbuje się wyrwać i pojechać inaczej - jest ryzyko, jest zabawa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Każdy ma nieco inny pogląd na to co jest zabawą. Ja mam u siebie sztywny widelec i dla mnie właśnie to jest zabawa. Rower prowadzi się ostro i nie wybacza za dużo, trzeba wiedzieć co się robi. Jeden woli zjechać z górki jak na kanapie trzymając w ręce loda, drugi namachać się kierownicą mimo że efektywność będzie niższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 21 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Spoiler jak pisałem miałem fulla, ale miałem też peaka zesztywnym widelcem. Wszystko miało swoje plusy i minusy. Plusem sztywniaka była waga,przyśpieszenie etc. Minusem było to, że jednak kilkadziesiąt kilometrów po korzeniach,dziurach etc nie było zbyt wygodne. Startowałem w maratonach kilkadziesiąt razy. Startowałem na ht ze sztywnym widelcem oraz na fullu. W moim przypadku i na sztywniaku i na fullu pod górkę wyprzedzałem wszystkich. Na ht ze sztywnym niestety byłem wyprzedzany na nierównym terenie i na zjazdach(bez amorka mniej pewnie sie zjezdza w terenie) Na fullu byłem wyprzedzany na prostych odcinkach wyłącznie, pod górki i z górki byłem szybszy. Każdy rower i każda konfiguracja ma swoje plusy i minusy. jak miałbym teraz porównać, 600-700g oszczednosci wzgledem amorka do sztywniaka alu którego miałem i oszczednosci 200zł ? W imię czego ? Miałem różne amorki, xcm'y dwa, raidona,epicona,recona,tore i teraz dt swiss xmm... O ile przy tych gorszych sztywniak to dobra opcja bo oszczedzamy nawet 2kg w tej samej cenie, to przy lepszym amorku, jak mój który waży 1550g i wydałem na niego 500zł, to dla mnie zmiana na sztywniaka była by nielogiczna. Sztywny widelec nadaje się na miasto,do parku, na polne drogi. W cięższym terenie da się, ale czy to będzie aż tak wygodne ? I ja i moi znajomi mieli sztywne widelce, i na dłuższą metę nie jest to zbyt komfortowe. Porównując trase którą mam, gdzie jest jeden wielki singiel, masa drzew,korzeni(wszystko nad jeziorem) O wiele szybciej,łatwiej i wygodniej pokonywałem tą trasę fullem, rower płynął. Ht jest ok, ale trzeba tyłek podnosić ciągle, i zawsze jest mniejsza pewność przy jeździe po korzeniach, czy nie uszkodze roweru. Na pełnym sztywniaku nie było ani radości, ani pewności jazdy, wręcz wolałem tam nie jeździć. Ja po wielu maratonach, posiadaniu wielu ram o różnej geo, fula,sztywniaka etc, mam jakieś doświadczenie. O ile wszystko ma swoje plusy, wolę mieć aktualnie radość z jazdy i wygodę, dobry full mi to umożliwi. Jedni wolą dostać po dupie siodełkiem, a inni wola cieszyć się trasą którą pokonują, nie martwiąc się o przeszkody. Co do fulla. na zwykłym fullu do xc, potrafiłem zjechać po schodach, które miały z 40 stopni pochylenia spokojnie i bylo ok. Patrząc na te schody potem, na ht był nawet o tym nie pomyślał. W wakacje była sytuacja -mówię do kolegi jedź, ja tam zjeżdżałem, spokojnie. On jechał przedemną, i zrobił OTB. (dwa schodki) Mimo ,że jego kąt główki był z 65 może(jego rama pod sztywny bardziej była, a miał amortyzator 100mm). W spoilerze moje przymeślenia i doświadczenia dot. Sztywnego widelca, ramy full etc. Wracając do Peaka, oprócz tego że jest brzydki, swojemu egzemplarzowi nie mam nic do zarzucenia. Lakier się trzyma, jeszcze nie pękła,wymiary trzyma. Mimo wszystko, tak jak pisałem, popyt jest spory, cena ok, a mimo wszystko od tylu lat, zmian praktycznie 0. Nawiązujac do całej marki Accent. Zrobili serie execute, wszystko fajnie. Skończyły się sztyce 31.6 execute, w całym internecie brak ich było. Po roku dalej to samo, nadal brak, niedawno w jednym sklepie znalazłem wkońcu dostępny ten rozmiar. Nie wiem, czy kupili cały kontener tego i to wszystko, że przez rok nie mogli dosłać do sklepów jednego wymiaru sztycy ? Skoro w ich ramach jest 31.6 to czemu nie zrobili tego więcej ? Przez brak dostaw, kierownice zamiast po 70zł(w takiej cenie kiedys kupilem) teraz są po 150zł, a w dodatku mała dostępność wszystkiego teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 To jest chora polityka Velo, produkty sa dostepne od marca do powiedzmy koncowki sezonu. We wrzesniu jest juz ciezko z dostepnoscia. Nie dotyczy to tylko serii Execute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 22 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 o rany, nie wiedziałam ze mam tak niszowy produkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 23 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2018 Koledzy! Accent Peak 2018 jest również w rozmiarze XL! Trzeba skarbonkę rozbijać i robić porządną maszynę! Brawo Accent! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pierotez Napisano 4 Maja 2018 Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Robił ktoś może ostatnio rozrachunek osprzętu roweru na ramie Peaka? Słuchajcie osprzęty np. kiera, sztyca podsiodłowa o wadze ok. 300g. to będzie dobre dopasowanie wagowe do tej ramy (np. Uno, Execute)? Czy szukać czegoś (oczywiście alumiium) 150-200g. np. PRO Koryak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.