Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Stycznia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2018 Nie ma to jak dać ludziom możliwość wyboru Widocznie mimo sporej popularności ram, został im jeszcze konkretny zapas, którego jakoś muszą się pozbyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lederfox34 Napisano 6 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 W dniu 3.01.2018 o 22:59, syntetycznypiotr napisał: Jeśli oni nie wiedzą to skąd miałby to wiedzieć ktoś z forum. Zapytaj przez ich profil z FB, tam odpowiada taka ogarnięta Pani. widzą, widzą może zarobieni są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karo_fu Napisano 1 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2018 (edytowane) W dniu 4.01.2018 o 00:09, KrissDeValnor napisał: Widocznie mimo sporej popularności ram, został im jeszcze konkretny zapas, którego jakoś muszą się pozbyć. Nie chodzi o "pozbywanie się" zapasu, tylko o to, że nowa wersja ramy ze sztywną osią będzie wprowadzona na rynek w maju, a przecież kompletne rowery muszą wejść do sprzedaży w marcu. Rowery 2019 będą złożone na ramach Peak TA-12. Edytowane 1 Lutego 2018 przez karo_fu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radarrr Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Nigdzie nie mogę znaleźć informacji albo słabo szukam. O jakim maksymalnym skoku amortyzator można założyć do Peak-a? Producent podaje bodajże max 100mm. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Dobrze podaje. To delikatne ramy i lepiej nie szaleć z długimi skokami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Ja mam w swoim 120mm i wg mnie to była bardzo dobra zmiana. Rower jest bardziej przewidywalny na zjazdach i stromiznach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Możesz wstawić foto jak wygląda Peak 120mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
syntetycznypiotr Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 peak na 120mm można zobaczyć np. tu http://blogrowerowy.pl/wpis/peak-29-scigania-na-szlak/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radarrr Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 A co myślicie o amortyzatorze ze skokiem 130mm, warto taki założyć czy już lekka przesada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 (edytowane) O ile pamiętam to w tym wątku nieco wyżej jest też pokazany ze skokiem 140mm tyle, że rama w dwóch kawałkach Edytowane 19 Lutego 2018 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 130 to już gruba przesada. Ja pytałem o 120 ze względu na fakt że zastanawiałem się czy nie kupić amora 27,5' i ewentualnie obniżyć do 80mm. Uznałem jednak że to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Czyżbyście chcieli w ten sposób poprawić tą spitoloną geometrię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Nie, pewnie chodzi o to, kto szybciej wyłamie kominek podsiodłówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 A co jest nie tak z geometrią Peak'a? Ja prawdę mówiąc jestem tutaj trochę na "krzywą mo*dę" bo mam Peak'a 26', ale jestem ciekawy. 38 minut temu, Arni220 napisał: Nie, pewnie chodzi o to, kto szybciej wyłamie kominek podsiodłówki Bez przesady, w tym temacie przewinęło się tyle przypadków że chyba palce obydwu rąk by starczyły. Wydaje mi się że temat jest nieco bardziej nadmuchany niż to jest tak naprawdę realnie problem. Ale chyba nie ma co znowu zaczynać burzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Ja widziałem tylko kilka sztuk pękniętych peak'a w internecie. A przecież nie każdy tym się tutaj chwali, i nie każdy użytkownik peaka jest na forum. Nawet głośna sprawa kross'a, gdzie na forum było kilkanaście ram modelu a7/a8/b7/b8 z 2013 bodajże. Przy tysiącach sprzedanych rowerów, kilka naście ram to nic. Sami pracownicy krossa mówili, że tyle co pękło i znamy te przypadki to nic, w całej liczbie wyprodukowanych ram/rowerów. Co do Peaka, mi nie pasuje jedynie kąt główki ramy. Jest ok, ale da się odczuć często, ze mógłby być mniejszy. Czy to ostre hamowanie i skręcanie, czy jazda z góry etc. Poza tym, brak zastrzeżeń. Rama jest ok. Ciekawy jestem czy Będzie nowy Peak w warszawie w marcu, zobaczył bym na żywo, czy opłaca się dokładać tyle hajsu do tej sztywnej ośki, bo w sumie w tej cenie którą podają, jest większy wybór ram, ładniejszych, oraz z większą ilością ciekawych rozwiązań. Peak to taka prosta rama. Mocowanie hamulca tarczowego,główka tapered i tyle. Najbardziej Podstawowa rama. Od 6 lat ? dopiero zrobili jedną zmianę- sztywna oś i troszke mniejszy kąt główki. Rzeczywiście, się napracowali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
felt100 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) A ja czekam na tą nową ramę i na opinie o niej. Zastanawiam się czy nie składać na niej roweru, bo z ramą Talona nie mogę się dogadać, po prostu jest mi na niej nie wygodnie. W sumie wersja TA12 ma wszystko to co chciał bym mieć w nowej ramie, czyli sztywna tylna oś, taperowaną główkę, zewnętrzne prowadzenie linek i wkręcane łożyska suportu. W wersji aluminiowej wagowo wychodzi chyba przyzwoicie. Chyba, że ktoś podrzuci pomysł na inną ramę posiadającą te cechy o których napisałem wyżej w podobnej wadze i cenie. Edytowane 20 Lutego 2018 przez felt100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 11 minut temu, skom25 napisał: Bez przesady,... Nie bez takiej przesady. Podniesienie amora do 120/130mm spowoduje zmianę kąta rury podsiodłowej, czytaj - odchyli się do tyłu. Z praw fizyki wiemy, że siła x ramię = trach. Im bardziej odchylimy sztycę pod kątem do tyłu, tym siła wyginająca ją i kominek będzie wzrastała. Niestety, ci domorośli kombinatorzy nie będą chcieli schudnąć, by to zminimalizować. Rama została obliczona (o ile jakiś chińczyk to w ogóle robił) dla odchylenia od pionu o 16* (kąt ST 74*) i w takiej pozycji uzyskuje się maks. wytrzymałość. Podniesienie widelca odchyli ją o ..., powiedzmy że kolejne 3/4* w kierunku poziomu, a więc uzyskamy ST 70* czyli od pionu 20*. Każdy ma swój rozum. To nie jest geo do DH lecz do ścigania się. Główka ma być niska, by koła nie podrywało przy stromych podjazdach. Niestety, z automatu nie będzie się idealnie zjeżdżać, ale zawody XC/Maraton to nie DH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 20 minut temu, skom25 napisał: A co jest nie tak z geometrią Peak'a? Ja prawdę mówiąc jestem tutaj trochę na "krzywą mo*dę" bo mam Peak'a 26', ale jestem ciekawy. Godzinę temu, Arni220 napisał: Kąt główki jak w szosówce, chainstay długi jak w rowerze wyprawowym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 1 minutę temu, bts napisał: Kąt główki jak w szosówce, 72* czyli tym bardziej uniesienie widelca spowoduje jego wzrost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 A właśnie że wypłaszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Zależy od której strony patrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Jak podniesiesz główkę o 2cm w górę to kąt się zmniejszy o jakieś 1,5*. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) Ramy mosso te najnowsze są fajne,nawet ładne,ale drogawe i tylko 17" póki co :/ http://allegro.pl/rama-29-mosso-storm-992pro-12x142-1434-g-i7106199811.html#thumb/1 1200zł, tylko 17" sztywna oś +, główka 70,5 +, mocowanie hamulca wewnatrz +, wewnetrzne prowadzenie linek +, waga +. Dla mnie wszystko oprócz ceny i rozmiaru jest ok. (ogólnie w zestawie ośka,stery,zacisk, do peaka ma byc podobno też ośka(peak za 900 katalogowo) więc tu mamy 300zł drożej i stery w zestawie oraz zacisk) http://allegro.pl/rama-mtb-29-mosso-mod-920xc-19-48cm-i7148023017.html Tańsza, o wadze peaka,zwykłej ośi QR. na + dla mnie konstrukcja jak powyżej i prowadzenie linek wewnatrz w stosunku do peaka, kąt 70,5 Główki. Dla mnie gorsze malowanie niż w tej powyżej. Nie wiem ja się sprawują, ale wyglądają ok,mają wszystko czego mi trzeba, ale rozmiarów brak, ceny spore w stosunku do peaka. (bardziej w geometrie niż główka się nie zagłębiałem) Edytowane 20 Lutego 2018 przez llancer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 48 minut temu, Arni220 napisał: Nie bez takiej przesady. Podniesienie amora do 120/130mm spowoduje zmianę kąta rury podsiodłowej, czytaj - odchyli się do tyłu. Z praw fizyki wiemy, że siła x ramię = trach. Im bardziej odchylimy sztycę pod kątem do tyłu, tym siła wyginająca ją i kominek będzie wzrastała. Niestety, ci domorośli kombinatorzy nie będą chcieli schudnąć, by to zminimalizować. Rama została obliczona (o ile jakiś chińczyk to w ogóle robił) dla odchylenia od pionu o 16* (kąt ST 74*) i w takiej pozycji uzyskuje się maks. wytrzymałość. Podniesienie widelca odchyli ją o ..., powiedzmy że kolejne 3/4* w kierunku poziomu, a więc uzyskamy ST 70* czyli od pionu 20*. Każdy ma swój rozum. To nie jest geo do DH lecz do ścigania się. Główka ma być niska, by koła nie podrywało przy stromych podjazdach. Niestety, z automatu nie będzie się idealnie zjeżdżać, ale zawody XC/Maraton to nie DH. Trochę mocno oderwałeś moje "bez przesady" od kontekstu Zupełnie nie miało to związku z wsadzaniem wyższego amora, tego akurat jestem świadomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Biorąc pod uwagę, że można kupić (nie wiem czy obecnie jeszcze we wszystkich rozmiarach) węglowego cube reaction gtc za 260EUR to cena tej alu chińszczyzny jest poważnie zawyżona. Stery zintegrowane tapered to koszt 42zł więc tym się nie ma co jarać (i pewnie takie lub tańsze są w zestawie z mosso). Na minus w tych wszystkich ramach brak boosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.