Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no niestety może być i taki koszt. Jestem przed serwisem 0 i też sama bedę ciekawa ile policzą za to ze rower kupiony poza jedynym sklepem w okolicy ... :icon_confused:

Napisano

to zależy czego żona oczekuje, jesli się ściga i lubi pocisnąc wsród konkurecji to slx. jesli mniej ambitnie- z zacieciem zawodniczym że tak powiem to nx. Uzytkuję i jestem happy. Grunt to dobrać odpowiedni rozmiar.

 

aaa... i słyszałam ze ta wersja biało turkusowa (ramy) jest taka... zbyt 'słodka'. Jesli komuś zależy na wyglądzie to może to być ważne:)

ja mam ta wersje i mi sie podoba:)

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

to zależy czego żona oczekuje, jesli się ściga i lubi pocisnąc wsród konkurecji to slx. jesli mniej ambitnie- z zacieciem zawodniczym że tak powiem to nx. Uzytkuję i jestem happy. Grunt to dobrać odpowiedni rozmiar. 

 

aaa... i słyszałam ze ta wersja biało turkusowa (ramy) jest taka... zbyt 'słodka'. Jesli komuś zależy na wyglądzie to może to być ważne:) 

 

nie ściga się, udało mi się ją przekonać do jazdy na MTB i stwierdziła sama że treking na sprzedaż będzie ;-) Akurat jej się kolor bardzo spodobał.

 

Ale wybierz dla Żony ramę Peak Lady zamiast męskiej wersji, będzie zadowolona :)

Patrzę tylko za damskimi ramami

 

Zdecydowanie SLXa. Ceny na Srama w sprzedaży detalicznej są chore :) Polecam zwrócić przede wszystkim uwagę na różnicę w cenie korby.

 

Niestety 29er będzie dla niej za duży a Peak 27,5 jest tylko męski. Chyba nic z tego nie będzie. Na ten moment faworytem została Force Bellona

Napisano (edytowane)

no niestety może być i taki koszt. Jestem przed serwisem 0 i też sama bedę ciekawa ile policzą za to ze rower kupiony poza jedynym sklepem w okolicy ... :icon_confused:

A jak wygląda później sytuacja w razie większych usterek? Kurier i do pierwotnego sklepu  wysyłka. Czy  to tak  ma zawsze się odbywać ,że 100 zł dla serwisu tego lokalnego a za części Velo  mu zwraca lub podsyła?Ewentualnie rachunek wystawiają na sklep gdzie kupiłem. 

Czy jak to się ma z tą gwarancją na  dłuższą metę ?

Jak brałem  z jednej filii Dobre Sklepy Rowerowe przez  ich stronkę www a nie stacjonarnie w sklepie. Nie powinna być jakaś gwarancja Door to Door? Czyli jakiś opłacony kurier co zabiera sprzęt ?

Przecież w cenie  nowego roweru ileś tam  jego wartości jest przeznaczone na koszta serwisowe.

A biorąc  w Dobre Sklepy Rowerowe liczyłem ,że gwarancja działa coś ala w  Decathlone.Nie ważne gdzie się kupiło.Wszędzie gdzie jest znaczek Dobre Sklepy Rowerowe i jest serwis można serwisować.

Edytowane przez voodoo21
Napisano

 

 

Niestety 29er będzie dla niej za duży a Peak 27,5 jest tylko męski. Chyba nic z tego nie będzie. Na ten moment faworytem została Force Bellona

 

W jakim sensie będzie za duży? Ja mierzę 160 cm i Peak Lady 29 jest idealny. Nie przesiadłabym się na mniejsze koła. 

Napisano (edytowane)

masz pod sobą czy kobieta ujeżdza? jestem ciekawa fot innych niż podglądowe tudzież w cieniu na zadupiu albo pod słońce... [emoji23]

ja nim jezdze

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

tylko hmm mala pomylka bo mowie o ramie meskiej ten niebieskiej:) zaspany po nocce jestem i nie ogarniam :/

Edytowane przez Celir
Napisano

A jak wygląda później sytuacja w razie większych usterek? Kurier i do pierwotnego sklepu  wysyłka. Czy  to tak  ma zawsze się odbywać ,że 100 zł dla serwisu tego lokalnego a za części Velo  mu zwraca lub podsyła?Ewentualnie rachunek wystawiają na sklep gdzie kupiłem. 

Czy jak to się ma z tą gwarancją na  dłuższą metę ?

Jak brałem  z jednej filii Dobre Sklepy Rowerowe przez  ich stronkę www a nie stacjonarnie w sklepie. Nie powinna być jakaś gwarancja Door to Door? Czyli jakiś opłacony kurier co zabiera sprzęt ?

Przecież w cenie  nowego roweru ileś tam  jego wartości jest przeznaczone na koszta serwisowe.

A biorąc  w Dobre Sklepy Rowerowe liczyłem ,że gwarancja działa coś ala w  Decathlone.Nie ważne gdzie się kupiło.Wszędzie gdzie jest znaczek Dobre Sklepy Rowerowe i jest serwis można serwisować.

 

hm, wiesz co- nie wiem jak to będzie, mam nadzieję się nie przekonywać :)

ale rozmawiając z właścicielem Biosternu gdzie zamawiałam ten rower pytałam i odpowiedział ze faktura może być dla velo jeśli to podlega gwarancji. Bo wspomniałam ze ja jestem drugi koniec Polski i nie chce odsyłać do niego w razie czegoś. Ale jak to będzie w praniu?.. (ten sklep u mnie to tzw partnerski)

 

W jakim sensie będzie za duży? Ja mierzę 160 cm i Peak Lady 29 jest idealny. Nie przesiadłabym się na mniejsze koła. 

 

"brawo ty" :) a tak na poważnie uważam ze s-ka jest właśnie optymalna dla Twojego wzrostu i żony autora :) to są naprawdę kapitalnie pomyślane ramy. ( a nie w sensie że projektant płakał jak rysował..)

ja nim jezdze

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

tylko hmm mala pomylka bo mowie o ramie meskiej ten niebieskiej:) zaspany po nocce jestem i nie ogarniam :/

 

:thumbsup: no wiesz, ja mam różnych znajomych i nie oceniam, ale trochę zamyśliłam się :) pomyślałam ze może masz krótkie nogi np. i niestandardowo potrzebowałeś...

 

 

a propos- pod swoim serwisem widziałam kogoś..niewysokiego człowieka który dosiadał kellysa gate90... kawał roweru. podejrzewam że rozmiar s (ale długość górnej to 600mm już) i patrzyłam trochę z przerażeniem w oczach... Dziwne są sytuacje gdzie ktoś wydaje kupę kasy na rower na który jest... no- niedopasowany. Gdzie tu przyjemność z jady będąc rozciągniętym jak na krzyżu lub nie wiem w sumie jak zeskakując z siodełka.

Napisano

Ludzie w większości przypadków kupują oczami (ładny, kolorowy, przerzutka tył wysokiej grupy) a pozostali zdają się na opinię sprzedawcy (a sprzedawcy zwykle starają się zarobić na swoją premię/prowizję czyli sprzedać to co się nie sprzedaje albo to co akurat mają na sklepie). Delikatnie licząc jakieś 30% rowerów, którymi ludzie podjeżdżają na serwis mają sztyce wysuniętą na kilka cm ;). Ale jak się któregoś zapytam czy mu się dobrze jeździ to każdy mówi, że rewelacyjnie.

Napisano (edytowane)

no:) niestety masz rację. Czasem coś się bierze tylko dlatego ze jest taka moda. A na pytanie do czego będzie tego używał?- cisza, albo odpowiedz bo tak powiedział sprzedający.

 

wczoraj usłyszałam od jednego pana w serwisie ze stosują zwykły smar do posmarowania wnętrza ruru podsiodłowej... zdębiałam...(?!)  pytałam o taką pastę-smar ale nie tylko do karbonu by większe tarcie było (między nią a sztycą) a info mnie wbiło w podłogę...

to jak to jest z tymi serwisami?

zastanawiam się jak się serwisuje czasem te rowery na przeglądzie 0...

 

 

Edytowane przez lederfox34
Napisano (edytowane)
wczoraj usłyszałam od jednego pana w serwisie ze stosują zwykły smar do posmarowania wnętrza ruru podsiodłowej... zdębiałam...(?!)  pytałam o taką pastę-smar ale nie tylko do karbonu by większe tarcie było (między nią a sztycą) a info mnie wbiło w podłogę...

 

Trochę nie rozumiem co miałaś na myśli. Można nałożyć odrobinę smaru i wtedy zapobiegnie to strzelaniu sztycy. Jednak może się okazać że przez to będzie nam zjeżdżała sztyca, wtedy warto użyć pasty do karbonu która diametralnie zwiększa tarcie. 

 

BTW: ja się nauczyłem jednego. Jak wchodzisz do sklepu i widzisz że są same najtańsze części firmy "no name", jakieś Alivio stoi w gablotce jako ekskluzywny towar a najdroższym rowerem w ofercie jest Kross Level A2 to należy taki sklep omijać szerokim łukiem  :thumbsup:

 

Zwiedziłem w swoim życiu wiele sklepów i ta zasada się sprawdza. Jak ktoś nie ma do czynienia z droższym sprzętem na co dzień, to jak ma doradzić w wyborze czy serwisie?

 

Kiedyś z braku alternatywny musiałem iść do sklepu w którym rowery serwisowane są na chodniku przy ulicy. Na pytanie o klucz do suportu HT2 Pani zrobiła wielkie oczy i dała mi klucz do suportu na kwadrat. Na prośbę o jakiś dobry smar do łożysk dostałem tubkę "grafitowego" smaru za jakieś 6 zł.

 

Ktoś inny znowu żalił się że w rowerze kupionym u nich schodzi powietrze z dętki i dzieje się tak cały czas. Odpowiedź? Tak ma być.

 

Także ten... 

Edytowane przez skom25
Napisano (edytowane)

Chodziło mi bardziej o coś takiego 

Park tool sac-2

na sportpoint.pl

 

(na centrum r bodajże dycha drożej)

 

-właśnie o coś takiego. o karbonowych wiem ale też nie sprowadzają. ale smar mnie przeraził. Wiem o strzelaniu ale to raczej smarowanie na samej obejmie lub śrubce bym przeprowadziła, nie po całości rury sztycy.

 

 

 

Edytowane przez lederfox34
Napisano

Cieniutki filtr z smaru nie zaszkodzi. W poprzedniej ramie nie miałem problemu ze zjeżdżaniem i sprawdzało się to idealnie. W Peak.u ten problem jest, więc używam pasty do karbonu.

Napisano (edytowane)

a ja tak sobie myslę że blat 32 w nx dla kobiet też byłby oki. Albo się rozbujałam nogą po szosie albo zbyt delikatne dla mnie te zamysły inżynieryjne ;)

 

 

to odnośnie składania na ramie peaka lub kupnie nx przez autora pytań o rower pod żonę  :)

Edytowane przez lederfox34
Napisano (edytowane)

Pracowałem przez 2 lata w niemieckim serwisie przy dużej sieciówce rowerowej (sklep rowerowy wielkości niejednej galerii handlowej w PL ;)). Co tam się na partactwo i prowizorki napatrzyłem to mam dość na całe życie. Co z tego, że obsługiwaliśmy m.in. chyba 7 teamów zawodowych, sieć sponsorowała wiele dużych imprez itp. Miało być szybko, tanio i brać następny.

Także smar na sztycę jakoś mnie wcale nie dziwi. Swoją drogą - pasta do węgla była racjonowana ;)

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

W jakim sensie będzie za duży? Ja mierzę 160 cm i Peak Lady 29 jest idealny. Nie przesiadłabym się na mniejsze koła. 

tylko gdzie ja znajdę peak-a lady w rozmiarze S by moja luba mogła sobie przymierzyć ;-) 

Napisano

hohoho. no nigdzie chyba  :whistling:

Ewentualnie czy -blogerka z mamba on bike ma jeszcze pojazd i da się przejechać  :icon_wink: 

 

trzeba dobrze się wymierzyć. Popatrzeć np na podobne wymiary co ich rama w innych modelach i siąść na nie. W s-ce jest bodajże węższa kierownica niż w M. (czyli 680mm i krótszy mostek 80mm ) to też trzeba wziąc pod uwagę. Ogólnie rama jest bardzo zwarta (geo) i zwrotna(zachowanie)

Napisano (edytowane)

Patrząc na rozmiar M to kross b6 ma reach 412 a peak 442mm. To IMHO jest przepaść (dopiero kross 23" ma reach jak peak 19"). Na długosci efektywnej peak jest tylko 7mm dluższy. Natomiast stack w krossie 647 w peaku 611mm to też sporo. Dla mnie te ramy nie są w żaden sposób porównywalne. W krossach b7-8 jest odrobinę lepiej ale doslownie kikka mm. Jedyne do czego mozna się z pkt widzenia geo w peaku przyczepić to kąt główki z minionej epoki 72*.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano (edytowane)

Pisałem ,że to było wcześniej. Nie tegoroczne modele.

Porównywałem bodajże do b3 2014 którą miałem przed peakiem 2015.(wesje 21" i peak xl 2015)

 

Ostatnio porównywałem też do ramy CUBE ltd sl. Bardzo podobne tylko kąty inne. 

Edytowane przez llancer
Napisano

hohoho. no nigdzie chyba  :whistling:

Ewentualnie czy -blogerka z mamba on bike ma jeszcze pojazd i da się przejechać  :icon_wink:

 

trzeba dobrze się wymierzyć. Popatrzeć np na podobne wymiary co ich rama w innych modelach i siąść na nie. W s-ce jest bodajże węższa kierownica niż w M. (czyli 680mm i krótszy mostek 80mm ) to też trzeba wziąc pod uwagę. Ogólnie rama jest bardzo zwarta (geo) i zwrotna(zachowanie)

 

Oba rozmiary seryjnych rowerów Peak Lady mają kierownice 700 mm i mostki 90 mm. Rower testowy Mamby nie był seryjny, przycinaliśmy w nim kierownicę pod inną użytkowniczkę, która na co dzień na nim jeździ.

Napisano

:) no własnie tak zastanowiło mnie to użytkowanie peak lady i miejscowość.. (intuicja?)

 

Dostałam takie info z jednego ze sklepów w różnicach, luzna gadka o rozmiarach pod konkretną nogę. Podejrzewam ze większość traktuje je jednak jako rower 'widmo' dopóki sami nie zaczną sprzedawać, będą wtedy wiedzieli co mają na sklepie- magazynie.

Napisano

Serwis zero można reklamować?:)

Ewentualnie co robicie ,żeby jarzemko się nie odkręcało za szybko.

 

Zgłaszałem  na zerowym ,że skrzypienia  miałem z okolicy kierownicy i sztycy. A bardziej to za szybko rozkręcające się jarzemko ,które później skrzypi.Teraz po przejechaniu 100 Km od tego serwisu  zerowego kierownica nie hałasuje czyli plus. Jednak jarzemko znowu zaczęło się okręcać;/ .Czy zostaje tylko wymiana całej sztycy no chyba ,że da się same jarzemko  na inne.Czy próbować podjechać tam gdzie robiłem przegląd może bez dopłaty w ramach jakieś gwarancji na ostatnią usługę coś poradzą na to . Ostatnio to chyba tylko dokręcili :D.No chyba ,że by czymś  jakiś "Lockout" czy jakoś tak te niebieskie by nałożyli. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...