Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Jak by ktoś się zastanawiał nad kupnem 19" M w malowaniu czarno-czerwonym to będę chyba sprzedawał(znudziła mi się). W bardzo dobrym stanie z gwarancja etc. Wiecej na PW.

 

Zeby nie robic off topu ,nagrałem jak wyciągam sztyce, i zrobilem zdjęcia jak podsiodłówka wyglada w środku. Potem wrzuce to na youtube i podlinkuję. Troszke siły trzeba było. Wyciąganie + kręcenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ,że stylistycznie pasował, troche żal. Z drugiej strony przez niecale 5 lat mialem 7 ram :D

 

Myślałem nad Cube

 

Bardzo,ale to bardzo mi się podoba zacisk wewnątrz tylnego 3kąta. Prowadzenie Pancerza przerzutki dołem. Cube w tym wypadku ma dodatkowo prowadzenie linek wewnatrz ramy.

Główka tapered jak w peaku. Reszta podobne standardy. Suport pressfit(mam dwa ht2 to sprzedam i kupie pressfit)

 

http://allegro.pl/cube-ltd-29-rama-mtb-29-er-tapered-19-cali-i6639462864.html

 

No i otwory pod bagażnik, które były mi zawsze zbędne, a jak chciałem jechać na wyprawe to nie było opcji zamontowania bagażnika ponizej 500zł

Jeszcze nie wiem, ale ta ramka cube mi sie podoba, mimo że cięższa,wszystko mam lekkie więc bardzo mi to nie obciąży.

 

Cube jak to cube,pstrokate. Ale może mi trzeba czegoś innego niż tylko czerń ?

Po za tym gdybym mial więcej pieniędzy można by się pokusić o cos lepszego, ale to jest jedyna rama która mi pasuje, przy minimalnym nakładzie finansowym.

 


http://pokazywarka.pl/whxzda/

 

Pare fotek wnętrza ramy.

 

I krótki film z wyciagania(lipny ale jest)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda, sztyca poniżej zacisku u mnie wygląda dość mało "pociągająco" jak na kilkukrotne wsadzanie.

 

Ja pokonałem opory psychiczne i dokręciłem zacisk z podanym momentem ( 5-6Nm, celowałem w dolną granicę), w połączeniu z pastą sztyca po 70 km nawet nie drgnęła także w końcu mam z tym spokój  :thumbsup:

 

A że problem występuje, no cóż:

 

Accent-Coffee-Ride-6926.jpg

 

Druga recenzja Peak'a ( wersja lady) i znowu widać że komuś przypadkiem wjechała sztyca i to po samo jarzmo  :thumbsup:

 

Jak macie u siebie puszczony pancerz od manetki tylnej przerzutki? Teoretycznie powinien być puszczony "dookoła" główki, jednak nawet fabryczne Peak'i mają pancerz puszczony po prawej stronie dzięki czemu nie następuje potem krzyżowanie się pancerza i przewodu hamulcowego w okolicach rury pod siodłowej.

 

Mam ochotę tak zrobić u siebie ale boję się że pancerz bardzo szybko zrobi "sieczkę" z lakieru na główce i koronie amortyzatora. Co o tym sądzicie?

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym przeszkadza to krzyżowanie linek pod rurą? Pamiętaj, że poprowadzenie tego pancerza po prawej spowoduje jego większe gięcie, a co za tym idzie gorszą pracę linki. Zostaw tak jak masz.

Wiem ,że stylistycznie pasował, troche żal. Z drugiej strony przez niecale 5 lat mialem 7 ram

To świadczy tylko o nie przemyślanych zakupach na czym tylko tracisz gotówkę. Kup raz, a dobrze, może pora się przełamać i zainwestować w jakiegoś sprawdzonego chinola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A w czym przeszkadza to krzyżowanie linek pod rurą? Pamiętaj, że poprowadzenie tego pancerza po prawej spowoduje jego większe gięcie, a co za tym idzie gorszą pracę linki.

 

Z jednej strony masz rację, z drugiej strony przy prowadzeniu za główką pancerz też dość mocno się zagina żeby wejść w przelotkę + potem robi "S" przy rurze podsiodłowej. Ogólnie zauważyłem takie rozwiązanie w znacznej części nowej rowerów, np Haibike czy Kross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w Peaku stanowi umiejscowienie przelotek na górnej rurze, szczególnie tych dwóch skrajnych. One powinny być delikatnie przesunięte do środka i wtedy ta eSka była by lepiej wypłaszczona. 

Hmmm, takie poprowadzenie linki z prawej manetki na prawą stronę, z lewej na lewą, trzeba by popróbować, może przy długiej kierownicy działało by to całkiem OK. Ramę zawsze można okleić taśmą zabezpieczającą i rysowanie nie wystąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 680 i żeby długość była prawidłowa to pancerz musi opierać się mniej więcej na łączeniu korony i ramy. Obklejanie wszystkiego to też nie jest rozwiązanie.

 

Pomijając kwestie techniczne, po prostu zastanawiam się czy producent świadomie wypuszcza na rynek takie rozwiązanie które spowoduje zaoranie lakieru w dość krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zgięcie linki do tylnej przerzutki przy zejściu z górnej rury na tylny trókąt trzeba zrobić dobrym pancerzem i mocne zagięcie nie stanowi żadnego problemu. Pancerz shimano w tym miejscu jest bezkonkurencyjny (nawiasem pisząc to nigdzie jak właśnie w peaku widać przewagę zwykłego shimano nad drogą "konkurencją" np. jagwire).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy główce jest to kiepsko rozwiązane, pancerze na siebie nachodzą. Dużo większy porządek by panował gdyby właśnie tył puścić po prawej stronie, zwłaszcza przy napędzie 1x

 

Będę któregoś dnia grzebał przy rowerze to wrzucę fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie widzisz, że my o czymś innym piszemy? Zastanawiamy się nad odwrotnym poprowadzeniem linek przy główce ramy. Prawy pancerz od manetki ma wejść do prawej przelotki na górnej rurze, a nie do lewej, a co za tym idzie będzie musiał bardzo ostro skręcić. To s kolei spowoduje, iż do tylnego trójkąta pójdzie on już po prostej i nie będzie się krzyżował w okolicy podsiodłówki z pancerzem od przedniej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ameryki nie odkryliscie. Wszystkie rowery fabrycznie składane maja tak prowadzenie zrobione(przynajmniej ja żadnych nie widzialem by miały jak opisywałem wyżej z krzyżowaniem jak to określacie.

Czy to rower za 1000zł czy za 10000 :) i takie i takie widzialem roznych firm.  Ja przy kierownicy 710 nie dałbym rady na prawo puscić, bo po prostu pancerz musiałby o 90 stopni skręcać i brzydko by to wyglądało, mimo wszystko ładniej jak dla mnie jak prawy idzie na około główki i lewy to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No to ameryki nie odkryliscie. Wszystkie rowery fabrycznie składane maja tak prowadzenie zrobione(przynajmniej ja żadnych nie widzialem by miały jak opisywałem wyżej z krzyżowaniem jak to określacie.

 

No bym się kłócił z tym że wszystkie fabrycznie składane rowery tak mają, a nawet jeżeli tak jest, to jest to w miarę niedawno wprowadzone rozwiązanie. Jak kupowałem swój rower 3-4 lata temu to linki było poprowadzone dookoła główki. Zresztą tak chyba na ogół jest podane w poradnikach.

 

Ja mam problem bo mam mostek -17 stopni i brak podkładek pod mostkiem przez to manetka jest bardzo blisko główki i trochę to komplikuje sprawę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...