Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Inna sprawa, że sztyce też nie trzymają wymiarów. Ja długo szukałem zanim znalazłem taką ze średnicą bliską 31,6. Kupiłem Eastona EA70, ma z tego co pamiętam 31,57. To było najbliżej rozmiaru.

Edytowane przez tor23
Napisano

 

 

Czy rama ma specyficzny kształt albo inny rozmiar jak inne 19' albo jest tak wysoka na tych kołach ,że przy 175cm ,będzie jakiś problem na postoju? Przy ramie L w RR580 tylko ,że koła 27,5 , bez problemu przy zatrzymaniu i nogami na ziemi normalnie stałem i nie wisiałem na ramie .Może nie miałem tych 10 cm prześwitu między ramą .Jednak nie obcierałem ramy na postoju.Jakiś tam prześwit był.

Koło 29" dość mocno podnosi przód w górę względem 27,5 (więcej niż 27,5 względem 26 http://www.1enduro.pl/rozmiar-kol-do-enduro-26-27-5-29/ ) , jeśli na RR580 miałeś niewiele zapasu w przekroku to w Peaku może się okazać , że go nie będzie wcale.

Napisano

Sprawdziłem u siebie sztycę z wyjętym zaciskiem:

 

Sztyca równiutko 31,6 ( Accent SP-408)

Rama: ~31,7 nie więcej, różnica w zależności od miejsca

 

Sztyca bez zacisku wpada w rurę, lata na wszystkie strony.

 

Trochę spanikowałem ale wziąłem starą ramę Hexagona na której przelatałem 3 sezony. Wymiary niby trzymające się bardziej zakładanych, ale luz bez zacisku dokładnie taki sam: lata na wszystkie strony.

 

Ja mam zamiar nałożyć pastę montażową do karbonu i zobaczyć czy będzie zjeżdżała.

Napisano (edytowane)

Pasta montażowa na 99.9% rozwiąże sprawę.

Miałem ten sam problem. Sztyca gładko wjeżdzała w ramę. Po nalożeniu pasty problem zniknął. Nawet przy maksymalnie odkręconym zacisku trzeba odrobinę siły by wyciągnąć sztycę.

Edytowane przez montell81
Napisano (edytowane)

Napisałem do VELO w sprawie ich stanowiska w temacie rury podsiodłowej. Jak odpiszą to dam Wam znać.

 

W pracy dorwałem kawałek taśmy z aluminium. Zastanawiam się czy nie nakleić po listku na końcu i w 2/3 wysokości sztycy. To jest takie samoprzylepne, cieniutkie aluminium.

Edytowane przez skom25
Napisano

Obawiam się że nie starczy mi taśmy żeby obkleić. Jeżeli po użyciu pasty nadal będzie mocno zjeżdżała bez zacisku, to zrobię taki układ jak jest np w tulejach ślizgowych FOX'a, czyli z rowkami. Myślę że jak obkleję tak sztycę z małymi odstępami na wysokości minimalnego instertu sztycy to powinno być ok.

 

$T2eC16hHJHMFH!yzfl(pBR6G-TBijw~~60_1.JP

 

 

Napisano

Zobaczymy co odpisze Velo. Prawdę mówiąc to średnio podoba mi się wizja obklejania itd.

Napisano

Jak znam życie to odpiszą Ci, że średnica wewnętrzna rury musi być minimalnie większa niż te 31,6mm.

Zresztą wydaje się to uzasadnione. Nie da się wsadzić jednej rurki w drugą gdy obie mają idealnie ten sam rozmiar. Jedna z nich musi być węższa/szersza od drugiej.

Napisano

Osobiście pewnie też bym nie miał, ale uważam, że idealne dopasowanie to klucz do sukcesu, by nie wyłamać kominka. Dla tego ja mimo iż bym nie musiał, to i tak zastosowałem blachę po browarze na całej długości i obwodzie co siedzi w ramie. Taki zabieg nie boli, w niczym nie szkodzi, a może pomóc, warto pokombinować.

Napisano

Ze musi byc wieksza to wiadomo, pytanie o ile. Chociaz tak jak pisalem, w starym Hexagonie mialem dokladnie to samo i wszystko bylo w porzadku.

 

U mnie sztyca jest wsunieta na 18-20 cm, wiec chyba nie powinno byc zle.

 

@llancer, zdejmowales zacisk i patrzyles czy sztyca wpada luzno czy nie? Mysle ze nie chodzi o to ze ktos ma problem, raczej o zapobieganie

Napisano

Tak jak pisałem, bez zacisku sztyca sama nie wpadnie,musze ja wcisnąć, nie jakoś bardzo mocno, ale trzeba ją wcisnąć jak w każdej ramie którą miałem(nigdy sama sztyca nie wpadała do ramy) a miałem takich ram juz 7 w ciagu niecalych 5 lat.

Napisano

Najwyraźniej masz "farta", na poprzednich stronach też można znaleźć informacje o zbyt luźnej rurze. Pytanie tylko czy rzeczywiście jest ona zbyt luźna, czy jest tak w dużej części ram tylko nikt nie zwraca na to uwagi.

 

Swoją drogą, tutaj jest test Peaka 29:

 

http://magazynbike.pl/artykul-accent-peak-29-pro-prezentacja.htm

 

Spójrzcie na fotkę sztycy, wygląda jakby im zjechała sztyca i zjechała grafikę  :thumbsup:

 

1LK_7712.JPG

Napisano

A no, poszła w dół jak nic. Taki urok tej ramy, nie oczekujmy od chińszczyzny jakości Mercedesa (choć i tu są nie rzadko problemy), to jest tania rama i pewne problemy wychodzą w praniu. Zbyt duży otwór rury, to akurat pikuś i łatwo jest sobie z nim poradzić na szczęście. Moim zdaniem żadna sztyca nie powinna sama wpadać bez zacisku, pasowanie powinno być z pewnym oporem, niewielkim ale jednak.

Napisano (edytowane)

Tu znalazłem parę projektów  montażu  i przeróbki   błotników w tym do Peaka smile.png

 

http://banachbrothers.pl/serwis/blotnik-obowiazkowym-wyposazeniem/

 

 

 

Czy tego typu błotnik mogę w Peaku zastosować ?Montaż  coś na ten styl  co ktoś wcześniej zrobił 100% na tytyrytki ;p .Nie  jak producent to przewidział wink.png

 

1.jpg

 

https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/blotniki/do-rowerow-27-29/p,blotnik-velo-65-mountain-29-tylny-sks,555887.html

 

 

 

We wcześniejszym rowerze jeździłem bez . Później   coś na ten wzór ;

SKS_Flap_Guard_Schutzblech%5B554x320%5D.

 

https://www.bikester.pl/sks-flap-guard-botnik-czarny-470266.html?eqrecqid=d0804141-272c-11e7-8336-448a5b847ea1

 

 

 

Coś tam zbierały.Jednak i tak bardziej  efekt  placebo ,że coś tam nad kołem było to czułem się lepiej.Mimo ,że ochrona taka prawie jak  bez nich.

I tak najlepiej  od nich plecy chronił  plecak rowerowy smile.png

 

Jako że  nie są dla mnie ważne aż tak gramy rowerowe.Dlatego teraz chciałbym coś tam zamontować  zbliżone do pełnych. Czy tam plastik czy metal raczej nie ma znaczenia byle chroniły smile.png

 

Czy zostanie tylko przeróbka we własnym zakresie  jak na fotce takich od 26 wink.png.Tylko tu za bardzo modelu nie podali z jakich były przerabiane.

blotniki_6.jpg

Edytowane przez voodoo21
Napisano

@@voodoo21 skoro potrzebujesz pełnych błotników to chyba nie masz zamiaru korzystać ze Peak'a z godnie z jego przeznaczeniem , może lepiej byłoby rozważyć inny rower/ramę która jest przystosowana do tego typu udogodnień.

Napisano

Po prostu znalazłem projekt z prawie   pełnymi błotnikami,który mnie zainteresował.Solidnie wyglądają i wcale Peak w nich nie wygląda gorzej. Pomykałem bez i  z tymi min błotnikami na innym rowerze Mtb  więc wiem jakie plusy i minusy były tamtych rozwiązań i czas spróbować jakiś bardziej pełnych. 

A to że Peaka ,będę  wykorzystywał rekreacyjnie a nie maratony ,to mój wybór. Dlatego i rama większa . Więc i dodatkowe gramy  dorzucone przez błotniki mi nie straszne .Jak i   to ,że jak to można błotniki  montować w takim rowerze. Jakoś po  zdjęciu wyżej można  i wcale ani źle nie wygląda ani te  błotniki nie przeszkadzają w jeździe.Jednak nie tylko rower ,będzie asfalt czy ścieżki rowerowe widział. Góry mam niedaleko więc i tam też  będą wyjazdy,żeby sobie w terenie pojeździć rekreacyjnie.A to że lubię czasami zapuszczać się w teren dlatego nie brałem szosy czy miejskiego.

Szukałem  porady  czy ktoś montował  chociaż w sezonie jesienno-  zimowym i coś poleci co pasuje do tej ramy.

Napisano

Dostałem odpowiedź od Velo w sprawie rury podsiodłowej która leciała mniej więcej tak: Proszę podjechać do sklepu z reklamacją, jeżeli sklep uzna że luz jest zbyt duży rama zostanie wymieniona.

 

Konkretów brak, także odnoszę wrażenie że doskonale wiedzą o co chodzi i luz jest "wliczony" w projekt ramy.

 

Wzięliśmy także losową ramę Peak i losową nową sztycę: dokładnie to samo, sztyca wpada do środka bez najmniejszego oporu.

 

Ja sprawę olewam, nakleję paseczki z cieniutkiego aluminium + użyję Carbon Grip. Przy mojej wadze ( 60kg w ubraniu) raczej nic dziać się nie powinno, tym bardziej że na 130 stron wątku są chyba tylko dwie informacje o jakiś problemach z pęknięciami. 

 

 


Mały UPDATE:

 

Przykleiłem testowo kawałeczki tej cienkiej tasiemki aluminiowej na sztycę: zrobiło się bardzo ciasno, żeby wsunąć sztycę trzeba było "kręcić", wysunięcie było jeszcze trudniejsze. Tasiemka ma grubość 0,06 lub 0,08mm czyli sumując 0,12 lub 0,16 mm a zrobiło się bardzo, bardzo ciasno. Puszczona sztyca nawet nie drgnęła, podejrzewam że ja dorzucę Carbon Grip to może się zrobić nawet za ciasno.

 

Ogólnie ta taśma to świetna sprawa, tylko cena powala: cena w zależności od szerokości ( 10- 20 mm) to od 250 do 450 zł za 16 metrów.

 

 

A wydawało się że tam jest tyle luzu....

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...