Kenzie Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) (...) rozwiązaniem może być wsunięcie wyciętego z puszki po piwie kawałka aluminium, który zadziała jak redukcja i nie pozwoli sztycy wpadać/ bujać się na samym dole. PS: pooglądaj dobrze komin, całą podsiodłówkę bo może dni twojego peaka dobiegły już końca i masz piękne pęknięcie. O tych blaszkach już gdzieś czytałem. Możliwe, że właśnie w tym wątku. Co do komina i podsiodłówki - wszystko jest całe i sprawne. Brak pęknięć i wgnieceń. Są leciutkie rysy, ale spowodowane codziennym użytkowaniem, bądź lekkim przetarciem, które wątpię by miały aż tak ogromny wpływ na skrzypienie. Odnośnie smarowania sztycy - praktykowałem, ale najczęściej podczas jazdy kończyło się to obniżeniem jej w wyniku jazdy i obciążenia o 1-2 cm. Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez Kenzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudizc Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Jeszcze możesz wyciągnąć całą sztycę i przyjrzeć się jej dolnej części od strony tylnego koła, jeśli będzie nosiła znaki nadmiernego tarcia (wypolerowana. zdarta anoda, przytarcie) to prawdopodobnie będzie to jej wina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Inna sprawa, że sztyce też nie trzymają wymiarów. Ja długo szukałem zanim znalazłem taką ze średnicą bliską 31,6. Kupiłem Eastona EA70, ma z tego co pamiętam 31,57. To było najbliżej rozmiaru. Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez tor23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Czy rama ma specyficzny kształt albo inny rozmiar jak inne 19' albo jest tak wysoka na tych kołach ,że przy 175cm ,będzie jakiś problem na postoju? Przy ramie L w RR580 tylko ,że koła 27,5 , bez problemu przy zatrzymaniu i nogami na ziemi normalnie stałem i nie wisiałem na ramie .Może nie miałem tych 10 cm prześwitu między ramą .Jednak nie obcierałem ramy na postoju.Jakiś tam prześwit był. Koło 29" dość mocno podnosi przód w górę względem 27,5 (więcej niż 27,5 względem 26 http://www.1enduro.pl/rozmiar-kol-do-enduro-26-27-5-29/ ) , jeśli na RR580 miałeś niewiele zapasu w przekroku to w Peaku może się okazać , że go nie będzie wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudizc Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 przymierzałem chyba 7 różnych i każda z nich w mniejszym lub większym stopniu była za luźna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tor23 Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Jak masz suwmiarkę to zmierz swoją z ciekawości. Też kilka miałem i był ten sam problem. A na szybko też polecam blaszkę z puszki od piwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Sprawdziłem u siebie sztycę z wyjętym zaciskiem: Sztyca równiutko 31,6 ( Accent SP-408) Rama: ~31,7 nie więcej, różnica w zależności od miejsca Sztyca bez zacisku wpada w rurę, lata na wszystkie strony. Trochę spanikowałem ale wziąłem starą ramę Hexagona na której przelatałem 3 sezony. Wymiary niby trzymające się bardziej zakładanych, ale luz bez zacisku dokładnie taki sam: lata na wszystkie strony. Ja mam zamiar nałożyć pastę montażową do karbonu i zobaczyć czy będzie zjeżdżała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 (edytowane) Pasta montażowa na 99.9% rozwiąże sprawę. Miałem ten sam problem. Sztyca gładko wjeżdzała w ramę. Po nalożeniu pasty problem zniknął. Nawet przy maksymalnie odkręconym zacisku trzeba odrobinę siły by wyciągnąć sztycę. Edytowane 20 Kwietnia 2017 przez montell81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Napisałem do VELO w sprawie ich stanowiska w temacie rury podsiodłowej. Jak odpiszą to dam Wam znać. W pracy dorwałem kawałek taśmy z aluminium. Zastanawiam się czy nie nakleić po listku na końcu i w 2/3 wysokości sztycy. To jest takie samoprzylepne, cieniutkie aluminium. Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Jak nakleisz tylko plasterki, to będzie to tylko punktowe pogrubienie sztych, najlepiej po całości, po obwodzie czyli otrzymasz taki sam efekt jak z blachy po piwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Obawiam się że nie starczy mi taśmy żeby obkleić. Jeżeli po użyciu pasty nadal będzie mocno zjeżdżała bez zacisku, to zrobię taki układ jak jest np w tulejach ślizgowych FOX'a, czyli z rowkami. Myślę że jak obkleję tak sztycę z małymi odstępami na wysokości minimalnego instertu sztycy to powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Czytałem gdzieś, że ludzie oklejają taśmą typu duck tape na całej wysokości sztycy, ktora siedzi w ramie. Inna wersja to nanieść na sztycę niewielką warstwę lakieru w spraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Zobaczymy co odpisze Velo. Prawdę mówiąc to średnio podoba mi się wizja obklejania itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
schwinn0 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 A czy sztyca trzyma rozmiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Jak znam życie to odpiszą Ci, że średnica wewnętrzna rury musi być minimalnie większa niż te 31,6mm. Zresztą wydaje się to uzasadnione. Nie da się wsadzić jednej rurki w drugą gdy obie mają idealnie ten sam rozmiar. Jedna z nich musi być węższa/szersza od drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Czy tylko ja w moich peakach nie mialem problemu ze sztycami ? I w starszym i w nowszym wszystko siedzi jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Osobiście pewnie też bym nie miał, ale uważam, że idealne dopasowanie to klucz do sukcesu, by nie wyłamać kominka. Dla tego ja mimo iż bym nie musiał, to i tak zastosowałem blachę po browarze na całej długości i obwodzie co siedzi w ramie. Taki zabieg nie boli, w niczym nie szkodzi, a może pomóc, warto pokombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Mi tam sztyca accenta wchodzi w rame bez zacisku tak ,że musze ją wciskać(nie mocno) ale na pewno nie wpada jak u tych wyżej. Siedzi idealnie. na pewno bym nie wcisnal miedzy sztyce a rame nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Różnicy w średnicach nie może być więcej niż 0,2 mm, czyli jak jest 0,3 mm i więcej to trzeba coś zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Ze musi byc wieksza to wiadomo, pytanie o ile. Chociaz tak jak pisalem, w starym Hexagonie mialem dokladnie to samo i wszystko bylo w porzadku. U mnie sztyca jest wsunieta na 18-20 cm, wiec chyba nie powinno byc zle. @llancer, zdejmowales zacisk i patrzyles czy sztyca wpada luzno czy nie? Mysle ze nie chodzi o to ze ktos ma problem, raczej o zapobieganie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Tak jak pisałem, bez zacisku sztyca sama nie wpadnie,musze ja wcisnąć, nie jakoś bardzo mocno, ale trzeba ją wcisnąć jak w każdej ramie którą miałem(nigdy sama sztyca nie wpadała do ramy) a miałem takich ram juz 7 w ciagu niecalych 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 Najwyraźniej masz "farta", na poprzednich stronach też można znaleźć informacje o zbyt luźnej rurze. Pytanie tylko czy rzeczywiście jest ona zbyt luźna, czy jest tak w dużej części ram tylko nikt nie zwraca na to uwagi. Swoją drogą, tutaj jest test Peaka 29: http://magazynbike.pl/artykul-accent-peak-29-pro-prezentacja.htm Spójrzcie na fotkę sztycy, wygląda jakby im zjechała sztyca i zjechała grafikę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2017 A no, poszła w dół jak nic. Taki urok tej ramy, nie oczekujmy od chińszczyzny jakości Mercedesa (choć i tu są nie rzadko problemy), to jest tania rama i pewne problemy wychodzą w praniu. Zbyt duży otwór rury, to akurat pikuś i łatwo jest sobie z nim poradzić na szczęście. Moim zdaniem żadna sztyca nie powinna sama wpadać bez zacisku, pasowanie powinno być z pewnym oporem, niewielkim ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voodoo21 Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 (edytowane) Tu znalazłem parę projektów montażu i przeróbki błotników w tym do Peaka http://banachbrothers.pl/serwis/blotnik-obowiazkowym-wyposazeniem/ Czy tego typu błotnik mogę w Peaku zastosować ?Montaż coś na ten styl co ktoś wcześniej zrobił 100% na tytyrytki ;p .Nie jak producent to przewidział https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/blotniki/do-rowerow-27-29/p,blotnik-velo-65-mountain-29-tylny-sks,555887.html We wcześniejszym rowerze jeździłem bez . Później coś na ten wzór ; https://www.bikester.pl/sks-flap-guard-botnik-czarny-470266.html?eqrecqid=d0804141-272c-11e7-8336-448a5b847ea1 Coś tam zbierały.Jednak i tak bardziej efekt placebo ,że coś tam nad kołem było to czułem się lepiej.Mimo ,że ochrona taka prawie jak bez nich. I tak najlepiej od nich plecy chronił plecak rowerowy Jako że nie są dla mnie ważne aż tak gramy rowerowe.Dlatego teraz chciałbym coś tam zamontować zbliżone do pełnych. Czy tam plastik czy metal raczej nie ma znaczenia byle chroniły Czy zostanie tylko przeróbka we własnym zakresie jak na fotce takich od 26 .Tylko tu za bardzo modelu nie podali z jakich były przerabiane. Edytowane 22 Kwietnia 2017 przez voodoo21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2017 @@voodoo21 skoro potrzebujesz pełnych błotników to chyba nie masz zamiaru korzystać ze Peak'a z godnie z jego przeznaczeniem , może lepiej byłoby rozważyć inny rower/ramę która jest przystosowana do tego typu udogodnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.