llancer Napisano 31 Marca 2017 Udostępnij Napisano 31 Marca 2017 Nie boisz się,że ci pęknie ? Szczególnie w mtb ? Ile to ja widziałem ludzi na maratonach z siodełkami w zębach :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 31 Marca 2017 Udostępnij Napisano 31 Marca 2017 Testuje...sztyca jak pęknie to nic się nie stanie. Gorzej z kierownicą...i dla zdrowia zębów kierownicy z chin nie kupuje...chociaż nigdy nie mów nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 31 Marca 2017 Udostępnij Napisano 31 Marca 2017 Gorzej jak ci ta pęknięta sztyca wejdzie w tyłek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Podrzucisz link do sztycy? Ile waży? Ja się zastanawiam także nad kierownicą, ktoś kupił i z powodzeniem używał przez długi okres: http://www.wykop.pl/wpis/8292392/pokazzakupy-aliexpress-rower-wlasnie-przyszla-kier/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Nie boisz się,że ci pęknie ? Szczególnie w mtb ? Ile to ja widziałem ludzi na maratonach z siodełkami w zębach :/ W szosie jeżdżę na takim modelu od początku marca, nic się nie dzieje, nic nie skrzypi i nie pęka. Co ważne, to moment dokręcenia, nie przesadzajmy, ja mam dokręcone na 2,5Nm i trzyma doskonale. To samo siodło (2Nm), trzeba zwracać uwagę aby łódeczka siodła była dostosowana do prętów karbonowych, ta z tej sztycy nie jest taka, ma punktowe trzymanie co powoduje miażdżenie prętów po dokręceniu. Potrzebne są takie łódeczki: http://smud-carbon.eu/smud_cradles2.jpg http://smud-carbon.eu/_MG_2638.jpg Ale oczywiście Polak potrafi i wystarczy podłożyć dwa półwałki alu na każdy pręt (od góry i od dołu) o pasującej średnicy i będzie grało. Do MTB bym się nie zdecydował, tak samo jak nie zdecydowałem się na kierownice, to są jednak takie elementy, które po złamaniu spowodują natychmiastowy wypadek. Jeszcze raz powtórzę, nie przesadzajcie tylko z siłą dokręcenia, bo to jest główna przyczyna uszkodzeń karbonu, 2/3Nm w zupełności wystarczą nawet bez pasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Karbonowa nie pęka jak szyba wiec raczej mało prawdopodobne ze gdzieś się wbije. Jeżeli już to się skrzywi i tyle Jak na razie działa swietnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Podasz link? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rajtek Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 ...........Ile to ja widziałem ludzi na maratonach z siodełkami w zębach :/ Ilu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Wiele, czasami była to jedna osoba,ale były takie maratony gdzie z 10-15 takich osób było ze złamana sztyca. Teraz już nie jeżdże na maratony,max 2 w roku, ale tak to po kilkanaście w sezonie było. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność. Ja wam życzę żeby się nic nie połamało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Wiele, czasami była to jedna osoba,ale były takie maratony gdzie z 10-15 takich osób było ze złamana sztyca. Teraz już nie jeżdżę na maratony,max 2 w roku, ale tak to po kilkanaście w sezonie było. A ilu z nich miało dokręcone sztyce na 6Nm zgodnie z zaleceniami wygrawerowanymi na zacisku? Ilu z nich zaciskało pręty karbonowe z tą samą siłą? Jak doszło do złamania, czy w wyniku dzwona w drzewo, czy może podczas niekontrolowanego upadku na siodło po wyskoku na 2m? Te wszystkie kwestie należało by najpierw wyjaśnić by wydać jakikolwiek osąd. Osobiście widziałem tylko jednego chłopaka na maratonie co przyjechał z połamanymi prętami siodełka, ale nigdy nikogo z połamaną sztycą. Tym niemniej, karbon to nie alu, najpierw pęknie zanim się wykrzywi, inaczej niż alu i trzeba być tego świadomym. Na GCN sprawdzali ile grup jeździ na karbonowych kierownicach i mostkach, okazuje się że wychodzi +/- 50:50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2017 Tutaj link dla kolegi bicycle seatpost carbon seatpost bicycel seat post MTB road bike seatpost 3k carbon matte 190g 27.2/30.8/31.6*400mm 20mm sb25mm http://s.aliexpress.com/QVfu26zm (from AliExpress Android) Ja tam nikogo nie widziałem na maratonach ze złamana sztycą. Do złamanych elementów karbonowych podchodzę z dużą rezerwą ponieważ uważam że pęknięcie w głównej mierze powodowane jest przez zbyt mocne dokrecenie...czyli błąd ludzki. Wiadomo że zdarzają się elementy z defektem bądź też całe serie nieudolnie wykonane. Markowe też pękają wiec zawsze jest loteria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BratDalton Napisano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2017 Ja jeszcze dodam, że miałem karbonowego chińczyka markowanego jako Bontrager XXX w Peaku, zamieniłem na alu od Pro i żadnej różnicy poza wagą nie czuję. Pisał tu do mnie kolega z forum że taka sama mu pękła jak zahaczył ciałem o gałąź w górkach. Jeśli więc ktoś nie piłuje na wagę to spoko ale to faktycznie loteria a innych korzyści specjalnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2017 Dołożyłem nową zebatkę i założyłem stare koła bo trochę popadało. W takiej wersji waga wskazuje 10.8kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 9 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2017 Dramat- Ostatnio przeskakiwał mi łańcuch na 11t. Dziwilem sie bo bylo to po umyciu napedu i ponownym zalozeniu wszystkiego. Dzis patrze-na 36t z tylu lancuch dotyka moze z 2-3 max ząbków. No kur.a nie dziwne ze na 11t przeskakuje. Wyciagam stare łańcuchy. 2xSLX 1xDeore Każdy po około 4000 przebiegu. Zgadnijcie który był Najmniej wyciagniety a który najbardziej. Najmniej Slx któy miał ponad 4k. Xt obecny mający 3000 jest na 107 ogniwach wyciagniety o 1 ogniwo w stosunku do slx który ma 4000 przebiegu!!!!! Dramat. Już nawet Drugi slx, i deore też mające po okolo 4000 byly podobne do tego slx który jest w lepszym stanie od xt. W sumie to sie nie dziwie. Kaseta deore też mi wytrzymała na razie dwa razy więcej niż kaseta xt. Dziwne te shimano. Jedno wiem-juz wiecej nie kupie lancucha shimano. Moze z miesiac jeszcze pojezdze na starym slx. Fotka zeby offtopu nie bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Taka cena małej wagi Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2017 Fotka zeby offtopu nie bylo Jeden ze zgrabniejszych Peaków na ty forum. Ładny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voodoo21 Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Na tej konfiguracji dobrze mi się jeździło co wkleiłem niżej . Czy lepiej kupić samą ramę Accent Peak 29 i kupić od zera wszystkie części,żeby zbudować identyczny sprzęt tylko na kołach 29? Czy zamówić gotowy zestaw z Accent Peak 29 i spróbować dogadać się ,żeby chociaż wymienili cały napęd na taki co miałem i amortyzator.Reszta najwyżej niech zostanie ich fabryczna.Tak żeby jak najmniej roboty mieli . Do kupienia mają dwa zestawy .Jeden z napędem dużo wyższym ,którego nie wykorzystam.Amorem i w sumie wszystko w nim z wyższych półek niż miałem http://dobresklepyro...ent/peak-29-slx Ewentualnie ten co jest na Sramie. Kupić i cały napęd zamienić na Shimano i te grupy co miałem.A ten napęd i wszystko co było do niego sprzedać? http://dobresklepyro...cent/peak-29-nx Dobresklepy to i tak sklep firmy ,która produkuje i ramy do Accent Peak ,jak i składa gotowe zestawy.Dodatkowo sprzedają części różnych producentów..Może da się z nimi dogadać co do zmiany konfiguracji ich zestawu bazowego o parę innych elementów.Jeśli i tak części zakupiłbym u nich? Czy lepiej zakup samej ramy i wszystko inne zakupić w tych miejscach co akurat jakaś promocja na daną część będzie . Ewentualnie nie bawić się w żadne zmiany kupić tego SLX .I liczyć ,że chociaż z dwa sezony wytrzyma ten rower Jakoś bardziej przekonany jestem do Shimano ,no chyba że ktoś ten zestaw na Sramie używa i sobie chwali ? WIDELECROCK SHOX XC30 TK SOLO AIR 100 mm, z blokadą na kierownicy Sram Pop Loc. Pivot widelca stożkowy, "tapered", z aluminium: sztywniejszy, lżejszy. AMORTYZACJABez amortyzatora z tyłu. NAPĘDMechanizm korbowy SHIMANO DEORE, tarcze 24 / 32 / 42 zębów.Tylna przerzutka SHIMANO SLX 10 przełożeń.Przednia przerzutka SHIMANO DEORE 3 przełożenia.Manetki SHIMANO DEORE.Kaseta SHIMANO DEORE, 11 / 36 zębów.Łańcuch KMC X10. HAMULCEHamulce AVID DB1, wyposażone w ażurowe tarcze 160 mm z przodu i z tyłu. RURA KIEROWNICYKierownica B'TWIN SPORT OVERSIZE, 660 mm szerokości dla rozm. M i 680 mm szerokości dla rozm. L i XL: uniesiona i szeroka, ułatwia zachowanie kontroli. MOSTEK KIEROWNICYMostek B'TWIN SPORT w rozm. 80 mm (M, L, XL). UKŁAD KIEROWNICZYStery wpół zintegrowane A-headset by VP. SIODŁOSiodło B'TWIN SPORT, sportowe, lekkie i komfortowe. SZTYCA SIODŁASztyca siodła B'TWIN SPORT o przekroju 29,8 mm i długości 350 mm. KOŁAKoła AERO Trail Evo, z aluminium dwukomorowe, z 32 szprychami.Łożyska piast maszynowe, szczelne, trwałe, zapewniają lepszą wydajność i zysk wagi.Szprychy Mach1 inox 2 mm. OPONYOpona przednia i tylna MICHELIN Wild Grip'R w rozm. 27,5x2,1 z miękkimi stopkami. Miękka guma zapewnia dobrą przyczepność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Nie napisałeś do czego potrzebujesz tego roweru. Jeśli masz kasę, myślisz o treningach bądź być może o jakimś maratonie to bralbym slx. Fajny napęd. Fajny amor.. Długo posłuży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Ewentualnie nie bawić się w żadne zmiany kupić tego SLX .I liczyć ,że chociaż z dwa sezony wytrzyma ten rower Kupić, wymieniać części i cieszyć się z jazdy, szybko nie padnie, odpukać (puk, puk). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voodoo21 Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 Rower raczej do wszystkiego .Od asfaltu po jakieś mniejsze wzniesienia,góry. Jaki rozmiar wybrać w takim razie po zmianie oznaczeń ram w 2017 S czy M ? Wcześniej miałem https://www.decathlon.pl/rockrider-580-275-id_8336093.html. I przy wzroście 175cm miałem ich ramę L. I całkiem dobrze na niej się czułem. W tym Peaku wybrać M (dawne ich L) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 (edytowane) Jaki rozmiar wybrać w takim razie po zmianie oznaczeń ram w 2017 S czy M ? S (namniejszy) na 80%, bo masz horyzontalnie 592 mm i kąt podsiodłowej 74', odsuwając siodło do tyłu o 10-15 mm uzyskasz klasyczny kąt i dobrą długość horyzontalną do krótkiego mostka. Jaką masz dł. nóg ? Edytowane 16 Kwietnia 2017 przez GTZaskar1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voodoo21 Napisano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2017 83cm mierzyłem tym sposobem : " długość nogi, mierzona po wewnętrznej stronie, od krocza do ziemi.". Chociaż mierząc inaczej może lepszy kąt prosty otrzymałem to prawie 89 cm miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voodoo21 Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Jest jakaś szansa ,że velo.pl czy tam dobre sklepy rowerowe wprowadzą gotowy zestaw SLX do wyboru w malowaniu czarno-czerwonym? Przy zakupie samej ramy i tak każdy kolor w tej samej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinwro Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 (edytowane) Cześć Szukam lekkiej ramy do maratonów. Znalazlem Accent PEAK CARBON. Tak sobie patrze na rozmiarowke -> http://velo.pl/sites/default/files/informacje/accent_-_geometria_peak_carbon.jpg I czy tylko mi sie wydaje, ze jest troche dziwna? rozmiar M to praktycznie zwyczajowe L (rura podsiodlowa 19 cali, dlugi TT) Moje wymiary to 184cm wzrostu i 89 do krocza, normalnie celowałbym w rozmiar L, tutaj jednak mam wątpliwości czy rozmiar L nie bedzie zbyt duzy? Wiem, ze byly juz pytania o rozmiar PEAK pod moj wzrost, ale widze, ze geo jest troche inne niż w wersji alu, stad pytanie od ramowych ekspertow pozdrawiam Edytowane 17 Kwietnia 2017 przez Marcinwro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 (edytowane) Moje wymiary to 184cm wzrostu i 89 do krocza M 19' lub żaden. L-ka trochę za długa, za wysoka nawet do maratonów. Jak masz stosunkowo długie ręce to dasz przy 19' most 90 mm, kiere 0-6' backsweep i odsuniesz 5-10 mm siodło do tyłu. Edytowane 17 Kwietnia 2017 przez GTZaskar1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.