Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jak widać z powyższego, to zmieniając 36 na 32 na maraton każe się, że pozbędziesz się prawie dwóch biegów (ząbków koronek). Przemyśl to sobie i przetestuj dokładnie. 

Tak masz rację. Chodziło mi bardziej o to że największa wadą napędów 1x jest to że trzeba dopasować zębatkę do profilu terenu. Można wiele zyskać i też wiele stracić.

co do 42 chodziło mi o kasete.  Zębatki narrow-wide pod standardowe BCD 104 ? korb shimano są do 38z tylko.

 

 

Co do moich kół... Jest mały błąd. Według katologowych wag: Obręczy,nypli,szprych i piast wychodzi 1493,2g.........

Obręcze 755g

 

są są 42...tylko jeszcze nie w polsce ... LINK  ale tak jak pisałem...to raczej do gravela.

 

Koła masz fajne ale które w końcu masz obręcze? Jak z wytrzymałością?

 Wew. szerokość: 18 mm.  Waga: 355 g +/- 5%.

 Wew. szerokość: 20 mm.  Waga: 400g +/- 5%.

 

Sztyce już zamówiłem carbonową ;) ale to raczej ze względu na komfort niż na wagę - internety piszą że lepiej tłumi drgania...zobaczymy

Edytowane przez Leniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcze kupiłem tanio. 300zł na olx a kosztowały 450 na allegro.

Doszła oczywiscie jedna z napisem białym który mi kompletnie nie pasował.

Pojechałem wymienic,były pewne problemy ale gosc dal z szarym. Po powrocie do domu wydaje mi sie wąska, mierze i faktycznie... 1mm węższa

 

I tak dołozyłem do interesu. Próbowałem coś wykombinować,sprzedać jedną/komplet ale nic z tego przez 3 miesiace. Nawet za 100zl wystawialem. A dokładać teraz 200zł.. no nie mam. Przeżyje te 1mm mniej. Takze mam szersza(pojdzie na tył gdzie jednak tego bardziej potrzeba) a węższa na przód. Myślę ,że będzie ok :)  Takie życie w Polsce gdzie ludzie szukaja okazji na zarobku poprzez oszustwo. Kolejny zakup na OLX który skończył się niemiło, aczkolwiek nie bardziej niż zakup opon 26 nowych kiedys, a doszly 29 zajechane.

 

Jak na mój budżet to i tak koła za 1000zł to dużo, bardzo. Tymbardziej ,że nie mam żadnych dochodów.

Nie wiem jak to wyjdzie, ale może tragedi nie będzie. To nie góry ,że potrzebuje obręczy bardzo szerokiej. Oponke założy się mniejszą troszke i będzie ok. To tylko mazowsze. Po za tym obecne koła po 3 latach bez centrowania są ok. jedynie w tyle piasta już dostała. Bieżnia kulek już nie jest w najlepszym stanie. Novateci maja maszyny. Będzie ok.

 

Ps. jak ktoś nie wyczytwał, 3 miesiace kombinowałem z obręczą etc. No i zbierałem pieniądze. Pozostało mi tylko kupić szprychy,już mam niby wyliczone, i oddać do składania. Mam tylko dylemat co do grubości szprych. 2.0-1.6  czy 2.0 1-8. Lekkość czy wytrzymałość i +50g

 

Co do zębatki. Ja wiem ,że na Ali Jest wszystko :D Tylko ciekawe jak z wytrzymałością. Mój dartmoor ma już 2 lata w styczniu bodajże. Do tej pory nowy łańcuch przyjmuje. Orginalna zębatka 38z poszła z pare miesięcy, i łańcuch przeskakuje.   Także polecam, przez problemy firmy urlopy i swieta dostałem ją zamiast za 170zl to za 120zł.  A więc przednia zębatka która działa ponad 2 lata i jest jak nowa za 120zł to mało.

Edytowane przez llancer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zmiana siodełka,sztycy i dodatkowe urwanie 100g i rower 10kg. Trzeba będzie ten cel osiagnąć. Wybrałem się dziś fotke zrobić ale pochłonął mnie test amorka na nowym ciśnieniu.

 

Czasami na allegro pojawia się kierownica alu Koba 700mm prosta od lemon bike. Kupiłem taką na jesieni - waga 185g, cena 170 zł z wysyłką. Miałbyś 100g urwane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kierownice Accen Execute 700mm Waży 290.

Ale podoba mi się z wyglądu, ma tylko logo które na matowej kierownicy jest z połuskującym czarnym. Więc praktycznie nie widać go i mi to sie podoba. 

Za kierownice dalem z 70-80zł i nie zamierzam jej zmieniać.

 

200g na siodełku i sztycy urwe spokojnie wg katalogowych.

Reszte mam zamiar na np. korbie zmiana z deore na slx/xt które są puste w środki i są lżejsze. 30g na mostku moze kiedys.   Ale wydawanie prawie 200zl zeby zyskac 100g to nie dla mnie. WIęc wymienie jak obecne będą już na wykończeniu.

Edytowane przez llancer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztycę jak masz 300g, to nie widzę możliwości w normalnych pieniądzach urwania kolejnych 100g. Wg mnie najbardziej optymalna jest ta: http://www.goodbike.com.pl/p/69/869/gubbike-wspornik-siodla-ultralight-31-6mm-4-kolory-2014--sztyce-.html

Trzyma wagę katalogową, w garażu już mam dwie sztyce od nich.

Edytowane przez paul997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://republic.pl/product-pol-754-Sztyca-wspornik-siodelka-Accent-Execute-Pro-400mm.html 

Prawie złotówka za gram.

A sztyce i tak zmieniać będę i zastanawiałem sie nad tą

http://republic.pl/product-pol-755-Sztyca-wspornik-siodelka-Accent-Execute-400mm.html

 

Nie tylko waga mnie interesuje. Bardziej wygląd i wytrzymałość.


Dorzucam Wam Pare fotek z dzisiaj, i fotke zębatki przedniej i kasety. Zębatka ma ponad 2 lata, a kaseta ponad rok jazdy w terenie i asfalcie tylko na jednym łańcuchu XT.... Nie wiem ile to km ma zrobione,bo ostatnio licznika nie uzywam, a nie chce mi sie na endo sprawdzac. Ale sporo. w same wakacje zrobilem koło 2000km praktycznie tylko po lasach.(brudne wiem, ale kaseta była czyszczona przedwczoraj,olej z łańcucha musiał ją ubrudzic,musze ten olej zmienic.

 

https://www.dropbox.com/sh/oyr468tmzrcfjtb/AABZcFCaWFx-U5c-7uLXLC-8a?dl=0

 

0d105b4a8397a.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam pijany lakiernik, malowanie Peaka jest warte tyle co cała rama. Prawidłowo powinna być pociągnięta jeszcze lakierem bezbarwnym, a tak nie jest. Czuć wyraźnie pod palcami przejście jednego koloru w drugi czyli tak, jak po odklejeniu taśmy zabezpieczającej pierwszą warstwę.


 

 

Wg mnie najbardziej optymalna jest ta: GUBbike-Wspornik siodła ULTRALIGHT-31,6mm 4 kolory (2014) - Sztyce Trzyma wagę katalogową, w garażu już mam dwie sztyce od nich.

Typowa chińska robota, ale jak daje radę to spoko. Kask kupiłem GUB, może się nie zabijemy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz puścić pełny pancerz ale nie zrobisz tego na standardowych przelotkach.

\

Zrobisz, o ile pamiętam to wystarczy dwie przelotki przy górnej rurze rozpiłować delikatnie okrągłym iglakiem. Dokładnie tak mam zrobione :)

 

Popio, dawaj po całości, zaopatrz się jednak w końcówkę szczelną z takim cienkim wężykiem:

koncowka-pancerza-przerzutki.jpg

i bodaj dwa mocowania do pancerza na tylny trójkąt:

big_zatrzask_do_pancerza.jpg?lm=14874108

 

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam,że miałem pełny pancerz i szczerze ? Moim zdaniem nic to nie daje.

 

Obecną linke mam od roku i jest ,,odkryta'' i jest wszystko ok. Jak się kupi dobrą linkę i dba się o czystosć roweru to nie ma problemu. 

 

,,Pełny pancerz'' Powoduje tylko większe tarcie linki i gorszą zmiane biegów i często wolniejszą,mniej prezyzyjną etc.

 

Ale jak kto woli. Jak szkoda kilku złotych na rok na nową linkę.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie mozliwe ze nic nie przerabiales bo poprostu pancerz nie wejdzie w przelotke

Możliwe, możliwe...Tylko tak jak napisałem mam pancerz i koszulkę. To się chyba kiedyś nazywało getto pełny pancerz heheh

 

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełny pancerz tworzy się tylko na odcinkach prostych czyli wzdłuż górnej rury i na rurce tylnego trójkąta. Wszelakie zgięcia i tak są w pancerzu, a to właśnie na zgięciach tworzą się największe opory tarcia, a nie na prostych odcinkach. Pewnie, że ma to znaczenie, ale nie przesadzajmy, przy dobrej lince szlifowanej i dobrym pancerzu dodatkowe opory będą wręcz pomijalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zrobisz, o ile pamiętam to wystarczy dwie przelotki przy górnej rurze rozpiłować delikatnie okrągłym iglakiem. Dokładnie tak mam zrobione

 

Rozpiłować nową ramę? Dziękuję, postoje :thumbsup: To już wolałbym podczepić pancerz pod przewód hydrauliczny i złapać obydwa opaskami zaciskowymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...