Arni220 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Moim zdanie ten rower nie wygląda zgrabnie teraz choć rozumiem, że to czasowe rozwiązanie. Do takiego manewru pasował by Peak 27,5 z kołem 622 i oponą właśnie 33mm. Wszystko powinno się zmieścić, a takie koła nabrały by tej samej średnicy co 584 z oponą 2.25. Tak jak jest teraz odnosi się wrażenie jakby zainstalowano w nim za małe koła od dziecięcego roweru. Za przyspieszenia odpowiada przede wszystkim właśnie masa rotowana. Dałeś bardzo lekkie opony, to i rozkręcić je łatwiej. Wyobraź sobie teraz jak łatwo rozkręcić koła typowo szosowe gdzie obręcze górskie ważą 350g, a szytka 250. To jest miazga dopiero. Edytowane 10 Marca 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Moim zdanie ten rower nie wygląda zgrabnie teraz choć rozumiem, że to czasowe rozwiązanie Kwestia gustu...mi tam się podoba na tyle ze nie śpieszno mi już tak do gravela. p.s. widziałeś gianta anyroad? Moim zdanie ten rower nie wygląda zgrabnie teraz choć rozumiem, że to czasowe rozwiązanie. Do takiego manewru pasował by Peak 27,5 z kołem 622 i oponą właśnie 33mm. Wszystko powinno się zmieścić, a takie koła nabrały by tej samej średnicy co 584 z oponą 2.25. Gdybanie Jakbym miał 27,5 to pewnie byś napisał "Po co takie wielkie koła do 27,5" Wyobraź sobie teraz jak łatwo rozkręcić koła typowo szosowe gdzie obręcze górskie ważą 350g, a szytka 250. Szosowe z obreczami górskimi? Ten zestaw kół waży dokładnie 1550g + opony po 350 + tarcze, kaseta (które już tak nie wpływają na mase rotowaną)...myśle że róznica nie będzie już taka wielka jak po przejściu z "kół terenowych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Spece od ram accenta, za ile można taką ramę upolowac używaną? Szukam czegoś tego typu, żeby złożyć budżetowy rower. Nie pozbywa się ktoś czasem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 za ile można taką ramę upolowac używaną? ciężko powiedzieć bo nie widze nic na rynku...kup nową z poprzedniego rocznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Kupiłem wczoraj Peak'a 26' z lakierem satynowym. Naklejał ktoś na taki lakier bezbarwne naklejki? Nie będzie takiej niespodzianki że po zerwaniu lakier się "wybłyszczy"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Żadne gdybanie, to geometria Pamiętaj też, że zakładając koła które mają teraz mniejszy promień, opuściłeś suport o jakieś 1,5cm. Na ramie 27,5 to zjawisko by nie wystąpiło. Koła szosowe pod góry, a nie koła MTB. Koła szosowe potrafią ważyć 1100/1200g, a szytka tylko 200. To przepaść do tego co masz obecnie, no ale to także przepaść kwotowa i zastosowanie. Edytowane 10 Marca 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 opuściłeś suport o jakieś 1,5cm No i dobrze...rowery szosowe mają niżej suport niz MTB Koła szosowe potrafią ważyć 1100/1200g, a szytka tylko 200. To przepaść do tego co masz obecnie, no ale to także przepaść kwotowa i zastosowanie. No właśnie...o czym my tutaj gadamy. Ja zrobiłem pomykacza do pracy a Ty mi tutaj o kołach za 6 lub więcej tysięcy. Po to tylko żeby być szybciej w pracy ... no ale też szybciej wróce do domu - trzeba to przemyśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Nie ja o kołach za 6 tysięcy, tylko o przyczynach większych przyspieszeń co w pewnym momencie zacząłeś negować. Ja ci tylko pokazałem, że obecny zestaw to jeszcze nie taki cud miód. No i dobrze...rowery szosowe mają niżej suport niż MTB przy innej geometrii ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 tylko o przyczynach większych przyspieszeń co w pewnym momencie zacząłeś negować. Gdzie zacząłem negować że masa rotowana nie wpływa na przyśpieszenie? Ja ci tylko pokazałem, że obecny zestaw to jeszcze nie taki cud miód. Uwierz mi że w ramie za 650zł taki zestaw to właśnie cud miód. Gdybym chciał miec koła które kosztują 6k to miałbym równiez rower za 15tysi. Napisałem że jest znacząca róznica w przyspieszeniu bo tak jest. Czy na kołach za 6tysięcy było by lepsze przyśpieszenie? ...na 100% tak, ale one mnie nie interesują bo niby po co zakładać takie koła do tak ciężkiego roweru Masz takie lekkie? Sprawdzałeś to czy tylko czytałeś? przy innej geometrii ramy wiesz co sie tylko zmieniło...środek ciężkości. Co z tego że na 27,5 to by nie wystąpiło? Co by mi to dało i na co to tak źle wpływa że suport jest powiedzmy ten centymetr niżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Ale o co ci chodzi? Czy ja ci każę zmieniać koła? Wyraziłem swoją opinię na temat takich przeróbek - mi się to nie podoba, bo widzę w tym kilka minusów. Tobie to nie przeszkadza więc OK, tak trzymaj i ciesz się jazdą. Masz takie lekkie? Sprawdzałeś to czy tylko czytałeś? Wczoraj dzieci w gimnazjum opowiadały Edytowane 10 Marca 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Ale o co ci chodzi? Czy ja ci każę zmieniać koła? Wyraziłem swoją opinię na temat takich przeróbek - mi się to nie podoba, bo widzę w tym kilka minusów. Tobie to nie przeszkadza więc OK, tak trzymaj i ciesz się jazdą. Jednemu sie podoba a drugiemu nie i to normalne... Wczoraj dzieci w gimnazjum opowiadały Trzeba było tak od razu to nie byłoby całej tej dyskusji pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Dziwne. Ja na amortyzatorze,oponach 29x2.25 i z kołami o prawie takiej samej wadze mam 10.38kg... Coś ciężki ten twoj peak. Na alu widelcu mialem 9.8 bodajże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Dziwne. Ja na amortyzatorze,oponach 29x2.25 i z kołami o prawie takiej samej wadze mam 10.38kg... Coś ciężki ten twoj peak. Na alu widelcu mialem 9.8 bodajże. Twój lepszy osprzęt oraz napęd 1x robi swoje. Mam zębatkę na testy ale jakoś nie mam czasu aby przerobić na 1x i potestowac. Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 10 Marca 2017 Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) W sumie musze rower zaktualizowac xD. Nie robiłem tego od roku . Dzieki za przypomnienie. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GARGV7ALfZdw957cn0WKt38edxtBk_hGSOHYspmq7Ck/edit?usp=sharing Tu rozpiska wmiare aktualna. Fotka z jesieni,ale aktualna. Edytowane 10 Marca 2017 przez llancer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Marca 2017 Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Jak wygląda u Was powłoka lakiernicza? U mnie widać kilka "wtrąceń", ale co gorsze przy mocowaniu na bidon chyba został wiór po wierceniu i widać 5mm kreskę po lakierem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Tu rozpiska wmiare aktualna. Dzięki za pliczora...będe miał już gotowy szablon do wpisywania dla nowego projektu "Furious" Ważyłes te częsci czy tak wpisywałes z katalogu...i czy sprawdzałeś pózniej czy sie zgadza waga końcowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Części ważyłem po pare razy i porównywałem z katalogowymi etc. Powinno być wszystko ok. W planach mam zamiar kupic szprychy i zlozyc te nowe koła. Estetycznie zmian korby ale na to nie mam pieniędzy. Po za tym szykują się wyprawy na tym rowerku ze znajomym np, z Gdyni do Świnoujścia. Potem jeszcze z mazowsza w góry. No i trzeba w jakiś bagażnik zainwestować, prawdopodobnie będę przerabiał lub własny projekt robił. Co do reszty komponentów już pisałem wcześniej pare stron dłuugi post nt. napędu etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Części ważyłem po pare razy i porównywałem z katalogowymi etc. Powinno być wszystko ok Gdybym tak się postarał na poczatku to teraz bym wiedział ile mógłbym urwać np na zmianie na 1x ... ale człowiekowi się nie chciało bawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Powiem ci tak. 36x11-36 na mazowszu mi wystarcza w zupełnośći. Ostatnio górkę podjechałem pewną pierwszy raz,ciezko ale podjechalem. Wiekszych albo nie ma,albo raczej nie na moje nogi. Dokupic zębatke 40/42 i mozna jezdzic spokojnie w wiekszosci Polski, nie mówię tu o górach etc. Ale mi 36 z przodu w 29 na mazowszu starcza,wręcz idealne jest. I moge pojezdzic po górkach w lesie i z kolegą na asfalcie. Co do wagi. To tylko manetka i przerzutka. Ale zawsze coś 500g ? moze nie. Ale zawsze lżej. Najważniejsze są i tak koła. Potem amor i rama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 A poradzicie jeszcze z wzrostem? Mam 176 cm, przekrok niecałe 80 cm. Potrzebuję dobrać rozmiar peaka tego nowego, z nową geometrią. Z dwojga złego wolę mniejszy rower niż większy, celuję w S-kę (17 cali). Dobrze, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 przy tym wzroście jeździłem na 19" Ale obenie 10cm więcej i 19" i sztyca 350 na max. wiec mysle ze 17 bedzie dla ciebie dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 13 Marca 2017 Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Przy przekroku 80cm to tylko 17", w 19" będziesz już obijał jajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Powiem ci tak. 36x11-36 na mazowszu mi wystarcza w zupełnośći. Ostatnio górkę podjechałem pewną pierwszy raz,ciezko ale podjechalem. Wiekszych albo nie ma,albo raczej nie na moje nogi. Dokupic zębatke 40/42 i mozna jezdzic spokojnie w wiekszosci Polski, nie mówię tu o górach etc. Ale mi 36 z przodu w 29 na mazowszu starcza,wręcz idealne jest. I moge pojezdzic po górkach w lesie i z kolegą na asfalcie. Co do wagi. To tylko manetka i przerzutka. Ale zawsze coś 500g ? moze nie. Ale zawsze lżej. Najważniejsze są i tak koła. Potem amor i rama. Założyłem w końcu zębatke 34z i pojeździłem sobie troche na 34x11-28...całkiem całkiem. Gór tu nie ma także nawet taka kaseta dała dzisiaj rade. W sumie testuje aby wiedzieć co kupić do Furiousa, ciagle nie wiem czy założe tam 2x czy 1x ...teraz taka moda że w gravelach 1x a ja chce trochę po asfalcie pośmigać. Tak jak mówisz, zębatka 42 zaspokoiła by apetyt na prędkość. Do Peaka już kupuje 36z i konwertuje na 1x. Fajnie to chodzi a na maratony kupi sie jeszcze 32z. Ciekawa sprawa z tymi kołami bo na papierze (w excelu ) wygląda na to że wagowo powinienem mieć zbliżone koła do Twoich ale waga pokazuje coś innego ... musze się temu przyjrzeć pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Do Peaka już kupuje 36z i konwertuje na 1x. Fajnie to chodzi a na maratony kupi sie jeszcze 32z. Pamiętaj, że na maratonach mocy w cudowny sposób zawsze przybywa i okazać się może nagle, że 32:11 to mało. 32:11= 2,90 36:12=3,00 36:13=2,76 Jak widać z powyższego, to zmieniając 36 na 32 na maraton każe się, że pozbędziesz się prawie dwóch biegów (ząbków koronek). Przemyśl to sobie i przetestuj dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 14 Marca 2017 Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 co do 42 chodziło mi o kasete. Zębatki narrow-wide pod standardowe BCD 104 ? korb shimano są do 38z tylko. Dzisiaj podjechałem również pod sporą górkę w lesie,krótka ale dosyc stroma,prawie koło odrywa. Ale podjechałem. Jadę w góry w lato, i jest tam taki sam podjazd po asfalcie pare kilometrów. Więc jeżeli chce pare kilometrów podjechac to naturalne ,że swoją zębatke 24 załoze na przód i na tył dokupie 40/42. Korba 2x10 daje możliwość zawsze wrócenia na 2x w razie potrzeby,wystarczy mieć manetke i przerzutke za 30zł łącznie(jakies deore) i dla przedniej starczy. Co do moich kół... Jest mały błąd. Według katologowych wag: Obręczy,nypli,szprych i piast wychodzi 1493,2g......... Obręcze 755g Nyple 19,2g Szprychy 309g Piasty 410g razem 1493,2g Więc zostało mi dokupić szprychy i rowerek 10,3kg bez grama karbonu,z amorkiem. I wystarczającym napędem 1x10 jak na moje tereny i moją nogę. Zmiana siodełka,sztycy i dodatkowe urwanie 100g i rower 10kg. Trzeba będzie ten cel osiagnąć. Wybrałem się dziś fotke zrobić ale pochłonął mnie test amorka na nowym ciśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.