Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

za ile można taką ramę upolowac używaną?
 

ciężko powiedzieć bo nie widze nic na rynku...kup nową z poprzedniego rocznika :)

Napisano

Kupiłem wczoraj Peak'a 26' z lakierem satynowym. Naklejał ktoś na taki lakier bezbarwne naklejki? Nie będzie takiej niespodzianki że po zerwaniu lakier się "wybłyszczy"?

Napisano (edytowane)

Żadne gdybanie, to geometria :)

Pamiętaj też, że zakładając koła które mają teraz mniejszy promień, opuściłeś suport o jakieś 1,5cm. Na ramie 27,5 to zjawisko by nie wystąpiło.

 

Koła szosowe pod góry, a nie koła MTB. Koła szosowe potrafią ważyć 1100/1200g, a szytka tylko 200. To przepaść do tego co masz obecnie, no ale to także przepaść kwotowa i zastosowanie.

Edytowane przez Arni220
Napisano

 

 

opuściłeś suport o jakieś 1,5cm
 

No i dobrze...rowery szosowe mają niżej suport niz MTB :)

 

 

 

 Koła szosowe potrafią ważyć 1100/1200g, a szytka tylko 200. To przepaść do tego co masz obecnie, no ale to także przepaść kwotowa i zastosowanie.  
 

No właśnie...o czym my tutaj gadamy. Ja zrobiłem pomykacza do pracy a Ty mi tutaj o kołach za 6 lub więcej tysięcy. Po to tylko żeby być szybciej w pracy :) ... no ale też szybciej wróce do domu - trzeba to przemyśleć ;)

Napisano

Nie ja o kołach za 6 tysięcy, tylko o przyczynach większych przyspieszeń co w pewnym momencie zacząłeś negować. Ja ci tylko pokazałem, że obecny zestaw to jeszcze nie taki cud miód.

 

 

No i dobrze...rowery szosowe mają niżej suport niż MTB
przy innej geometrii ramy
Napisano

 

 

tylko o przyczynach większych przyspieszeń co w pewnym momencie zacząłeś negować.  
 

Gdzie zacząłem negować że masa rotowana nie wpływa na przyśpieszenie?

 

 

 

 Ja ci tylko pokazałem, że obecny zestaw to jeszcze nie taki cud miód.
 

Uwierz mi że w ramie za 650zł taki zestaw to właśnie cud miód. Gdybym chciał miec koła które kosztują 6k to miałbym równiez rower za 15tysi. 

Napisałem że jest znacząca róznica w przyspieszeniu bo tak jest. Czy na kołach za 6tysięcy było by lepsze przyśpieszenie? ...na 100% tak, ale one mnie nie interesują bo niby po co zakładać takie koła do tak ciężkiego roweru :)

Masz takie lekkie? Sprawdzałeś to czy tylko czytałeś?

 

 

 

 przy innej geometrii ramy  
 

wiesz co sie tylko zmieniło...środek ciężkości. Co z tego że na 27,5 to by nie wystąpiło? Co by mi to dało i na co to tak źle wpływa że suport jest powiedzmy ten centymetr niżej?

Napisano (edytowane)

Ale o co ci chodzi? Czy ja ci każę zmieniać koła? Wyraziłem swoją opinię na temat takich przeróbek - mi się to nie podoba, bo widzę w tym kilka minusów. Tobie to nie przeszkadza więc OK, tak trzymaj i ciesz się jazdą.

 

Masz takie lekkie? Sprawdzałeś to czy tylko czytałeś?

 

Wczoraj dzieci w gimnazjum opowiadały

Edytowane przez Arni220
Napisano

 

 

Ale o co ci chodzi? Czy ja ci każę zmieniać koła? Wyraziłem swoją opinię na temat takich przeróbek - mi się to nie podoba, bo widzę w tym kilka minusów. Tobie to nie przeszkadza więc OK, tak trzymaj i ciesz się jazdą.
 

Jednemu sie podoba a drugiemu nie i to normalne...

 

 

 

Wczoraj dzieci w gimnazjum opowiadały

Trzeba było tak od razu to nie byłoby całej tej dyskusji

pozdrawiam

 

Napisano

Dziwne. Ja na amortyzatorze,oponach 29x2.25 i z kołami o prawie takiej samej wadze mam 10.38kg... Coś ciężki ten twoj peak. Na alu widelcu mialem 9.8 bodajże.

Twój lepszy osprzęt oraz napęd 1x robi swoje. Mam zębatkę na testy ale jakoś nie mam czasu aby przerobić na 1x i potestowac.

 

Wysłane z mojego Lenovo TAB 2 A8-50L przy użyciu Tapatalka

Napisano

Jak wygląda u Was powłoka lakiernicza? U mnie widać kilka "wtrąceń", ale co gorsze przy mocowaniu na bidon chyba został wiór po wierceniu i widać 5mm kreskę po lakierem 

Napisano

Tu rozpiska wmiare aktualna. 

 

Dzięki za pliczora...będe miał już gotowy szablon do wpisywania dla nowego projektu "Furious"

Ważyłes te częsci czy tak wpisywałes z katalogu...i czy sprawdzałeś pózniej czy sie zgadza waga końcowa? ;)

Napisano

Części ważyłem po pare razy i porównywałem z katalogowymi etc. Powinno być wszystko ok.

 

W planach mam zamiar kupic szprychy i zlozyc te nowe koła.

Estetycznie zmian korby ale na to nie mam pieniędzy.

 

Po za tym szykują się wyprawy na tym rowerku ze znajomym np, z Gdyni do Świnoujścia. Potem jeszcze z mazowsza w góry. No i trzeba w jakiś bagażnik zainwestować, prawdopodobnie będę przerabiał lub własny projekt robił.

 

Co do reszty komponentów już pisałem wcześniej pare stron dłuugi post nt. napędu etc.

 

Napisano

 

 

Części ważyłem po pare razy i porównywałem z katalogowymi etc. Powinno być wszystko ok
 

Gdybym tak się postarał na poczatku to teraz bym wiedział ile mógłbym urwać np na zmianie na 1x ... ale człowiekowi się nie chciało bawić ;)

Napisano

Powiem ci tak. 36x11-36 na mazowszu mi wystarcza w zupełnośći. Ostatnio górkę podjechałem pewną pierwszy raz,ciezko ale podjechalem. Wiekszych albo nie ma,albo raczej nie na moje nogi. 

 

Dokupic zębatke 40/42 i mozna jezdzic spokojnie w wiekszosci Polski, nie mówię tu o górach etc.

 

Ale mi 36 z przodu w 29 na mazowszu starcza,wręcz idealne jest. I moge pojezdzic po górkach w lesie i z kolegą na asfalcie.

 

Co do wagi. To tylko manetka i przerzutka. Ale zawsze coś :D 500g ? moze nie. Ale zawsze lżej. Najważniejsze są i tak koła. Potem amor i rama.

Napisano

A poradzicie jeszcze z wzrostem? Mam 176 cm, przekrok niecałe 80 cm. Potrzebuję dobrać rozmiar peaka tego nowego, z nową geometrią. Z dwojga złego wolę mniejszy rower niż większy, celuję w S-kę (17 cali). Dobrze, czy nie?

Napisano

Powiem ci tak. 36x11-36 na mazowszu mi wystarcza w zupełnośći. Ostatnio górkę podjechałem pewną pierwszy raz,ciezko ale podjechalem. Wiekszych albo nie ma,albo raczej nie na moje nogi. 

 

Dokupic zębatke 40/42 i mozna jezdzic spokojnie w wiekszosci Polski, nie mówię tu o górach etc.

 

Ale mi 36 z przodu w 29 na mazowszu starcza,wręcz idealne jest. I moge pojezdzic po górkach w lesie i z kolegą na asfalcie.

 

Co do wagi. To tylko manetka i przerzutka. Ale zawsze coś :D 500g ? moze nie. Ale zawsze lżej. Najważniejsze są i tak koła. Potem amor i rama.

 

Założyłem w końcu zębatke 34z i pojeździłem sobie troche na 34x11-28...całkiem całkiem. Gór tu nie ma także nawet taka kaseta dała dzisiaj rade.

W sumie testuje aby wiedzieć co kupić do Furiousa,  ciagle nie wiem czy założe tam 2x czy 1x ...teraz taka moda że w gravelach 1x a ja chce trochę po asfalcie pośmigać. Tak jak mówisz, zębatka 42 zaspokoiła by apetyt na prędkość. Do Peaka już kupuje 36z i konwertuje na 1x. Fajnie to chodzi a na maratony kupi sie jeszcze 32z.

Ciekawa sprawa z tymi kołami bo na papierze (w excelu :) )  wygląda na to że wagowo powinienem mieć zbliżone koła do Twoich ale waga pokazuje coś innego :( ... musze się temu przyjrzeć

pozdrawiam

Napisano

 

 

Do Peaka już kupuje 36z i konwertuje na 1x. Fajnie to chodzi a na maratony kupi sie jeszcze 32z.

Pamiętaj, że na maratonach mocy w cudowny sposób zawsze przybywa i okazać się może nagle, że 32:11 to mało.

32:11= 2,90

36:12=3,00

36:13=2,76

Jak widać z powyższego, to zmieniając 36 na 32 na maraton każe się, że pozbędziesz się prawie dwóch biegów (ząbków koronek). Przemyśl to sobie i przetestuj dokładnie. 

Napisano

co do 42 chodziło mi o kasete.  Zębatki narrow-wide pod standardowe BCD 104 ? korb shimano są do 38z tylko.

 

Dzisiaj podjechałem również pod sporą górkę w lesie,krótka ale dosyc stroma,prawie koło odrywa. Ale podjechałem.   Jadę w góry w lato, i jest tam taki sam podjazd po asfalcie pare kilometrów.  Więc jeżeli chce pare kilometrów podjechac to naturalne ,że swoją zębatke 24 załoze na przód i na tył dokupie 40/42.

 

Korba 2x10 daje możliwość zawsze wrócenia na 2x w razie potrzeby,wystarczy mieć manetke i przerzutke za 30zł łącznie(jakies deore) i dla przedniej starczy.

 

Co do moich kół... Jest mały błąd. Według katologowych wag: Obręczy,nypli,szprych i piast wychodzi 1493,2g.........

Obręcze 755g

Nyple 19,2g

Szprychy 309g

Piasty 410g

razem 1493,2g

 

Więc zostało mi dokupić szprychy i rowerek 10,3kg bez grama karbonu,z amorkiem. I wystarczającym napędem 1x10 jak na moje tereny i moją nogę.

 

Zmiana siodełka,sztycy i dodatkowe urwanie 100g i rower 10kg. Trzeba będzie ten cel osiagnąć. Wybrałem się dziś fotke zrobić ale pochłonął mnie test amorka na nowym ciśnieniu.

 

 

Napisano (edytowane)

 

Jak widać z powyższego, to zmieniając 36 na 32 na maraton każe się, że pozbędziesz się prawie dwóch biegów (ząbków koronek). Przemyśl to sobie i przetestuj dokładnie. 

Tak masz rację. Chodziło mi bardziej o to że największa wadą napędów 1x jest to że trzeba dopasować zębatkę do profilu terenu. Można wiele zyskać i też wiele stracić.

co do 42 chodziło mi o kasete.  Zębatki narrow-wide pod standardowe BCD 104 ? korb shimano są do 38z tylko.

 

 

Co do moich kół... Jest mały błąd. Według katologowych wag: Obręczy,nypli,szprych i piast wychodzi 1493,2g.........

Obręcze 755g

 

są są 42...tylko jeszcze nie w polsce ... LINK  ale tak jak pisałem...to raczej do gravela.

 

Koła masz fajne ale które w końcu masz obręcze? Jak z wytrzymałością?

 Wew. szerokość: 18 mm.  Waga: 355 g +/- 5%.

 Wew. szerokość: 20 mm.  Waga: 400g +/- 5%.

 

Sztyce już zamówiłem carbonową ;) ale to raczej ze względu na komfort niż na wagę - internety piszą że lepiej tłumi drgania...zobaczymy

Edytowane przez Leniu
Napisano (edytowane)

Obręcze kupiłem tanio. 300zł na olx a kosztowały 450 na allegro.

Doszła oczywiscie jedna z napisem białym który mi kompletnie nie pasował.

Pojechałem wymienic,były pewne problemy ale gosc dal z szarym. Po powrocie do domu wydaje mi sie wąska, mierze i faktycznie... 1mm węższa

 

I tak dołozyłem do interesu. Próbowałem coś wykombinować,sprzedać jedną/komplet ale nic z tego przez 3 miesiace. Nawet za 100zl wystawialem. A dokładać teraz 200zł.. no nie mam. Przeżyje te 1mm mniej. Takze mam szersza(pojdzie na tył gdzie jednak tego bardziej potrzeba) a węższa na przód. Myślę ,że będzie ok :)  Takie życie w Polsce gdzie ludzie szukaja okazji na zarobku poprzez oszustwo. Kolejny zakup na OLX który skończył się niemiło, aczkolwiek nie bardziej niż zakup opon 26 nowych kiedys, a doszly 29 zajechane.

 

Jak na mój budżet to i tak koła za 1000zł to dużo, bardzo. Tymbardziej ,że nie mam żadnych dochodów.

Nie wiem jak to wyjdzie, ale może tragedi nie będzie. To nie góry ,że potrzebuje obręczy bardzo szerokiej. Oponke założy się mniejszą troszke i będzie ok. To tylko mazowsze. Po za tym obecne koła po 3 latach bez centrowania są ok. jedynie w tyle piasta już dostała. Bieżnia kulek już nie jest w najlepszym stanie. Novateci maja maszyny. Będzie ok.

 

Ps. jak ktoś nie wyczytwał, 3 miesiace kombinowałem z obręczą etc. No i zbierałem pieniądze. Pozostało mi tylko kupić szprychy,już mam niby wyliczone, i oddać do składania. Mam tylko dylemat co do grubości szprych. 2.0-1.6  czy 2.0 1-8. Lekkość czy wytrzymałość i +50g

 

Co do zębatki. Ja wiem ,że na Ali Jest wszystko :D Tylko ciekawe jak z wytrzymałością. Mój dartmoor ma już 2 lata w styczniu bodajże. Do tej pory nowy łańcuch przyjmuje. Orginalna zębatka 38z poszła z pare miesięcy, i łańcuch przeskakuje.   Także polecam, przez problemy firmy urlopy i swieta dostałem ją zamiast za 170zl to za 120zł.  A więc przednia zębatka która działa ponad 2 lata i jest jak nowa za 120zł to mało.

Edytowane przez llancer

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...