Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na pierwszym zdjęciu masz standardowe łożysko maszynowe , na drugim kartridż do sterów potocznie tez nazywane maszynowym. Jak wyjmiesz ten plastikowy czarny pierścień rozbierzesz go na części (bieżnia dolna i górna + wianek z kulkami). Wiele osób uważa to za bezobsługowe , ale warto czasem to rozebrać wyczyścić i przesmarować bo wbrew pozorom uszczelnienie jest słabe i syf się dostaje siejąc spustoszenie (moje fabryczne VP na dole wytrzymały 3 miechy , u kolegi HSI-SPRO niecałe pół roku)

Napisano

OMG, przecież łożysko do sterów jest łożyskiem skośnym, które ma za zadanie przenosić siły wzdłużne jak i poprzeczne. Ma/może mieć identyczną konstrukcję wewnętrzną jak każde inne łożysko proste. To nie jest żaden kartridż czy jak to tam zwiecie, tylko zwyczajne łożysko o budowie przystosowanej do przenoszenia odp. sił.

Napisano

No cóż, ja się kłócił nie będę ale też mi się tak wydaje, tylko na forach rowerowych istnieje milion różnych typów łożysk które tak naprawdę są jednym i tym samym.

 

Z każdego można zdjąć pokrywkę i nasmarować od nowa.

Napisano

Jednym i tym samym nie są, bo w rowerze najczęściej spotykane są kulkowe proste, jednorzędowe, podwójnie uszczelnione i na te łożyska lud mówi "maszynowe". Takim samym łożyskiem maszynowym jest wspomniane łożysko skośne sterów, łożysko baryłkowe wahliwe, igiełkowe i wiele, wiele innych. Wszystkie one należą do grupy łożysk tocznych (mają toczący się element w środku np. wałek, kulkę, igiełkę, baryłkę). Drugą grupą są łożyska ślizgowe, takimi łożyskami są np. te ceramiczne czy stalowe elementy w oryginalnych kółeczkach przerzutek Shimano, ale także taką rolę spełnia parzcież rolka łańcucha lub niektóre elementy wewnątrz manetek. 

Generalnie wszystkie te łożyska można na dobra sprawę nazwać maszynowymi, bo każde ma zastosowanie w jakiejś maszynie. Jest to niepoprawna nazwa oczywiście, ale w środowisku rowerowym przyjęta i akceptowalna, no ale nazywać łożysko kulkowe skośne jakimś kartridżem, to już lekkie przegięcie.

Napisano

@@Arni220 twoje elaboraty czasami są porażające niczym wykłady na uniwersytecie :002:

Pod hasłem "kartridż sterów" kryję się właśnie wspomniane łożysko , a nazwa takowych sterów (pamiętam jeszcze z lat '90) to kartridżowe.

Sam zauważyłeś , że nie są to normalne (czytaj powszechnie spotykane) łożyska stąd i nazwa specyficzna.

 

Dobra , koniec OT bo temat nie o tym.

Napisano

To ja dla podsumowania powiem tylko że u mnie te stery działają bez problemów od 2 lat, także może nie będzie źle  :thumbsup:

Napisano

Nie, jest to powszechnie spotykany typ łożyska, a jedno co zauważyłem, to niewłaściwe jego nazewnictwo gdzie łożysko skośne nazywane jest kartridżem, bo ma w środku wianuszek z kulkami. Problem w tym, że wiele łożysk tocznych ma wianuszek z kulkami, a nie tylko skośne.

Skoro mamy być poważni w dyskusjach, to należy używać także poprawnego nazewnictwa, a nie potocznego z lat minionych, nie cofajmy się, idźmy do przodu, bo później rodzą się takie kwiaty.

Napisano (edytowane)

Jest to problem do rozwiązania za pomocą specjalnych sterów. Poza tym Force produkuje też ramę z taperowaną główką. Mało jest opinii na temat tej ramy epigoni (a w zasadzie brak) - ja kupiłem w ciemno bo była w promocji za 380 zł, jak się sprawdzi w budżetowym sztywniaku ? Zobaczymy. Na razie przejechane 12 km i się nie rozleciała :)

Edytowane przez firefoks
Napisano

 

 

Jest to problem do rozwiązania za pomocą specjalnych sterów.

Niby tak ,ale przy takiej główce stożek tapera się raczej nie zmieści (próbowałem przy innej ramie z tak profilowaną główką).

 

 

Poza tym Force produkuje też ramę z taperowaną główką.

Ale geo i cena zupełnie inna.

Napisano

 

 

Niby tak ,ale przy takiej główce stożek tapera się raczej nie zmieści (próbowałem przy innej ramie z tak profilowaną główką).
 

Stożki taperowane potrafią być niskie.Oczywiście zależy to od modelu widelca/amortyzatora.Do tego dochodzą specjalne stery które wydłużają główkę ramy  i rozszerzają ją.

Napisano

Gdyby miała taper (zabawa ze sterami nie zawsze możliwa, droga, psuje estetykę i geo), była trwalsza od peaka a kąt główki byłby <=70deg (dla dużych rozmiarówek) to byłaby ciekawą propozycją. Gdyby jeszczcze była pod 142x12 to byłaby wręcz świetna. Aktualnie poza masą nic szczególnego jej nie wyróżnia w stosunku do ram z najniższej półki (kands, tdf i jeszcze paru innych) i w sumie niewiele o niej wiadomo (peaków jest zatrzęsienie).

Napisano

@@Michulo wiem jak o wygląda bo próbowałem (bieżnia dolna zależnie od modelu daje 12-15mm wysokości) , w moim przypadku przy główce 125mm stożkowi od Rock Shox brakowało 5mm (uwzględniając miskę).

Napisano

Co do sterów. Dostałem oficjalną odpowiedź od Velo ,ze w opisie sterów na stronie i we wszystkich sklepach był bład i zeby odeslac na reklamacje. ale mi sie nie chcialo w to bawić. tracic pieniadze i potem jakies neco dostac.... pff.

Napisano

Neco to bardzo dobre stery i suporty w przystępnej cenie. Polecam stery Neco na maszynach. Nawet specjalnie zajrzałem pod uszczelkę żeby zobaczyć czy dali smar w łożyskach i okazało dię, że był. A ktoś pisał,że w FSA było sucho...

Napisano

Tak samo jak z każdą inną rzeczą - gwarancja leci od nowa.

 

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej

 

@gtb jednak firma velo ma inną politykę gwarancyjną...

 

"Witam,

Zgodnie z warunkami gwarancji, dwuletnia gwarancja powstaje z chwilą odbioru zakupionego produktu i w przypadku wystąpienia w okresie gwarancji wad fabrycznych bądź materiałowych, gwarant zapewnia wymianę produktu na nowy. W związku z powyższym z chwilą wydania nowego produktu na gwarancji, gwarancja nie odnawia się i okres ochrony kończy się z chwilą upływu dwóch lat od daty zakupu. "

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...