Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Odległość szczytu siodła do osi suportu jest myląca. Korby mogą mieć innej długości ramiona, a i same pedały/bloki także. Takie porównanie jeszcze nic nam nie mówi. Trzeba pomierzyć kąty w kolanie, by powiedzieć jednoznacznie -jest jednakowo.

  • Mod Team
Napisano

No i wszystko jasne w temacie nowych Carbonowych Peaków:

http://accent-bikes.com/aktualnosci/odkrywamy-szczegoly-ramy-peak-carbon

 

• Waga: 1100 g (rozmiar M)

• Wykonanie w technologii monocoque

• Środek suportu BSA

• Wewnętrzne prowadzenie linek

• Tylna oś 12 x 142 mm

• Sztyca: 31,6 mm

• Przerzutka przednia: 34,9 mm

• Stery: zintegrowane IS42/IS52mm

• Mocowanie hamulca: Post Mount (maksymalny rozmiar tarczy 160 mm)

• Szerokość mufy suportu: 68 mm

 

No i chyba najważniejsze:

Sugerowana cena detaliczna: 2999 zł

Napisano

Dla mnie lipa. I nawet nie chodzi o cenę.

 

Taper, BSA i sztywna oś - fajnie że są. Jednak geometria mogłaby być nowocześniejsza. Nie więcej niż 70stopni na główce i krótszy ogon byłyby na miejscu.

Do tego przy długości 64 potrzebowałbym 50-51cm podsiodłówki. Rozmiar M za to za niski i za krótki. Jest też plus: dzięki temu niedopasowaniu do moich oczekiwań nie muszę się zastanawiać czy cena jest OK czy przynajmniej o kilka Władysławów Jagiełło za duża ;)

Napisano (edytowane)

" Ramę będzie można również zobaczyć podczas targów Kielce Bike Expo od 29 września do 1 października. Zapraszamy na stoisko F-18!"

 

Ktoś z Was będzie obecny na tych targach? Mógłby pocykać kilka fotek i wrzucić na forum?

Jestem w 90% co do kupna chińskiego karbonu. Informacja o karbonowym Peak'u trochę wprowadziła zamętu.

Choć jak tak dłużej się zastanowić, to za 3000zł przy odrobinie szczęścia można znaleźć coś sprawdzonego.

Edytowane przez montell81
Napisano (edytowane)

Obecnie ujeżdżam Peaka 29 z 2015r. Jeśli chciałbym przesiąść się na carbon accenta, to nie starczy mi 6000PLN. Kompatybilność wsteczna? :D

 

Nowe tylne koło, nowy napęd(brak możliwości założenia przedniej przerzutki -> kaszana), obejmy, zaciski itd. 

 

Z powodu zysku 500g? Nie, dziękuję.

 

Wolę dołożyć i kupić cały nowy rower.

 

 

Nie wiem skąd pomysł, że ktoś normalny będzie chciał rower do XC bez przerzutki z przodu. Nie licząc kilku koksów nikt normalny nie podjedzie z blatem 38 z przodu niczego. A to najmniejszy akceptowalny rozmiar do ścigania. Paru koksów z pudła ogarnie 1x11. Reszta normalnych ludzi potrzebuje młynek.

Edytowane przez Mateusz30
Napisano

Nikt Ci nie zabroni, tylko obejma na węglu to pomysł słaby. Po to wymyślono DM żeby zaoszczędzić te dodatkowe dwadzieścia-kilka gr na obejmie. Jak już wydaję niemało $$$ na lekkość to oczekuję rozwiązań dostępnych współcześnie optymalizujących masę. Dodatkowo jest kwestia ew. uszkodzenia ramy poprzez obejmę ale to skrajne przypadki będą.

Napisano

Obecnie ujeżdżam Peaka 29 z 2015r. Jeśli chciałbym przesiąść się na carbon accenta, to nie starczy mi 6000PLN. Kompatybilność wsteczna? :D

 

Nowe tylne koło, nowy napęd(brak możliwości założenia przedniej przerzutki -> kaszana), obejmy, zaciski itd. 

 

Z powodu zysku 500g? Nie, dziękuję.

 

Wolę dołożyć i kupić cały nowy rower.

 

 

Nie wiem skąd pomysł, że ktoś normalny będzie chciał rower do XC bez przerzutki z przodu. Nie licząc kilku koksów nikt normalny nie podjedzie z blatem 38 z przodu niczego. A to najmniejszy akceptowalny rozmiar do ścigania. Paru koksów z pudła ogarnie 1x11. Reszta normalnych ludzi potrzebuje młynek.

 

Przecież nie będzie żadnego problemu by założyć przerzutkę przednią na obejmę w nowym Peaku. Poza tym nie każdy będzie musiał zmieniać tylne koło. Są piasty z możliwością konwersji z "niesztywnej" na sztywną oś.

Napisano

A po co komu sztywna oś w najtańszej ramie do ścigania? Kapci w plusie nikt tam nie założy, boost nie jest potrzebny, hamulca po zdjęciu koła regulować nie trzeba. Przepraszam, ale co niby ma być nie tak osią 9mm? Jeździmy na niej od 100lat.

 

Nikt nie poczuje różnicy sztywności kół. A kompatybilność wsteczna jest w tym momencie ważniejsza przy taniej ramie.

 

Obstwawiam, że jak Accent za rok przestawi produkcję w Chinach, to zanim dojadą ramy 2018 alu ze sztywną osią, to... będzie to już zapomniany standard.

Napisano

Od miesiąca szukam atrakcyjnych kół 29 pod klasyczne qr w rozsądnej cenie. Wszystkie koła "premium", które można nabyć z drugiej ręki są praktycznie pod 142x12. Po doliczeniu adaptera (np. 120 zł w przypadku DT) cena nie jest już wyjątkowo promocyjna. Powiedzmy, że tej samej cenie mogę mieć funkcjonalnie porównywalne koła ważące 2200g pod QR i 1800g pod 142x12.

Napisano

Tak lekko nie ten dział.

Od miesiąca szukam atrakcyjnych kół 29 pod klasyczne qr w rozsądnej cenie. Wszystkie koła "premium", które można nabyć z drugiej ręki są praktycznie pod 142x12. Po doliczeniu adaptera (np. 120 zł w przypadku DT) cena nie jest już wyjątkowo promocyjna. Powiedzmy, że tej samej cenie mogę mieć funkcjonalnie porównywalne koła ważące 2200g pod QR i 1800g pod 142x12.

Napisano (edytowane)
Tak lekko nie ten dział

 

oczywiście że ten dział :P brak sztywnej osi z tyłu to minus i każdy kto choć raz przejechał się na rowerze z tymże systemem nie chce nic innego :P brak problemów z dudnieniem tarcz, uczuciem że koło pływa przy mocnym zrywie, brak potrzeby ustawiania tarczy względem zacisku :P nie wiem co chłopakom szkodziło zmienić lekko geometrie żeby te mityczne 142mm weszło bo byłby pewnie hit a tak jest lekki niesmak :P

Edytowane przez WonszRzeczny
Napisano

Kolegro od kół - 2200 pod qr ? Wtf ? Ja aktualnie składam na piastach novateca,obręczach accenta ,szprychach i nyplach sapim. Komplet wyjdzie koło 1500g :D

 

I to moim zdaniem nie prawda ,że nie da się dostać kompletu pod qr. Są,gorzej raczej z przodem gdzie większosć droższych ma 15mm.

Napisano

Ja też sobie mogę poskładać takie, tylko za całe koła chce dać najwyżej tyle co Ty za same piasty ;) bo to nie dla mnie.

I nie chodzi mi o to, że nie mogę dostać kompletu pod qr tylko o to, że mam większy wybór i lepsze ceny w kołach pod sztywne osie... Ot np. taki spec roval mi się pewnego dnia trafił za 400zl nówka komplet... I poszedł do roweru brata (szczęśliwie nie było prob z piastą 142+ w jego ramie).

Napisano

Witam.Mam pytanie odnośnie wielkości ramy.Składam rower na zimę(a w zasadzie potrzebuję tylko rame bo reszta wala się w domu) i zastanawiam się nad Peakiem 29 2016.Mam 177cm wzrostu i długość nogi 80cm stojąc boso.Skłaniam się ku S-ce czyli jakieś 17,5" ( w poprzednich latach M ). Niestety nie mam gdzie przymierzyć się do ramy na kołach.Jak ktoś jest podobnych gabarytów i ma tą ramę to proszę o info.Pozdrawiam.

Napisano

Witam.Mam pytanie odnośnie wielkości ramy.Składam rower na zimę(a w zasadzie potrzebuję tylko rame bo reszta wala się w domu) i zastanawiam się nad Peakiem 29 2016.Mam 177cm wzrostu i długość nogi 80cm stojąc boso.Skłaniam się ku S-ce czyli jakieś 17,5" ( w poprzednich latach M ). Niestety nie mam gdzie przymierzyć się do ramy na kołach.Jak ktoś jest podobnych gabarytów i ma tą ramę to proszę o info.Pozdrawiam.

Mysle ze latwiej byloby znalezc osobe gdybys podal swoja lokalizacje ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...