marcinusz Napisano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 Nie sprzedaję NNW ani ekspanderów i dbam o to, żeby na forum nie było złych rad. Przeszkadza Ci to? Opisem jak to ekspander niszczył karbon racjonalizujesz sobie nabicie gwiazdki, ale prawda jest taka, że po prostu kutwisz na właściwy ekspander. Naprawdę życzę Ci, żeby ta oszczędność nie wyszła Ci bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 14 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2016 A to ciekawe, czyli śrubki z gwiazdek też można wykręcać i jeździć bez? no oczywiście, nie ma nic złego w jeżdżeniu bez top capa, przecież po przykręceniu mostka do sterówki to właśnie on trzyma w ryzach stery, nie top cap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 (edytowane) przecież po przykręceniu mostka do sterówki to właśnie on trzyma w ryzach stery, nie top cap. w takim razie skąd wysuwanie się ekspandera i luzy? Mógł bym to sobie wyobrazić na rurze aluminiowej ale jakoś u mnie na karbonie to nie działało. Tylko nie pisz że słabo dokręciłem mostek, a najlepiej załóż nowy temat chętnie porozmawiam. Z drugiej strony jeśli top cap z gwiazdką nie przytrzymuje sterówki to chyba nie ma obawy o niszczenie włókien karbonowych ;-) kutwisz na właściwy ekspander zanim zrobisz ze mnie dziada odpal sobie np. allegro i poszukaj, znajdziesz dwa w porywach do trzech ekspanderów, wszystkie podobne konstrukcyjnie i z takim samym zakresem średnicy wew. A najlepiej to podaj adres wyślę Ci swojego ekspandera i uzywaj sobie na zdrowie, tylko wykup NW. Edytowane 15 Stycznia 2016 przez wszoltysik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Zresztą ekspander po skręceniu sterów można wyjąć i jeździć bez, tak nawiasem mówiąc. Jesteś tego pewien? Na pewno można wyjąć top-cap, śrubę i gwiazdkę z aluminiowej rury sterowej. Ale czy z karbonu można wyjąć ekspander? Całość się nie rozpadnie, ale myślę że dla karbonowej rury ekspander jest też ochroną przed zgniataniem przez mostek (ekspander jest na tej wysokości, na której mocujesz mostek) i chyba nie jest to bez znaczenia. Wydaje mi się też, że ekspander swoją obecnością usztywnia karbonową rurę sterową w miejscu montażu mostka (pełna w środku rura nie jest w stanie się wyginać). zanim zrobisz ze mnie dziada odpal sobie np. allegro i poszukaj, znajdziesz dwa w porywach do trzech ekspanderów, wszystkie podobne konstrukcyjnie i z takim samym zakresem średnicy wew. A najlepiej to podaj adres wyślę Ci swojego ekspandera i uzywaj sobie na zdrowie, tylko wykup NW. Dziękuję bardzo, ale ja mam prawidłowo działający ekspander. Może być tak, że masz niewymiarową rurę w widelcu i stąd problemy. W każdym razie wykłócając się ze mną, że postępujesz prawidłowo lub w jedyny możliwy sposób nic nie zyskujesz na bezpieczeństwie korzystania z gwiazdki w karbonowej rurze sterowej. Nie wiem po co się uprałeś, że mam koniecznie pochwalić Twój sposób działania. Moim zdaniem to nie samo dociąganie sterów jest najgroźniejsze. Karbon w czasie jazdy "pracuje" i będzie się "kaleczył" o ostrą gwiazdkę. Z czasem może nie wytrzymać. Więc gwiazdki nie powinno się nabijać, dociągać na niej sterów i co najważniejsze - jeździć z nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 w takim razie skąd wysuwanie się ekspandera i luzy? Mógł bym to sobie wyobrazić na rurze aluminiowej ale jakoś u mnie na karbonie to nie działało. Tylko nie pisz że słabo dokręciłem mostek, a najlepiej załóż nowy temat chętnie porozmawiam. Z drugiej strony jeśli top cap z gwiazdką nie przytrzymuje sterówki to chyba nie ma obawy o niszczenie włókien karbonowych ;-) Nie będę podawał przykładu wielu weightweenies, bo u nich profit z braku ekspandera jest oczywisty, ale wielu pro też tak jeździ, nawet mistrz Zinn nie widzi przeciwwskazań. W klimatach rowerów do skakania był taki patent, że się brało długą śrubę, podkładki o dużej średnicy i nakrętki, wsadzało się to przez sterówkę, skręcało stery, dokręcało mostek i wyjmowało całą śrubę. Dzięki temu stery były skręcone, a sterówka pusta w środku i można nią było puścić pancerz/przewód przedniego hamulca i kręcić barspiny. Mostek dokręcałeś kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem? Użyłeś specjalnej pasty na łączeniu mostek-sterówka? Niektóre ekspandery po prostu słabo trzymają, ale gwiazdka nadal nie jest rozwiązaniem dobrym do karbonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Nie będę podawał przykładu wielu weightweenies, bo u nich profit z braku ekspandera jest oczywisty, ale wielu pro też tak jeździ, nawet mistrz Zinn nie widzi przeciwwskazań. W klimatach rowerów do skakania był taki patent, że się brało długą śrubę, podkładki o dużej średnicy i nakrętki, wsadzało się to przez sterówkę, skręcało stery, dokręcało mostek i wyjmowało całą śrubę. Dzięki temu stery były skręcone, a sterówka pusta w środku i można nią było puścić pancerz/przewód przedniego hamulca i kręcić barspiny. Mostek dokręcałeś kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem? Użyłeś specjalnej pasty na łączeniu mostek-sterówka? No to mnie uspokoiłeś, no i tłumaczyło by to dlaczego gwiazdka nie robi krzywdy wewnątrz rury (kontrolowane co jakiś czas) pastę dałem, moment 6nm, ekspander aerozine, u mnie to nie zadziałało z winy ekspandera albo rury w środku, tego nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 nawet mistrz Zinn nie widzi przeciwwskazań Na pewno rozróżniasz ekspander od gwiazdki ? Ritchey pisze jasno: Never use a star nut as counter bearing inside the fork steerer! Risk of brakeage! Zwracam uwagę na słowa "star nut" i "never". Źródło: http://ritcheylogic.com/manuals/forks-headsets/Ritchey_forkheatsetEN20130207_web.pdf strona 5, trzecia szpalta No to mnie uspokoiłeś, no i tłumaczyło by to dlaczego gwiazdka nie robi krzywdy wewnątrz rury (kontrolowane co jakiś czas) A Ty dalej zaklinasz rzeczywistość. Rzucaj dalej te czary, zwłaszcza chroniące przed wybiciem zębów wskutek awarii sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 A Ty dalej zaklinasz rzeczywistość. Rzucaj dalej te czary, zwłaszcza chroniące przed wybiciem zębów wskutek awarii sprzętu. Chłopie zaczynasz robić się nudny, znajdź sobie innego adresata i tam uprawiaj swoją retorykę a ode mnie się odczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Atakujesz mnie personalnie, bo nie masz argumentów merytorycznych. Jestem nudny - oh, jak ja będę dalej z tym żył ?!? Jestem ciekaw co grzegosz ma do powiedzenia na temat instrukcji montazu Ritchey'a, bo wyraźnie mówi coś przeciwnego, tj. że karbonu i gwiazdek łączyć nie można nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszoltysik Napisano 15 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2016 Ale ja Cię nie atakuję, bo mnie średnio obchodzisz, tylko ile razy można czytać o wybitych zębach to jest ta merytoryka. Zresztą ja tu się z nikim nie spieram i nie próbuje udowadniać że robię dobrze, wyraźnie napisałem że zdawałem sobie sprawę z zagrożenia jakie niesie gwiazdka w karbonie, nikomu nie wciskam swoich racji ale Ty się uparłeś, drążysz i zaśmiecasz temat swoją upierdliwością i to już się robi nudne. Więc na koniec napiszę jeszcze raz w moim Peaku 29, gdy montowałem sztywny karbonowy widelec, ekspander mocowany w rurę sterową z nieznanych mi powodów nie zdał egzaminu, wysuwał się łuszcząc rurę w środku, w zwiazku z tym zdecydowałem się włożyć tam zwykłą gwiazdkę (UWAGA! Nie jest to zalecane, gwiazdka może osłabić rurę wewnątrz), zrobiłem tak już około 2000km, kontrolując co jakiś czas gwiazdkę, która jednak siedzi w swoim miejscu i nie widzę póki co żadnych negatywnych skutków tego połączenia. Jeśli jednak w trakcie dalszej eksploatacji coś się będzie z tym działo niedobrego, to na pewno to opisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 16 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Siemaneczko, Rzecz o hamplach. Mam R1s na oku. Używki. Myślicie że 80 cm z przodu i 150 z tyłu starczy? Rama to Peak 29 2015 L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Stycznia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2016 Wojtek&Marcin - luzzz w gaciach albo przejdzie na prywatę Po prawdzie wszoltysik nigdzie nie napisał, że należy stosować jego rozwiązanie, że jest dobre, bezpieczne i jedyne więc wystarczy komentarzy na temat ubezpieczeń, dentystów i wszelakich ksiąg mądrości i cytatów z Wąsatego Thoma.amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2016 Jestem ciekaw co grzegosz ma do powiedzenia na temat instrukcji montazu Ritchey'a, bo wyraźnie mówi coś przeciwnego, tj. że karbonu i gwiazdek łączyć nie można nigdy. Źle chyba przeczytałeś, co napisałem. Od początku mówię, że jestem przeciwny używaniu gwiazdki w rurze carbonowej. Pisałem o tym, że expander (w przypadku carbonu) lub topcap (w przypadku stali/alu i nabitej gwiazdki) nie jest potrzebny w czasie jazdy, bo po dokręceniu mostka nie spełnia on już żadnej istotnej funkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Mam pytanko z trochę innej beczki. Czy sądzicie, że sztyca 400mm wpuszczona w ramę ok 16cm będzie bezpiecznym rozwiązaniem? Ważę niemało, bo ok 91kg aktualnie lecz do wiosny spokojnie zejdę do standardowych 88-87kg. Ostatnio mam jakiś niepokój co do trwałości tej ramy. Rower jeszcze jest w częściach i nie mam jak się przymierzyć dokładnie dlatego te 16cm to wartość wyliczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Spokojnie można 16cm mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Dzięki za odpowiedz Mam nadzieję że dobrze przymierzyłem i rzeczywiście te 16cm będzie w ramie i wystarczy pod moją wagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konec Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Pisałem o tym, że expander [..] nie jest potrzebny w czasie jazdy, bo po dokręceniu mostka nie spełnia on już żadnej istotnej funkcji. Niestety nie mogę się z tym zgodzić. Czym innym jest ściskanie rury pustej w środku a czym innym rozpieranej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 A ja myślę że dosyć o waszych expanderach bo nudzi i nie jest to temat do dyskusji tutaj o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommek77 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Czy do ramy Peak w rozmiarze 27.5 można założyć koła 26, chodzi mi głównie o suport, czy nie będzie za nisko. Chciałem kupić tę ramę w na koła 26 ale nie ma już rozmiaru L. Trudno coś znaleźć w necie na temat mniejszych kół do większej ramy, dlatego piszę bo może ktoś próbował i jak to wychodzi w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Panowie, potrzebuję waszych opinii. Czy jest tu jakiś osobnik podobnych rozmiarów jak ja, to jest wzrost 186 cm i 90 cm nogi? Stoję przed zakupem ramy i jedną z możliwości jest właśnie Peak 29 2015. Problem mam z wyborem rozmiaru. Nie wiem czy 19" czy 21". Ścigam się, więc wolę ramy krótsze. Tylko, że przy sterówce 19" czyli 48 cm sztyca wystaje na około 25 cm. Dużo nie ważę - 72 kg, ale jakoś tak troszkę długa mi się wydaje. Ale przy 21 boję się, że będzie trochę jak autobus. Więc, czy ktoś na sali jest w stanie mi doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Bierz L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duratec Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Mam L przy 188. Sztyca mocno wyciągnięta, jednak rama jest idealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Jaki mostek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Lka przy 183 noga 86 jest za dlugi dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duratec Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 W garażu wszystko jest. 110mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.