Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Rób co chcesz, ale jak robisz na cfaniaka, to nie rozgłaszaj tego na forum, bo ktoś pomyśli, że to prawidłowy sposób. Zwrócisz mu za dentystę, jeśli ów ktoś nie będzie miał NNW?

 

Ty możesz mieć szczęście, bo prędzej widelec Ci się znudzi niż pęknie, ale nie każdy musi mieć tyle szczęścia.

Napisano

A Ty dalej swoje, sprzedajesz NNW czy ekspandery? Bo jak na razie to Ty ciśniesz na cwaniaka, troszcząc się o zęby forumowiczów. Opisałem swój przypadek i problemy z mocowaniem, gdzie to właśnie ekspander stwarzał realne zagrożenie w użytkowaniu roweru ze sztywnym widelcem i karbonową rurą sterową i po kilku poprawkach ta rura była by na tyle osłabiona że  pękła by  prędzej niż  mi się znudziła. Napisałem również że zrobiłem to na swoją odpowiedzialnosć świadomie i nikogo na to nie namawiam, więc zejdź już z tego tonu pouczajacego albo znajdź innego adresata.

Napisano

Nie sprzedaję NNW ani ekspanderów i dbam o to, żeby na forum nie było złych rad. Przeszkadza Ci to?

 

Opisem jak to ekspander niszczył karbon racjonalizujesz sobie nabicie gwiazdki, ale prawda jest taka, że po prostu kutwisz na właściwy ekspander. Naprawdę życzę Ci, żeby ta oszczędność nie wyszła Ci bokiem.

Napisano

A to ciekawe, czyli śrubki z gwiazdek też można wykręcać i jeździć bez? 

 

 

no oczywiście, nie ma nic złego w jeżdżeniu bez top capa, przecież po przykręceniu mostka do sterówki to właśnie on trzyma w ryzach stery, nie top cap.

Napisano (edytowane)
przecież po przykręceniu mostka do sterówki to właśnie on trzyma w ryzach stery, nie top cap.

w takim razie skąd wysuwanie się ekspandera i luzy? Mógł bym to sobie wyobrazić na rurze aluminiowej ale jakoś u mnie na karbonie to nie działało. Tylko nie pisz że słabo dokręciłem mostek, a najlepiej załóż nowy temat chętnie porozmawiam. Z drugiej strony jeśli top cap z gwiazdką nie przytrzymuje sterówki to chyba nie ma obawy o niszczenie włókien karbonowych ;-)

 

 

 

kutwisz na właściwy ekspander

 zanim zrobisz ze mnie dziada odpal sobie np. allegro i poszukaj, znajdziesz dwa w porywach do trzech ekspanderów, wszystkie podobne konstrukcyjnie i z takim samym zakresem średnicy wew.  A najlepiej to podaj adres wyślę Ci swojego ekspandera i uzywaj sobie na zdrowie, tylko wykup NW.

Edytowane przez wszoltysik
Napisano

Zresztą ekspander po skręceniu sterów można wyjąć i jeździć bez, tak nawiasem mówiąc.

Jesteś tego pewien? Na pewno można wyjąć top-cap, śrubę i gwiazdkę z aluminiowej rury sterowej. Ale czy z karbonu można wyjąć ekspander? Całość się nie rozpadnie, ale myślę że dla karbonowej rury ekspander jest też ochroną przed zgniataniem przez mostek (ekspander jest na tej wysokości, na której mocujesz mostek) i chyba nie jest to bez znaczenia. Wydaje mi się też, że ekspander swoją obecnością usztywnia karbonową rurę sterową w miejscu montażu mostka (pełna w środku rura nie jest w stanie się wyginać).

 

 

 

zanim zrobisz ze mnie dziada odpal sobie np. allegro i poszukaj, znajdziesz dwa w porywach do trzech ekspanderów, wszystkie podobne konstrukcyjnie i z takim samym zakresem średnicy wew. A najlepiej to podaj adres wyślę Ci swojego ekspandera i uzywaj sobie na zdrowie, tylko wykup NW.

 

Dziękuję bardzo, ale ja mam prawidłowo działający ekspander. Może być tak, że masz niewymiarową rurę w widelcu i stąd problemy. W każdym razie wykłócając się ze mną, że postępujesz prawidłowo lub w jedyny możliwy sposób nic nie zyskujesz na bezpieczeństwie korzystania z gwiazdki w karbonowej rurze sterowej. Nie wiem po co się uprałeś, że mam koniecznie pochwalić Twój sposób działania.

 

Moim zdaniem to nie samo dociąganie sterów jest najgroźniejsze. Karbon w czasie jazdy "pracuje" i będzie się "kaleczył" o ostrą gwiazdkę. Z czasem może nie wytrzymać. Więc gwiazdki nie powinno się nabijać, dociągać na niej sterów i co najważniejsze - jeździć z nią.

Napisano

w takim razie skąd wysuwanie się ekspandera i luzy? Mógł bym to sobie wyobrazić na rurze aluminiowej ale jakoś u mnie na karbonie to nie działało. Tylko nie pisz że słabo dokręciłem mostek, a najlepiej załóż nowy temat chętnie porozmawiam. Z drugiej strony jeśli top cap z gwiazdką nie przytrzymuje sterówki to chyba nie ma obawy o niszczenie włókien karbonowych ;-)

Nie będę podawał przykładu wielu weightweenies, bo u nich profit z braku ekspandera jest oczywisty, ale wielu pro też tak jeździ, nawet mistrz Zinn nie widzi przeciwwskazań. W klimatach rowerów do skakania był taki patent, że się brało długą śrubę, podkładki o dużej średnicy i nakrętki, wsadzało się to przez sterówkę, skręcało stery, dokręcało mostek i wyjmowało całą śrubę. Dzięki temu stery były skręcone, a sterówka pusta w środku i można nią było puścić pancerz/przewód przedniego hamulca i kręcić barspiny.

Mostek dokręcałeś kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem? Użyłeś specjalnej pasty na łączeniu mostek-sterówka?

 

Niektóre ekspandery po prostu słabo trzymają, ale gwiazdka nadal nie jest rozwiązaniem dobrym do karbonu.

Napisano

 

 

Nie będę podawał przykładu wielu weightweenies, bo u nich profit z braku ekspandera jest oczywisty, ale wielu pro też tak jeździ, nawet mistrz Zinn nie widzi przeciwwskazań. W klimatach rowerów do skakania był taki patent, że się brało długą śrubę, podkładki o dużej średnicy i nakrętki, wsadzało się to przez sterówkę, skręcało stery, dokręcało mostek i wyjmowało całą śrubę. Dzięki temu stery były skręcone, a sterówka pusta w środku i można nią było puścić pancerz/przewód przedniego hamulca i kręcić barspiny. Mostek dokręcałeś kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem? Użyłeś specjalnej pasty na łączeniu mostek-sterówka?

 

No to mnie uspokoiłeś, no i tłumaczyło by to dlaczego gwiazdka nie robi krzywdy wewnątrz rury (kontrolowane co jakiś czas) :thumbsup: 

pastę dałem, moment 6nm, ekspander aerozine, u mnie to nie zadziałało z winy ekspandera albo rury w środku, tego nie wiem.

Napisano

nawet mistrz Zinn nie widzi przeciwwskazań

 

 

Na pewno rozróżniasz ekspander od gwiazdki ? Ritchey pisze jasno:

 

Never use a star nut as counter bearing inside the fork steerer! Risk of brakeage!

 

 

Zwracam uwagę na słowa "star nut" i "never".

 

Źródło: http://ritcheylogic.com/manuals/forks-headsets/Ritchey_forkheatsetEN20130207_web.pdf

strona 5, trzecia szpalta

 

 

No to mnie uspokoiłeś, no i tłumaczyło by to dlaczego gwiazdka nie robi krzywdy wewnątrz rury (kontrolowane co jakiś czas)  

 

 

A Ty dalej zaklinasz rzeczywistość. Rzucaj dalej te czary, zwłaszcza chroniące przed wybiciem zębów wskutek awarii sprzętu.

Napisano

 

 

A Ty dalej zaklinasz rzeczywistość. Rzucaj dalej te czary, zwłaszcza chroniące przed wybiciem zębów wskutek awarii sprzętu.
  Chłopie zaczynasz robić się nudny, znajdź sobie innego adresata i tam uprawiaj swoją retorykę a ode mnie się odczep.
Napisano

Atakujesz mnie personalnie, bo nie masz argumentów merytorycznych. Jestem nudny - oh, jak ja będę dalej z tym żył ?!?

 

Jestem ciekaw co grzegosz ma do powiedzenia na temat instrukcji montazu Ritchey'a, bo wyraźnie mówi coś przeciwnego, tj. że karbonu i gwiazdek łączyć nie można nigdy.

Napisano

Ale ja Cię nie atakuję, bo mnie średnio obchodzisz, tylko ile razy można czytać o wybitych zębach to jest ta merytoryka. Zresztą ja tu się z nikim nie spieram i nie próbuje udowadniać że robię dobrze, wyraźnie napisałem że zdawałem sobie sprawę z zagrożenia jakie niesie gwiazdka w karbonie, nikomu nie wciskam swoich racji ale Ty się uparłeś, drążysz i zaśmiecasz temat swoją upierdliwością i to już się robi nudne. Więc na koniec napiszę jeszcze raz w moim Peaku 29, gdy montowałem sztywny karbonowy widelec, ekspander mocowany w rurę sterową z nieznanych mi powodów nie zdał egzaminu, wysuwał się łuszcząc rurę w środku, w zwiazku z tym zdecydowałem się włożyć tam zwykłą gwiazdkę (UWAGA! Nie jest to zalecane, gwiazdka może osłabić rurę wewnątrz), zrobiłem tak już około 2000km, kontrolując co jakiś czas gwiazdkę, która jednak siedzi w swoim miejscu i nie widzę póki co żadnych negatywnych skutków tego połączenia. Jeśli jednak w trakcie dalszej eksploatacji coś się będzie z tym działo niedobrego, to na pewno to opisze.

  • Mod Team
Napisano

Wojtek&Marcin - luzzz w gaciach albo przejdzie na prywatę ;)
Po prawdzie wszoltysik nigdzie nie napisał, że należy stosować jego rozwiązanie, że jest dobre, bezpieczne i jedyne więc wystarczy komentarzy na temat ubezpieczeń, dentystów i wszelakich ksiąg mądrości i cytatów z Wąsatego Thoma.
amen

Napisano

Jestem ciekaw co grzegosz ma do powiedzenia na temat instrukcji montazu Ritchey'a, bo wyraźnie mówi coś przeciwnego, tj. że karbonu i gwiazdek łączyć nie można nigdy.

Źle chyba przeczytałeś, co napisałem. Od początku mówię, że jestem przeciwny używaniu gwiazdki w rurze carbonowej.

Pisałem o tym, że expander (w przypadku carbonu) lub topcap (w przypadku stali/alu i nabitej gwiazdki) nie jest potrzebny w czasie jazdy, bo po dokręceniu mostka nie spełnia on już żadnej istotnej funkcji.

Napisano

Mam pytanko z trochę innej beczki. Czy sądzicie, że sztyca 400mm wpuszczona w ramę ok 16cm będzie bezpiecznym rozwiązaniem?

Ważę niemało, bo ok 91kg aktualnie lecz do wiosny spokojnie zejdę do standardowych 88-87kg.

 

Ostatnio mam jakiś niepokój co do trwałości tej ramy. Rower jeszcze jest w częściach i nie mam jak się przymierzyć dokładnie dlatego te 16cm to wartość wyliczona.

Napisano

Pisałem o tym, że expander [..] nie jest potrzebny w czasie jazdy, bo po dokręceniu mostka nie spełnia on już żadnej istotnej funkcji.

Niestety nie mogę się z tym zgodzić. Czym innym jest ściskanie rury pustej w środku a czym innym rozpieranej.

Napisano

Czy do  ramy Peak w rozmiarze 27.5 można założyć koła 26, chodzi mi głównie o suport, czy nie będzie za nisko. Chciałem kupić tę ramę w na koła  26 ale nie ma już rozmiaru L. Trudno coś znaleźć w necie na temat mniejszych kół do większej ramy, dlatego piszę bo może ktoś próbował i jak to wychodzi w praktyce.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Panowie, potrzebuję waszych opinii. Czy jest tu jakiś osobnik podobnych rozmiarów jak ja, to jest wzrost 186 cm i 90 cm nogi? Stoję przed zakupem ramy i jedną z możliwości jest właśnie Peak 29 2015. Problem mam z wyborem rozmiaru. Nie wiem czy 19" czy 21". Ścigam się, więc wolę ramy krótsze. Tylko, że przy sterówce 19" czyli 48 cm sztyca wystaje na około 25 cm. Dużo nie ważę - 72 kg, ale jakoś tak troszkę długa mi się wydaje. Ale przy 21 boję się, że będzie trochę jak autobus. Więc, czy ktoś na sali jest w stanie mi doradzić? ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...