Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Kup tą sztyce pro lt 31,6mm i problem znika.

Czy zniknie to się okaże po miesiącu/roku/5 latach ;-) 

 

Świat rowerowy niestety wygląda inaczej z perspektywy jeźdźca 100kg i tego lajtowego 70kg - i nie chodzi wcale o ich możliwości fizyczne.

 

PS. ładny komplecik PRO LT zamówiony, zobaczymy co wart, a w razie zmoki stawiacie piwo :thumbsup:

PS2. Wiecie może ile faktycznie waży ta sztyca w rozm. 31.6/400?

PS3. Jak sprawuje wam się jarzmo tzn. czy daje się dokładnie regulować jak w systemach z dwoma śrubami? Chyba ostatnio zmienili linię na staroświecko wyglądający system i taki zamówiłem własnie:

pro_lt_road_mtb_seatpost.jpg

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

śledzę ten wątek od samego początku i wkońcu zamierzam złożyć rower na tej ramie. I jak już postanowiłem to trafiła mi się rama felta o podobnej geometrii ( chyba bo sie niestety na tym nie znam). I teraz mam zagwostkę bo rama z wyglądu mi się podoba i rower na niej zbudowany tworzyłby piękny duet z moją białą szosówką Felt Z5. I teraz do Was drodzy użytkownicy Peaka 29 proszę zobaczcie na geo tej ramy czy będzie się nadawała do ambitniejszego jeżdzenia ( może nawet ścigania ) bo w takim celu chcę złożyć rowerek. Będę bardzo wdzięczny za sugestię i doradzenie bo jak to rama turystyczna to biorę świetnego ściganta z tego tematu . Pozdrawiam. A rozmiar ramy 18.

post-192722-0-45475600-1448879329_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ramy są prawie identyczne a różnice słabo wyczuwalne / z możliwością skorygowania choćby siodełkiem. Za wyborem Peaka powinna stać gwarancja, a za wyborem Felta większa renoma marki i tyle. Może jeszcze średnice sztyc mogą mieć znaczenie, ale nie ma co dyskutować o różnicach kąta główki rzędu 0,5 stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy też mieliście krzywe haki przerzutki w nowych ramach Peaka?

Zdziwiłem się bardzo jak zobaczyłem co się stało z moja przerzutką po zamontowaniu, wózek wychylony na zewnątrz chyba o 10st co powodowało złe nachodzenie dolnego kółka przerzutki na łańcuch w konfiguracji największa koronka - blat 36 od korby 36/22. Masakra. Najpierw podprostowałem "na oko", a teraz tylko kosmetyczna poprawka metodą kolegi rambolbambol. Teraz jest super, no ale żeby w nowej ramie już takie babole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór sztycy moim zdaniem też był za duży, bo ta wpadała bardzo luźno do środka. W żadnym rowerze tak nie miałem. Domniemam, że chodziło o jakieś 0,3 - 0,4mm, a to dość sporo. Poradziłem sobie blachą od piwa, ale tak nie powinno być, wyraźnie wychodzi chińska jakość. Dobrze chociaż, że cena jest dobra, a problemy do naprawy.

Kół jeszcze nie zainstalowałem, ale próbne 26" działało raczej poprawnie i było w osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak będzie z jakością na sezon 2016. Mimo, że tutaj raz po raz czyta się o jakichś bublach, ja osobiście z ramą problemów nie mam, a spore grono znajomych katuje swoje Peak'i i również brak problemmów. Ciekawe czy ktoś sobie tutaj zmontuje rower na nowym wypuście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swoim 2014 nie mam problemów.

Sztyca idealnie,główka to samo,ośki tak samo.

 

Jedyny problem(moze i nie ) ? To w porównaniu do ram krossa które mialem (a2,a6,a8,b3) to w peaku suport strasznie ciężko sie wkręca,O ile sam wkręcałem,szło dość ciężko,to jak chcialem zmienic na nowy bo stary trzaskal i byl zajechany.To w serwisie faceci wymiękli,ja oparłem się o rame(bez reszty części bo akurat wyjezdzalem a rower byl rozebrany),ojciec(sporo siły) musiał sie na kluczu tak oprzec,ze nie wiedziałem co pierwsze pęknie(klucz czy rama - a nie jeden klucz mu pękł w rękach) xD Na szczęście puściło,i obyło sie bez strat,nowy suport wkręciłem,tez ciezko wchodził,ale poszlo.Gwint w bardzo dobrym stanie,wiec to nie przez to :/(3 suport w tej ramie,wiec to nie jego wina)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a przez co jeśli nie przez gwint? Zwyczajnie któraś z części (a może obydwie?) miała go źle naciętego. Nie wiem w którym momencie nacina się gwinty ramy, ale jeśli przed spawaniem to mimo jego prawidłowego wykonania, spawanie, a potem obróbka cieplna spawu doprowadziła do mikronowych zmian średnicy. Jeśli byłeś w dobrym warsztacie, to fachmeni powinni ci przy okazji poprawić gwint gwintownikiem. Skoro tego nie zrobili wkręcając ponownie nowy wkład, to gratuluję wyboru majstrów. Ty mogłeś tego nie wiedzieć, ale oni powinni, że takie poprawienie gwintu jest wskazane, bo następnym razem jak miski się zapieką to faktycznie możecie coś połamać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze widzę, że tylne widełki w wersji 2016 są dłuższe (445 mm) niż u poprzedników (442 mm)

To raczej nie jest krok w przód, gdzie inni producenci starają się możliwie skrócić ten element.

 

Tym bardziej brak wersji na sztywną oś nie rozwija tego projektu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...