Marcys998 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 A może być tak że to offset sztycy przyczynia sie do powstawania tych pęknięć? @robert1982 ważyłeś swój rower? Ijeśli można jakiej firmy masz kierownicę (długość) i sztycę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) w nowej też jest luz Sztyca a sztyca to bardzo wiele skoro mówisz że po włożeniu sztycy do rury masz nadal zbyt duży luz,wg. mnie masz zbyt wysoko wyciągniętą sztycę a to powoduje duże obciążenie na węźle podsiodłówki Edytowane 23 Lutego 2015 przez venom2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Witam chciałem napisać jak się zakończyła sprawa z pęknięciem mojej ramy ,a no tak, że po tygodniu rama została mi wymieniona na nową teraz będę obserwował znowu to miejsce czy nie pojawi się nowe pęknięcie . Według mnie jest to wina źle sfrezowanej rury podsiodłowej bo w nowej też jest luz jak dla mnie troszkę za duży ale pożyjemy zobaczymy Tak z ciekawości weź elektroniczną suwmiarkę i sprawdź sobie średnicę podsiodłówki i sztycy - może akurat sztyca jest niewymiarowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert1982 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Sztyca to ritchey comp 400 mm wsunieta w ramę 11,5 cm czyli 1,5 cm ponad minimalny insert , kiera ro też ritchey comp 720 mm wznios 0,5 cm, kąt 9' . A jak mierzyłem rure to miała 31,6 bokiem a w drugą stronę 31,8 , jutro zmierzę sztycę , a rama jest dla mnie raczej akurat bo tak wychodzi mi z pomiarów wzrost 178 przrkrok 80 czy to w bikefit czy pytając sie na forum też zalecaja 17 a i po zmianie na mniejszą ramę ustał ból bleców po jeździe i zmniejszyło się o połowę drętwienie rąk podczas jazdy wszystko na plus ) nie mogłem spać wiec zmierzyłem sztyce i ma 31,6 , wziąłem też drugą sztyce smice i włożyłem, też luz Edytowane 23 Lutego 2015 przez robert1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Czy nie siedzisz zbyt wysoko względem swojego wzrostu? Lekki luz musi być aby można było wsunąć sztycę bez niepotrzebnego mocowania się i kiereszowania jej,moja propozycja to zmiana zacisku na podsiodłowej oraz obniżenie siodła względem kokpitu,przy twoim wzroście rama to "M" jak dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcys998 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Kurcze troche mnie to martwi, myślałem że w ramach 2014 rozwiazano ten problem, może zastosowac sztycę 450mm (czy oprócz BBB LonngScraper jakieś inne wystepują?) I podbije jeszcze pytanie czy offset sie do tego nie przyczynił? Sam jetsem podobnych wymiarów 175cm i 81 noga wiec dla mnie najodpowiedniejszy rozmiar to M a w sumie to zadnej chyba gwarancji nie ma że przy wiekszym rozmiarze ten problem niemiałby prawa sie pojawić :-/ Edytowane 24 Lutego 2015 przez Marcys998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert1982 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 sztyce już obniżyłem o 0,5 cm ;-) tak że siedzi w rurze już 12 cm zacisk to też accenta dokupiony z velo razem z ramą więc sądzę że chyba wiedzą jaki powinien być do tej ramy a moja pozycja na rowerze jest bardzo dla mnie wygodna doszedłem do niej metodą "prób i błędów" wciągu półtora roku więc jest ok . Wcześniej miałem ramkę authora traction 29 rozmiar 19 to była zdecydowanie dla mnie za duża po każdej jeździe bolały mnie plecy do samego końca jej używania a gdy przesiadłem sie na peaka to tak jak by ta rama była "szyta" dla mnie na wymiar zwrotność na + pokonywanie podjazdów czy zjazdów po prostu super ramka i nie widzę potrzeby płacenia kilku tysięcy za inne ramy ta rama jest naprawdę super za tą cenę Kurcze troche mnie to martwi, myślałem że w ramach 2014 rozwiazano ten problem, może zastosowac sztycę 450mm (czy oprócz BBB LonngScraper jakieś inne wystepują?) I podbije jeszcze pytanie czy offset sie do tego nie przyczynił? Sam jetsem podobnych wymiarów 175cm i 81 noga wiec dla mnie najodpowiedniejszy rozmiar to M a w sumie to zadnej chyba gwarancji nie ma że przy wiekszym rozmiarze ten problem niemiałby prawa sie pojawić :-/ jeśli chodzi o offset to nie wiem czy przez niego pęka ale ci powiem że jak jeździłem na sztycy bez offsetu to po jeździe bolały mnie kolana i dlatego zdecydowałem się na offset 2,5 cm i problem znikł po kilku jazdach teraz jak nawet jeżdże po samych górkach prze trzy godziny to mnie nic w kolankach nie boli więc offset musi być bynajmniej dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 może zastosowac sztycę 450mm Chyba żartujesz sobie przy twoim wzroście z taką sztycą ,400 to maks,z ramami jest wszystko dobrze, czy offset sie do tego nie przyczynił? z pewnością nie bo na tej ramie jeżdżą ludzie grubo ponad 100 kg i sztyce z offsetem mają,najpewniejsza przyczyna to zbyt mocno wysunięta sztyca zacisk to też accenta dokupiony z velo razem z ramą więc sądzę że chyba wiedzą jaki powinien być do tej ramy niekoniecznie mogą wiedzieć bo doświadczenie nie zawsze przekłada się na sprzedawanie części,jeżeli masz zwykły zacisk z klamrą to radzę ci zakupić sobie taki zaciskany śrubą http://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/dartmoor/ring Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Ja przy 178cm wzrostu i 82cm nogi mam Lkę i jest dobrze. Mostek 100mm -7st, 20mm podkładek pod mostkiem, sztyca będzie prosta i mam idealną pozycję. Wbrew pozorom Mka byłaby za mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 24 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Wbrew pozorom Mka byłaby za mała. Przymierzałeś się do M-ki? Mam 176cm, noga 80cm i się miotam L czy M. Możesz zmierzyć przekrok, albo ile masz prześwitu nad ramą. Edytowane 24 Lutego 2015 przez michuuu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Mokry masz dłuższą nogę czy tułów? Bo na tym również trzeba bazować jeżeli dłuższa noga to rozmiar "M" i dłuższa sztyca,jeżeli dłuższy tułów to rama "L" i krótsza sztyca,offset,dłuższy mostek,i wiele innych kombinacji można zastosować do tego Michuuu weź "M"-kę ja mam 175 cm i noga 80 i śmigam na "M"-ce z mostkiem 90 i sztycą 400 z offsetem na 1,5 ale skracam mostek na 60 aby poprawić sobie pozycję a offset jest dobry dla kolan,prześwitu mam w górnej części ok.2 cm a w dolnej ok 6 wystarczy w zupełności,miałem awaryjne hamowanie i udało się wszystko bezpiecznie zachować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert1982 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Chyba żartujesz sobie przy twoim wzroście z taką sztycą ,400 to maks,z ramami jest wszystko dobrze, z pewnością nie bo na tej ramie jeżdżą ludzie grubo ponad 100 kg i sztyce z offsetem mają,najpewniejsza przyczyna to zbyt mocno wysunięta sztyca niekoniecznie mogą wiedzieć bo doświadczenie nie zawsze przekłada się na sprzedawanie części,jeżeli masz zwykły zacisk z klamrą to radzę ci zakupić sobie taki zaciskany śrubą http://velo.pl/czesci/obejmy-i-zaciski/dartmoor/ring mam zacisk accenta na śrubkę i dokręcony jest z siłą 3 nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 24 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 dłuższa sztyca,jeżeli dłuższy tułów to rama "L" i krótsza sztyca,offset,dłuższy mostek,i wiele innych Tylko co z przekrokiem, krótkie nogi i wisisz na rurze prze L-ce. Dzięki za info o rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 To jest właśnie kombinowanie aby dobrze dostosować swoje gabaryty do konkretnej ramy,całe ciało odgrywa ważną rolę,ręce,nogi,tułów,wszystko korygowane musi być,walnąłem się w rozmiarach i doborze moja wina ,ramy mają tylko dłuższą górną rurę z tego co pamiętam więc problemu z waleniem nabiałem o nią nie powinno być ale korekty idą na mostku,sztycy i kierce bo inaczej będziesz wyglądał jak na lotni ,u mnie jest sztyca 400 z offsetem 1,5,kiera 720 ale będzie zmieniona na szerszą bo jest mi bardziej komfortowo na takowej i mostek skrócony na 60 mm,rama "M" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 24 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 rama "M" W L-ce rura pozioma jest o ok. 35mm wyżej w węźle podsiodłowym więc pewnie zostaje M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Mam podobne gabaryty jak Wy (176cm/80cm) i mam M'ke z mostkiem 70mm i sztycą 400 (offset -25mm). Jak dla mnie taka konfiguracja jest w dyszke. Offsetu używa się po to aby bardziej wykorzystać udo i odciązyć łydkę ... ale tak i owak pozycję siodełka powinno się wyznaczać zgodnie z zasadą aby kolano nie wyprzedzało osi pedała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 @up Z tym kolanem dosyć dziwne. Fitter jak mi ustawiał pozycję, to przy poziomej korbie dążył do tego, aby kolano było 1cm przed osią pedału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Fitter jak mi ustawiał pozycję, to przy poziomej korbie dążył do tego, aby kolano było 1cm przed osią pedału. Domniemuje że fitter patrzy na całą sylwetkę ...widzi wady i zalety i tym się kieruje...a ja mówię tylko o generalnej zasadzie. Mogłeś zapytac czemu tak robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Fitter jak mi ustawiał pozycję Pewnie brał pod uwagę predyspozycje pacjenta, siłowo-kadencyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Witam Na 180 cm wzrostu i nogę 84 cm brać ramę L-kę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 brać ramę L-kę? Patrz wyżej: Ja przy 178cm wzrostu i 82cm nogi mam Lkę i jest dobrze. Mostek 100mm -7st, 20mm podkładek pod mostkiem, sztyca będzie prosta i mam idealną pozycję. Idąc tym tropem bierz L-kę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro0011 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 OK, tak też myślałem. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Wszystko zależy czy chcemy mieć bardziej sportową pozycję i ew. ją skrócić mostkiem/kierownica z wzniosem, czy chcemy mieć krótszą ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalibra Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 (edytowane) Osobiście przy 178cm wzrostu noga około 80cm mam M-ke , mostek 100mm -6stopni bez podkładek, sztyca bez offsetu, rama idealnie mi pasuje, kolega ma L-ke (przy wzroście 184cm), z ciekawości wsiadłem to czułem się jak na krowie, dla osób poniżej 180 włącznie zdecydowanie odradzam L chyba że po bułki do sklepu to może... w moim przypadku tak to wygląda, sztyca wysunięta około 240mm Edytowane 25 Lutego 2015 przez kalibra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Dużo osób ma tendencję do kupowania za dużych ram. Na płaskim nie ma to większego znaczenia, ale np. w Beskidach różnica jest już kolosalna I podejrzewam, że gdyby ktoś wsiadł na dwa rozmiary to zauważyłby same plusy na korzyść mniejszego rozmiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.