Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Poprawka, pancerz od tyłu idzie po prawej stronie główki, później prawą stroną pod ramą i po tylnym trójkącie do przerzutki. Przód idzie po lewej stronie główki i lewą stroną pod ramą, środek dla przewodu hamulcowego. Przed chwilą sprawdziłem na rowerze:)

Paweł, mógłbyś wrzucić jakieś foto jak to wygląda? Dzisiaj właśnie będę robił pancerze to jestem ciekawy długości pancerzy... bo właśnie chcę zrobić tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam takie czysto teoretyczne pytanie na temat odległości od główki do punktu mocowania piasty - tak zwane FL które wg informacji od vello powinno wynosić 485mm.

Jak to sie ma do rzeczywistości? Wczoraj zmierzyłem ta odległość w moim epiconie (skok 100) i bez ugięcia wynosi jakieś 515mm.  

Powiedzmy że ugięcie wstępne to jakieś 15mm tak więc zostaje mi 500mm co i tak jest wartością większą od 485. Czy tak powinno być? Jak to wygląda u was?

 

p.s. Czy jakis szanowny Pan specjalista może mi wytłumaczyć jak dziecku co się stanie z geo roweru gdy zmienię skok na 120mm? Testowaliście większy skok niż 100?

 

poniżej link do geo Peaka

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/peak-29-0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Panowie ja po poradę ;-) Z racji tego że przymierzam się do nowego roweru a gotowce w cenie jaką chcę wydać raczej odpadają to jest prawdopodobieństwo że będe składał sam, na ramie z tego tematu. W związku z tym na razie planuje specyfikacje sprzetową czyli to co mogę/chciałbym mieć za okreslaoną kaskę. Z rowerami mtb miałem do czynienia juz jakiś czas temu więc temat 29er jast dla mnie trochę, hmmm obcy. Nadrabiam lekturą tego forum i za to mu chwała! Do rzeczy, moje 175 cm i noga 81 wiec na bank rama M. Pierwsza zagwozdka dla mnie w kwestji napedu i sterowania nim.

Wymysliłem sobie napęd 2x10 w specyfikacji: korba 24/38 i kaseta 11/36. Pierwsze pytanie odnosnie przerzutki przedniej. Czy to xt Czy slx lub deore nie ma dla mnie znaczenia chodzi o system mocowania który będzie pasował do w/w korby. Down swing, top swing - zawsze myślałem że rozchodzi sie tu o to jak mocowana jest linka (od dołu czy od góry) i na tym moja wiedza kiedyś sie zatrzymała ;)  a z opisów wynika że niby chodzi o położenie wózka wzgledem obejmy, różnice?

 

http://allegro.pl/shimano-przerzutka-przod-xt-fd-m786-2rz-obejma-cr-i5040464292.html

http://allegro.pl/shimano-przerzutka-przod-xt-fd-m785-2rz-obejma-cr-i5040464411.html

 

Który rodzaj wybrać dla ramy Accenta aby bezproblemowo chodził z tą korbą?

 

Drugie pytanie dotyczy zmieniarki tylnej, Jak doczytałem, policzyłem to przy w/w specyfikacji napedu wózek SGS? tak aby problemu nie było, i czy sądzicie że warto dokładać około 40pln do systemu Shadow + (sprzegiełka/blokady)? Czy w tych zwykłych zmieniarkach XT spreżyna jest na tyle słaba że tłucze łańcuchem po ramie?

 

I ostatnia sprawa (na dziś :-)  ) Manetki Deore czy Slx (I Spec) - różnica w cenie niewielka ale czy odczuwalna roznica w działaniu? może macie jakies doswiadczenia?

 

Z góry dzieki za odpowiedzi i sorry za tak długi wywód :-) Mam nadzieję że pomożecie jeszcze nie raz podczas realizacji tego mojego projektu. Pozdrawiam!

Edytowane przez Marcys998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutki top swing zapewniają lżejszą zmianę przełożeń jednak (szczególnie starsze wypusty) szybciej dostawały luzów. Down swingi są na nie bardziej odporne. Wszystkie posiadane przeze mnie ds były w lepszym stanie okresie ich eksploatacji niż posiadane ts. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przerzutki top swing zapewniają lżejszą zmianę przełożeń jednak (szczególnie starsze wypusty) szybciej dostawały luzów. Down swingi są na nie bardziej odporne. Wszystkie posiadane przeze mnie ds były w lepszym stanie okresie ich eksploatacji niż posiadane ts. 

 

Nie chodzi tutaj o to które są lepsze a o to, że przerzutki TS po prostu nie da sie poprawnie ustawić względem korby - w przypadku korby z 3 tarczami.

Nie wiem jak to będzie dla dwóch tarcz ale żeby być spokojniejszym ... trzeba kupić przerzutkę DS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

warto dokładać około 40pln do systemu Shadow + (sprzegiełka/blokady)?
 
--> Jak dla mnie warto, ale jestem nieco "zboczony" na punkcie wszelakich niechcianych odgłosów wydawanych przez sprzęt, ma być cisza.
I stwierdzam, ze ten system się sprawdza. Trzeba się naprawdę bardzo postarać, aby łańcuch "zadzwonił" - duża zmiana vs zmieniarki bez "+"
Przy czym od razu dodam, że używałem również osłon na tylny widelec.
Edytowane przez remlik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajnie dziękuję za odpowiedzi / podpowiedzi, lista sprzętu prawie kompletna teraz tylko zapytania do sklepów czy coś z rabatem da się zrobić bo summa summarum trochę kaski do wydania jest za ten osprzęt. Myślicie że przy takich zakupach można coś "ugrać", warto próbować, może jakieś polecane sklepy w sieci?

Martwi mnie za to trochę słaba dostępność sterów do tej ramy, Astro - kosmos cena sięgająca około 20%ramy  - kurczę drogo :icon_confused: , a inne alternatywne prawie wcale niedostępne, ale może bliżej sezonu sklepy się zaopatrzą.

Na odrębną dyskusję zostawię sprawę kół bo to będzie zagwozdka ( ja i moje 100 kg :icon_cool:  - z tendencja spadkową oczywiście :laugh:  ) oraz dobór rurek do całości.

 

Na tą chwilę wielkie dzięki i liczę na pomoc w przyszłości nieodległej :-) Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z posiadaczy ramy używa bidonu 1 L. Założyłem ostatnio na szybko jakiś stary koszyk na bidon i chciałem włożyć bidon Isostar 1L i niestety ale jest za długi. Wejść wszedł ale dzióbek do picia dotyka ramy, przy jeździe pewnie by obijało. Może ma ktoś namiar na jakiś głębszy koszyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chciałem napisać jak się zakończyła sprawa z pęknięciem mojej ramy ,a no tak, że po tygodniu rama została mi wymieniona na nową teraz będę obserwował znowu to miejsce czy nie pojawi się nowe pęknięcie . Według mnie jest to wina źle sfrezowanej rury podsiodłowej bo w nowej też jest luz jak dla mnie troszkę za duży ale pożyjemy zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...