llancer Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 moj od tylnej idzie po lewej stronie ramy,za podsiodłówką od lwej strony do prawych widelek idzie(za podsiodlowka) Od prawej manetki do lewej dziurki od przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Poprawka, pancerz od tyłu idzie po prawej stronie główki, później prawą stroną pod ramą i po tylnym trójkącie do przerzutki. Przód idzie po lewej stronie główki i lewą stroną pod ramą, środek dla przewodu hamulcowego. Przed chwilą sprawdziłem na rowerze:)Paweł, mógłbyś wrzucić jakieś foto jak to wygląda? Dzisiaj właśnie będę robił pancerze to jestem ciekawy długości pancerzy... bo właśnie chcę zrobić tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Szkoda ze jak przód po lewej a tył po prawej to nie dość ,że brzydko,nie dość ,że ociera o rame,to jeszcze większe tarcie linki o pancerz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Bo pancerze od przerzutek czy hamulców mają się krzyżować, nie wiem jak można wpaść na pomysł aby puścić to inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Witam, Mam takie czysto teoretyczne pytanie na temat odległości od główki do punktu mocowania piasty - tak zwane FL które wg informacji od vello powinno wynosić 485mm. Jak to sie ma do rzeczywistości? Wczoraj zmierzyłem ta odległość w moim epiconie (skok 100) i bez ugięcia wynosi jakieś 515mm. Powiedzmy że ugięcie wstępne to jakieś 15mm tak więc zostaje mi 500mm co i tak jest wartością większą od 485. Czy tak powinno być? Jak to wygląda u was? p.s. Czy jakis szanowny Pan specjalista może mi wytłumaczyć jak dziecku co się stanie z geo roweru gdy zmienię skok na 120mm? Testowaliście większy skok niż 100? poniżej link do geo Peaka http://velo.pl/czesci/ramy/accent/peak-29-0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jestercup Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Mialem sztywna kone p2 465 mm... byla lipa teraz mam infinity 533 mm jest ok. Widelec rst first ma wlasnie 533 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Pisałem do Velo ws. zalecanego widelca i jednoznacznie mówią o 100mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 no ja miałem sztywny 485 i było miodzio. Tylko troche sztywno, nie wiem czemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Jogi, jakiego sztywnego widelca miałeś? A ja właśnie wracam od bożka Wagomira który powiedział ze mój peak waży 12.56kg ... to chyba nie jest źle skoro braciszek peak 26 wskazał aż 13.2kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Force 485. -> force-components.pl No nie jest źle. Ja z piastą 450g, kasetą 430g, sztycą 360g, detkami i oponami odp. 185g i ~640g Epiconem 1850g pedałami shimano 540 (nie pamietam wagi) mam 12,5kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcys998 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 (edytowane) Cześć, Panowie ja po poradę ;-) Z racji tego że przymierzam się do nowego roweru a gotowce w cenie jaką chcę wydać raczej odpadają to jest prawdopodobieństwo że będe składał sam, na ramie z tego tematu. W związku z tym na razie planuje specyfikacje sprzetową czyli to co mogę/chciałbym mieć za okreslaoną kaskę. Z rowerami mtb miałem do czynienia juz jakiś czas temu więc temat 29er jast dla mnie trochę, hmmm obcy. Nadrabiam lekturą tego forum i za to mu chwała! Do rzeczy, moje 175 cm i noga 81 wiec na bank rama M. Pierwsza zagwozdka dla mnie w kwestji napedu i sterowania nim. Wymysliłem sobie napęd 2x10 w specyfikacji: korba 24/38 i kaseta 11/36. Pierwsze pytanie odnosnie przerzutki przedniej. Czy to xt Czy slx lub deore nie ma dla mnie znaczenia chodzi o system mocowania który będzie pasował do w/w korby. Down swing, top swing - zawsze myślałem że rozchodzi sie tu o to jak mocowana jest linka (od dołu czy od góry) i na tym moja wiedza kiedyś sie zatrzymała a z opisów wynika że niby chodzi o położenie wózka wzgledem obejmy, różnice? http://allegro.pl/shimano-przerzutka-przod-xt-fd-m786-2rz-obejma-cr-i5040464292.html http://allegro.pl/shimano-przerzutka-przod-xt-fd-m785-2rz-obejma-cr-i5040464411.html Który rodzaj wybrać dla ramy Accenta aby bezproblemowo chodził z tą korbą? Drugie pytanie dotyczy zmieniarki tylnej, Jak doczytałem, policzyłem to przy w/w specyfikacji napedu wózek SGS? tak aby problemu nie było, i czy sądzicie że warto dokładać około 40pln do systemu Shadow + (sprzegiełka/blokady)? Czy w tych zwykłych zmieniarkach XT spreżyna jest na tyle słaba że tłucze łańcuchem po ramie? I ostatnia sprawa (na dziś :-) ) Manetki Deore czy Slx (I Spec) - różnica w cenie niewielka ale czy odczuwalna roznica w działaniu? może macie jakies doswiadczenia? Z góry dzieki za odpowiedzi i sorry za tak długi wywód :-) Mam nadzieję że pomożecie jeszcze nie raz podczas realizacji tego mojego projektu. Pozdrawiam! Edytowane 19 Lutego 2015 przez Marcys998 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Przerzutki top swing zapewniają lżejszą zmianę przełożeń jednak (szczególnie starsze wypusty) szybciej dostawały luzów. Down swingi są na nie bardziej odporne. Wszystkie posiadane przeze mnie ds były w lepszym stanie okresie ich eksploatacji niż posiadane ts. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Przerzutki top swing zapewniają lżejszą zmianę przełożeń jednak (szczególnie starsze wypusty) szybciej dostawały luzów. Down swingi są na nie bardziej odporne. Wszystkie posiadane przeze mnie ds były w lepszym stanie okresie ich eksploatacji niż posiadane ts. Nie chodzi tutaj o to które są lepsze a o to, że przerzutki TS po prostu nie da sie poprawnie ustawić względem korby - w przypadku korby z 3 tarczami. Nie wiem jak to będzie dla dwóch tarcz ale żeby być spokojniejszym ... trzeba kupić przerzutkę DS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcys998 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 DS czyli obejma powyżej wózka tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 DS czyli obejma powyżej wózka tak? tak, powyżej...czyli Down Swing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cr4zylucky Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 "I ostatnia sprawa (na dziś :-) ) Manetki Deore czy Slx (I Spec) - różnica w cenie niewielka ale czy odczuwalna roznica w działaniu? może macie jakies doswiadczenia?" Jaka różnica w cenie, taka różnica w działaniu (dla mnie żadna). Jak już to dozbierać do XT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz1 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Slx się nie opłaca. Slx chodzą dokładnie tak jak Deore. Kupuj Deore, a jak masz troszkę więcej pieniędzy to warto dopłacić do xt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 (edytowane) warto dokładać około 40pln do systemu Shadow + (sprzegiełka/blokady)? --> Jak dla mnie warto, ale jestem nieco "zboczony" na punkcie wszelakich niechcianych odgłosów wydawanych przez sprzęt, ma być cisza. I stwierdzam, ze ten system się sprawdza. Trzeba się naprawdę bardzo postarać, aby łańcuch "zadzwonił" - duża zmiana vs zmieniarki bez "+" Przy czym od razu dodam, że używałem również osłon na tylny widelec. Edytowane 19 Lutego 2015 przez remlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcys998 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 No i fajnie dziękuję za odpowiedzi / podpowiedzi, lista sprzętu prawie kompletna teraz tylko zapytania do sklepów czy coś z rabatem da się zrobić bo summa summarum trochę kaski do wydania jest za ten osprzęt. Myślicie że przy takich zakupach można coś "ugrać", warto próbować, może jakieś polecane sklepy w sieci? Martwi mnie za to trochę słaba dostępność sterów do tej ramy, Astro - kosmos cena sięgająca około 20%ramy - kurczę drogo , a inne alternatywne prawie wcale niedostępne, ale może bliżej sezonu sklepy się zaopatrzą. Na odrębną dyskusję zostawię sprawę kół bo to będzie zagwozdka ( ja i moje 100 kg - z tendencja spadkową oczywiście ) oraz dobór rurek do całości. Na tą chwilę wielkie dzięki i liczę na pomoc w przyszłości nieodległej :-) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Mam do sprzedania nowe stery do tej ramy po taniości - zajrzyj tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/176530-stery-i-sztyca-stery-polzintegrowane-tapered-trigon-sztyca-truvativ-stylo-t20-316x400mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Stery Neco <100 zł, używałem w poprzednim sprzęcie i nic im nie dolegało. Poszukam namiarów na gościa, od którego kupowałem dwukrotnie (amor + cały napęd) - wyślę Ci na priv, miał ceny bezkonkurencyjne, więc warto sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcys998 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 fajnie dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Czy ktoś z posiadaczy ramy używa bidonu 1 L. Założyłem ostatnio na szybko jakiś stary koszyk na bidon i chciałem włożyć bidon Isostar 1L i niestety ale jest za długi. Wejść wszedł ale dzióbek do picia dotyka ramy, przy jeździe pewnie by obijało. Może ma ktoś namiar na jakiś głębszy koszyk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert1982 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Witam chciałem napisać jak się zakończyła sprawa z pęknięciem mojej ramy ,a no tak, że po tygodniu rama została mi wymieniona na nową teraz będę obserwował znowu to miejsce czy nie pojawi się nowe pęknięcie . Według mnie jest to wina źle sfrezowanej rury podsiodłowej bo w nowej też jest luz jak dla mnie troszkę za duży ale pożyjemy zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 w ramce bidon 1l mieści sie na luzie,wygląda normalnie,wrecz wszedl by jeszcze półlitrowy zeby dotykal ramy górnej części Zależy od koszyka na bidon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.