jogi109 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Z autopsji wiem, że mostek 90 plus kiera 9 stopni w tył to złe połączenie. Lepiej weź L-ke, do tego mostek 70 mm i kiera 720mm. Powinno być ok. Mostek 90 przy M i 178cm dałbym do kiery maks 680 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabalwwy Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Kiera ma być prosta do tego mostek 90mm bo tylko taki najmniejszy ma Boblight i do tego sztyca z offsetem 30mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 No to przy L-ce bedzie pozycja leżąca maks. Takie coś dałbym przy Twoim wzroście do M-ki, ale to będzie troche jak powiększona rama. Z tym że ja preferuje krótka rure górną/mostek, a za to duże obniżenie kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 mam 183 cm 95kg Rama "L" i mostek weź krótszy na 70 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Witajcie, podłączę się do tego ciekawego tematu, gdyż sam rozważam składanie pierwszego 29er`a na ramie Peak`a. Podam kilka szczegółów: wzrost 182cm, noga 84cm. waga: 90-95kg. Obecnie jeżdżę na za małym fullu Giant Trance 26" w rozmiarze M i wymyśliłem sobie zmianę na HT 29". Ponieważ na początku tego sezonu nie przemyślałem tematu (nie myślałem o 29er), kupiłem trochę szpeju do Trance`a: - p. tył X-7 - p. przód SLX - korba M610 Deore 38-24 - kaseta SLX 11-34 9s - łańcuch Campagnolo C9 - hamulce SLX z tarczami na CL (p. 180, t.160) - koła DT Swiss All Mountain z piastami DT 350 CL Budżet mam niestety niewielki, chciałbym zmieścić się w 3k zł. Mogę, albo kupić w posezonowej przecenie rowery w stylu Romet Rambler R-line 4.0 / Kross Level B7, albo przełożyć wyżej wymieniony szpej (oczywiście poza kołami) do ramy Peak`a, do której musiałbym kupić stery, podsiodłówkę 400mm., koła i amortyzator, sprzedając swój stary frameset (Trace M 4,2" z Fox Float R, RS Recon Solo Air)? Czy Waszym zdaniem, warto przekładać co się da i czy zmieszczę się w 3k zł w ramie ze sztycą, sterami, amortyzatorem (powietrznym, 32 mm. golenie górne, optymalnie z blokadą), takie minimum to chyba RS 32 Air i sensownymi kołami na CL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 wzrost 182cm, noga 84cm. waga: 90-95kg Dla ciebie rama "L"-ka,resztę gratów do przełożenia na nową ramę,do zakupu masz amora,sztycę,stery i manetki SRAM-a,koła mogą zostać a jak odłożysz sobie znowu kasy to zrobisz lepsze koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Manetki SRAMa X-7 mam, ale ... sugerujesz, żebym założył koła 26" do 29er`a? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Zaraz,zaraz nie pisałeś że to kółka 26",ale za te 3 kk możesz złożyć sobie fajne koła i niedrogo na obręczach Dartmoora lub Accenta wyciągniesz piasty ze starych kółek i masz parę złoty w kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Fakt, pisałem, że kupiłem je do Trance`a 26". Piasty chętnie bym wyciągnął i zaplótł na nich fajne koła, tylko one mają 28H. Znajdę jakieś sensowne obręcze pod moją masę na 28 szprych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Pod 28 szprych będzie chyba trudno dostać więc lepiej sprzedać kółka dołożyć i zrobić nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Czy pod twoją masę się nada to nie wiem, ale w sumie maszy wybór Cresty albo np. DT XR 331 lub inne z serii Spline. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 L-ka, ale z mostkiem 60mm Taka moja propozycja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Pod większą masę proponuję coś z min. 32 szprychami ja ze swojej strony mogę polecić obręcze Accenta AirPlane,sztywne i wytrzymałe dane z autopsji podane bo i ja mam 90 kg no i najważniejsze że są tanie ,obecnie tył dostał nową gumę WTB Stout Kevlar 2.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Na alu nyplach nie są juz takie pancerne. Jak wyrypałem dość solidnie i 3 szwy na łokciu, to dostały bicia jakoś 4 mm. Ogólnie obręcz się troszkę skrzywiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Jogi mam czerwone alusy dane do szprych,miały ostrą wyrypę w Brennej i Szczyrku i oprócz brudu nic im nie dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Niestety, nie ja swoje centrowałem, wieć możliwe że były za słabo naciągnięte. Teraz juz nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Dzięki Wszystkim za rady. Widzę, że mam dwa tematy do przemyślenia: koła i amor. Korcą mnie koła na Crestach: http://allegro.pl/no-tubes-obrecz-ztr-crest-29-28h-disc-cyklom-i4547366160.html z moimi piastami DT 350 na DT Championach, pewnie zmieściłbym się w tysiącu. Rama ze sterami i tanią sztycą kolejny tysiąc (zacisk jest w komplecie z ramą, czy też muszę go liczyć?). Opony zwijane z dętkami, powiedzmy 200, zostaje 8 stów na amora. Macie jakieś propozycje w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Dorzuć 100zł i masz Epicona LOR (LORC) taper QR15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Dzięki, może kiepsko szukam, ale znaleźć taperowaną wersję pod 29" za 900 chyba będzie ciężko, poza tym, musiałbym jeszcze przekonwertować piastę pod ośkę 15mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Taperowany amorek to nie jest jakiś mega przymus,u siebie mam bez taperowania jedynie redukcję dałem i wszystko pięknie śmiga,odpuść sobie Cresty i zrób na Dartmorah albo Accentach i kupa kasy zostaje w kieszeni,zacisk do sztycy musisz dokupić chyba że producent dodaje ją a tutaj masz stery dedykowane do tej ramy z redukcją pod zwykły amorek http://velo.pl/czesci/stery-i-podkladki/accent/hsi-spro Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez venom2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Zgadza sie. Rowniez mialem watpliwosci, ale niedawno przetestowalem i przy dobrze dobranych/poskladanych sterach nie ma problemu z uzytkowaniem amora z prosta sterowka w ramie taper Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez remlik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aopa85 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Na obręczach nie oszczędzaj. nie muszą być od razu cresty (swoje kosztują) ale np WTB freqency lub KOM. dadzą ci możliwość bezproblemowego zrobienia tublesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andys Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Wszystko pięknie, tylko nie wszystkie obręcze występują w wersji 28h, a piasty DT350 chętnie bym wykorzystał, zwłaszcza, ze są CL i posiadam do nich porządne (XT180 i SLX160) tarcze. Wszystko się ze sobą wiąże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
venom2000 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) tublesa chciałbym widzieć jak mleko uszczelnia ci oponę kiedy ją rozetniesz nic skuteczniejszego od dętki nie masz załatasz,wymienisz i jedziesz dalej a z rozciętym tubem mleko bryzga na wszystko i idziesz pieszo do domu Andys rozwiązanie dla ciebie na 28 szprych prosto od DT http://www.dt4you.pl/533d-disc-6043-rpe53329p28s206043-p-1805.html?osCsid=28bf68291f289fcef7dbc9cb15d5f4bf jeden z chłopaków na forum składał na nich koła i chwali je sobie i nie sugeruj się numeracją na fotce bo wartość rzeczywista to 622x22 a nie 650B Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez venom2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbig001 Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Niedawno przyszły do mnie Accent HSI-SPRO z redukcją, które musiałem zamówić bo mam zwykły amor 1 i 1/8. Pierścień redukcyjny między łożysko a sterówkę nasuwa się bezpośrednio na sterówkę, przecięty pierścień dopasowujący jest dany tylko do górnego łożyska. Ale dopasowanie wyszło bardzo ciasne i myślę że u mnie takie pozostanie. Tak samo to rozwiązali w Dartmoor Aster. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez zbig001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.