Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

a jak z jakością lakieru w peak'ach?

 

Rocznik 2012 bez zarzutu (po 1800 km i 7 maratonach/zawodach)

Jedyne uszkodzenia jakie miałem to od amora. Jak niosłem z serwisu i jeszcze kiery nie było to pokrętło blokady uderzyło o rurkę, a że krawędź dość ostra to lakier przebiło ale nie całkiem... do aluminium nie doszło.

oraz małe zarysowania po tym jak rower zsuną się po metalowej poręczy o którą był oparty, uszkodzenia czysto kosmetyczne, nawet pierwszej warstwy lakieru nie zdarło

Kamyki żwir piach wrażenia na ramie nie zrobiły a nawet jeśli to nic co by mi się na oczy rzuciło i było godne napisania.

 

P.S

Jeżdżę z neoprenową osłoną dolnej rurki tylnych widełek. Nie wiem jak rama znosi biczowanie łańcuchem

Edytowane przez PrzemkoVonLezajsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysponuje ktoś fotkami złożonego całego roweru na ramie Peak'a 2013 w kolorystyce innej niż biało-czarny (bo takowe są już na forum)? bardzo ciekawi mnie jak pozostałe wersje kolorystyczne prezentują się na tle reszty komponentów.

Pozdrawiam.

Edytowane przez tommek7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey mam pilna sprawe , czy rama z modelu 2013 w rozmiaerze XL podpasuje mam 196 cm nogi nie mierzylem ale jest dluga. , moja rama serii Cube LTD Race 2011 22" pekła i zmieniaja mi ja na nowa. Taka same tylko model 13 anodowana , ktora mi sie nei podoba..

 

Ogolnie przygode z rowerem zaczelem niedawno ale mam juz za soba kilka maratonow wywalczylem start z 2 sektora , a zamierzam w tym zezonie wjechac do 1 , ogolnie w sezonie 2012 ( caly rok wyszlo 15 kkm)

 

Zamierzan zmienic rower na 29" sztyce mam 410mm thompson czy jest ryzyko ze rama bedzie pekac w okolicy sztycy podobnie jak bylo z modelem 2012...??

 

Czy ogolnie ta rama bedzie dobra do scigania nabial posal cos ze 3/4 uczesctnikow maratonow mtb ma gorsza geo do scigania niz w/w peaak 29 . zalezy mi na szybkiej odpowiedzi.. poniewaz chcicalbym juz cos krecic , bo na zimowce z jeszcze mniejsza stalowa ramo slabo sie jezdzi ,

 

Od czerwca chodzi mi po glowie duze 29" kolo , wiem co sie wiaze z zamian pytanie czy rama sie sprawdzi pod katem scigania i czy przezyje te 15 kkm .

 

Czy stery poł zintegrowane 1/1/8 podejda???????

 

Prosze o szybka odpowiedz poniewaz reka pulsuje na kup teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stery musisz kupić inne w tej ramie jest główka tapered. Górna miska jest standardowa półzintegrowana 44, ale dolna jest większa 56, odpowiednia bieżnia.

W sprawie geometrii się nie wypowiem, ale uwierzyłbym nabial -owi, bo on z niejednego pieca chleb jadł. Inna sprawa jest taka, że jeśli chcesz przejść na 29'' to w sumie nie ma alternatywy w przypadku ramy (chyba, że coś znacznie droższego).

Czy podsiodłówka pęknie? Na to pytanie chyba najstarsi górale nie znają odpowiedzi.

Każda rama może pęknąć jak widać nawet cube.

Co do twojego wzrostu i rozmiaru ramy to stawiam na XL.

Edytowane przez Luk33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj znamm ten ból ale spiesz sie powoli.

 

Co do sterów to jesli masz standardowy widelec 1.1/8 i nowa ramę 2013 to potrzebujesz sterów redukcyjnych np:

http://www.bikestacja.pl/stery-dartmoor-flash-41x3015x7mm-115g-p-24002.html?cPath=681_37_242

 

http://www.mbike.pl/Stery-AUTHOR-ACO-HS40-Integrated-1-1-8-1-5-28(4,9135,20266).aspx

 

http://www.rowerowy.com/czesci/stery/headset_reducing/orbit_15e_zs1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze sterów które podałeś podejdą tylko te ostanie.

To muszą być stery półzintegrowane (miski do wprasowania, wymiary góra 44 i dół 56)

http://www.velo.pl/produkty/?m=3&pk=%&id=4292

http://www.goodbike.com.pl/c/66/stery.html

http://allegro.pl/stery-force-tapered-polzintegrowane-1-1-8-i2944875354.html (tych nie jestem pewien, trzeba się zapytać o rozmiar miski dolnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest ryzyko ze rama bedzie pekac w okolicy sztycy podobnie jak bylo z modelem 2012...??

Pękanie w okolic sztycy wynikało nie tyle z wady materiału co z błędnego rozmiaru rury podsiodłowej. Wkładając prawidłową sztyce o rozmiarze 31,6 sztyca trzymała się punktowo jedynie przez zacisk. W efekcie uzyskiwało się taki mały efekt dzwoneczka bo wewnątrz sztyca obijała się o ścianki rury podsiodłowej powodując olbrzymie przeciążenia:) W nowych ramach już bardziej to sprawdzają a ja tym samym znowu je mogę polecać :)

 

Co do sterów ... Warto wspomnieć że Velo będzie miało nowe modele sterów pod tapered... W tym ekonomiczne stery od Accenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wprowadzę trochę zamętu.

Moim zdaniem w modelu 2013 rura podsiodłowa nadal nie jest idealna.

W moim przypadku spokojnie da się wcisną kawałek puszki między sztycę, a ramę. Mniej więcej na wysokości wyciętego ''oczka''

W sumie nigdy się nie przyglądałem innym ramą w tym miejscu tak wnikliwie jak tej. Możliwe, że jestem wyczulony z powodu ramy 2012 i przesadzam.

Tak więc proszę traktować mój post z przymrużeniem oka. Jakieś wnioski będę mógł wyciągnąć dopiero jak zacznę jeździć

 

Przykładowo w mojej starej stalowej kolarce, sztyca siedzi tak dopasowana, że nawet włos tam nie wejdzie. Tyle, że tam jest zacisk przyspawany do ramy, tak więc wszystko inaczej działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem juz co robić , bardzo bym chcial 29" , ale tak jak wyzej napisales w podobnej cenie nic lepszego a nawet innego nie kupie... Ale nie wyobrazam sobie że będzie jakiś bubel z tą ramą w czasie startow.

 

Na rame Cuba mam jeszcze 4 lata gwarancji , kilkanascie kompletow opon , do tego koszt widelca .... Rozwazalem zakup jakiegos santura na poczaatek , pozniej zmiana na jakas rebe czy cos tej klasy...

 

Ewentualnie przemeczyc sie ten sezon na 26" ramie LTD i na przyszly zezon kupic nowego 29 na karbonowej ramie...

 

 

Cieżki orzech do zgryzienia , zazwyczaj jest tak ze jezeli ktos chce przyoszczedzic to wyda dwa razy wiecej , a to w ogóle nie wchodzi w gre;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zainwestował w Peaka, za rozsądne pieniądze zbudujesz 29er i będziesz wiedział "o co chodzi" jak pasuje Ci taka geometria itd, po zebraniu doświadczeń można ewentualnie inwestować w drogą ramę już ze świadomością jaką ma mieć geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GhOsTwrc, przy Twoim wzrości i ściganiu zdecydowanie warto wziąć 29.

Jest jedno ale - żeby to miało sens, trzeba kupić dobre, lekkie koła. To podstawa 29era do ścigania. Carbonowa rama, czy amortyzator z wyższej półki nie dadzą Ci ani trochę tyle, co właśnie koła. I dobre dopasowanie roweru do siebie. Jak będziesz wiedział, czego oczekujesz, wtedy możesz szaleć z częściami z górnej półki, tak uważam, przynajmniej, jeśli rolę odgrywają pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rozchodzi sie o kase , ja to wiem teraz ze bylby lepszy 29 , ale po przeliczeniu kosztow i sytuacji materialnej musze zostac z 26 . Najwazniejsze ze w ogóle jest na czym jezdzic i jest do tego wielka chec i na pewno nie uwazam ze zmarnowalem sezon , ktory jak dla mnie trwa caly rok.

 

 

Ale do ramy peak nie mam przekonania, jezeli czytam posty ze mozna wlozyc kawalek puszki razem ze sztyca:/ i to jest dobre rozwiazanie;)

Edytowane przez GhOsTwrc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...