Skocz do zawartości

[rama] Accent Peak29


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

mam! jest super, malowanie takie jak chciałem, ale musiałem odkręcić żeby mi wysłali właściwą. super jest profil rury dolnej, prostokąt zmienia się w owal, bardzo szeroka.

jakby co to hak jest w mufe suportu włożony, ja nie zauważyłem i myślałem, że brakuje.

Polecam sklep w Murowanej goślinie i Pana Janusza Farona, który bardzo profesjonalnie i życzliwie udzielał rad i zachował zimną krew, gdy velo się ociągało.

Jutro planowanie mufy i powoli rower stanie na koła. Z tyłu miejsca na oponę jest sporo. Ardent 2.25 ma dużo miejsca na błoto. Myślę, że 2.4 też podejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam tylko, ze w testowanym teraz rowerze mam rst first i pracuje swietnie, chociaz uczciwie mowiac brakuje mu zdolnosci wyplaszczania towera pro...chyba po prostu roznica klas systemow tlumienia, a sama aktywnosc zawiechy, to nie wszystko

 

niemniej warto brac, jesli ktos mysli o ciezkiej torze, albo tandetnym spinerze

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madluki masz jeszcze jakieś zdjęcia? np. przednia przerzutka i odległość od opony ? A z tego co widze to fajnie się prezentuje :thumbsup:

 

 

Jutro na spokojnie zrobie ładną sesje :-) ale mam nadzieje ze dostaniesz swoja do tego czasu...

 

Dzisiaj zrobiłem 40 km z hakiem starając sie wyczuć jak to jeździ. Zrobiłem kilka wjazdów podjazdów na wrocławskie kilimandzaro, kilka skromnych wyskoków, trochę błotka na opatowiach itd.

 

Geometria bardzo mi odpowiada, od razu czułem sie jak u siebie. Starałem sie obserwować co sie dzieje przy mocnym deptaniu, gwałtownych skrętach. Jest dobrze i sztywno jak o poranku.

Dobrze ze zdecydowałem sie na sztyce 40 cm bo 35 byłoby na styk.

 

Wrzuciłem graty slxa i wszystko naturalnie pasi. Miałem problem z wyregulowaniem tylnego zacisku, i nie mogłem wybrać luzu z jednej strony. Przez chwile pomyślałem ze może im coś nie poszło w fabryce ale na 98,5 % to wina piasty.

 

Warto zeszlifować miejsca montowania zacisku. Malowanie nie jest idealne w tych miejscach i sa nierówności. To samo pod suportem.

Trzeba potraktować czymś okropne zacieki w rurze podsiodłowej. Zrobiłem to mało starannie i borykałem sie przez moment ze zjeżdżającą sztycą.

 

to pierdoły które i tak nie psuja oceny bo za ta kasę rama jest rewelacyjna

 

Jedyne co, to siodło prawdopodobnie do wymiany. Moje dupsko zdecydowanie nie jest wyczynowe. W drugiej godzinie myślą przewodnia było "wbijanie na pal".. no ale to nie wina ramy

Edytowane przez madluki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja się pochwalę, właśnie idebrałem ramę ze sklepu..... tylko zapomniałem powiedzieć aby mi suport zamocowali :sweat:

Tak więc jeszcze muszę do serwisu skoczyć.

W niedzielę po powrocie od rodziny dalsza część składania.

P.S - podkładki na razie na full i mostek do góry, Po jeździe próbnej będzie dokładne dopasowywanie.

Sztyca trzyma się na zipie :laugh: obejma w kolorze podkładek została w domu

Pozostałe części mam w domu.... teraz jestem już świątecznie u rodziny

img1037ub.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz Gekon, jak wrazenia z jazd w terenie, bo peak wzgledem twojego supka, to dwa zupelnie odmienne swiaty, a o dziwo z tego co wiem, to nawet na zielonym dobrze ci szlo :)

Na zielonym faktycznie nie było źle, zaczynałem od generalki giga u GG ze sztywnym widłem z przodu. Później doszedł amor. A właśnie, może pomożesz...

 

Jak widzisz widelec sztywny 46,5 cm z offsetem 42 mm względem geometrii peaka xl i superiora 21,5. Do której ramy pasuje bardziej który widelec. Minute 29 100mm, 510mm, 47.60mm offset. Co się zmieni w charakterystyce prowadzenia rowerów, gdy będę przekładał widelce.

http://www.superior.cz/pl/archiwum/kolekcja-2009/29/179-team-29.html&show=geometrie

Edytowane przez Gekon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztywny widelec - superiorowi wyjdzie wrecz na dobre, bedzie lepiej reagowac na ruchy kierownica, bedzie bardziej zwrotny, wydluzysz relatywnie krotka gorna rure poprzez zmiane kata podsiodlowego, ktorego znowu bedzie trza skontrowac przesunieciem siodla w tyl, zeby zachowac pozycje 'wyjsciowa'

 

natomiast w peaku takie 465mm jest niedopuszczalne, bo glowka 72* to juz zawodniczy max, jak zrobisz z tego 73 to bedzie naspidowany zajac, ktorego nie utrzymasz za uszy, poza tym mufa jest wyjsciowo mocno obnizona - do granic uzywalnosci z korba 175 i 42-44t, jak opuscisz jeszcze troche i wsadzisz cienkie (bo inne w supka sie nie miescily) opony, to tylko kwestia czasu, jak strzelisz cyrkiel w szybkim zakrecie, albo spilujesz blat orajac podwoziem o jakies poprzeczne przeszkody typu klody/progi z kamieni

 

jak do accenta dasz amor 100mm, to najpewniej uzyskasz bardziej ruchawego superiora, ktory chetniej sie slucha...pokombinuj z szerokoscia kierownicy...minimum 620mm, wg mnie najlepiej 640-660 w zaleznosci od budowy i preferencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast w peaku takie 465mm jest niedopuszczalne, bo glowka 72* to juz zawodniczy max, jak zrobisz z tego 73 to bedzie naspidowany zajac, ktorego nie utrzymasz za uszy, poza tym mufa jest wyjsciowo mocno obnizona - do granic uzywalnosci z korba 175 i 42-44t,

 

Ja jeździłem na sztywnym amorku z 26 calowca :D

 

http://c.wrzuta.pl/w...0c/29er_sztywny

 

Tam wyjściowo kąt był 72* na 800 mm, czyli na SAGu z 73*.

Na sztywnym spokojnie miał z 74* - na szosie to bez większego znaczenia, ale w terenie było czuć różnicę w prowadzeniu (dało się jechać :) )

 

Ale na teren jako taki odpadał, bo korba i SPD za blisko gleby.

Edytowane przez evo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztywny widelec - superiorowi wyjdzie wrecz na dobre, bedzie lepiej reagowac na ruchy kierownica, bedzie bardziej zwrotny, wydluzysz relatywnie krotka gorna rure poprzez zmiane kata podsiodlowego, ktorego znowu bedzie trza skontrowac przesunieciem siodla w tyl, zeby zachowac pozycje 'wyjsciowa'

 

natomiast w peaku takie 465mm jest niedopuszczalne, bo glowka 72* to juz zawodniczy max, jak zrobisz z tego 73 to bedzie naspidowany zajac, ktorego nie utrzymasz za uszy, poza tym mufa jest wyjsciowo mocno obnizona - do granic uzywalnosci z korba 175 i 42-44t, jak opuscisz jeszcze troche i wsadzisz cienkie (bo inne w supka sie nie miescily) opony, to tylko kwestia czasu, jak strzelisz cyrkiel w szybkim zakrecie, albo spilujesz blat orajac podwoziem o jakies poprzeczne przeszkody typu klody/progi z kamieni

 

jak do accenta dasz amor 100mm, to najpewniej uzyskasz bardziej ruchawego superiora, ktory chetniej sie slucha...pokombinuj z szerokoscia kierownicy...minimum 620mm, wg mnie najlepiej 640-660 w zaleznosci od budowy i preferencji

 

Nabiał, potwierdziłeś moje przypuszczenia w 100%!

Superiorowi w prowadzeniu znacznie pomogła zmiana na sztywny. Co do tej ramki to o dziwo weszły ardenty 2,25. Jedyne co to mam kiere kcnc rampant z zimówki, w połączeniu ze sztywnym widłem po godzinie jazdy jest choroba wibracyjna, ręce sparaliżowane. Co do sztywnego widelca jeszcze, jakby ktoś się zastanawiał to: zmiana na zjazdach technicznych i trudnych sekcjach jest zdecydowanie na plus, brak amora mi nie przeszkadza, a bardzo polepszyły sprawę porządne opony. Do sztywnego najlepiej dać szeroką kiere pełen karbon i wygodne chwyty np esi (przeszedłem z nich na wcsy i jest twardo)

 

Amor więc idzie do peaka, mam nadzieję, że obniżony suport zniweluję przejsciem z blatu 44 na 38T

Dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zaliczony wjazd i zjazd na Ślężę.

 

Po tym mogę stwierdzić ze nie chciałbym ramy z krótszym ogonem niz peak.

 

Przy największych stromiznach,na luźnym podłożu i kamieniach, wjazd sprawiał mi sporo problemów. Trochę czasu zejeło mi znalezienie odpowiedniej pozycji. Zbytnie dociążenie przodu i nie było trakcji, a gdy troszkę odchylałem sie do tyłu przód był bardzo nerwowy i czesto ratowałem sie nogą. Myślę ze to kwestia wprawy i doświadczenia, ale na dzień dzisiejszy strome wjazdy na peaku sa dla mnie problematyczne.

 

Wszystko to nie zmniania faktu ze ciągle jestem niezmiernie zadowolony :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dookoła zaczynając od schroniska przy wieżycy, wiec męczyłem sie z zasranym tłuczniem tylko przez ostatnie 150 metrów przewyższenia na odcinku 1300 metrów. Starałem się jechać obok, miedzy drzewami, po wydeptanych ścieżynkach( wiem ze to nieładnie ale ten tłuczeń nawet dla pieszych nie jest bezpieczny )

 

Żeby nie było całkowitego offtopu to dodam ze czarny połyskujący lakier w peaku strasznie łatwo sie rysuje ;-) i ogólnie malowanie jest bardzo delikatne ;-)

Edytowane przez madluki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się... godzinkę temu skończyłem składanie. Jutro objazd i końcowa regulacja przerzutek i przedniego hamulca. na razie pokdładki pod mostkiem na full i mostek do góry... ale to już kwiestia doboru pozycji, na razie chcę aby mechanika działała bez zarzutu... za dwa tygodnie Cyklokarpaty w Rzeszowie

https://plus.google.com/u/0/photos/103553019925957325404/albums/5729477707781545617

jak zrobię lepsze zdjęcia w plenerze do dam rowerek do Garażu

 

Uwagi do ramy

W rozmiarze M bidona większego niż 0,5l nie warto brać... zmieści się ale wyciąganie będzie trudne.

O ile miejsca na oponę w tylnym trójkącie jest dużo, to przy przerzutce na młynku, prowadnica jest dość blisko opony (a w tej chwili mam założone 2.1 Author Gripster), jak aparat się naładuję do zrobię zdjęcia do dodam do albumu

Nie wiem jak to będzie przy większych rozmiarach 2,25 - 2,3 - 2,4

Zakładał może kto takie gumy...... w 2,4 to pewnie Peak jak czołg wygląda :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...